"Vejedag" for misserne GISP!

Tak. De er også ret søde :hjerte:
Og der skulle selvfølgelig have stået Domino :rødme:

Jeg tjekkede standarden for at se om der stod noget i den, samt jeg tjekkede standarden for en del andre racer og kun hos enkelte racer står der noget om forskellen på hanner og hunner under remarks. men jeg kunne ikke hos nogen af de racer jeg tjekkede finde noget om vægt.

Dette er jo nok at vægten variere meget fra linje til linje. også hos bobtailen

Men ja pigerne er synlig mindre end drengene, det er mit indtryk at de fleste piger ligger mellem 3,5kg til 4kg og drengene er væsentlig større

[QUOTE=Jeanette;952069]Jeg tjekkede standarden for at se om der stod noget i den, samt jeg tjekkede standarden for en del andre racer og kun hos enkelte racer står der noget om forskellen på hanner og hunner under remarks. men jeg kunne ikke hos nogen af de racer jeg tjekkede finde noget om vægt.

Dette er jo nok at vægten variere meget fra linje til linje. også hos bobtailen

Men ja pigerne er synlig mindre end drengene, det er mit indtryk at de fleste piger ligger mellem 3,5kg til 4kg og drengene er væsentlig større[/QUOTE]

Ja, MCO er så vidt jeg husker en af dem hvor der står noget? Men har ikke lige tjekket, så jeg kan huske forkert… :slight_smile:

Det var mere også det store spring, der fik mig til at lægge mærke til det, for alle katteracerne har jo da kønsforskel i størrelsen i større eller mindre grad :slight_smile:

[QUOTE=Eife;952133]Ja, MCO er så vidt jeg husker en af dem hvor der står noget? Men har ikke lige tjekket, så jeg kan huske forkert… :slight_smile:

Det var mere også det store spring, der fik mig til at lægge mærke til det, for alle katteracerne har jo da kønsforskel i størrelsen i større eller mindre grad :)[/QUOTE]

Ja jeg kan jo se at mine piger er lettere end drengene. Men de er så også andre racer, så det spiller måske også ind. (Til dem der ikke kan huske det: Drengene er siatalere, Adelie er Cornish Rex og Phumba er aby)

Cornish skal faktisk, lissom siatalerne, være en kat med “gods i” - der er, igen som hos siatalerne, jo ike en masse pels til at camouflere. Og derfor undrer det mig også at hun åbenbart ikke vejer mere end hun gør L

Frisk fra dyrlæge:
Creamy: 5,3 kg. Lidt i overkanten, men absolut ikke fed. (Ja, hun er en STOR orientaler. Passerede de 2 kg ved 12 ugers alderen…)
Tullen: 4,2 kg. Slank kat, muskuløs, flot (dyrlægens ord!)
Whiskey: 4,6 kg. Passende, skal ikke blive større - eller mindre. (Med mindre han stadig vokser). Flot kat.