Venter killinger. Termin

Hej alle sammen.
Jeg er ny herinde og min lille burmillamis er på 58. Dagen idag. Jeg er meget spændt på det kommende kuld. Så jeg tænkte om jeg kunne høre hvor stor forskel i andre har haft i termin på levende fødte killinger? Der er idag lidt brunt udflåd fra skeden og hendes temperatur er på 37,3 grader. Kan se der er mange tråde herinde med live fødsel. Kunne være jeg også skulle prøve det. Så er der jo også mulighed for gode råd undervejs.

Vh Marlene

Jeg krydser fingre for, at de bliver derinde et par dage endnu :kryds:

Ja det håber jeg sandelig også.

Velkommen til :slight_smile:
I stedet for en online fødsel herinde, så vil jeg råde dig til at finde en erfaren opdrætter (måske din kats opdrætter, din mentor eller lignende) at have en direkte forbindelse til :slight_smile:
Ikke at der ikke er hjælp at hente her, men afhængig af din egen erfaring, så er en hotline at foretrække :slight_smile:
Dag 58 er liiiiige tidligt nok, og ligefrem brunligt udflåd, så ville jeg kontakte vet :slight_smile:

Jeg synes også at temperaturen er lige lav nok - Killingerne skulle helst blver derinden 5 dage mere. Og hvis det er slimproppen der er gået synes jeg ikke den plejer at være brunlig.

Enig med de andre - spørg dyrlægen.
Eller kontakt opdrætter, det kan være at han/hun kan komme forbi og vurdere hunkattens tilstand.

Er du helt sikker på temperaturen?
Hvordan har hunkatten det?

Brunligt udflåd synes jeg kun er normalt helt op til fødsel - kombineret med så lav en temperatur, ville jeg nok tage en snak med min dyrlæge - men sørg for det er en med forstand på fødsler.

Derhjemme uden stressede forhold kan en kat nu godt have en temperatur på 37-37,5, det har jeg oplevet et par gange med mine, der hverken har været syge eller andet.

Men ellers er jeg enig i at det at have en erfaren opdrætter i baghånden, samt kontakte dyrlægen ang. det brunlige udflåd vil være en god idé :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1084200]Er du helt sikker på temperaturen?
Hvordan har hunkatten det?

Brunligt udflåd synes jeg kun er normalt helt op til fødsel - kombineret med så lav en temperatur, ville jeg nok tage en snak med min dyrlæge - men sørg for det er en med forstand på fødsler.[/QUOTE]

Jeg er sikker på, det er et godt råd, Vivi - men hvordan finder man ud af, om dyrlægen har det?

[QUOTE=Frello;1084108]Hej alle sammen.
Jeg er ny herinde og min lille burmillamis er på 58. Dagen idag. Jeg er meget spændt på det kommende kuld. Så jeg tænkte om jeg kunne høre hvor stor forskel i andre har haft i termin på levende fødte killinger? Der er idag lidt brunt udflåd fra skeden og hendes temperatur er på 37,3 grader. Kan se der er mange tråde herinde med live fødsel. Kunne være jeg også skulle prøve det. Så er der jo også mulighed for gode råd undervejs.

Vh Marlene

[/QUOTE]

Et Burmilla-kuld…hvor spændende.

Jeg er nødt til at spørge direkte, for jeg køber nemlig kun stamtavle-katte…er der stamtavler på forældrene?

Jeg har jo en Burmilla fra Thamakan…hun er 19½…jeg skal på et senere tidspunkt, have NFO’er…2-3 stks fra DK Lindvig (når de engang kommer til verden :D)…og vil også have en Burmilla igen, (dog skal jeg ikke have killinger ind, sålænge Knirke lever). DE katte er såååå dejlige.

Hejsa alle.

Jeg havde allerede snakket med dyrlæge som også er opdrætter inden jeg skrev mit indlæg. Herefter har jeg nu snakket med endnu en dyrlæge efter jeg har læst jeres indlæg. Begge mener ikke der er grund til bekymring. Jeg tror ikke det er slimproppen der er gået. Katten er stadig rolig og viser ikke umiddelbare tegn på at fødslen er forestående. Tog temperaturen igen idag og den var på 37,5 +, (kunne ikke holde den inde længere, da hun fik vredet sig fri.) Jeg kan mærke killingerne bevæge sig derinde. Så jeg håber alt er vel. Det er ihvertfald min følelse af situationen. Det er ikke meget udflåd, kun i skedeåbningen og hvis man tørrer hende ligner det lysebrunt vand. Jeg har en jeg kan ringe til. Men seføli hvis det er midt om natten, hun vælger at gøre det. Kan det jo måske være svært at vække hende. Grunden til jeg nævne den online fødsel, var skam bare fordi, jeg kunne se, det var flere af dem herinde.

Til Sim Sim
Ja det er med fuld stamtavle. Jeg har været i Sverige for at få hende parret ved en supergod hankat. Baheras wb Stig. Hun selv er efter All-Saints Percy og Astra af Misapotanien. Det er også en god alder med 19 år. Kan godt forstå du venter med mislinger endtil hun ikke er mere.

VH Marlene

Det lyder godt, at du har netværket iorden :ok:
Så må vi krydse fingre for hun holder på dem lidt endnu og det går efter al forventning, når hun giver sig til at føde :slight_smile:

Spørger andre opdrættere :slight_smile:

Hvis de ellers er enige - for det er de bestemt ikke altid. Hvis der er stor uenighed, bliver man som ny bare forvirret.

Vi er sikkert ikke enige i, hvilke dyrlæger der er dygtige - men mon ikke vi er enige om, hvem der har erfaring - det har alle de dyrlæger, der har en del opdrættere jo nok som udgangspunkt :slight_smile:

Men du har ret i, at der findes “opdrætterdyrlæger”, som jeg ikke ville benytte - og andre opdrættere har det måske på samme måde med min dyrlæge. Det ser jeg ikke noget problem i.

Men tillykke med de snart kommende killinger :smiley: Og du må gerne oprette en online fødselstråd når den tid kommer :smiley: Det er altid spændende at følge med i :smiley:

Indtil der sker noget vil du så ikke dele et billede af den kommende mor (Og måske også far) med os? :smiley:

hvor er det spændende der mangler i den grad burmilla opdrættere i DK, mht det brunlige udflåd, tag det roligt, jeg har haft hunkatte der har lækket udflåd op til 2 uger før termin uden det har betydet det mindste.

Så længe katten er glad og du kan mærke liv, så hedder det is i maven LOL

MH
Linda

[QUOTE=mea culpa;1084845]hvor er det spændende der mangler i den grad burmilla opdrættere i DK

MH
Linda[/QUOTE]

Dét er nemlig rigtigt…derfor blev jeg også så glad, da jeg så det første indlæg i denne tråd…og at det er stamtavlekatte, der venter killinger…:ok:

Til trådstarter…jeg sendte dig en PB i går og spurgte om dit stamnavn og en hjemmeside…men jeg har ikke hørt fra dig.
Du har nok travlt…men jeg vil så gerne have et svar. :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1085011]Til trådstarter…jeg sendte dig en PB i går og spurgte om dit stamnavn og en hjemmeside…men jeg har ikke hørt fra dig.
Du har nok travlt…men jeg vil så gerne have et svar. :)[/QUOTE]

Hvorfor vil du have et svar :? er det relevant for det TS spørger om (vil du købe en killing ? så er det ok med mig) - men ellers er det mig en gåde, hvorfor “man” altid skal fortælle alting om sig selv første gang “man” logger på herinde. Mon ikke der kommer billeder og videre følgeton, der kan “henføre” til opdrættet ? :surrender1:

Velkommen til Frello/Marlene - held og lykke med din første kattefødsel

[QUOTE=MZJ;1085039]Hvorfor vil du have et svar :? er det relevant for det TS spørger om (vil du købe en killing ? så er det ok med mig) - men ellers er det mig en gåde, hvorfor “man” altid skal fortælle alting om sig selv første gang “man” logger på herinde. Mon ikke der kommer billeder og videre følgeton, der kan “henføre” til opdrættet ? :surrender1:

Velkommen til Frello/Marlene - held og lykke med din første kattefødsel[/QUOTE]

øhhh…er det ikke noget jeg selv bestemmer…altså hvis trådstarter vil svare, og DET tror jeg, hun vil…:slight_smile:

Og JA…jeg er en mulig killingekøber, (dog ikke så længe jeg har Knirke)…og tusind tak, fordi det er ok med dig, at jeg så stiller trådstarter et spørgsmål :ok:

I går modtog jeg PB fra Marlene, trådstarter…jeg fik svar på mine spørgsmål i forb m de ventede Burmilla-killinger…og jeg fik en invitation til at komme på besøg… altså, når killingerne er født og klar til besøg. :thumbup: