Det er lavt… Jeg ved fra min ven so har en hancollie, han vejer 28kg. Og er slank…
Men det varriere, synes helt sikkert han bør op omkring de 20kg. Men så det også en fin vægt
Det hedder fra 20-30kg. Der imellem: Tror sågar det går ned til 18kg. Men ihvertfald, lige nogle kilo op.
Sart mave = han ikke kan tåle det (allergisk reaktion) eller skal han tilvendes det?
[QUOTE=Blunky;639278]Det er lavt… Jeg ved fra min ven so har en hancollie, han vejer 28kg. Og er slank…
Men det varriere, synes helt sikkert han bør op omkring de 20kg. Men så det også en fin vægt
Det hedder fra 20-30kg. Der imellem: Tror sågar det går ned til 18kg. Men ihvertfald, lige nogle kilo op.
Sart mave = han ikke kan tåle det (allergisk reaktion) eller skal han tilvendes det?[/QUOTE]
Han er jo langt fra så stor, som en collie-han bør være, derfor er jeg også i tvivl om, hvor meget han bør veje. Ham vi havde inden, han var 61 cm. høj og vejede 29 kg.
Han får splattermave, hvis han får for meget ud over tørfoderet. Og vi har prøvet at vænne ham til lidt af hvert.
Max vil helst spise grøntsager, men det kan han jo ikke leve af
Hmm ja, hans højde er også en del mindre end ham jeg kender:) han er 55-57 ca.
Jeg tror stadig de 18-20kg ville være på sin plads:) Også selv om han ikke er så høj.
Også, ved jeg ærgelig talt ikke hvad du bør gøre. Jeg kan jo kun sige, råt er godt. Og min hund har taget de sidste 600gr på af det, og er blevet meget smukkere i sin pels:)
[QUOTE=Blunky;639288]Hmm ja, hans højde er også en del mindre end ham jeg kender:) han er 55-57 ca.
Jeg tror stadig de 18-20kg ville være på sin plads:) Også selv om han ikke er så høj.
Også, ved jeg ærgelig talt ikke hvad du bør gøre. Jeg kan jo kun sige, råt er godt. Og min hund har taget de sidste 600gr på af det, og er blevet meget smukkere i sin pels:)
Hvad med fiskeolie?.. Prøvet det?[/QUOTE]
Ja, det får han dårlig mave af.
Han får foder, der er afmålt til at være lidt mindre end det, han skal have ifølge posen. Ofte har han det til 2 dage og nogle gange til 3. Og han spiser ikke mere af, at vi fjerner hans foder, så han kun har det stående 2 gange om dagen.
Vi har også prøvet lidt af hvert mht. til foder - vådt og tørt. Men han er utrolig kræsen, og han spiser ikke godbidder af nogen art.
Lige pt. får han Acana og Kingsmoor blandet sammen.
Da jeg fik Holly hjem, fik jeg at vide, at hun havde ekstremt sart mave og kun kunne tåle et bestemt foder i afmålte portioner fra dyrlægen.
Det kunne hun nu heller ikke tåle og i starten lavede hun “remoulade”.
Stille og roligt gik jeg i gang med at vænne hende til alt andet - først som smagsprøver af min mad og senere større portioner.
Af tørfoder har hun i dag “Taste of the Wild” (med bison) altid stående i sin skål + pateer fra Brugsen + alt det jeg spiser og hendes mave fungerer fint
lige bortset fra, hvis hun har spist for mange daggamle kyllinger.
[QUOTE=Mega;639299]Da jeg fik Holly hjem, fik jeg at vide, at hun havde ekstremt sart mave og kun kunne tåle et bestemt foder i afmålte portioner fra dyrlægen.
Det kunne hun nu heller ikke tåle og i starten lavede hun “remoulade”.
Stille og roligt gik jeg i gang med at vænne hende til alt andet - først som smagsprøver af min mad og senere større portioner.
Af tørfoder har hun i dag “Taste of the Wild” (med bison) altid stående i sin skål + pateer fra Brugsen + alt det jeg spiser og hendes mave fungerer fint
lige bortset fra, hvis hun har spist for mange daggamle kyllinger.[/QUOTE]
Vi har også prøvet - stille og roligt. Han vil gerne spise vores mad, men det er jo både salt, krydret mm… og hans mave reagerer voldsomt på det, hvis han ikke kun får en lille bitte smagsprøve.
[QUOTE=Susanne L. Moshage;639292]Ja, det får han dårlig mave af.
Han får foder, der er afmålt til at være lidt mindre end det, han skal have ifølge posen. Ofte har han det til 2 dage og nogle gange til 3. Og han spiser ikke mere af, at vi fjerner hans foder, så han kun har det stående 2 gange om dagen.
Vi har også prøvet lidt af hvert mht. til foder - vådt og tørt. Men han er utrolig kræsen, og han spiser ikke godbidder af nogen art.
Lige pt. får han Acana og Kingsmoor blandet sammen.[/QUOTE]
Prøvet, … 2 sek
brit care - lets bite bider?
De skulle være ret fedt holdige. og Bamse elsker dem…
Og det gør misserne, fås både til hunde og katte…
Lavet af kød… og som sagt, misserne er ved at æde mine fingre for at få dem, og bamse sluger nærmest hans hele, og de skulle fede ret godt:)
Det var noget jeg fik forslået til at fede bamse op:)
[QUOTE=Blunky;639324]Prøvet, … 2 sek
brit care - lets bite bider?
De skulle være ret fedt holdige. og Bamse elsker dem…
Og det gør misserne, fås både til hunde og katte…
Lavet af kød… og som sagt, misserne er ved at æde mine fingre for at få dem, og bamse sluger nærmest hans hele, og de skulle fede ret godt:)
Det var noget jeg fik forslået til at fede bamse op:)[/QUOTE]
Nej, dem kender jeg ikke. Er det godbidder eller foder?
godbider
Du kan også få britcare som foder. Igen, både til hunde og katte…
Fandt lige dette link, hvor du kan se varianterne. Igen, forskellige slags til hunde og katte… (ikke at det rager mine, de elsker alle varianter, både til hunde og katte><…)
[QUOTE=Blunky;639334]godbider
Du kan også få britcare som foder. Igen, både til hunde og katte…
Fandt lige dette link, hvor du kan se varianterne. Igen, forskellige slags til hunde og katte… (ikke at det rager mine, de elsker alle varianter, både til hunde og katte><…)
Vores gamle grand danois, takkede nej til alle slags guf, dette uanset hvad der blev prøvet, men hans kedeligt tørkost, det var bare nam nam gg Jeg ved der er flere der med kræsne hunde også med maveproblemer, har gået over til BARF og da hunden først havde vænnet sig til det, så blev maven hurtig i orden igen, men som med alt andet kræver det en periode med tilvænning
[QUOTE=GitteS;639432]Vores gamle grand danois, takkede nej til alle slags guf, dette uanset hvad der blev prøvet, men hans kedeligt tørkost, det var bare nam nam gg Jeg ved der er flere der med kræsne hunde også med maveproblemer, har gået over til BARF og da hunden først havde vænnet sig til det, så blev maven hurtig i orden igen, men som med alt andet kræver det en periode med tilvænning
MVH
Gitte[/QUOTE]
Jeg må ærligt inddrømme, jeg er ikke meget for, når han har racermave. Det er lidt ulækkert med børn og katte i huset, når der er trampet i sådan en gang splat. Desuden er det svært at fodre hunden (dog ikke umuligt), uden at kattene kan komme til det.
Kan du ikke fodre ham ude, men selvfølgelig er racermave noget klamt, men mon ikke der kan findes en løsning på det… Her fodres Eva ude i løbegården, det er bare blevet en vane efter hun fik det der ude pga. godt vejr