Valg af race til lejlighed

[quote=Helene;530109]Kendte sygdomme og besværligheder, tænker jeg STADIG på udseensmæssigt:) (tåreflåd og den slags).
[/quote]
´
Nåhhh, den skal bare være pæn udenpå, så er der intet galt indvendigt! Ja, det afklarede det jo lidt for mig… not!

:ok:

[quote=Helene;530109]
PKD og HCM er jo nærmest naturlov! ALLE ved hvad det er, ALLE ved at ALLE katte skal testes. Ingen hokus pokus dér.
Det er en del af pakken. Lidt som at trække vejret.[/quote]

Det passer jo så absolut heller ikke - så måske du skulle lade være med at udtale dig omkring racespecifikke sygdomme, for det lyder helt ærligt ikke som om du har så f****** meget forstand på det.

[quote=Helene;530109]Kendte sygdomme og besværligheder, tænker jeg STADIG på udseensmæssigt:) (tåreflåd og den slags).

PKD og HCM er jo nærmest naturlov! ALLE ved hvad det er, ALLE ved at ALLE katte skal testes. Ingen hokus pokus dér.
Det er en del af pakken. Lidt som at trække vejret.[/quote]

Jeg skal ikke påstå at jeg ved meget om det, men jeg fandt da lige en oversigt over PKD i forskellige racer. Det ser ud til at der er store variationer racerne imellem, så en naturlov er det ikke helt? :gruble:

(Interessant sted, iøvrigt fabcat.org - er ikke stødt på det før)

:slight_smile: I får ret og jeg får fred.

[quote=Helene;530139]Kæft det har været en morsom aften - også sjovt at få jer vildt op af stolene ved at sætte det hele på spidsen, sådan noget synes jeg er pænt underholdende. Jeg plejer ellers kun at kunne få folk op i det røde feldt inde på de politiske debatter, så det glæder mig at der også kan komme gang i den på Kattegale. Jeg elsker den slags, jo vildere jo bedre!!
Og indrømmer også gerne, at jeg godt kan finde på et par alvorlige krumspring, blot for at nyde reaktionen:tihi:

:engel2: og :godnat:[/quote]
:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:
:dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok:

Heeeey, signalerer du, små hjerner store fornøjelser???

:shithappens:

Nej jeg synes bare det er synd at en tråd skal ødelægges og en race skal gøres dårlig pga. af din fornøjelses skyld :sorry: men det synes jeg både er :thumbdown: og:dokdok:

Hold nu op, i misforstår jo det hele med vilje, også for fornøjelsens skyld. Den går jo begge veje.
Jeg elsker persere og er ikke ude efter racen, og hvis du læser mit første indlæg med et åben sind, så angriber jeg ikke nogen. Jeg skriver endda et ekstra indlæg for at sige undskyld, og at det ikke var meningen at nedgøre racen.

Og inden jeg ved af det, så får jeg flere spørgsmål end der er i Jeorpardy - det skulle ikke læses som et manifest. Blot MINE erfaringer, ringe eller ej.
Og SÅ blev det så latterligt det hele, at jeg blev nødt til at tage lidt gas på det hele, ellers ville det jo nærmest være tragisk.

Jeg elsker min kat, men hvis folk synes racen er kedelig, grim, designet, kejtet, jamen så er det da fint med mig. Det er da ikke noget jeg gider fare i tastaturet over, der skal da være plads til at have sine meninger, og være plads til at rumme andres.

Hvis nogen fx ved noget om Ragdollen, eller har dårlige erfaringer, jamen så vil jeg rigtig gerne høre om dem. Det interesserer mig. Men jeg bliver ikke tosset og går til angreb, tværtimod. Jeg lytter og læser med største interesse.

Nu fik jeg så lige to mails, hvor nogle brugere skriver, at de heller ikke læser mit oprindelige indlæg som værende stødende eller flabet. Men de har ikke lyst til at bidrage til yderligere diskussion på debatten, og det er også fair nok. Jeg står gerne alene i modvind.

Efter mit 3 indlæg indrømmer jeg at jeg tog gas på det hele, for jeg havde virkelig på fornemmelsen at det var det samme i gjorde - det er jo ikke nogen normal drejning debatten tog. Og jeg kan da se, at folk bare skriver og spørger, uden overhoved at have læst hvad jeg har skrevet i sin fulde tekst. Der bliver bare plukket ud af sammenhængen. Så jeg troede simpelthen at folk med vilje spillede ‘belejligt åndsfraværende’…og så spiller jeg da bare med. Jeg er frisk på det hele. Men ærger mig da voldsomt over, at de mange dumme spørgsmål har fået drejet tråden ud på et sidespor der overhoved ikke har en skid med spørgerens spørgsmål at gøre. Dette kan jeg så kun beklage dybt, og undskylde overfor Osquary.

/Helene

[quote=Helene;530139]Kæft det har været en morsom aften - også sjovt at få jer vildt op af stolene ved at sætte det hele på spidsen, sådan noget synes jeg er pænt underholdende. Jeg plejer ellers kun at kunne få folk op i det røde feldt inde på de politiske debatter, så det glæder mig at der også kan komme gang i den på Kattegale. Jeg elsker den slags, jo vildere jo bedre!!
Og indrømmer også gerne, at jeg godt kan finde på et par alvorlige krumspring, blot for at nyde reaktionen:tihi:

:engel2: og :godnat:[/quote]
Vældig modent…
Beklager Helene, jeg synes også at rav i den bare for balladens skyld er :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Strid og ballade er der såmænd nok af endda, man behøver ikke skabe det for sjov. Og det er synd for trådstarteren, der håbede at få nogle fornuftige fakta.

[quote=Ann R;530154]Vældig modent…
Beklager Helene, jeg synes også at rav i den bare for balladens skyld er :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Strid og ballade er der såmænd nok af endda, man behøver ikke skabe det for sjov. Og det er synd for trådstarteren, der håbede at få nogle fornuftige fakta.[/quote]Jeg har vist forklaret mig rigeligt i ovenstående.:smiley:

Jeps, og efterladt et billede af en man ikke skal tage for hverken pålydende eller seriøst.

Jeg havde end ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at nogen kunne finde på at tage en tråd, hvor der stilles et seriøst spørgsmål omkring valg af race, og så bruge det for egen underholdnings skyld.

Jeg håber det var det værd for dig. Jeg vil i al fald gerne undskylde til trådstarter, havde jeg vidst hvad jeg ved nu, så havde jeg ikke deltaget i tråden og bidraget til lørdagshyggen for en enkelt.

[QUOTE=En forhenværende bruger;530158]Jeps, og efterladt et billede af en man ikke skal tage for hverken pålydende eller seriøst.

Jeg havde end ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at nogen kunne finde på at tage en tråd, hvor der stilles et seriøst spørgsmål omkring valg af race, og så bruge det for egen underholdnings skyld.

Jeg håber det var det værd for dig. Jeg vil i al fald gerne undskylde til trådstarter, havde jeg vidst hvad jeg ved nu, så havde jeg ikke deltaget i tråden og bidraget til lørdagshyggen for en enkelt.[/quote]I GUDER - og du fortsætter i samme skrue. Suk.

Og SÅ vender tråden tilbage til emnet. Alle brugere, der herefter fortsætter et skænderi vil indkassere et kort.

Okay, så der var to, som tilbød at jeg kunne komme på visit, den ene Battlestar og den Gidahmir - det vil jeg mægtigt gerne, så snart jeg har vristet mig ud af influenzaens kløer :frowning:

Er der nogen herinde som har et Ragdoll-opdræt hvor jeg kunne få lov at kigge forbi? Eller som har Ragdolls som kælekat? Jeg fik ikke helt fat i om det var persere, ragdolls eller noget helt tredje Battlestar havde i sin flok på 7? Det er måske en kombination? :slight_smile: Det er måske blevet nævnt, men så har jeg misset det og der er ret mange indlæg efterhånden så det har været lidt svært at overskue. Enhver med info eller invitationer til besøg kan evt. PB’e mig, så kan vi aftale nærmere.
Og tak for de mange brugbare svar jeg har fået indtil videre, og jeg byder stadig svar velkommen såfremt de er faktuelt baserede. :slight_smile:

Du kan altid kontakte en opdrætter af pågældende race og aftale et besøg - jeg har da jævnligt folk på besøg, der bare lige skal “se racen” :slight_smile:

http://www.123hjemmeside.dk/ragdoll/

Hun plejer at være super sød, og har en masse skønne Ragdolls. Måske er der en mulighed for besøg dér. Hun er opdrætter. Hun bor i Dragør.

Hvor i landet bor du??

Jeg kender mange flere, men ved ikke lige i hvilken retning jeg skal sende dig.:slight_smile:

Dolly Iqbal ved ALT om Ragdolls, og ved navnligt hvem man IKKE skal købe Ragdolls fra. Hende kan man ALTID kontakte uanset spørgsmål. Og hun kan også henvise til seriøse opdrættere.

http://www.ragdollys-cat-link.dk/velkommen.shtml

En meget fin side er også www.ragdollvenner.dk der kan du finde en hel masse opdrættere du kan kontakte, samt en masse kælekats ejere.

God bedring med influenzaen.

Tak tak, jeg befinder mig på lorteøen for tiden, aka. amager :slight_smile:
Og forsøger at finde en lejlighed i kbh-området der er dyrevenlig… Det er ikke nemt :slight_smile:

Amager er et dejligt sted :ok:
Men du har ret … der er ikke mange steder, man må holde kat her.

Nå, men så er Dragør jo lige i baghaven.

Og nej, det er ikke nemt at få det hele til at hænge sammen med husdyrtilladelse og bolig. Synes også boligselskaberne er blevet strengere…