Vagtdyrlægen i Århus?

Hvad er det dog jeg læser i flere tråde efterhånden?

Kræver en dyrlæge i Århus at man betaler med dankort før man kan få hjælp til dødsyge dyr?

Vi taler vagtdyrlæge jo - ikke almindelige dyrlægeting… Jeg må sige, at dette ryster mig temmelig meget.

Hvis nogle vil uddybe vil det gøre mig glad.

Måske andre samtidig kan pege på alternativer til denne klinik, for den bør ingen støtte i mine øjne.

MVH Helle

Mit svar i en anden tråd handlede ikke om en dyrlæge i Århus, men om en almindelig praktiserende dyrlæge andetsteds i landet.
Jeg har selv et par gange praktiseret at få en “second opinion” hos en anden dyrlæge end min egen, og når det har været klaret over telefonen, så har det ikke kostet noget. På den ene side bruger jeg naturligvis af hans tid, men på den anden side giver det også et godt indtryk af en sådan dyrlæge, som evt. kan gøre, at jeg kan finde på at anbefale ham til andre, hvis det er et andet sted i landet.
Det er mit indtryk, at det er almindelig brugt blandt dyrlæger at søge hjælp og erfaring hos hinanden, og blandt de fleste dyrlæger også at give råd til ejere af dyrene.

Jeg har ikke læst dit svar…

Jeg så dette i Mettes tråd om nogle killinger og i Elins tråd om Milton… og jeg ved ikke om jeg har forstået det korrekt…

Vagtdyrlæger ringer man jo til i akut nød… og folk uden dankort/rede penge må vente til mandag… Så står jeg nemlig helt af og bliver næsten vred på den dyrlæge…

Hvis jeg har forstået det korrekt?

MVH

Mig bekendt må en dyrlæge IKKE afvise et sygt eller tilskadekomment dyr pga. økonomi, med mindre han kan henvise til en dyrlæge, som vil behandle.

Jeg har aldrig stødt på det, men vil da gerne vide navnet på den klinik som tager betalling.

Conny sendte mig vagtdyrlægens nummer og jeg ringede op for at høre om det passede. Inden du nogensinde når at komme i kontakt med dyrlægen, bliver der bedt om dit dankortnr. Så der er slet ikke mulighed for at kontakte dyrlægen udenom.
Knus Elin

Nå, jeg har så lige ringet til den vagtdyrlæge som Østergårds dyrlæge henviser til og får med det samme en dyrlæge i røret som hjælper mig med mit spørgsmål. (Godt jeg faktisk havde et)

Dvs. at det åbenbart ikke er ALLE vagtdyrlæger i Århus der er sådan.

Elin - hvad hedder din datters dyrlæge?

Det ved jeg ikke, men det kan jeg da lige finde ud af.
Knus Elin

Det gør vores dyrlæger nu gladeligt i et væk. Lad mig se om jeg kan huske skiltet:

Kun kontant betaling og her er grunden- først mister man varen (:? ) og så mister man kunden.

Jeg er dog troppet op nogengange og har så bedt om en regning bagefter- de blev sure og fornærmede, men jeg blev jo afvist, når jeg ringende og spurgte om tilladelse til en regning.

Har ikke lige haft dyrlægerne i Århus i nogen år, så det ved jeg ikke- men er da lidt chokket, hvis det passer.

[quote=Eva K;239408]Nå, jeg har så lige ringet til den vagtdyrlæge som Østergårds dyrlæge henviser til og får med det samme en dyrlæge i røret som hjælper mig med mit spørgsmål. (Godt jeg faktisk havde et)

Dvs. at det åbenbart ikke er ALLE vagtdyrlæger i Århus der er sådan.

Elin - hvad hedder din datters dyrlæge?[/quote]

Nu må du ikket, men KAN det være fordi østergård har åbent lige nu?

Da jeg fik Mini neutraliseret (på Nordre dyrehospital - i Lystrup) fik jeg en folder med dem de samarbejder med om nattevagt eller hvad de kalder det. Kan prøve at se om jeg kan finde folderen . Og der i står der også at man skal oplyse dankort nummer før man kommer igennem.

Nej, det har de ikke. De har kun åbent til kl. 17 og jeg ringede netop til Østergårds fordi at jeg mener at de er med i samarbejdet :slight_smile:

Okay jeg prøver at se om jeg kan finde den folder jeg fik på nordre.

Mette - Okay :slight_smile:

og forresten så ringede jeg til Østergårds, fik tlf.sv. og ringede til det nummer på vagtdyrlægen, som de henviste til på tlf.sv.'en :slight_smile:

Jeg syntes virkelig det er noget svineri at den pågældende dyrlægevagt, tager penge for at svare på spørgsmål:(
Det tyder ikke på at de er der for at hjælpe dyrene.

De bruger Skejby dyrehospital, mener jeg det hedder.
Milton er hjemme nu, men skal muligvis indlægges imorgen hvis Conny ikke kan få væske nok i ham. Under alle omstændigheder skal han ind og have en sprøjte, da han er fuldstændig umulig at få piller i.

Knus Elin

Den folder jeg har omhandler:

Århus dyrehospital
Tilst dyrehospital
Åbyhøj dyreklinik
Dyreklinikken Vester Allé 6
Højbjerg dyreklink
Abild dyreklinik
Dyrlæge Inge B., Trier
Nordre dyrehospital.

Det er da noget svineri, det er jo ikke alle, der har et kreditkort eller kan låne af nogen.

Jeg er heldigvis aldrig stødt på det, de gange jeg har skullet have fat i en dyrlægevagt - men jeg bor jo så også længere vestpå :p.

Men jeg må da sige, at jeg ville være betænkelig ved blot at oplyse mit kort-nummer, uden at have nogen reel ide om, hvad jeg reelt så kom til at betale for/til - og hvor meget.

Og så er det da et reelt (kæmpemæssigt) problem, at man ikke kan komme i kontakt med en vagtdyrlæge, hvis man ikke har et dankort. Det er trods alt ikke alle mennesker, som er i besiddelse af sådan et (nogle fordi de ikke ønsker det, andre fordi de ikke kan styre deres forbrug, og nogle fordi de simpelthen ikke (bestemt af banken) kan få et). Og hvad gør man så, når man står med et dødssygt dyr??? :thumbdown: Og det er altså de færreste, som ringer til en vagtdyrlæge for sjov, for alle ved jo, at det koster.

Man ringer vel rundt indtil man kommer igennem til en dyrlæge, hvor man ikke skal betale :slight_smile:

Jeg mener ikke det er i orden, at de kører det på den måde, men det er jo muligt at ringe til andre dyrlæger.

[quote=Churchtown;239437]
Og så er det da et reelt (kæmpemæssigt) problem, at man ikke kan komme i kontakt med en vagtdyrlæge, hvis man ikke har et dankort. Det er trods alt ikke alle mennesker, som er i besiddelse af sådan et (nogle fordi de ikke ønsker det, andre fordi de ikke kan styre deres forbrug, og nogle fordi de simpelthen ikke (bestemt af banken) kan få et). Og hvad gør man så, når man står med et dødssygt dyr??? :thumbdown: Og det er altså de færreste, som ringer til en vagtdyrlæge for sjov, for alle ved jo, at det koster.[/quote]

Kan ikke nøjes med at trykke på enig knappen her, men jeg kunne ikke være mere enig!!