Vinterdæk

til jer der endnu ikke har fået vinterdæk på bilen kan jeg anbefale at i kigger priser her og evt bestiller den vej igennem osse, de har osse samarbejdspartnere over hele landet.
men typisk koster montering af dæk fra 400 og op til 800 kr, alt efter om det er stål el alufælge.

http://www.daekonline.dk/start.html

Jeg må jo med skam melde, at jeg først fik skiftet til vinterdæk i dag - det kostede mig så 2 timers ventetid hos AGL, men det er jo min egen skyld :slight_smile: Jeg plejer at få skiftet før der falder sne, men det nåede jeg så ikke i år …

Jeg mener bestemt også det burde være lovpligtigt at bruge vinterdæk - jeg hader når folk skøjter rundt på sommerdæk i sne og is, de er til fare for alle andre, og det hører sig ingensteder hjemme!

[quote=danpia;497992]Men at standse … vi brugte en del tid på at klodse bremsen på glatbane, ABS’en giver op, hvis det er for glat. De advarede mig om at jeg nok ville føle den slet ikke bremsede og de havde helt ret.

[/quote]

Nøjagtigt det samme med min Mercedes da jeg fik den…der var “helårsdæk” på…ja godmorgen si’r jeg bare :blegne::blegne:

-what-what

Jeg gav 2700 for 4 nye vinterdæk til Mercedesen sidste år incl. montering

Sikker på det med 5000 er korrekt…eller er det inklusiv nye fælge

[quote=Felis;498204]-what-what

Jeg gav 2700 for 4 nye vinterdæk til Mercedesen sidste år incl. montering

Sikker på det med 5000 er korrekt…eller er det inklusiv nye fælge[/quote]

Hvis det er inkl. fælge er det faktisk billigt. Jeg har fået ny bil for et par måneder siden og skulle jo så have nye vinterdæk. Forhandleren kunne give mig et tilbud på 5.200 + montering for 4 vinterdæk på fælge.

Jeg var så så svineheldig at kunne købe et sæt meget let brugt (kun til salg, fordi fælgene ikke passede på deres nye bil) og har inkl. montering og opbevaring af sommerdæk givet ialt 1.000 kroner. Det absolut billigste, jeg har kunnet finde dæk uden fælge til min bil (der bruger en dum størrelse, lader det til) er 2.600 - og så kommer der ca. 400 kroner pr fælg oveni.

Nope den er der ikke, må ha’ forlist den å en måde, eller tidligere ejer ikke givet den videre. :slight_smile:

[quote=Mislingen;498026]Ok, hvad står HRH for?
Jeg arbejder i Glostrup, så det ville jo være dejlig nemt :thumbup:
Jeg skal jo ha’ købt vinterdækkene også og håber man bare kan montere dem på hjulkapslerne.
Jeg har Toyota og mener 4 nye dæk+montering koster omkring 5000 ,- og det kan man godt nok købe mange klippekort for.[/quote]

Aner det ikke lige, adressen til hjemmesiden bare HRH.dk

Uhhhh 5000 for nye vinterdæk er godt nok mange penge, svit Håber du finder en god pris. :slight_smile:

jeg snakkede tidligere idag med en kammerat som arbejder hos et dæk/alufælge firma og man skal altså til at ruppe sig hvis man vil ha vinterdæk på, for flere producenter er begyndt at melde udsolgt lige p.t
dette gør så osse at prisen på et sæt vinterdæk ka ha en ret høj pris lige nu.

[quote=Temple Bar;498266]Hvis det er inkl. fælge er det faktisk billigt. Jeg har fået ny bil for et par måneder siden og skulle jo så have nye vinterdæk. Forhandleren kunne give mig et tilbud på 5.200 + montering for 4 vinterdæk på fælge.

Jeg var så så svineheldig at kunne købe et sæt meget let brugt (kun til salg, fordi fælgene ikke passede på deres nye bil) og har inkl. montering og opbevaring af sommerdæk givet ialt 1.000 kroner. Det absolut billigste, jeg har kunnet finde dæk uden fælge til min bil (der bruger en dum størrelse, lader det til) er 2.600 - og så kommer der ca. 400 kroner pr fælg oveni.[/quote]

at købe dæk osv hos en bilforhandler er nok osse det værste man kan gøre, for de pumper prisen til vildt høje priser som er meget højere end man kan få dem til hos de forskellige dækcentre

[quote=Johnny;497768]jeps, jeg kører kun på conti-dæk sommer og vinter.
de er så osse i den dyre ende, men er dejlige støjsvage og meget slidstærke og så får de topkarakter i de fleste kategorier
[/quote]

:rock: Den er jeg med på. Fik skiftet til vinter-sutter og 4 uger siden. Continental dæk er bare de bedste jeg nogen sinde har kørt med. Det kan godt være at de koster kassen, men bestemt det hele værd.

Mine sommer-sutter kan ikke mere, så jeg har heldigvis lige et par måneder at spare penge op til dem :thumbup:

[quote=Felis;498204]-what-what

Jeg gav 2700 for 4 nye vinterdæk til Mercedesen sidste år incl. montering

Sikker på det med 5000 er korrekt…eller er det inklusiv nye fælge[/quote]

Jep, det var så også hos toyota og incl. montering og opbevaring af sommerdæk.
Faktisk er jeg ikke sikker på, der var fælge inkluderet. Jeg så tilbudet i marts, da sneen var væk.
Jeg har ikke fælge, kan man ikke montere vinterdæk på hjulkapsler? :ups:

[quote=Kimilla;498010]AGL er i mine øjne alt for dyrt, hvis man har dæk og fælge og de bare skal skiftes rundt. Jeg var nede og hører på pris idag, telefonen blev jo ikke taget - Næsten 700 mener jeg det var, når det var alu fælge. Bare for at skifte 4 dæk rundt. Gisp - Så jeg har bestilt tid hos HRH mener jeg det hedder - Der skal jeg slippe ca. 330 for skift fra sommer til vinterdæk. - Jeg huske rikke prisen for nogle år siden hos AGL da jeg købte vinterdæk, så der kan jeg ikke hjælpe.

Jeg har hørt godt om HRH i Glostrup. Tirsdag kan jeg give mit besyn med. :)[/quote]

Jeg ringede til HRH og den første tid var d. 13. dec -what
Han kunne dog ikke hjælpe mig for de dæk min bil skal ha’ var udsolgt :thumbdown:

[quote=Johnny;498892]jeg snakkede tidligere idag med en kammerat som arbejder hos et dæk/alufælge firma og man skal altså til at ruppe sig hvis man vil ha vinterdæk på, for flere producenter er begyndt at melde udsolgt lige p.t
dette gør så osse at prisen på et sæt vinterdæk ka ha en ret høj pris lige nu.[/quote]

Ja, det fandt jeg ud af :argh:

[quote=Mislingen;499643]Jeg ringede til HRH og den første tid var d. 13. dec -what
Han kunne dog ikke hjælpe mig for de dæk min bil skal ha’ var udsolgt :thumbdown:

Ja, det fandt jeg ud af :argh:[/quote]
Ja det er singsyg ventetid de har, men jo ikke så underligt - Jeg fik også afvide jeg kunne få tid d. 12 - Suk. - Men fordi jeg havde dæk og fælge og de bare skulle byttes rundt, pressede de mig ind Tirsdag. - Det er service. :slight_smile:

Blev du ikke forslået Super dæk? Det gjorde de til mig - Jeg ringede dog bare forgæves i over 30 min., for at hører med priser. :S Kom aldrig igennem hos dem.

Var lige en “sviptur” i Ringsted idag. Normal køretid: 2 timer. Tog næsten 3 timer derover idag, totalt kaos på Fyn. Blev kun kort, ikke nær så længe som jeg normalt havde villet, men jeg turde ikke blive længere. Begav mig ud på motorvejen igen i vild snestorm. Heldigvis lysnede det ligefør Storebælt - men da jeg nåede Odense gik klappen da helt ned! Det tog 2 stive (og en hel masse andre censurerede ord!) timer bare at køre forbi Odense!!! Arrrrggh! I alt 4 timer hjem, selv om der var fin og ren vej fra Fredericia og resten af vejen hjem -totalt 7 timer på motorvejen idag. Til de sidste idealister derude på sommerdæk: Få dem dog skiftet! Eller bliv hjemme i snevejr! Folk trak på motorvejen ud til både højre og venstre og parkerede bare i siden, så vi måtte zig-zagge os igennem - de var rigtigt ubehageligt, og det er et under der ikke skete flere ulykker! Det er ALT for farligt på sommerdæk i det vejr…
VH
Susanne

[quote=Mislingen;499636]Jep, det var så også hos toyota og incl. montering og opbevaring af sommerdæk.
Faktisk er jeg ikke sikker på, der var fælge inkluderet. Jeg så tilbudet i marts, da sneen var væk.
Jeg har ikke fælge, kan man ikke montere vinterdæk på hjulkapsler? :ups:[/quote]

har du kigget om du evt ka finde nogle gode brugte.

øhhhhh, til dit spørgsmål vedr vinterdæk på hjulkapsler er jeg nød til at svare NEJ.
hjulkapsler er jo bare noget plastik du sætter udenpå dine stålfælge.
men ja du ka sagtens få sat vinterdæk på dine stålfælge og så sætte hjulkapsler på bagefter.
hvad er det for en toyota du har, model, motorstr og årg, jeg skal se om min kammerat evt ka hjælpe el se om der er noget godt brugt i kbh området

[quote=Mislingen;499636]Jep, det var så også hos toyota og incl. montering og opbevaring af sommerdæk.
Faktisk er jeg ikke sikker på, der var fælge inkluderet. Jeg så tilbudet i marts, da sneen var væk.
Jeg har ikke fælge, kan man ikke montere vinterdæk på hjulkapsler? :ups:[/quote]

Fælge må du altså have - ellers kan hjulene ikke sidde fast på bilen …

Nu har jeg ligget og kørt rundt på sommerdæk de sidste par dage hvor det har været voldsnevejr, fordi der ikke har været tid til at kæresten kan hjælpe mig med at få sat vinterdæk på. De står ellers fint ude i vores garage, men jeg aner ikke hvordan man sætter sådan noget på :frowning:

Jeg synes egentlig godt snart det sne kunne tage og forsvinde, hvad sker der for at der kommer megasnevejr og snefygning og jeg ved ikke hvad - så tidligt!! Det er faktisk først vinter fra næste måned…

Vi skiftede i september. :uha: Man véd jo aldrig.

Ved ikke lige hvad jeg skal svare :tihi: har nemlig ikke set vinterdæk til cykel :stuck_out_tongue:

Jeg har faktisk set cykler med pigdæk på…og også en med snekæder :høhø::høhø:

Det var i Norge for en del år siden

[quote=Felis;500550]Jeg har faktisk set cykler med pigdæk på…og også en med snekæder :høhø::høhø:

Det var i Norge for en del år siden[/quote]

:gruble: Tja… jeg tror bare at jeg enten går eller tager bussen hvis sneen fortsætter.