"Vejedag" for misserne GISP!

Det var ved at være lidt tid siden jeg har haft dem på vægten, så jeg tænkte det skulle være idag.

:S Sugieh viser sig at være ikke bare væsentligt tungere end jeg havde forventet, hun er ALT for fed. ØV!

Tino 7,2 kg.
Pæn vægt til hans størrelse. Han lever af vådfoder og råt, så den er helt fin :slight_smile:

Lucky 3,8 kg.
I mine øjne måtte han gerne liiiiige have 100 - 200 gram mere, men han ser ellers sund og fin ud i pels og øjne mm, så HELT ok :slight_smile:

Dione 2,7 kg.
Smækker lækker lille pigemis, der æder ALT! Hun er ligeså stor skraldespandskat som sin forgænger Rose:hjerte:

og så min “lille ligtorn” Sugieh 4,5 kg :yikes::blegne: Det er i hvert fald 1 kg for meget…
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun er blevet så tyk :frowning: Hun får det samme som de andre, tonser ligeså meget rundt, men jeg har en grum mistanke om hun simpelthen æder for meget tørt.

Så nu er det tørre kommet på ration til hende. Hvordan jeg lige skal få det til at fungere, har jeg ikke helt regnet ud endnu, men tabe sig, det skal hun. :muhaha:

[QUOTE=DK Sugieh;950913]Det var ved at være lidt tid siden jeg har haft dem på vægten, så jeg tænkte det skulle være idag.

:S Sugieh viser sig at være ikke bare væsentligt tungere end jeg havde forventet, hun er ALT for fed. ØV!

Tino 7,2 kg.
Pæn vægt til hans størrelse. Han lever af vådfoder og råt, så den er helt fin :slight_smile:

Lucky 3,8 kg.
I mine øjne måtte han gerne liiiiige have 100 - 200 gram mere, men han ser ellers sund og fin ud i pels og øjne mm, så HELT ok :slight_smile:

Dione 2,7 kg.
Smækker lækker lille pigemis, der æder ALT! Hun er ligeså stor skraldespandskat som sin forgænger Rose:hjerte:

og så min “lille ligtorn” Sugieh 4,5 kg :yikes::blegne: Det er i hvert fald 1 kg for meget…
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun er blevet så tyk :frowning: Hun får det samme som de andre, tonser ligeså meget rundt, men jeg har en grum mistanke om hun simpelthen æder for meget tørt.

Så nu er det tørre kommet på ration til hende. Hvordan jeg lige skal få det til at fungere, har jeg ikke helt regnet ud endnu, men tabe sig, det skal hun. :muhaha:[/QUOTE]

Her i hytten har der jo været stor succes med at fjerne skålen med tørkost og i stedet servere det i et aktivitetsbræt. :slight_smile: Har du prøvet det?

:smiley: Nej, for de blev vejet for 30 minutter siden :klapper:
Men det er absolut første tiltag, der bliver sat i værk :slight_smile:
Så må jeg servere tørt for Lucky og Dione, når den tykke sover :slight_smile:
Tino er ikke noget problem, for han vil ikke se den vej af tørt :slight_smile:

4,5 kilo er da ikke voldsomt synes jeg?

Jeg blev inspireret og vejede mine:

3,2 kg Phumba
4,36 kg Ib
5,12 kg Stevie
3,12 kg Adelie

Og Ozzy blev så forskrækket over at blive puttet i IKEA-posen at han sprang ud og løb op under sengen. Jeg vil gætte ham til at veje omkring de 4 kilo osse.

4,5 til den bette dame er ALT for meget. Hun bør veje højst 3,5 kg.

Se på dine piger :slight_smile: og smid så 1 kg på dem :wink:

Adelie overrasker mig forresten. Jeg tror jeg skal veje hende igen, hun virker meget tungere end Phumba, så til gengæld består af luft L

Altså Sugieh - det jeg mente var jo, om du allerede brugte aktivitetsbræt, eggå…? :stuck_out_tongue: :tihi:

Mine to grovædere, Alban og Artemis, har jo begge tabt sig hen over sommeren - bare ved at få tørkost i aktivitetsbræt i stedet for en skål.
Jeg måler det sådan set også nogenlunde af stadigvæk, men de spiser ikke det hele på et døgn, så der ligger altid lidt. :slight_smile:

Jeg var nervøs for om Bailey ville få nok at spise, da jeg begyndte at måle maden af i juni, men han får altså raget rigeligt til sig - hans bygning og tykkelse er helt perfekt. Han er bare en lille kat, han vejer kun 3,4 kilo på en go’ dag…men det er ikke fordi, han er for tynd, han er bare en bette ski’…:inlove:

Min Artemis vejede også 4,5 sidst jeg vejede hende. Og det er også for meget til hende. Hun kunne også sagtens tåle at tabe et halvt kilo mere - mindst!

Men hun er også en lille huskat - med meget korte ben og meget kort hale. :slight_smile:

Tænk alligevel at Ib vejer et helt kilo mere end Bailey (og mere end farmand)

Han er ikke tynd… men jeg synes da heller ikke han sådan er FED… Og Stevie er ikke tyk (mere) , han er bare en stor siameser :slight_smile:

Der er altså også stor forskel på hvordan de “mærker” :slight_smile:
Tino er grovlemmet og meget bamset at mærke på. Meget muskuløs, men en “tung” kat.
Siatalerne ser lette og fjeragtige ud, men overrasker de fleste, når man mærker på dem :slight_smile: De er meget kompakte (ved ikke om det er det rigtigt ord)

Sugieh er pludselig blevet kortbenet og har en del for meget polstret hud, og hendes kastratdelle er ligeså stille blevet fyldt op… :smiley:

Jeg læste overskriften som Vejrdag for misserne GISP og tænkte hvad er dog det :høhø:

Mine bimser vejer hhv:

Aladdin på 2år kastrat - 5,7kg
Gismo på 1,5år kastrat 4,3kg
Alma på 1,5år fertil hun 3kg
Joy på 17 uger 1,8kg

:smiley: jeg ved godt hvem af mine jeg synes er FED :wink:

[QUOTE=Diana F;950968]Altså Sugieh - det jeg mente var jo, om du allerede brugte aktivitetsbræt, eggå…? :stuck_out_tongue: :tihi:

Jeg var nervøs for om Bailey ville få nok at spise, da jeg begyndte at måle maden af i juni, men han får altså raget rigeligt til sig - hans bygning og tykkelse er helt perfekt. Han er bare en lille kat, han vejer kun 3,4 kilo på en go’ dag…men det er ikke fordi, han er for tynd, han er bare en bette ski’…:inlove:[/QUOTE]

:tihi: Nåååååååeeeeeeee :wink: Nej de har altid fået guffer i brættet, men nu bliver det så foder :slight_smile:

Bailey var vel også den bette i kuldet, det har det med at hænge ved, lidt tid i hvert fald :slight_smile: Men Lucky er jo også en meget slank kat :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;950974]Tænk alligevel at Ib vejer et helt kilo mere end Bailey (og mere end farmand)

Han er ikke tynd… men jeg synes da heller ikke han sådan er FED… Og Stevie er ikke tyk (mere) , han er bare en stor siameser :)[/QUOTE]

Ja det er faktisk lidt vildt :slight_smile: Men du må have noget godt foder :slight_smile:
Stevie er ikke fed, det synes jeg nu aldrig han har været, bare stor :slight_smile: eller Medium + :wink:

Ja du skule bare lige vide :smiley: :smiley: :smiley: Det er sådan noget vi kan i Nordjylland :wink:

[QUOTE=DK Sugieh;950975]
Siatalerne ser lette og fjeragtige ud, men overrasker de fleste, når man mærker på dem :slight_smile: De er meget kompakte (ved ikke om det er det rigtigt ord)[/QUOTE]

Kompakt er det ord jeg plejer at bruge om dem (og om Adelie, hun er nemlig også tungere end hun ser ud… og jeg er ikke HELT sikker på den vejning af hende altså)

Der er jo det med de meget korthårede racer som siatalere og rex at “what you see is what you get” - der er ikke en masse “fluff” til at fylde. Det er kat altsammen :smiley:

Til gengæld er det sjovt at løfte på en perser… DE vejer nemlig “ingenting” i forhold til hvad de ser ud til :slight_smile:

Det er virkelig spøjst at se Alban og Bailey ved siden af hinanden - Alban vejer 5,4 og Bailey vejer 3,4 kilo!! :uha: Og de får altså det samme at spise. :cool2:

Det er altså TO kilos forskel! Det er RET vildt, synes jeg - men jeg har åbenbart fået anskaffet mig en kæmpe-siataler OG en mikro-siataler. :tihi:
Bailey ER bare en lillebitte mis. :slight_smile: Og jeg tror faktisk ikke, at han bliver meget større…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;950997]Kompakt er det ord jeg plejer at bruge om dem (og om Adelie, hun er nemlig også tungere end hun ser ud… og jeg er ikke HELT sikker på den vejning af hende altså)

Der er jo det med de meget korthårede racer som siatalere og rex at “what you see is what you get” - der er ikke en masse “fluff” til at fylde. Det er kat altsammen :smiley:

Til gengæld er det sjovt at løfte på en perser… DE vejer nemlig “ingenting” i forhold til hvad de ser ud til :)[/QUOTE]

Jeg fik et chok af anden verden første gang jeg løftede Ib :slight_smile: de ser ud som nogle super lette katte, men næh nej. Snydt :smiley: men han er søøøøød

Heh ja det er også derfor jeg gerne smider dem i favnen på folk: De ser så sjove ud i ansigterne når det går op for dem hvor tunge siatalere er :smiley:

Jeg vil også sige, at 4,5 kg for en kastrathun er for meget, så god fornøjelse med slankekuren :høhø::høhø:

Fanny er den eneste, der er blevet vejet for nylig og hun ligger pt. på 3,7 kg inkl. x antal killinger. Sander plejer at ligge på ca. 4,8 kg, Galliano på 3,6 kg og Ana ligger på ca. 2,9-3 kg :slight_smile:

Jo tak, tror jeg nok :smiley: