"Vejedag" for misserne GISP!

Til killinger bruger jeg dog min køkkenvægt og så en pap tallerken :slight_smile:

Jo, det er Imhotep, der er ganske velvoksen, som jeg husker det :høhø:

Tak :smiley:

[QUOTE=irene;951042]Helt ærligt, giv dog jeres katte noget at æde. Herhjemme ser det sådan ud
Lady 5,9 kg
Sonnei 7,2 kg
Fredreik 7,5 kg
Nicolaj 7,9 kg
Batman 8,3 kg
Gandei 9,4 kg
Jeg har ikke lige en ny på Haley, men hun er kommet sig godt efter at hun var syg.
Ingen af mine har fået at vide at de var for tykke. Dog er der sagt, om Lady og Gandei “Pas på”[/QUOTE]

Århhhh, nogle basser :yikes:

Men er det coon’s? Nu ved jeg ikke så meget om sådan nogen… men er det ikke forholdsvis normalt at de er “deropaf” vægtmæssigt?

Kan man snakke om en standardvægt til henholdsvis hanner/hunner for coon’s?

Det er rigtigt, jeg synes jo heller ikke siamesere og orientalske katte ser “store” ud :wink: så bliver forbløffet når jeg ser vægten på dem…har faktisk aldrig set en i levende live SS

Bamse er nu 23 uger og vejer 3200 gram, og han er ikke fed. :wink:

Jeg har også investeret i en elektronisk babyvægt - og DET er altså skønt at have sådan én! Vejningen går jo som en leg nu! :smiley:
Det der arrangement jeg forsøgte mig med, med et spækbræt på min lille elektroniske køkkenvægt duede altså ikke rigtigt :S - og den kan i øvrigt også kun veje op til 5 kilo.

Babyvægte er godt nok lidt dyre, men jeg var heldig at finde én brugt på den blå avis til halv pris cirka. Og den var kun brugt meget få gange - den er helt som ny. :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;951239]Århhhh, nogle basser :yikes:

Men er det coon’s? Nu ved jeg ikke så meget om sådan nogen… men er det ikke forholdsvis normalt at de er “deropaf” vægtmæssigt?

Kan man snakke om en standardvægt til henholdsvis hanner/hunner for coon’s?[/QUOTE]

Det er meget linjebestemt hvor tunge de er. Og det kommer også an på alder og også huld i flokken, selvf.

[QUOTE=DK Sugieh;950933]
Så må jeg servere tørt for Lucky og Dione, når den tykke sover :slight_smile:
Tino er ikke noget problem, for han vil ikke se den vej af tørt :)[/QUOTE]

Hehe, jah, det har vi prøvet herhjemme, man af en eller anden grund så sover Sparta IKKE ret længe hvis Lilly får mad. Han har tydeligvis helt styr på alle lyde der har med mad at gøre.

[QUOTE=yvonne42;951256]Det er rigtigt, jeg synes jo heller ikke siamesere og orientalske katte ser “store” ud :wink: så bliver forbløffet når jeg ser vægten på dem…har faktisk aldrig set en i levende live SS

Bamse er nu 23 uger og vejer 3200 gram, og han er ikke fed. ;)[/QUOTE]

Dét er en fejl i din opdragelse :smiley: Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men du må absolut på en udstilling og opleve dem, eller endnu bedre… i deres hjem :slight_smile:
Mine døre er altid åbne for mennesker, der gerne vil opleve den helt igennem skønne race :slight_smile:

Det der med at have en meget aktiv FED kat, kan jeg genkende!
Hvordan det kan lykkes Ting at være fed med alt det vådfoder hun spiser og al den aktivitet, det fatter jeg simpelten ikke… Men ekke desto mindre er hun altså for tyk og burde klart tabe omkring 6 - 700 g, hvis hun skulle ned på sin idealvægt…

Resten af Banden er faktisk ganske pæne…
Leo, skovmispige, ligger lige omkring 4,2 kg.
Thane, coonbaby aka Hest, har tabt sig og ligger nu omkring 8.9 kg
Brian, perser, var fertil-mager, da han flyttede ind for ca 2 år siden… han har stille og roligt lagt vægt på og vejer nu ca 4,8 kg
Emil, perserbaby… aner det ikke… men i sidste uge lå han på¨2,1 kg… Han har haft en hård start oå livet, så han halter en smule bagefter - og så er han bare temmelig lømlet lige pt :smiley: han æder som et tærskeværk, men leger også meget med sin tante Ting, så han får løbet en masse af sig…

[QUOTE=irene;951042]Helt ærligt, giv dog jeres katte noget at æde. Herhjemme ser det sådan ud
Lady 5,9 kg
Sonnei 7,2 kg
Fredreik 7,5 kg
Nicolaj 7,9 kg
Batman 8,3 kg
Gandei 9,4 kg
Jeg har ikke lige en ny på Haley, men hun er kommet sig godt efter at hun var syg.
Ingen af mine har fået at vide at de var for tykke. Dog er der sagt, om Lady og Gandei “Pas på”[/QUOTE]

Det er da katte jeg kan forholde mig til. Mine er også i den størrelses ordren
Sidst jeg vejede dem var det

Choping - 10 mdr - 5,8 kg
Amadeus 7 år - ca 6 kg
Miv - 8 år - ca. 6 kg

Miv er nok til den gode side, men de to andre er der ikke noget at udsætte på iflg. dyrlægen. :slight_smile:

Gandei er nok noget til den gode side, han er lidt fed. Han svinder ikke en gang når han er våd, så jeg kan ikke sige at det bare er pels. Han rydder også alt Haley’s killingmad, så det bliver dejligt når vi slipper for killingmaden.

Min køkkenvægt er gået i stykker, men sidst jeg prøvede så det sådan ud:
Theo, Norsk skovkat kastrat, på det tidspunkt 5½ måned: 4 kg
Milou, hans søster: 3,5 kg.

De er hverken tykke eller tynde, men lidt lange…

Første dag er gået med tørt i bræt :slight_smile:
Da det blev hælde op ÅD Sugieh som det var hendes sidste måltid, og hun har så forøvrigt ikke spist siden :smiley:
Hun er simpelthen SÅ snot fornærmet :smiley: Hun går demonstrativt hen til det, hvor tøtkosten er vant til at stå, kigger på mig, miauede de første par gange, og er nu gået i seng :smiley: :smiley: :smiley:
Hun har ikke engang spist vådt, hvilket hun dog også plejer at smage på :slight_smile:
Nå men de andre har ikke ladet sig mærke med den lille forandring :slight_smile: De spiser som de plejer… altså mest vådt :slight_smile:

Åh den stakkels pige :slight_smile: men mon ikke hun kommer sig over det.

[QUOTE=Jenny;951339]Har ikke nogen fancy vægt, men det plejer at passe ret pænt, når de kommer på min almindelige vægt herhjemme :smiley:

Da jeg vejede basserne i sidste uge, lå de sådan her:

Bite - 2.5 års skovkat kastrat (først for nylig begyndt at se voksen ud): 5.5 kg.
Domino - 11 måneders skovkat kastrat (ligner stadig lidt en killing - tror han bliver kæmpe): 5.5 kg.
Verner - 1.2 års huskat kastrat: 4.7 kg.

Så jeg kan godt forstå, transportkassen er tung, når de er deri alle sammen :D[/QUOTE]

Ud fra min erfaring i kattes vækst, så tror jeg ikke at du skal regne med det :slight_smile: (i hvert fald ikke hvis vi definerer kæmpe ens :tihi:) Han er jo færdig med at vokse i højden omkring nu her, og det er så fylde i breden og muskelmasse der kommer på de næste par år :slight_smile:

Det er nu en ganske underholdende tråd :klapper:
Men da det er svært at huske hvilke racer eller katte i har, og hvad normalvægten er for de enkelte, så kan vægten være svært at fatte mening i om vægten er ok.

For kurilean Bobtail skal vægten ligge for piger på 3-4kg og hanner 6-8kg. de vokser til de er 4år

Kiksen knap 1år og 9mdr. 6,48kg
Diamond 1 år og 1mdr. 3,26kg
Nika 9 mdr.2,75kg
Kalinka 4år og 3 mdr. 3,54kg
Anton 5mdr 3,04kg
Finn 5mdr 3.15kg.
Jack 4mdr. 2,35kg

Det var godt nok en stor forskel i kønnene. Det undrer mig at jeg ikke kan se noget om det i standarden? :slight_smile:

Min ene birma pige ku godt træne til lidt mere vægt, men det arbejder vi på :wink:

[QUOTE=Jenny;951954]Jeg skal ikke kunne sige det :slight_smile: Jeg ved bare, at Bite tog på, og blev mere sådan “rigtig” at se på da han var knap 2… Og han virker også større - måske fordi, han blot er blevet bredere, det ved jeg ikke.

Dog er Domino en smule højere end Bite, og han er bestemt også bredere, så det vil undre mig, hvis de fortsætter med at veje det samme, selv når Domino er blevet voksen. :slight_smile:

Og selvfølgelig er kæmpe i min forstand ikke det samme, som hos jer, der har Maine Coons :stuck_out_tongue: Jeg kan kun vurdere ud fra de skovkatte, jeg har haft (4 stk. i alt), og der er Domino allerede nu kæmpe :D[/QUOTE]

Jeg synes at Dimino er stor, og de er alle tre meget, meget smukke :wehuu: