Valg af transportkasse. Er den her fin?

Jeg skal til Neumünster på tirsdag, og opdagede ved et tilfælde, at der få gader væk ligger en Fressnapf (Maxi-Zoo på tysk). Mine forældre har samtykket til at vi kan besøge dette hellige tempel af herligheder.

På deres hjemmeside har de en lækker transportkasse, som umiddelbart ser ud til at dække alle mine behov/krav og mere! Den jeg fik købt var et “jeg skal bare have en” køb… Den her har skulderrem rem og der til vand og mad, hvis vi skal længere… Hvilket jo er pænt smart her i sommerheden, og når vi skal rejse i tog/bus!

Det er den her: http://www.fressnapf.de/shop/transportbox-catit-design-cabrio

Kunne jeg få den i pink/lyserød, så ville min lykke jo være gjort, så jeg krydser fingre :høhø:

Derudover ville der så ikke være plads til to små bimser på tilsammen 5,5 kg? Det ville nemlig være herligt, hvis jeg kunne nøjes med én kasse, hvis det bliver aktuelt!

Den er smart, fordi den kan åbnes i toppen, men jeg tror ikke den er stor nok til 2 katte. Du kan ikke regne med at de vil være sammen i transportkassen.

Jeg synes den ser fin ud, men kender ellers ikke modellen. Jeg vil være meget forsigtig med at transportere to katte i en kasse. Opstår der problemer mellem kattene under transporten kan det gå rigtig galt når der ikke er mulighed for at flygte.

Jeg er altid lidt loren hvis man bærer i den del der kan løftes af -. og låge tremmer SKAL være af metal

Jeg må kigge på den dernede, og mit tysk burde række til, at jeg kan forhøre mig om sikkerheden m.m. :høhø:

Men en den kan nemlig købes på Zooplus.de, og mener den har fået gode anmeldelser… Men det havde helvedes tasken jo self. også, og den var jo potentielt dødsensfarlig :uha:

Du skal ikke regne med at personalet i butikken ved nok om katte og transport af 2 katte i en kasse til at rådgive dig.

Jeg vil til enhver tid anbefale to mindre transportkasser eller en sturdie XL taske, der kan deles op i to rum.

Åh ja! Med den udbryder kat du har så ville jeg nok gå efter en af de helt standard i plast med metal låge. Dé er sikre! :slight_smile:
Sådan en som denne Atlas

Og mht mad og vand så vil det IMO bare blive noget værre gris, hvis man skal gå med katten eller køre i bus (sådan som de fleste busser kører!), og det er de færreste ture man er på hvor katten har brug for det - og en del vil alligevel ikke spise og drikke undervejs, og hvis de vil så kan man lave pitstops og tilbyde noget :slight_smile:

Og ellers så har sådan en her det også

[QUOTE=velfa;1187825]Du skal ikke regne med at personalet i butikken ved nok om katte og transport af 2 katte i en kasse til at rådgive dig.
[/QUOTE]

Helt enig…desuden vil de jo have en handel i hus.

Jeg ville ikke vælge den, du har linket til…den er for “plastik’et”…og med 2 katte i, kan det gå gruelig galt.

EDIT: Enig med Eva i, at Atlas er rigtig gode.

Den ser da smart ud.

Men kan alle disse plastikhængsler og plastiklåse holde til at kassen får et stød?

vh

Andreas

Den er rigtig smart at se på sådan lidt “Space-agtig” Men jeg ville aldrig købe den :slight_smile: Jeg har haft den i hænderne for længe siden. Jeg tror ikke den kan holde til ret mange stød, før det klare plast knækker.
Lukkemekanismen på siden vil jeg heller ikke stole på. Men den vil være fin som en ekstra soveplads i stuen :slight_smile:

Jeg ved ikke om den fåes i flere str, men jeg vil ikke putte to voksne siam deri :slight_smile:

Vi har den og bruger den til killinger :slight_smile: Den er for lille til vores voksne. Jeg ville ikke sætte 2 voksne i den - det er den for lille til.

Jeg har den der model og jeg er virkelig glad for den :slight_smile: Jeg bruger den til Artos, der ellers HADER transportkasser. Til ham synes jeg den virker meget sikker og så godt som umulig at bryde ud af :slight_smile: Jeg ville dog ikke bruge den til 2 katte pga størrelsen. Jeg bruger heller ikke skulderremmen, da jeg synes den virker lidt…usikker :slight_smile:

Det er uden tvivl vel ment :slight_smile: Men lige netop i dette tilfælde er der jo tale om katte der aldrig har prøvet andet end at køre sammen med andre - de er simplethen ikke vante til at køre alene og larmer mere alene, end når de kører med en ven. Så i dette tilfælde vil det kun være naturligt for dem at de selvfølgelig rejser sammen.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1187897]Det er uden tvivl vel ment :slight_smile: Men lige netop i dette tilfælde er der jo tale om katte der aldrig har prøvet andet end at køre sammen med andre - de er simplethen ikke vante til at køre alene og larmer mere alene, end når de kører med en ven. Så i dette tilfælde vil det kun være naturligt for dem at de selvfølgelig rejser sammen.
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg ved også fra mine, at hvis Flykra og Vívil ikke er i samme kasse, så bliver de begge urolige og bange, så i nogle tilfælde må man bare vælge at overhøre advarslerne :slight_smile:

Hvor stor skal deres kasse så være? Og hvad med model?

Du skal bruge en mindre model end du lige tror - bimsepiger er ikke så store, især ikke Habit (hvis det ellers lykkes) - her er en fin men dyr model der ikke vejer ret meget og som meget snildt kan passe til 2 små bimsepiger: Katzentaschen und Katzentragetaschen günstig kaufen | zooplus
Her er en anden model som jeg selv er meget begejstret for - der er en let metalramme indeni, som let kan skilles ad, så selve tasken bare kan smides i vaskemaskinen :ok: ZOOPER HUNDETRANSPORTER - 629,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering - den mindste model er langt rigeligt til 2 bimsepiger. Vi har altid mindst en stående fremme med en af lågerne åbne, og de elsker at ligge og putte i den :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1187903]Du skal bruge en mindre model end du lige tror - bimsepiger er ikke så store, især ikke Habit (hvis det ellers lykkes) - her er en fin men dyr model der ikke vejer ret meget og som meget snildt kan passe til 2 små bimsepiger: Katzentaschen und Katzentragetaschen günstig kaufen | zooplus
Her er en anden model som jeg selv er meget begejstret for - der er en let metalramme indeni, som let kan skilles ad, så selve tasken bare kan smides i vaskemaskinen :ok: ZOOPER HUNDETRANSPORTER - 629,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering - den mindste model er langt rigeligt til 2 bimsepiger. Vi har altid mindst en stående fremme med en af lågerne åbne, og de elsker at ligge og putte i den :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det ligner det samme net på begge, som transporttasken fra helvede havde… Tør ikke prøve igen med sådan noget, for udbryder prinsessen vil øjne en mulighed for, at finpudse sin teknik, så den bliver mere effektiv… :yikes: Tænk hvilken ballade hun vil kunne lave, og hvis hun så får overtalt Habit, så er de pludselig 2 bimser med 4 poter og aaaaalt for mange skrape kløer, imod 2 hænder, som nærmest kun har børnestørrelse med 10 små fingre, som let bliver 10 massakrerede, blødende og sønderrevne fingre… Sikke et blodbad :uha: Og en total unfair kamp! :thumbdown:
Alle ved at kløer vinder over fingre, det er småbørnslærere :surrender1:

LOL - jeg forstår din bekymring, MEN når de rejser 2 sammen så falder de netop til ro og lægger sig til at sove sammen :slight_smile: Husk på at det kun var anden gang hun prøvede at køre alene, og det er altså ikke nær så rart som at køre sammen med nogen :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=PjevseMalene;1187912]Det ligner det samme net på begge, som transporttasken fra helvede havde… Tør ikke prøve igen med sådan noget, for udbryder prinsessen vil øjne en mulighed for, at finpudse sin teknik, så den bliver mere effektiv… :yikes: Tænk hvilken ballade hun vil kunne lave, og hvis hun så får overtalt Habit, så er de pludselig 2 bimser med 4 poter og aaaaalt for mange skrape kløer, imod 2 hænder, som nærmest kun har børnestørrelse med 10 små fingre, som let bliver 10 massakrerede, blødende og sønderrevne fingre… Sikke et blodbad :uha: Og en total unfair kamp! :thumbdown:
Alle ved at kløer vinder over fingre, det er småbørnslærere :surrender1:[/QUOTE]

Susanne, hvis man ikke ejer en bil men bruger offentlig er de to du viser her så gode eller ville det være bedre med en hård model ?

[QUOTE=Susanne W;1187903]Du skal bruge en mindre model end du lige tror - bimsepiger er ikke så store, især ikke Habit (hvis det ellers lykkes) - her er en fin men dyr model der ikke vejer ret meget og som meget snildt kan passe til 2 små bimsepiger: Katzentaschen und Katzentragetaschen günstig kaufen | zooplus
Her er en anden model som jeg selv er meget begejstret for - der er en let metalramme indeni, som let kan skilles ad, så selve tasken bare kan smides i vaskemaskinen :ok: ZOOPER HUNDETRANSPORTER - 629,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering - den mindste model er langt rigeligt til 2 bimsepiger. Vi har altid mindst en stående fremme med en af lågerne åbne, og de elsker at ligge og putte i den :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er lidt en temperamentssag - jeg har rejst rigtigt meget (og langt) med kat i fly, under sædet foran mig, og der er det absolut mest praktisk med den bløde model, der kan tilpasses pladsen lidt. En urolig kat er altid lettere at have i en hård model med låge af metal, men rolige katte kan såmænd rejse i lidt af hvert.
VH
Susanne