Vinger efterlyses

Min datter er en ivrig rollespiller, og om 14 dage skal hun spille et væsen med vinger. Det skal være en form for insektvinger - altså nogle gennemsigtige nogen. En form for fe vinger måske, de skal bare ikke være lyserøde. Så heller grønlige eller blålige. Og så var det jeg tænkte om mon nogen herpå KG, mon havde sådan nogle vinger til at ligge, som vi kunne købe for billige penge?

Det er altså nemt selv at lave sådan nogen vinger af ståltråd og eks. nylonstrømper

http://fastelavns-kostumer.dk/lav-selv-kostumer/vinger-til-en-lille-sommerfugl/

Tak Felis. Det ser jo egentlig ret simpelt ud. Ganske vist skal de være noget større. Min datter er 17, så de skal være lidt anderledes :tihi: Men princippet i videoen kan vi sagtens bruge jo. Tror jeg skal ind i hobbyforretningen og se hvad de har af ståltråd vi kan bruge. Og så et par voksen strømpebukser i den rigtige farve. Jo det må vi kunne finde ud af at lave, selvom ingen af os er særlig ferme til den slags ting :ups:

I stedet for ståltråd kan du også bruge noget plastic, sådan i stil med det der er i en ballonpind. Jeg så noget i den retning i Stof og Stil tidligere på dagen, det var vist beregnet til noget med gardiner (det var altså ikke en gardinspiral) - mest fordi det kan blive ret tungt med ståltråd, det skal jo næsten op i svejsetrådstykkelse hvis det skal kunne holde faconen til at par større vinger :slight_smile:

Hm sidder lige og tænker på at de også kan laves af klar plastic - og så males ribber på med en blå/sølv tusch

Jeg tror ikke plastik er lige så godt. Så kan du ikke forme vingerne jo. I det link Felis kom med, står der at man kan få noget letvægtsståltråd. Det vil jeg da se om jeg kan skaffe noget af.

I H&M har de de flotteste lyserøde guldsmedevinger. ( og de er ikke engang dyre ) I Toy´r Us har de også mange forskellige.

Jeg har ikke set de vinger fra H&M men uanset så skal de i hvert fald ikke være lyserøde. Dem man kan få i legetøjsforretningerne er alt for små til en voksen. Det ser mildest talt tåbeligt ud, med sådan et par bitte små vinger på ryggen af en fuldvoksen person :tihi:

Okay…her er en side med vinger til “voksne” - i alle farver og kulører : Englevinger - Fe, Sommerfugle- & Engle Vinger > Se 25+ Tilbud

Ej hvor ærgerligt at disse er udsolgt

Ja de er nydelige - bortse fra de der flæser hele vejen rundt. Men det kunne man nok fjerne.
Jeg tror vi forsøger selv at kreere nogen. Så får hun da i hvert fald de farver hun helst vil ha’, og den facon hun mener de skal være.

Da jeg skulle lave vinger til et insektkostume for et par år siden. Brugte jeg 2 gamle stålbøjler som jeg formede og viklede husholdningsfilm omkring :slight_smile: Det fungerede helt super :ok:

Insekt vinger: bug wings costume: Search Result | eBay

Fe vinger: fairy wings costume: Search Result | eBay

Måske noget der kan bruges på ebay? :slight_smile:

Tusind tak for al jeres hjælp!
Min datter har fundet et billede af de vinger hun gerne vil ha’. Det skulle nok kunne lade sig gøre at lave sådan nogle selv skulle jeg mene. Jeg tror ikke man kan købe sådan nogle. Jeg har i hvert fald ikke set dem nogen steder. Så nu skal vi ud og købe grønne strømpebukser og ståltråd :høhø:

Et lille tip. Så kunne i jo vikle husholdningsfilm under strømpebukserne for at give vingerne det blanke insekt-agtige udseende :slight_smile:

Det var også sådan nogle jeg havde i tankerne. Og lavet af klar plastic stadigvæk (inde i mit hovede) sådan noget tyndt noget selvfølgelig. Problemet er så hvor man kan skaffe det. Så ståltråd og strømpebukser er nok nemmere :slight_smile: Og en god idé at putte husholdningsfilm under så de skinner mere :slight_smile:

En grøn/metallic tusch til at male vingeribber, så er de da perfekte :slight_smile:

Orv ja - det var et rigtig godt tip. Det skal jeg lige huske at skrive på listen. Bliver spændende om vi kan hitte ud af det

[QUOTE=TrekkieGrrrl;677058]Det var også sådan nogle jeg havde i tankerne. Og lavet af klar plastic stadigvæk (inde i mit hovede) sådan noget tyndt noget selvfølgelig. Problemet er så hvor man kan skaffe det. Så ståltråd og strømpebukser er nok nemmere :slight_smile: Og en god idé at putte husholdningsfilm under så de skinner mere :slight_smile:

En grøn/metallic tusch til at male vingeribber, så er de da perfekte :)[/QUOTE]

Hmmm… man kan få noget selvklæbende plastfolie ved jeg. Det kan være man kan bruge det… Men på den anden side - hvis man kan finde nogle helt tynde grønne nylonstrømper, så ville de faktisk være rigtig gode til det. Og så en tusch til a tegne ribberne op med. Så får hele vingen et grønligt skær. Men hvor i alverden finder man grønne nylonstrømper nu om dage :tihi:

[QUOTE=solveig;677207]Orv ja - det var et rigtig godt tip. Det skal jeg lige huske at skrive på listen. Bliver spændende om vi kan hitte ud af det

Hmmm… man kan få noget selvklæbende plastfolie ved jeg. Det kan være man kan bruge det… Men på den anden side - hvis man kan finde nogle helt tynde grønne nylonstrømper, så ville de faktisk være rigtig gode til det. Og så en tusch til a tegne ribberne op med. Så får hele vingen et grønligt skær. Men hvor i alverden finder man grønne nylonstrømper nu om dage :tihi:[/QUOTE]

Da du sagde selvklæbende plasticfolie fik jeg lige en idé. For så kunne man jo lave et skelet (i stedet for ståltråden) af grønt karton hvor man skærer ribberne ud med en hobbykniv og så betrækker begge sider med det selvklæbende plastic. Eller endnu bedre, finder et sted hvor man kan få lamineret noget i A3 og så laver vingerne, igen i grønt karton med udskårne ribber og får det laminieret. 1 A3 ark pr vinge burde give nogen der er store nok.

Bare pas på med hvilken tusch i vælger til at tegne ribberne i vingerne - en alm tusch vil nemlig fade ud på nylon :slight_smile:

Rigtig god idé men hvordan får man så sat noget fast på vingerne, så man kan tage dem på :gruble: Det har jeg svært ved at forestille mig. Efter jeg var gået i seng, lå jeg længe og vendte og drejede de vinger inde i mit hoved. Ideen med plastikken er simpelthen rigtig god, men altså - hvordan hulen får man dem så samlet og får sat noget stads på, så man kan bruge dem :gruble: Men måske er laminat stæk nok til at man kan sætte snore i.

Nu ser vi hvad vi kan finde af materialer inde i byen. Hun skal allerede bruge dem næste lørdag, så vi har heller ikke vild meget tid. Så måske laver vi nogle midlertidige, som hun kan bruge denne gang. Så kan vi bagefter gå i gang med at lave nogle rigtig flotte nogen, som hun kan bruge for eftertiden.

Det er forresten en rigtig god hobby, at gå til rollespil. Hvor har hun da haft megen glæde af det. Rollespillet redede hende nærmest, da hun havde det rigtig svært i skolen.