Varme ører og opkast?

:s:S

Buster har det heller ikke godt i dag, nu vil han ikke rigtig spise elller drikke og har lidt tynd mave… så vi skal til dyrlægen med ham klokken 14.00.

Det må IKKE være noget slemt…

:ked:

Det ville nok være en god ide at få taget hans nyretal - det skulle have været gjort for længe siden.

:S :S :S

Ja… han skulle have været tjekket for længst… problemet er bare, at dyrlægen SLET ikke får lov til at røre ved ham - han går AMOK !!!

Men i dag skærer jeg igennem og beder hende/ham bedøve ham ganske let - for han er vist aldrig blevet undersøgt ordentligt fordi han er så styg.

Men jeg ved ikke, om dyrlægen tør at bedøve ham pga vægt og alder ???

Giv et hurtigt svar, please - vi skal snart gå.

:kryds:

Måske dyrlægen har en mundkurv han kan få på.Hvis katten er meget dehydreret tror jeg ikke dyrlægen er vild med bedøvelse men det er kun gætteri ikke noget jeg har erfaring med hilsen Ninna

:slight_smile: :slight_smile:

Sidste nyt :

Buster har fået antibiotika, noget appetitvækkende halløj i en indsprøjtning og noget dulle-dul med hjem i en sprøjte…

:):slight_smile:

Nej, dyrlægen ville ikke give ham noget beroligende - så med hans moar, en vet. sygeplejerske og en dyrlæge, et par vildthandsker, et tæppe oversprøjtet med Feli-Friend - og efter 5 flugtforsøg, blev han nødtørftigt undersøgt og fundet ok.

:slight_smile: :slight_smile:

Jeg har godt nok ALDRIG oplevet noget lignende - han gik TOTALT AMOK !!!

:sshh::sshh:

Dejligt! :thumbup:

Men hold op, hvor bliver jeg pludselig glad for, at min lille Amira selv kravler i sin transporttaske, aldrig bliver køresyg, altid tror på det bedste i (fremmede) mennesker (også dyrlægen), og højst trygger sig lidt ind til mig, hvis det hele bliver lidt for meget :pote:
For med sådan en kat der, så kan jeg ærlig talt godt forstå, at man ikke bare lige tager til dyrlægen -surrender Selvom jeg havde foretrukket, at det var gjort i går.

Nu har han så været det og det er det vigtigste :slight_smile:

Mine to store drenge tager dyrelægen i stiv arm, men Victoria hopper som en kænguru når hun bliver stukket, så der skal altså også holdes godt fast :høhø:

Godt han er blevet tilset og har fået noget antibiotika - så er han forhåbentlig frisk igen i morgen :slight_smile:

[quote=Therese;233545]

:slight_smile: :slight_smile:

Jeg har godt nok ALDRIG oplevet noget lignende - han gik TOTALT AMOK !!!

:sshh::sshh:[/quote]

Så må man da trøste sig med, at det ikke kan stå helt galt til med helbredet. :tihi:

Dejligt han lige blev tjekket og kom i behandling. :slight_smile:

Stakkels mis, håber han snart er ok. Det appetitvækkende er nok stesolid eller måske prednison.

Stakkels kat + ejer, det lyder ikke nemt. :frowning: kan hun få medicinen i ham egentlig? Vil han det?

:):slight_smile:

Hvor er I bare søde, sådan at følge med i en helt fremmed kats lidelser…

:tak::tak:

Han har både spist og drukket fra han kom hjem i går - og har lavet en fin fast pølle…

:wehu:

Jammmmmmmen altzå … I skulle have været med :

Buster ville IKKE ind i transportkassen - han havde 14 tentakler, der strittede imod, han skældte ud, han bed og rev… så… han sad i en klapvogn UDEN at være i transportkasse - og der sad han fuldstændig stille og roligt og gloede på alt det der røg forbi på gader og stræder…

:høhø::høhø::høhø::høhø:

Nabo og jeg må have været et yndigt syn :

Jeg med en stor, grå bamse af en kat sidende i en klapvogn - og nabo med en tom transportkasse ved siden af…

Da vi kom ind til dyrlægen, stod der 2 dyrlæger og et vet. sygeplejersker ved receptionen - og at se deres ansigter, da menageriet trådte ind af døren - det var ganske enkelt penge værd.

:klapper::klapper::klapper:

Medicinen skal han nok få ned, vi knuser pillerne til pulver og giver han ÈN teskefuld mad med det i - og når det er spist får han resten af sin mad…

:ok:

Endnu en gang af hjertet tak for jeres hjælp og deltagelse i Busters Verden.

Jeg burde tage et billede af ham i dag og lige smide det ind til jer… han er bare SÅ dejlig…

:hjerte::hjerte::hjerte:

Og hvorfor er det så LIGE der ingen billeder er…af dig, nabo og klapvognsmissen…det er utilgiveligt :venter: vi andre havde fået dagens grin :klapper:

Håber missen fortsætter de gode takter med at spise og det andet :tihi:…men er der ingen blodprøve taget på nyre, lever OG diabetestal, så ville jeg ikke være rolig endnu. Ved det lyder lyseslukkeragtigt, men det er også realisme

Haha, sikken da et syn.
God bedring med ham. Godt at høre at han har spist og lavet fast afføring

Nej, sikke en fortælling med den klapvogn :høhø: - havde han ikke engang en lille snor eller sele på?

:høhø::høhø:

Nej… han havde hverken snor eller sele på - han nød det i fulde drag og havde bestemt ingen planer om at stige af…

:tihi:

:S :S :S

Vi måtte desværre AKUT til dyrlægen med Buster igen i dag.

I morges lå han bare og lå - og han var virkelig apatisk - og for hver gang han trak vejret, lød det som om det var sidste åndedrag.

:ked:

Vi fik en veninde til at køre os denne gang, han gik lukt i transportkassen og havde end ikke energi til at bide, hvæse eller rive dyrlægen i dag.

:ked:

Jeg spurgte dyrlægen om at beholde ham til observation - jeg var lisson hjernen igen i dag, da nabo var opløst i gråd og ikke kunne tænke klart.

:S

Han har så siddet hos dyrlægen i ca. 4 timer, hun har taget blodprøver og umiddelbart ser nyrer og lever ud til at være fine og i orden - men hun har ham lidt mistænkt for at have sukkersyge - så hun ville slemt gerne have ham til at tisse i de der små, hvide plastickugler.

Desværre uden held.

:S

Der var dog nogen værdier, dyrlægen ikke var helt tilfreds med - så de er nu sendt videre til dyrkning eller hvad det hedder.

:S

Buster er nu hjemme igen, og har spist og drukket - så nu krydser jeg alt for ham.

Og viser det sig, at han kommer sig helt igen, så LOVER jeg at gå en tur med ham i klapvognen og tage billeder til jer - det vil være mig en sand fornøjelse at gå hen ad gaden med ham - bare han bliver helt rask igen.

:kryds::kryds::kryds:

Endnu mere tak, fordi I er så deltagende - for mig er det bare så hjerteskærende at se ham være så dårlig - han er en kat jeg ser ca. 4-5 gange om ugen, og har gjort det i ca. 10-11 år - så han er lissom også min.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Åhh, det er noget værre møg!! Jeg håber godt nok han bliver frisk igen!

Vi vil glæde os til billeder af Buster i klapvognen :slight_smile: - for han SKAL bare blive rask igen :kryds:

Forhåbentligt er der godt nyt i morgen.

Stakkels, stakkels Buster. :(:kryds: