Vis os dit foder-skab

Simon - Tror Helene hentyder til problematiken med åben konserves der opbevares i metal-dåserne, ikke madens holdbarhed :slight_smile:

Haha, nej plads kunne vi godt bruge noget mere af! Vores katteværelse, hvor det hele står er nok omkring 12 m2 - det er bare pakket godt! Vores hus er kun 131 m2 :slight_smile:

[quote=Helene;518124]Troede SLET IKKE man måtte stille åbnede konservesdåser tilbage i køleskabet!!

Har da læst det er både giftigt og meget andet - kan nogen (be)afkrafte dette???[/quote]

Det må man heller ikke… Det er noget med at metale dåsen udskiller nogen ting som går i maden når der kommer ilt til det. Skal dog ikke gøre mig klog på om der er sær regler for kattemad, og om hvor længe de evt kan holde.

[quote=Eife;518310]Simon - Tror Helene hentyder til problematiken med åben konserves der opbevares i metal-dåserne, ikke madens holdbarhed :)[/quote]Lige PRÆCIS!:ok:

Min gamle dyrlæge sagde at jeg ALDRIG måtte stille åbnede konservesdåser i køleskabet, og ALDRIG måtte give katten mad der havde stået i sådan en dåse i køleskabet. Det var noget med nogle metaller der udviklede sig og som på lang sigt var meget skadelig (jeg husker ikke præcis hvad et var der skete), men har aldrig turde opbevare maden i dåse/køleskab siden!:uha:

Dyrlægen sagde at jeg bare skulle stille dåsen et køligt sted højest 1-2 dage, eller tage maden ud af dåsen og komme det i en lukket boks og SÅ i køleskabet. Men altså aldrig i den åbne dåse.

Det skulle heller ikke være sundt for mennesker, så min egen konserves kommer jeg også op i en boks inden det ryger på køl:tihi:. Better safe than sorry.

Problemet er bare, at jeg har glemt HVORFOR jeg egentlig gør som jeg gør:gruble:

Kun?

Vores er 97 og vi har 3 unger :høhø:

[quote=DK Thomani;518419]Kun?

Vores er 97 og vi har 3 unger :høhø:[/quote]

Jeg tænkte det samme. Vi bor samme antal voksne, men Jane og Flemming har ca. 50 kvm mere end os :høhø:

[quote=DK Thomani;518419]Kun?

Vores er 97 og vi har 3 unger :høhø:[/quote]

He, jeg fatter ikke, hvordan I gør det - jeg synes sagtens, vi kunne bruge et rum eller 2 mere :tihi:

Men ja, det er måske luksus at bruge et helt værelse kun til katteting, bakker osv. Men udover det værelse, så har vi kun kontor og soveværelse, og så er der ikke flere værelser.

Jane - Har I ingen stue? :slight_smile:

Jo da, men stuen tæller jo normalt ikke som et værelse.

Jane - Okay, det er nok fordi jeg er i lejebolig at stuen for mig tæller som et værelse (du ved 2 værelses = stue og soveværelse, 3 værelses = stue, soveværelse og et til værelse) :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;518518]He, jeg fatter ikke, hvordan I gør det - jeg synes sagtens, vi kunne bruge et rum eller 2 mere :tihi:

Men ja, det er måske luksus at bruge et helt værelse kun til katteting, bakker osv. Men udover det værelse, så har vi kun kontor og soveværelse, og så er der ikke flere værelser.[/quote]

Vi kunne godt bruge MINDST 1 værelse mere. Vi har 3 værelser og 1 stue så det kniber med pladsen. Men det er dyrt at bygge ud.

Ja, det er da vist egentlig rigtigt, at man tæller sådan i lejeboliger - men vi har 3 værelser og en stor stue (i ét med køkken).
Til gengæld har vi så hverken kælder, loft eller opbevaringsplads andre steder - det mangler vi virkelig!

Ja, det er dyrt! Heldigvis er der blevet bygget ud 2 gange til vores hus, inden vi købte det. Er det nu, jeg skal sige, at vi har givet 1,5 mio. for 131 m2. hus :tihi: Og huset er godt nok fra starten af 60’erne, men pga. brand i '99, så er ALT udskiftet i '99/'00 :slight_smile: Det er dejligt billigt herovre!

[QUOTE=En forhenværende bruger;518648]
Ja, det er dyrt! Heldigvis er der blevet bygget ud 2 gange til vores hus, inden vi købte det. Er det nu, jeg skal sige, at vi har givet 1,5 mio. for 131 m2. hus :tihi: Og huset er godt nok fra starten af 60’erne, men pga. brand i '99, så er ALT udskiftet i '99/'00 :slight_smile: Det er dejligt billigt herovre![/quote]

Vi gav 1,1 mio. for vores hus, vi nåede lige at købe inden priserne hoppede på raketten :thumbup:

[QUOTE=En forhenværende bruger;518648]Ja, det er da vist egentlig rigtigt, at man tæller sådan i lejeboliger - men vi har 3 værelser og en stor stue (i ét med køkken).
Til gengæld har vi så hverken kælder, loft eller opbevaringsplads andre steder - det mangler vi virkelig![/quote]

Åh ja, det har vi så heldigvis en del af. Vi har både en skunk der går i hele husets brede oppe på 1. salen (vi har 3,5 meter i den ene side, og nok 165 cm i den anden side, og inde bag har vi så en skunk), og så har vi et skur udenfor :slight_smile: Det er meget godt med alle de ting Casper og jeg har -høhø

Fik lige hapset 3 hurtige billeder. - Det var egentlig meget godt, for så opdagede jeg lige en papkasse med 2 poser dental. Så nu har jeg 6 uåbnet sække, til 2 katte. Ja det når de sq aldrig at spise. lol - Nogle der vil købe 2 sække? :høhø:

Men her er hvad jeg har. - Plus der er råt til Amidale i fryseren. Hun fylder 2 skuffer i vores fryseskab. :slight_smile:

Mit tørfoder er i en stor spand fra RC, som jeg fik med sidst jeg købte en 10 kilos pose :slight_smile:
Vådfoderet står i små kasser og begge dele står i bryggerset :slight_smile:

Vi skal have lavet nyt køkken (og nyt badeværelse) i løbet af sommeren, og så må jeg have lavet et katteskab. Lige nu har han bare et par hylder i skabet sammen med vores sukker, mell, ris og den slags.
Men når jeg begynder at bestille fra zooplus, så rækker et par hylder ikke mere.

Glæder mig helt til at få organiseret det, så det kan blive lige så lækkert og flot som jeres!:smiley:

[quote=Helene;518774]Vi skal have lavet nyt køkken (og nyt badeværelse) i løbet af sommeren, og så må jeg have lavet et katteskab. Lige nu har han bare et par hylder i skabet sammen med vores sukker, mell, ris og den slags.
Men når jeg begynder at bestille fra zooplus, så rækker et par hylder ikke mere.

Glæder mig helt til at få organiseret det, så det kan blive lige så lækkert og flot som jeres!:D[/quote]

Glæææder mig til vi engang får vores eget :slight_smile: Så kan jeg nemlig indrette det helt som jeg har lyst. :slight_smile: Mere Skabsplads = mulighed for at købe større ind ved gode tilbud :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;518826]Glæææder mig til vi engang får vores eget :slight_smile: Så kan jeg nemlig indrette det helt som jeg har lyst. :slight_smile: Mere Skabsplads = mulighed for at købe større ind ved gode tilbud :)[/quote]Jaaa, det er skønt at få sit eget (bor du hjemme nu, eller til leje)??

Til leje. I boligforening. I en 77 kvm. 4-værelses på 1. sal. Vi har simpelthen udnyttet pladsen så vidt muligt. :slight_smile:
Så gerne et hus på 100-130 kvm, som har behov for lidt renovering og har god opbevaringsplads :thumbup: :tihi: