[quote=Vivi_Fletcher;87965]Jeg ville altså, som opdrætter, være rigtig ked af, hvis jeg skulle høre om sådanne problemer ad omveje. Og eftersom dette er et åbent forum, kan det hurtigt være ude …
Se at få skrevet til opdrætter ASAP - h*n er der jo netop for at hjælpe og vejlede dig om den killing du har købt![/quote]
ja du har ret,det skal jeg gøre,men er absolut ikke sur/vred på opdrætter,h#n er et meget sødt menneske,og jeg tænkte at jeg ville undersøge tingene først,inden jeg sagde noget til vedkommende,men du har ret i at katteverdenen er nogen gange lille,og som du siger,så skal h#n ikke føle sig ked af det.
DET ER HERMED GJORT,HAR SENT MAIL TIL OPDRÆTTER NU OG SPURGT PÆNT OM NORMAL VÆGT PÅ HENDES KILLINGER OG FORTALT HENDE OM VÆGTEN PÅ MIN PIGE
Hej Anita
Jeg har skrevet en privat besked til dig - jeg kan nemlig ikke finde din e-mail adresse nogle steder. Hvis du sender mig den skal jeg sende regnearkene til dig.
[quote=dK Gugs;87971]Hej Anita
Jeg har skrevet en privat besked til dig - jeg kan nemlig ikke finde din e-mail adresse nogle steder. Hvis du sender mig den skal jeg sende regnearkene til dig.
Hilsner
Mariann[/quote]
tusind tak for hjælpen,det er meget sødt af dig.:)
og kan fortælle at jeg lige har modtaget en mail fra opdrætter,h#n pakker sine tasker og kommer ned og besøger mig,og jeg skal absolut ikke være nervøs,h#n vil meget gerne kigge og hjælpe,det havde jeg slet slet ikke forventet,og syntes næsten det er alt formeget,at h#n skal gøre sig den ulejlighed for min skyld,det ski da ikke en kort tur,h#n skal ud på,ved næsten ikke hvad jeg skal svare ,men aligevel så det super fedt at h#n gider det,glæder mig til at se hende igen…
Jeg syntes det er rigtig flot af opdrætter. H*n viser helt klart sig som en rigtig god opdrætter. Håber I finder ud af on der er noget med skønheden eller om hun bare er en lille kat.
[QUOTE=kaddyy;88038]tusind tak for hjælpen,det er meget sødt af dig.:)
og kan fortælle at jeg lige har modtaget en mail fra opdrætter,h#n pakker sine tasker og kommer ned og besøger mig,og jeg skal absolut ikke være nervøs,h#n vil meget gerne kigge og hjælpe,det havde jeg slet slet ikke forventet,og syntes næsten det er alt formeget,at h#n skal gøre sig den ulejlighed for min skyld,det ski da ikke en kort tur,h#n skal ud på,ved næsten ikke hvad jeg skal svare ,men aligevel så det super fedt at h#n gider det,glæder mig til at se hende igen…[/QUOTE]
ej hvor flot - skønt med opdrættere der følger tingene til dørs på den facon
Hej jeg tror at de er begyndt af avle Whiskas katte mindre.Jeg har en hunkat på 2800 g og hun er snart 3 år og har haft et kuld killinger.Jeg har også hendes far og han vejer 8 kg,men det ser man sjældent at de er så store.Vi var til udstilling i tyskland og der var Whiskas misserne også små vh Gitte
ja blev da helt glad da opdrætter sagde h#n ville komme,og jeg fik en lille forløbig forklaring,opdrætter siger at min piges mor også var lille de første 2 år,men efter hun havde fået et kuld kilinger så voksede hun,hun er ikke heller idag en stor kat,men vejer 3 kg.men opdrætter ville forklare mere når de kom.
det en stor hjælp,at de komer så det værdsætter jeg meget,at de gider.
og mange tak for jeres råd og hjælp:):)
Mener altså ikke en britekilling bør veje under 1500 g. når den flytter hjemmefra som 12 ugers. Sidder her med en killing i skødet, der er 6 uger gammel og vejer 700 g. Han vejede endda kun 60 g. da han blev født.
[quote=Burchhardt;88613]Mener altså ikke en britekilling bør veje under 1500 g. når den flytter hjemmefra som 12 ugers. Sidder her med en killing i skødet, der er 6 uger gammel og vejer 700 g. Han vejede endda kun 60 g. da han blev født.[/quote]’’
ok:)og gør du noget specielt for at de skal komme op på den vægt,eller ligger de på den vægt fra naturens side:?:?:?:?:?
Nej, det er efter min mening hen i vejret at opdrætte på Briter der vejer så lidt. Det er en mellemstor til stor kat og den burde ikke veje mindre end mine burmesere, som er en lille race:doh:
Desværre hører jeg ofte at “sølvkatte er anderledes”. Jeg mindes nu sølvkattene inden whiskasreklamerne, de havde såmænd samme størrelse som andre Briter.
Mine første Briter vejede 6-7kg(hunner). Jeg ved godt at de i dag er gået langt ned i vægt, men 3-3½ kg er altså alt for lidt.
Marina
[quote=Marina;88674]Nej, det er efter min mening hen i vejret at opdrætte på Briter der vejer så lidt. Det er en mellemstor til stor kat og den burde ikke veje mindre end mine burmesere, som er en lille race:doh:
Desværre hører jeg ofte at “sølvkatte er anderledes”. Jeg mindes nu sølvkattene inden whiskasreklamerne, de havde såmænd samme størrelse som andre Briter.
Mine første Briter vejede 6-7kg(hunner). Jeg ved godt at de i dag er gået langt ned i vægt, men 3-3½ kg er altså alt for lidt.
Marina[/quote]
ja og det er jo netop også det jeg selv godt kan lide,nemlig at de er “store” og vamsede,de skal ikke være små,men ovennævnte du skriver med,at sølvkatte er små,har jeg også fået at vide i starten,af den der på det tidspunkt hjalp mig igang.men jeg fandt jo selv ud af,at det skulle de ikke værre,men at de skulle have en god størrelse.og de hunner jeg har,har fået ros for størrelsen,og det havde/har jeg da ingen planer om at lave om på,for det kan jeg også godt selv lide,også derfor jeg var bekymret,for min nye pige,fordi jeg kan se,at hun ikke var/er særligt stor,men er spændt på opdrætters forklaring.men har nu aligevel tænkt mig at få checket hende,og høre min dyrlæges råd/mening også,og vise ham jeres svar(kun ham naturligvis)
Der er ingen tvivl om, at vægten til en vis grad er liniebestemt - det er Sander og Galliano her i huset glimrende eksempler på, men en brite bør altså være tungere end en burmeser. Galliano vejede 1200 gr ved 14 uger og vejer nu ca. 3,75 kg og jeg anser endda ham for at være et magert gespenst
Det var sørme ikke meget, ingen af mine hanner/hankastrater har vejet mindre end 5 kg som fuldvoksne - ca 2 år.
Pepperoni som er fertil hankat på knap 1½ år vejer også over 5 kg - og han er mager, fordi krudtet bruges på at kalde på damer.
Den mindste kat jeg har er O’Livia - hun vejer 2.9 kg og det synes jeg er i underkanten.
Iøvrigt er der en tendens til - både ved briter og burmesere at de bliver mindre synes jeg,
se bare det lille sølvbritekræ der blev verdensvinder forrige år, det lignede en killing/ungdyr.
Nej, han er også mager - men har en glimrende appetit, så det er nok bare sådan, han skal være. Sander har til gengæld passeret de 5 kg, men han lå også på ca. 2 kg allerede ved 14 uger.
okay:):)der kan i selv se,i ser også en tendens til mindre linjer,er det så bevidst at disse linjer bliver lavet ,eller er det,fordi at de “fejler” noget:?:?(sagt/ment generelt),eller er min pige bare "anderledes i forhold til jeres britter:?:?