Vild killing hurtig tam?

Kan du ikke aftale med sælger, at hvis det går helt galt, må I aflevere killingen tilbage indenfor x-antal dage?
Jeg har lige nu to killinger (købt på internater), hvor den sidst ankomne er lidt frygtsomt anlagt … han blev fundet alene i verden ca. 7 uger gammel og har været ude i en plejefamilie, sammen med andre killinger.
Den første jeg fik er meget mere robust … han var så heldig at blive fundet sammen med mor og søskende, så han er vokset op i mere trygge rammer, da han ikke er blevet adskilt fra familien, før han var gammel nok til at forlade reden.
Nr. 1 havde boet her en måneds tid, da jeg kom hjem med nr. 2 … det første døgn hvæsede den nye ad alt og alle, men inden der var gået 2 døgn, lå de to små og puttede med hinanden :smiling_face_with_three_hearts:
Nr. 2 var meget forbeholden overfor mig i starten, men det går stille og roligt af ham og de to banditter er uadskillelige og vælter huset hver dag :see_no_evil:

Så prøv, om du kan lave en aftale med sælger …

7 Synes om

Det er en virkelig god idé. Tak for input jeg havde ikke lige selv overvejet det. Ringer til hende nu her. Hvad er et acceptabelt vindue tidsmæssigt ud fra din vurdering? Hvor lang tid kan jeg bede om?

2 Synes om

Jeg tænker max. 14 dage … med den tanke, at hvis ikke det går, skal killingen helst kunne gå ind i flokken derhjemme igen, uden den store sammenføring.

6 Synes om

Jeg ringer til hende med det samme. Venderblige tilbage :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Har lige talt med hende. Og vi har lavet en aftale om 10 dage cirka. Så burde jeg have en fornemmelse for om det gør tingene værre eller det har en positov effekt.

8 Synes om

Så kan du have lidt mere ro i sindet :ok:

5 Synes om

Men i bliver nok spammet herinde med spørgsmål fra i morgen af.:grin: I er en kæmpe hjælp

5 Synes om

Det vil vi sætte stor pris på - at blive spammet med spørgsmål. Vi vil alle sammen kattene det bedste, så hvis vi kan hjælpe, gør vi det gerne.

Men lad nu være med at gå i panik, hvis kattene ikke falder hinanden om halsen ved første øjekast. Giv dem tid - og lad dem finde ud af det selv, uden at du blander dig for meget. Lidt hvæsen skal du ikke lade dig slå ud af. Den lille - eller begge - stresser måske også lidt til at begynde med. Det ville vi andre nok også gøre, hvis vi blev sat i en helt ny og ukendt situation med nye mennesker og dyr omkring os. Indtil vi lige fandt ud af, at alt var godt. Så igen - prøv at undgå at gå i panik og giv dem lidt tid.

7 Synes om