Vis mig din fødekasse

Her i foråret skal Småkagen forhåbentlig have killinger og jeg er jo så småt igang med forberedelserne.
Jeg kunne godt tænke mig at se hvad I har af fødekasse, om det er en papkasse eller en rigtig kasse af træ. Vis gerne billede og oplys mål.
Har I ellers nogle gode råd, så kom bare med dem også. Jeg vil også gerne vide hvad I forer den med.
Til info, så er småkagen en bette orientaler tøs på knap 4 kg :wink:

8 Synes om

Her kan man se min fødekasse i brug for snart en del år siden - men det er stort set samme set-up jeg pt. har i mit badeværelse, hvor Jools ligger med sine killinger :slight_smile: Toppen kan foldes tilbage for at give lys og fronten kan foldes ned, når killingerne bliver store nok til at ville ud og udforske.

Jools mente ikke, den kunne bruges til at føde i - det var den for stor til (men hun er også et lille myr). Til gengæld er den fin at bo i :slight_smile:

6 Synes om

Vi har i mange år brugt denne hvide fødekasse (kan kun åbnes i toppen) og det har fungeret fint, men må ærligt indrømme jeg har været noget træt af den kun kunne åbnes i toppen for det er altså bare hårdt at sidde med armene nede i kassen hvis man skal hjælpe med ét eller andet - så vi har lige købt denne nye fødekasse som kan åbnes i toppen og fortil, den er ikke nær så huelagtig som den hvide. Så er meget spændt på om de er lige så tilfreds med den nye som jeg allerede er blot ved at den kan åbnes fortil. :tihi:

Mål på den hvide: 66x46x60cm
Mål på den brune: 60x44x40cm

kasse2

3 Synes om

Den brune ligner min til forveksling - min er bare malet :slight_smile:

2 Synes om

Har jeg ret i at der sidder nogle hængsler på siden? Synes lige at jeg kan ane dem :blush:

2 Synes om

Yep der sidder ét på siden - jeg har endnu ikke udforsket den så meget da manden havde den med hjem fra udstilling. Den er købt af Linda (licarini) :smiley:

1 Synes om

Og jeg fore den med alm. sommerdyner (noget som de små klør ikke kan hænge fast i) eller vattæppe… Under fødslen er det bare gamle tæpper og sådan nogle tissepads til hvalpe som så smides ud når det hele er overstået.

11018918_10204914186629066_4281087556409324162_n

2 Synes om

D119maj08

Min fødekasse, den kan som det kan ses på billedet åbnes både foran og foroven. Og når killingerne er helt små har jeg et tæppe hend over så der kun er et lille hul i den ene side. Underlaget er noget ikke alt for blødt med noget gammelt sengetøj over ( det kan kogevaskes)

3 Synes om

Jeg brugte en af de store flyttekasser skåret til så jeg havde et låg jeg kunne ligge af og på som det var påkrævet, dvs som Juliet nu synes om der skulle være låg eller ej :wink:. Kanten ind til var skåret ned så Juliet bare kunne skræve ind over, men killingerne kunne ikke kravle over da de begyndte at bevæge sig rundt. Foringen var gamle håndklæder og sengetøj. Kriteriummet var at det skulle kunne kogevaskes :blush:

3 Synes om

Jeg har luret at de har billige lagner i ikea så regner med at købe en stak af dem :blush:

2 Synes om

læg dem lagvis (som en lagkage) med de føromtalte hvalpetissepads.
Under fødsel kan du mellem hver killing eller som de nu bliver våde og nassede til, fjerne et lag og vupti så har Småkagen en tør og fin liggeplads med minimalt moslen rundt med hende.

Tissepads hos zooplus Trixie Nappy-stueren | zooplus.dk

3 Synes om

Tanken om at fjerne lag for lag er rigtig god :slight_smile: men vær opmærksom på det kan stresse en mormis med alt for meget roderi :slight_smile: Jeg venter til hun er færdig før jeg rydder op :slight_smile:

4 Synes om

Helt enig Luise - ikke alle missemødre vil være ok med det og måske lige Småkagen ikke ville være den bedste kandidat til den øvelse.

1 Synes om

jeg bygger jo nu og da fødekasser og det er den her model som er med isolering i bunden og forskellig frontstykker så man kan rette til efterhånden som killingerne bliver større

7 Synes om

har så overvejet at lave noget i den her stil , men vil lave lidt om den så det ikke bliver en direkte kopi.
den skal laves så det bliver en fabirkatione ala johnny

2 Synes om

Varm anbefaling af Johnnys fødekasse :slight_smile: Når Hildi accepterer SÅ er den fin :wink: :smiley:

7 Synes om

Noget af et spaceship :slight_smile:

Forstår ikke helt hvorfor to afdelinger. Lys er det ikke mere så ejer kan se de små kattekræ eller?

Og for Jools’ vedkommende var der sgutte tid til at skifte noget som helst. Hun fødte, jeg rensede… :hjerte:

2 Synes om

Jeg er lige nysgerrig… Skal mdf-pladen ikke males, så den ikke suger væske?

3 Synes om

Det kan godt være at jeg kommer og banker på din dør på et tidspunkt Johnny :slightly_smiling_face::wink:

2 Synes om