Vil i med på udstilling?

Allerførste gang afsted med Skattekat-stand (sammen med min veninde der broderer) … Racekattens udstilling i Næstved-hallerne, enten 2005 - eller 2006, kan ikke huske hvornår jeg startede :gruble:

14 Synes om

Jeg har været så heldig at have en opdrætter som meget gerne tog mig under armen og med på en udstilling. @anne_p og @_DK_Sugieh har helt klart gjort, at jeg fik den aller bedste introduktion til katteverden. Det var i 2016 og 2 år senere var jeg opdrætter.
Jeg fandt min rette hylde i katteverden og jeg har mit foreningsliv i udstillingerne og studiekredsene. Jeg savner virkelig meget at komme på udstilling og hygge

2 Synes om

Jeg var på udstilling for første gang i 2013 - uden kat :tihi:

Var kommet herind nogle måneder før, da vi fik vores første kat (læs: @RuneS havde fået lov til at få en efter 14 dages uafbrudt plagen), og jeg havde brug for at vide, hvordan vi gjorde det aller bedst for ham.

Nogle nævnte udstilling, og jeg havde et mentalt billede af katte på røde silkepuder, der blev slæbt rundt :hoho: Inden jeg vidste af det, havde Charlotte og @PiaB inviteret mig med på en udstilling - så jeg stod en kold januarmorgen Kl 5.30 i Aalborg og skulle mødes med nogen, jeg aldrig havde mødt :uha: Det endte med at være pisse hyggeligt! Og jeg var med dem mange gange inden vi selv fik en udstillingskat :heart:

På første udstilling fangede @Eva_K mig, og fik vist mig en europékilling, der gerne ville have nusset mave. Jeg fortalte manden om den, og han udbrød ‘jeg har altid ønsket mig en stribemis!’… Og jeg havde jo læst, at det var bedst med en ven til sådan en indekat, og bum fik vi vores egen europé :ups:

mms_img-933153629

14 Synes om

Årh dog, sikken et gammelt billede af Jack :inlove:

2 Synes om

Tak galath

Du er tankelæser :blush: du svare inden jeg når og får spurgt hvad jeg gør fejl :grinning:

Og kan samtidig se at, den svar kan læses på to måder :laughing:

Tak for du rettet det for mig :blomst:

Tak for din forklaring :blush:jeg prøver at lære det igen

Og ikke noget at være flov over, jeg kunne have formuleret mig rigtig,

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Tak Jeanette

Så kan jeg se jeg før har set racen mener jeg

De er flotte :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Dejlig forklaring PiaB det kan jeg virkelig bruge til noget
Det gør mig roliger :panik:

Lige det du skiver her , er netop det der har gjort, jeg har har luret lidt i Herning, og jeg skulle gå ind og tilbyde en hånd en time, men den der store dørtrin gulp :elephant: :camel:

Med venlig hilsen beimis ejer

Min første udstilling var Katteklubbens sommerudstilling 2003 i et lillebitte forsamlingshus i Silkeborg og jeg glemmer det aldrig. Min egen forvirring og mine nerver parret med dagens forløb gjorde at jeg nær aldrig var sprunget på hesten igen. Jeg var afsted med Gizmo og Freya og var klemt sammen i et lille hjørne sammen med et varieret udvalg af racer. Publikum så vi ikke for de kunne ikke komme rundt. I buret overfor os gik bunden pludselig ud og to meget forvirrede katte røg med og blev indfanget lynhurtigt til deres chokerede ejers glæde. Jeg kan ikke referere hvad der ellers skete sådan udstillingsrelateret for det kørte hen over hovedet på min bror og jeg der svedte, følte os i vejen og egentlig helst bare ville hjem. Thumbs up til Dorthe Elwarth der hjalp en del med udstillingsnerverne.
Som den perfekte rosin i pølseenden udviste begge katte pludseligt tegn på hedeslag på vejen hjem, heldigvis næsten hjemme og heldigvis sagde min intuition hvad jeg skulle gøre.
Det gik lige lidt tid…men så var jeg afsted igen. Og håber da også at komme afsted med Hermann (aka Tandløs) igen. Han er jo ligefrem blevet veteran i ventetiden. Stiller huskatte egentlig stadig som veteran/pensionist i Jyrak? Det er…puha…snart 11 år siden jeg sidst havde sådan en :scream:

5 Synes om

Nej, det var jo tydeligt nok for alle andre. Men når man nu er en del af supporten, og når du nu havde sat en grå boks ind, der ikke var placeret korrekt - så læser man det jo på sin egen måde :hoho:

2 Synes om

Det kan være @FinnFrode skal på banen igen med hvilken udstilling der er tale om :wink:
Han kom nemlig sig spurgte om ikke godt nok jeg var “Sugieh” :tihi:
Det var en Halloween udstilling på Fyn.
Gitte og jeg havde taget turen sammen og var pyntede i dagens anledning. Udstillingen var super hyggelig, men turen hjem var ubeskrivelig :grin: :rolleyes:
Da vi i sådan en mundering, overtræt kom ind på en tank og bestilte en Fransk Burger for i næste sekund brød sammen af grin, fordi den stakkels unge mand slet ikke viste, hvordan han skulle betjene to bindegale kvinder med grineflip :grin:

12 Synes om

Du tænker på Katteklubben i Årslev, 20-21.10.2012.
Men var du ikke til Jyrak i Fredericia, 31.03.2012 - Rags’ første tur til hovedlandet… :slight_smile:

3 Synes om

Mange tak :slightly_smiling_face::+1:t2: Ja de der slut marts udstillinger konflikter desværre ofte med min datters fødselsdag :wink: og nu også med min mands :crazy_face:
I år var de dog begge adviseret om at HVIS vi måtte udstille, så skulle jeg afsted, fødselsdage eller ej :wink:

6 Synes om

De trænger til at få dig smidt ud af huset :lol:

3 Synes om

Kan se mange andre også har postet fra deres første udstilling. Min var inden man sådan lige knipsede med sin mobil, men har da et fra en af mine tidlige udstilling, hvor jeg havde min første husmis Mea med.


Det lidt sjove ved billedet er at jeg dengang ikke kendte @Mette_Mejdahl, men det kom jeg jo til senere (gennem @kira_v), og for et par år siden faldt jeg så over dette billede af Mette og jeg, med hver vores husmis, da vi var en del yngre end vi er nu :hoho:

10 Synes om

Det er lidt som med søvn og mad… jeg bliver ret urimelig, hvis jeg mangler. Det gælder åbenbart også udstilling :sunglasses::joy:

1 Synes om

Jack på den udstilling, hvor han blev publikums favorit (afstemning mellem européerne), og jeg slet ikke tudede :ups:

15 Synes om

Muffes allerførste udstilling (Hittekats Hobbyudstilling). Vi havde forventet, at han ville være nervøs, men han var en stjerne <3 Selv da højtaleren gik i overgang og skreg, ville han bare nusses :wehuu:

Der gik et par år mere før jeg smadrede en rødvinsflaske lige foran hans ansigt :ups:

11 Synes om

BabyRhys på sin første udstilling <3

Han elsker stadig at blive nusset og pusset af alle og enhver nede ved buret, men hans menneske må ikke længere være med ved dommer :tihi: Så vil han bare op på skulderen og krammes.

Det er ikke så tydeligt, men han lå og æltede på bordet midt i Plantorama. Så meget dejlig opmærksomhed :tihi:

13 Synes om

Når 16 kg kat sagtens kunne nøjes med et enkeltbur :tihi:

11 Synes om

Muffe på Herning Landsskue for første gang. Jeg mener, det var anden gang, han overhovedet var afsted. Til racefremvisning spurgte Susanne, om børnene måtte klappe ham. Tja, vi kunne da altid prøve… Han elskede det :lovelove: På et andet billede er han helt væk i en horde af børn.

Det kan godt være, han altid er scruffy. Men han er dælme dejlig at have med på udstilling :heart:

12 Synes om