Billed af “rædslet”
Det ser, for at sige det mildt, meget ustabilt ud. Det turde jeg altså heller ikke have stående :S
Det er det også… Og kan desværre ikke ombygge det… Skruen der sidder mellem hulen og stammen er gået i stykker, så den sidder fast, og kan hverken komme ud eller ind…
Jeg vil tro umiddelbart at hvis I fjerner den nederste søjle og første plade oven på hulen vil det blive væsentligt mere stabilt… har I prøvet at dreje den hylde hun ligger på indad i miljøet så vægten kommer mere ind imod midten?
Som det står der ser det nærmest ud som om den virker som en slags vægtstang til at træet vil vælte til den side hun ligger på.
Man kunne måske også forsøge at gøre den høje del mere stabil ved at skrue en tværpind fra den “usikre” side og så fast på den søjle til højre… bare nogle foreslag jeg umiddelbart kan komme på.
Sisal er plantefibre man bruger til det tovværk der er viklet rundt om stolperne.
[quote=TinaD;466214]Jeg vil tro umiddelbart at hvis I fjerner den nederste søjle og første plade oven på hulen vil det blive væsentligt mere stabilt… har I prøvet at dreje den hylde hun ligger på indad i miljøet så vægten kommer mere ind imod midten?
Som det står der ser det nærmest ud som om den virker som en slags vægtstang til at træet vil vælte til den side hun ligger på.
Man kunne måske også forsøge at gøre den høje del mere stabil ved at skrue en tværpind fra den “usikre” side og så fast på den søjle til højre… bare nogle foreslag jeg umiddelbart kan komme på.
Sisal er plantefibre man bruger til det tovværk der er viklet rundt om stolperne.[/quote]
Har drejet det rundt indtil vi finder noget bedre… Meen det er jo ikke helt optimalt…
Okay tak, så blev jeg det klogere
Jeg ville nok bare save skruen over eller bore den ud, resten ser jo stabil nok ud til at overleve til i har råd til at købe noget nyt
Godt nok bor jeg sammen med med en mand… Meeeeen… Det er ikke en handy en af slagsen så værktøj har vi intet af… Eller jo! Vi har en tommestok… haha!
OK, nu er det mig der er den handy så jeg forstår ikke rigtig din kommentar
Kvinde hjælp digselv - invester i værktøj så du kan klare alt
[quote=birtheras;466256]OK, nu er det mig der er den handy så jeg forstår ikke rigtig din kommentar
Kvinde hjælp digselv - invester i værktøj så du kan klare alt [/quote]
Ja så er det jo her naboen kommer ind i billedet… Hende kan man altid låne af… Hun har en boremaskine… og… øh… sikkert en masse andre ting der ser sjove ud
Var engang lige ved at købe værktøj… Der var en hel pakke med alt muligt - I LYSERØDT!!!
[quote=Babyrex;466261]Ja så er det jo her naboen kommer ind i billedet… Hende kan man altid låne af… Hun har en boremaskine… og… øh… sikkert en masse andre ting der ser sjove ud
Var engang lige ved at købe værktøj… Der var en hel pakke med alt muligt - I LYSERØDT!!![/quote]
Øhhh OK, håndværker er du ikke kan jeg høre
Nej det ville være synd at sige… Kan da samle div klædeskabe fra IKEA osv, men så stopper evner også der…
Og tænkte at det nok ikke var en god ide at invistere i værktøj pga FARVEN… Ante ikke hvad de forskellige ting kunne…
Har faktisk lige kigget i værktøjs kurven… Den rummer også en skruetrækker, nogen søm, TO tommestokke, noget sandpapir og en dimmelim jeg ikk aner hvad eller eller hvad man kan med den… Så skal du have bygget noget siger du bare til… hihi
[quote=Babyrex;466267]Nej det ville være synd at sige… Kan da samle div klædeskabe fra IKEA osv, men så stopper evner også der…
Og tænkte at det nok ikke var en god ide at invistere i værktøj pga FARVEN… Ante ikke hvad de forskellige ting kunne…
Har faktisk lige kigget i værktøjs kurven… Den rummer også en skruetrækker, nogen søm, TO tommestokke, noget sandpapir og en dimmelim jeg ikk aner hvad eller eller hvad man kan med den… Så skal du have bygget noget siger du bare til… hihi[/quote]
Ja, jeg er heller ikke håndværker, men jeg ved da at skruetrækker og søm passer sammen, som hånd i handske.
-LOL-LOL-LOL
[quote=Sannela;466269]Ja, jeg er heller ikke håndværker, men jeg ved da at skruetrækker og søm passer sammen, som hånd i handske.
-LOL-LOL-LOL[/quote]
Haha… Jamen altså… Skruetrækkeren er til at skrue, og sømne bankes da bare i med enden af en flaske… ? Hvor svært kan det være…
(Og JO det var faktisk sådan jeg smed søm i bagbeklædningen på klædeskabet!!)
[quote=Babyrex;466270]Haha… Jamen altså… Skruetrækkeren er til at skrue, og sømne bankes da bare i med enden af en flaske… ? Hvor svært kan det være…
(Og JO det var faktisk sådan jeg smed søm i bagbeklædningen på klædeskabet!!)[/quote]
:høhø::høhø::høhø:
Jeg ved som sagt, hvordan det er ikke selv at være handy…
Men jeg kan ikke forestille mig hvordan det er, at være to der er uhandy ??
Jeg ved som sagt, hvordan det er ikke selv at være handy…
Men jeg kan ikke forestille mig hvordan det er, at være to der er uhandy ??
[/quote]
Det er nemt nok når man har en handy svigerfamilie… hihi… Men vi løser da det meste selv… På en kreativ og “logisk” måde…
Ja det kan jeg lige se for mig…
Slå søm i med en flaske -LOL-LOL
[quote=Sannela;466278]Ja det kan jeg lige se for mig…
Slå søm i med en flaske -LOL-LOL[/quote]
Jepper… Og nettos ½ liters til 5 kr INKL pant er den bedste variant… Man skal bare ramme skævt med bunden, så glider sømmer fiiiiint i
DU skal ihvertfald kigge dig godt for - deres kradsetræer er for de flestes vedkommende ikke bedre end det du har.
Så er der jo det med kradsetræer, at de skal altså spændes efter engang imellem, står de og “rokker” for meget og for længe, bliver de hurtigt meget ustabile, og så holde de slet ikke, men som Lis skriver, kig dig godt for, langt de fleste med tynde stammer (op til 10 cm i diameter) er noget juks, jeg er kun stødt på en type af de tynde, der kunne holde til at blive brugt og det er dem Ann K solgte, kan ikke huske hvad de hedder, og nej det var ikke store tunge mco’er jeg havde
Det kradsetræ, der væltede ned over min “eks-kat”, var spritnyt og købt på Zooplus.
Kender ikke modelnavnet, men det er absolut ikke altid kvalitet man får derfra.