Vi flytter i lejlighed om ca. 4 uger, og den har en altan, som jeg gerne vil have lukket på en smart og holdbar måde. Den “stritter” ud fra bygningen, så der er 3 sider der skal lukkes. Overboen har også en altan, som vi kan bore noget fast i.
Altanen er ikke så stor, men tænker den er bedre end ingen ting…
Gerne billeder af både kattesikring, samt indretninge til katten
Min altan var også en frithængende en med åbent til tre sider, ikke særlig stor, den var i træ, så jeg fik lavet nogle trærammer som blev skruet fast.
På billederne er det med det oprindelige hegn (delfinhegn), det blev ved en senere renovering udskiftet med volierenet.
Sillemis, min daværende kat, brugte meget tid på at sidde og kigge ud eller ligge i den friske luft og sove.
Her er et enkelt billede da rammerne var med volierenet og jeg havde fået unge kravlelystne katte :høhø:
Nå, min nyrenoverede altan fik jeg ikke lov at nyde længe, tror det var ugen efter det var sat op, at jeg fandt mit lille hus - men det er så en helt anden historie
Nu er min jo ikke en altan men du får en her alligevel.
Det skal sige at normalt har vi planter ståede i altankasser, men der overlevede ikke hele sommeren:ups: så nu er på vej.
Vi har også nullerputte senge som vi ligger der ud om dagen og tager ind om aftenen, der er dog kun lige en nu, resten er i vaskemaskinen.
Der er ca 4,2 M på det højste sted.
Vi har en af kattebakkerne ståede i løbegården og kattegrus i den orangespand fra iams
[quote=SineGry;229169]Nu er min jo ikke en altan men du får en her alligevel.
Det skal sige at normalt har vi planter ståede i altankasser, men der overlevede ikke hele sommeren:ups: så nu er på vej.
Vi har også nullerputte senge som vi ligger der ud om dagen og tager ind om aftenen, der er dog kun lige en nu, resten er i vaskemaskinen.
Der er ca 4,2 M på det højste sted.
Vi har en af kattebakkerne ståede i løbegården og kattegrus i den orangespand fra iams[/quote]
Tusind tak sine. Det var også mere fordi jeg lurede på dine træstammer. Søren snakkede om at vi skulle sætte en op derude, når vi fandt ud af/fik lov til at sikre den…
[quote=Bølle-missen;229217]Tusind tak sine. Det var også mere fordi jeg lurede på dine træstammer. Søren snakkede om at vi skulle sætte en op derude, når vi fandt ud af/fik lov til at sikre den…
Hvor har du fundet dem? :?[/quote]
Vi spurgte genboen om vi må save en lille bitte gren af deres Troldetræ:ups: De gloede godt nok da de så vi nuppede et halvt træ
Må hellere tilføjet at hele træet skulle fældes pga der skal ligges nye tag over alt og det stod for tæt på huset.
[quote=SineGry;229234]Vi spurgte genboen om vi må save en lille bitte gren af deres Troldetræ:ups: De gloede godt nok da de så vi nuppede et halvt træ
Må hellere tilføjet at hele træet skulle fældes pga der skal ligges nye tag over alt og det stod for tæt på huset.[/quote]
Gad vide om min far ikke kunne skære en til mig af deres sommerfuglebusk (som er mere et træ end en busk)… :? Men nu må vi vist hellere få lov at sikre altanen først
“hullet i væggen” fører ind til et rum i det isolerede skur,bygget op i tråd hvor der er sove pladser og læ hvis det blæser eller regner og de er “alene” hjemme og ikke lige kan hentes ind.
Nu er planen så at hegne hele baghaven ind så misserne kan gå i haven sammen med os… men det bliver først her i det tidlige efterår…
Her er et billede af min midlertidige løbegård da jeg boede på et lille kollegie i Aalborg.
Den er lavet med skellettet af en teltpavillion, lissom denne, der er savet til. Nettet er hønsenet, men det ville nok skulle erstattes med noget andet net, for at være holdbart i længere tid.
[quote=Marianne Juul;229093]Min altan var også en frithængende en med åbent til tre sider, ikke særlig stor, den var i træ, så jeg fik lavet nogle trærammer som blev skruet fast.
På billederne er det med det oprindelige hegn (delfinhegn), det blev ved en senere renovering udskiftet med volierenet.
Sillemis, min daværende kat, brugte meget tid på at sidde og kigge ud eller ligge i den friske luft og sove.
Her er et enkelt billede da rammerne var med volierenet og jeg havde fået unge kravlelystne katte :høhø:
Nå, min nyrenoverede altan fik jeg ikke lov at nyde længe, tror det var ugen efter det var sat op, at jeg fandt mit lille hus - men det er så en helt anden historie :p[/quote]
Åh Sillemis…det var hende med tørrestativet, ikke?
[quote=Sheer;229635]Her er et billede af min midlertidige løbegård da jeg boede på et lille kollegie i Aalborg.
Den er lavet med skellettet af en teltpavillion, lissom denne, der er savet til. Nettet er hønsenet, men det ville nok skulle erstattes med noget andet net, for at være holdbart i længere tid.
Hvis altanen er som jeg husker den (vi har et lille væddemål om den er muret eller af metal) får vi lavet 3 rammer af træ, som enten sættes sammen med hægsler eller bare strips og så fast i muren.
Jeg har en tons billeder fra vores altan - Men lige nu har jeg ikke tid til at lede mine skiver med billeder igennem.
Vi har osse slæbt en stamme med lidt grene op - Savet dem lige i toppen, og sat plader på - Så stammen tjener både som kradsetræ, og som udkikspost…På gulvet har jeg sat kurve med kattevenlige planter ( katteurt og stuebambus ) - Vores tøzer ELSKER deres altan .-)
Katteurt køber jeg i vores lokale planteskole …Jeg planter det om foråret og så har vi gavn og glæde af det, langt ind i efteråret. - Så det er nok for sent for dig i år ???
Stuebambus og andre græsarter er et hit her i huset - Vi var ude og købe friske i går, og selv de små killinger på 4 uger, gik straks om bord i dem …Det eneste vores katte ikke gider, er det såkaldt kattegræs.
Katteurt køber jeg i vores lokale planteskole …Jeg planter det om foråret og så har vi gavn og glæde af det, langt ind i efteråret. - Så det er nok for sent for dig i år ???
Stuebambus og andre græsarter er et hit her i huset - Vi var ude og købe friske i går, og selv de små killinger på 4 uger, gik straks om bord i dem …Det eneste vores katte ikke gider, er det såkaldt kattegræs.[/quote]
Hmm… Okay. Må jeg prøve næste forår…
Hvordan holder du stuebambussen så? Den er mig simpelthen en gåde :? Der gik 7-14 dage, så var den altså bare kedelig og død at se til. Bølle gad den heller ikke mere, da den først blev en lille smule brunlig