"Velour" gardiner?

Nu prøver jeg lige at spørge jer herinde - jeg har Googlet i timevis, men finder ikke det jeg søger, og er ved at være godt frustreret!

Sagen er, at jeg har indrette et af vores ekstraværelser til et lille “bibliotek” til mig selv - det er kørt i meget gammeldags stil, og indeholder alle de møbler jeg er vild med, men som manden ikke mener skal have lov at stå i stuen :slight_smile: Der mangler bare én ting, inden det er præcist som jeg vil have det: gardiner! Jeg vil SÅ gerne skaffe nogle af de der gamle, tung gardiner - jeg vil gerne sige at stoffet er velour, men her mener jeg altså ikke det der nervøse noget, for det kan jeg simpelthen ikke have! Det er meget tykt, tungt stof med en blød velour-agtig overflade - næsten ligesom møbelstof. Jeg husker at have set dem mange steder som barn, især i mørk bourdeax eller mørk grøn… forestiller mig at man brugte denne type gardiner i teatre/biografer, men er ikke sikker. Jeg KAN bare ikke finde det nogle steder - hverken gardiner eller bare stof (så må jeg selv prøve at sy). Og jeg tænker, at det er fordi stoffet ikke hedder velour, men noget helt andet?

Nogen der har set noget lignende eller ved hvad det er for en type stof jeg mener?

Det er korrekt at det hedder velour, der er noget her:

Og jysk har det også :

[QUOTE=HeroldDesign;1234745]Det er korrekt at det hedder velour, der er noget her:

Og jysk har det også :

http://jysk.dk/gardiner/stof[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Men jeg synes bare det ser så “let” ud - det jeg tænker på, er en del tykkere, og ville ikke kunne foldes på den måde som i det første link.

Jeg er lidt bange for at det har med kvalitet at gøre og at man bare ikke laver sådan noget godt og lækkert stof mere.

IKEA har gardiner lavet i tykt, velouragtigt stof :slight_smile:

Nok ikke så tykt og lækkert som de du husker, men ret lækkert at røre ved… Jeg ville gerne ha dem til soveværelset, men puha, Nobby ville jo gøre dem hvide på få sek :uha:

Det er jeg bange for du har ret i :frowning: Men kender du det, man har fået en tanke ind i hovedet, og vil ikke acceptere at det ikke er muligt?

Fuldstændig :smiley:

Måske sådan et firma som Kvadrat i Ebeltoft de laver ihvertfald kvalitet men det koster!

Jeg tror ikke, du finder den kvalitet, du søger, i Danmark - men prøv f.eks. Velvet & Chenille | Stunning Collection of Soft & Sumptuous Velvet & Chenille Curtains 2go

Og ellers så må du kigge i genbrugsbutikker måske ku du være heldig at finde det helt rigtige.

[QUOTE=Lykke;1234749]IKEA har gardiner lavet i tykt, velouragtigt stof :slight_smile:

Nok ikke så tykt og lækkert som de du husker, men ret lækkert at røre ved… Jeg ville gerne ha dem til soveværelset, men puha, Nobby ville jo gøre dem hvide på få sek :uha:[/QUOTE]

Der vil jeg helt klart prøve at kigge, hvis ikke projektet lykkes - tak :slight_smile:

Tak :slight_smile: Prisen er (stort set) underordnet - jeg MÅ bare have gardiner i det stof. Jeg kommer godt nok ikke lige på de kanter, men mener at Kvadrat er en kæde? Vil prøve at Google :slight_smile:

det er helt klart et forsøg værd - tak :slight_smile:

Jeg tror du skal ud i noget Chenille … det er nok lidt mere ‘‘nupret’’ end de gammeldags gardinstoffer, men har den der plysoverflade https://www.stofkiosken.dk/71-megan-grecia-73_megan-12.html?$category=acladtwn84x

Hmm … ved ikke hvorfor linket ikke virker :gruble:

[QUOTE=Skattekat;1234760]Jeg tror du skal ud i noget Chenille … det er nok lidt mere ‘‘nupret’’ end de gammeldags gardinstoffer, men har den der plysoverflade https://www.stofkiosken.dk/71-megan-grecia-73_megan-12.html?$category=acladtwn84x

Hmm … ved ikke hvorfor linket ikke virker :gruble:[/QUOTE]

Kopierede bare over i browseren. Desværre er det ikke helt det jeg søger - men tak :slight_smile:

Så du mit link længere oppe?

Det her ligner meget i farve og struktur - men skulle bare være meget tykkere

Hvad med dette her?

Hov ja, nu gjorde jeg - tak. Har faktisk travet en del af de neglekse sider igennem også, dog uden at finde det jeg søger - og finder det desværre heller ikke på den side du linker til. Til gengæld ser de her ret fine ud, hvis jeg nu alligevel ikke får det som jeg vil have det:
http://www.curtains-2go.co.uk/curtains/9278/velvet-crimson.htm

Kvadrat er en tekstilfabrik og du kan købe deres stof i forskellige stofbutikker, jeg tænkte bare det ville være nemmere at kontakt firmaet og spørge om de laver sådan noget og i så fald hvor du kan købe det. :slight_smile: