Ville I betale højere depositum for at få katten med i lejlighed?

[QUOTE=Battlestar;1015629]kan man ikke skrive en klausul om at det er lejer og ikke udlejer der hyrer disse håndværkere så arbejdet automatisk gøres for udlejers penge ? så det er dem håndværkerne rejser krav imod ?

er det muligt ?[/QUOTE]

Alt kan lade sig gøre i en gasovn - men hvad vil du som udlejer gøre, hvis lejer IKKE hyrer håndværkere. Så står du stadig med en ødelagt lejlighed, du ikke kan udleje, før den er renoveret.

Kunne det ikke tænkes, at det var, fordi der kun var tale om nye lejere? Fordi man ikke må gøre forskel på nye og gamle lejere?

[QUOTE=Teresa Guldager;1015567]Jeg har lidt svært ved at tro, at man ikke kan stille krav som f.eks. at katten skal være neutraliseret, en begrænsning på antal katte, at den skal være øremærket, at den ikke må komme udenfor lejligheden. For disse regler har jeg forstået findes i stort set alle de udlejningslejligheder der tillader kat.
[/QUOTE]

ikke desto mindre var det det svar de fik af juristerne sidste sommer her i boligforeningen - for det var nemlig et af de “krav” de RIGTIG gerne ville stille nye lejere, fordi man i afdelingen er MEGET træt af især de fertile hankatte herude :S

nej - det kan man sagtens - for vi herboende bor jo under gammel lejekontrakt, og de ny-indflyttere flytter ind på anden lejekontrakt. Det er jo meget normalt, også når man går over til at forbyde husdyr f.eks. - de gamle lejere sidder stadig på gammel kontrakt og det kan man ikke ændre på! :slight_smile: men man må godt ændre på de nye kontrakter.

min kontrakt er heller ikke magen til min gamle underbos fordi hun flyttede ind for 15 år siden. på hendes er der f.eks. ikke klausul på mængden af husdyr :slight_smile:

at udlejer hyrer dem i lejers navn - det var det jeg mente - en fuldmagt til at hyre dem

[QUOTE=PiaB;1015713]nej - det kan man sagtens - for vi herboende bor jo under gammel lejekontrakt, og de ny-indflyttere flytter ind på anden lejekontrakt. Det er jo meget normalt, også når man går over til at forbyde husdyr f.eks. - de gamle lejere sidder stadig på gammel kontrakt og det kan man ikke ændre på! :slight_smile: men man må godt ændre på de nye kontrakter.

min kontrakt er heller ikke magen til min gamle underbos fordi hun flyttede ind for 15 år siden. på hendes er der f.eks. ikke klausul på mængden af husdyr :)[/QUOTE]

Skal det være en klausul for at antallet af husdyr kan begrænses? Det har vi nemlig ikke - det står bare i kollegiets generelle regler… Så hvis nu :muhaha:

i min kontrakt står der “husdyrhold tilladt/ikke tilladt: Se husorden version 1/8-2010” - og så er det jo så det der gælder hvis ikke der gives andre “særtilladelser”. Til gengæld kan de ikke gøre reglerne strammere end det :slight_smile:

OG… Så vil jeg da lige lokke lidt :tihi:

Her i Gunderup er der ingen klausuler på kat OVERHOVEDET :smiley: De skal bare ikke genere naboen :slight_smile:

Det er jeg da sikker på man kan, men når så de ikke betaler, så falder den jo igen tilbage på udlejer, for håndværkerne skal jo have ders betaling…

Hele miseren ligge jo i at man som udlejer er på herrens mark hvis ens lejer render fra regninger og ødelægger din lejlighed…

Er der slet ingen der kan huske hende med bengalerne? Hendes udlejer blev da grundigt ruineret af at hun skred fra en ruin, for huset var jo ubeboeligt bag efter, og selvfølgelig kan man gå rettens vej og der falder en dom der siger at lejer skylder dig x-antal kroner, men hvis ikke lejer har tænkt sig at betale dem, er man lige vidt…

Jeg forstår skam godt hvorfor folk ikke gerne vil have husdyr ind, for der skal bare et dårligt eksempel til og så ved udlejer jo hvad de risikerer, og hvorfor tage chancen når det nu er lige så nemt at finde lejere der ikke har dyr?

Skulle jeg leje ud, blev det også uden husdyr tilladelse, for jeg har set hvor meget skade en lille hund og 2 fertile katte kan gøre. Det blev en dyr affære at have lejere, for udlejer endte med at det kostede ham over 120.000 før lejer var ude, for man kan nemlig heller ikke bare få dem ud fra dag til dag hvis de nægter at flytte.

Og idag har udlejer et fint stykke papir der fortæller at lejer skylder ham lidt over 120.000, men lejer betaler ikke, og det kostede jo bare ekstra at gå i fogedretten hvor manden erklærede sig insolvent, og så var det det…

[QUOTE=baremig;1015877]Det er jeg da sikker på man kan, men når så de ikke betaler, så falder den jo igen tilbage på udlejer, for håndværkerne skal jo have ders betaling…

[/QUOTE]

ideen var netop at håndværkerne ikke skulle kunne gøre krav mod udlejer men kun mod lejer da arbejdet var udført for ham og ikke for udlejer

Jeg tvivler på, at der er ret mange håndværkere, der vil gå med på den. De ser jo også deres kunder an, og en ting er, om de vil indgå en aftale med mig om at udføre noget arbejde, en anden om de vil lave aftaler med den person, der har sørget for, at lejligheden ligner et bombet lokum. Jeg skulle i hvert fald nok holde mig væk, hvis jeg var håndværker og blev præsenteret for det scenarium :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=taina;1016117]Jeg tvivler på, at der er ret mange håndværkere, der vil gå med på den. De ser jo også deres kunder an, og en ting er, om de vil indgå en aftale med mig om at udføre noget arbejde, en anden om de vil lave aftaler med den person, der har sørget for, at lejligheden ligner et bombet lokum. Jeg skulle i hvert fald nok holde mig væk, hvis jeg var håndværker og blev præsenteret for det scenarium :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

det er så en praktisk detalje… spørgsmålet er om det er muligt at skrive sig ud af det så regningen aldrig rammer udlejer…

men du har nok ret i at det vil få de fleste håndværkere til at studse lidt

Jeg vil som udlejer bede om en referance fra en tidligere udlejer fremfor alt andet men selvfølgelig også sikre mig så godt jeg nu kan i lejekontrakten. Referancer betyder så meget mere end flere penge i sikkerhed for at det er en ordentlig lejer der flytter ind. Hvis bengal udlejeren havde gjort det havde hun aldrig udlejet til bengalejeren.

I England kan man ikke gøre ret meget uden referancer og det gælder også når man skal leje hus, fjernesyn, oprette bankkontoer etc.

[QUOTE=birtheras;1016136]Jeg vil som udlejer bede om en referance fra en tidligere udlejer fremfor alt andet men selvfølgelig også sikre mig så godt jeg nu kan i lejekontrakten. Referancer betyder så meget mere end flere penge i sikkerhed for at det er en ordentlig lejer der flytter ind. Hvis bengal udlejeren havde gjort det havde hun aldrig udlejet til bengalejeren.

I England kan man ikke gøre ret meget uden referancer og det gælder også når man skal leje hus, fjernesyn, oprette bankkontoer etc.[/QUOTE]

Kan man få en reference fra udlejer her i DK? Må indrømme jeg aldrig har hørt om det før…

[QUOTE=birtheras;1016136]Jeg vil som udlejer bede om en referance fra en tidligere udlejer fremfor alt andet men selvfølgelig også sikre mig så godt jeg nu kan i lejekontrakten. Referancer betyder så meget mere end flere penge i sikkerhed for at det er en ordentlig lejer der flytter ind. Hvis bengal udlejeren havde gjort det havde hun aldrig udlejet til bengalejeren.

I England kan man ikke gøre ret meget uden referancer og det gælder også når man skal leje hus, fjernesyn, oprette bankkontoer etc.[/QUOTE]
i betragtning af jeg nær havde slæbt min tidligere udlejer i retten med grum advokat og llo i ryggen, så ville jeg godt nok nødig skulle have reference fra ham :S

ikke fordi jeg på nogen måde var på tværs af ham da jeg boede der (tværtimod!), at flytte derfra var et helvede fordi han ikke betalte MIG mine penge retur over 1 år efter jeg var fraflyttet :S

og hvordan får man lige referencer fra en stor boligforening - de “kender” jo på ingen måde deres lejere :?

Aner det ikke :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1016157]i betragtning af jeg nær havde slæbt min tidligere udlejer i retten med grum advokat og llo i ryggen, så ville jeg godt nok nødig skulle have reference fra ham :S

ikke fordi jeg på nogen måde var på tværs af ham da jeg boede der (tværtimod!), at flytte derfra var et helvede fordi han ikke betalte MIG mine penge retur over 1 år efter jeg var fraflyttet :S

og hvordan får man lige referencer fra en stor boligforening - de “kender” jo på ingen måde deres lejere :?[/QUOTE]

Med hensyn til din udlejer så skal du jo have referancen når du fraflytter og inden at der kommer noget økonomisk ind i det. Han skal blot skrive at du har været en god lejer og vedligeholdt dit lejemål i henhold til kontrakten og at du ved din fraflyttelse også har afleveret en lejlighed der lever op til den aftale i har ifølge kontrakten.

MHT store boligselskaber kan de vel kreere en generel referance for de der lever op til deres krav ved fraflytning. Man får vel ikke en referance hvis man har efterladt noget lort. Referancer er jo til for at bevise hvor god du er, ikke hvor dårlig du er. DVS kan du ikke bevise at du har ejet indtil nu og kan du ikke komme op med en god referance fra en tidliger udlejer så er du måske ikke den man som privat skal udleje til.

hmm det kunne da godt være det så var noget man skulle forhøre sig om hos boligselskabet til den tid så :slight_smile: det kunne da være en god ting at have med sig når man skal ud og søge ny bolig! :slight_smile:

Selvom det jo ikke er normal tankegang i DK så er det måske noget man kunne tænke over at spørge om når man skal udleje. Altså lidt for at sikre sig selv og for at undgå at få en lejer fra ‘‘hell’’. Det betyder jo ikke nødvendigvis at det er dyrene der er de skyldige, det kan jo også være om husleje bliver betalt til tiden osv.

Før vi flyttede til England var vi aldrig stødt på referancer før, men vi hævede vores penge fra vores Engelske bank i Frankrig og flyttede til England, gik ind i samme bank i England og de forlangte en referance for at vi kunne få en bankkonto. Da vi ville leje et hus forlangte de en referance, da barnet skulle tilmeldes en skole skulle vi også have en referance så da vi gik ind i supermarkedet for at købe ind startede vi med at spørge om de også skulle bruge en referance for at vi kunne handle der :smiley:

Jeg forstår godt, at udlejere forsøger at gardere sig, men jeg bryder mig hverken om tanken om referencer eller forhøjede indskud pga. katte.
Intet af ovenstående kan jo i virkeligheden sikre udlejer.
Det er udlejers marked, hvilket sådanne tanker i den grad viser.
Tænk hvis lejer satte samme krav til udlejer - altså krav om referencer fra tidligere lejer, og et depositum den anden vej, i fald udlejer ikke ville tilbagebetale depositum.

[QUOTE=DK Lindvig;1016209]Jeg forstår godt, at udlejere forsøger at gardere sig, men jeg bryder mig hverken om tanken om referencer eller forhøjede indskud pga. katte.
Intet af ovenstående kan jo i virkeligheden sikre udlejer.
Det er udlejers marked, hvilket sådanne tanker i den grad viser.
Tænk hvis lejer satte samme krav til udlejer - altså krav om referencer fra tidligere lejer, og et depositum den anden vej, i fald udlejer ikke ville tilbagebetale depositum.[/QUOTE]

flere og flere er faktisk begyndt at bruge trustpilot til at vurdere udlejere! Jeg har også været MEGET tæt på at bruge trustpilot til at “vurdere” min tidligere udlejers skodbehandling af min fraflynting! jeg lod dog være, netop fordi den reflektere tilbage på mig, den dag jeg skal ud og søge efter ny lejlighed igen…