Varmepuder til katte

Må jeg spørge uden henvisning til TS valg i øvigt: Er det nødvendigt med særlige varmekilder til de pelsfattige/hårløse? Styrer sådan en kat det ikke normalt selv, hvis den kan komme til og fra varme osv og går de meget ud, når der er koldt, hvis de har valget?

Jeg har nogle ret pelsrige varianter. De går jo ikke og overopheder af den grund men styrer det selv, med hvor de ligger osv. Og de går stort set ikke ud fra nu af til april. Min orientaler holdt sig helt ind af sig selv, da vi havde ham. Han valgte det selv.

Kan nogle fortælle lidt om det ved de hårløse/pelsfattige racer?
Er der ikke også et eller andet med kropstemperaturen ved Sphynx? Har det indflydelse?

Spørger af ren nysgerrighed da jeg ikke har hårløse dyr :slight_smile:

nej det er det ikke- de elsker selvfølgelig lune putte steder. Har kun varme under killingerne når de er små. Så kan de bruge kalorierne på at vokse i stedet. Mormis ruller sig heller ikke helt sammen når hun har det lunt, så det giver også bedre plads i baren.

Som jeg også har nævnt tidligere i tråden, så vil Kilo helst ikke ud i haven om vinteren. Og det er jo noget, hun selv vælger, kattelemmen er jo åben det meste af tiden. Hun fryser helt klart MEGET nemmere end siatalerne, men det er jo klart, hun har jo ikke mange hår til at varme sig.
Hun er også MEGET mere varmesøgende end siatalerne inden døre. Hun kan næsten ikke være i sin lille krop når jeg tager lunt vasketøj ud af tørretumbleren - hun danser rundt og miaver og løøøøber hen og smider sig i bunken, når jeg smider det fra mig på bord eller sofa - og graver sig gerne helt ind i dyngen. :høhø:

Men hun fryser ikke inden døre om vinteren - jeg har det også MEGET varmt i underetagen, hvor der er gulvvarme. 25-27 grader er ikke unormalt. :S Men det er en meget tilpas temperatur - synes Kilo. :wink:

I øvrigt bryder siatalerne sig heller ikke meget om udendørslivet om vinteren. Men drengene GÅR da ud et par gange dagligt for lige at sondere terrænet. Men at være ude længere tid af gangen, DET vil de ikke pt. Men de har jo heller ikke en tyk pels.

Der var det meget anderledes med de huskatte, jeg havde på gården. De gad nærmest kun IND i huset, hvis der var frost og snestorm. :wink: Ellers var de ude det meste af tiden - og nød det.

Aha :slight_smile: Tak for svar :slight_smile:

Synes kassen ser flot ud og jeg er sikker på at dyreværnsorganisationer kunne bruge idéen :slight_smile:

[QUOTE=lenschow;1273189]Aha :slight_smile: Tak for svar :slight_smile:

Synes kassen ser flot ud og jeg er sikker på at dyreværnsorganisationer kunne bruge idéen :)[/QUOTE]

Tak. Men lidt sært du kommenterer på kassen i denne tråd - hvor man ikke kan se kassen. :wink: :høhø:

Jeg må hellere lige linke til tråden, hvor den færdige kasse vises. :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=56281

Men det kan man i den anden tråd, og som spidshundeejer har jeg øjnene alle steder :thumbup: Det er tillært

Jeg VED at DB i Viborg - Connie von Moss lige nu står med nogle vildkatte med fodervært, hvor deres skur er revet ned af en dum udlejer. Hun kunne sikkert bruge et par fif

Tak, men den kan jo ikke bruges i mit projekt. Den er ikke elektrisk, og kan max. holde sig varm i 10 timer. Og nok næppe så længe i et koldt skur. :wink:

Desuden har jeg jo fundet noget brugbart - det færdige resultat kan du se i linket et par poster oppe. :slight_smile: