Visa/Dankort udløber

Jeg kan simpelthen ikke huske hvad sædvanen er, min Visa/Dankort udløber 1.1.12, skal jeg selv foretage mig noget, eller kommer der automatisk en ny. Jeg husker heller ikke om det ændrer kortnummer og kode.

Det skulle meget gerne komme af sig selv… lol…jeg mener det bliver afsendt automatisk

Sidst mit udløb kom der automatisk et nyt med posten. Koden var den samme men jeg kan ikke huske om kortnr også var det samme.

Tusind tak :slight_smile: …Jeg panikkede da fuldstændig - Tænk hvis jeg pludselig får mit kort afvist :slight_smile:
Kan I huske hvor lang tid inden udløbsdatoen I fik et nyt kort tilsendt ? …Det er dælme da snart den 1.1 :slight_smile:

Der kommer et nyt automatisk som du så skal aktivere inden 30 dage. Aktiverings anvisningerne er med og der er slet ingen ben i det. Normalt beholder du samme pin kode, men er du i tvivl så ring til din bank så du ikke ender med at stå uden kort den 1.

Desværre, jeg kan ikke huske det, men kan huske at kortet kom tids nok…
kortnummer er det samme

Kortnummer er ikke det samme.
Det er årsagen til, at man forventer “panik”, når et ret stort antal kort udløber 04-12 (det gør mit også). Alle steder, hvor du har sat til automatisk betaling (Storebæltsbro, PayPal, Zooplus etc etc), skal man ind og ændre oplysningerne.

Der plejer at komme et nyt kort i god til til at aktivere det, inden det andet udløber :slight_smile:

Jeg skal dælme nok få den aktiveret :slight_smile: …Jeg væbner mig lidt med tålmodighed, ingen grund til at panikke overfor Mette ( det hedder min bankrådgiver ) hvis det er noget der sker pr. automatik. Der er vist iøvrigt rigtig mange kort som har udløbsdato den 1.1.12 ( har jeg hørt )

[QUOTE=Vivi_Fletcher;749414]Kortnummer er ikke det samme.
Det er årsagen til, at man forventer “panik”, når et ret stort antal kort udløber 04-12 (det gør mit også). Alle steder, hvor du har sat til automatisk betaling (Storebæltsbro, PayPal, Zooplus etc etc), skal man ind og ændre oplysningerne.[/QUOTE]

Guuuud …Godt du nævner det, jeg har mit kortnummer sat op mange steder, og klart der går udu i det, hvis ikke man får ændret sit kortnummer.

hmmm mit kortnummer var det samme

Det er nu ikke 1. januar, men i januar, det udløber. De giver sig selv noget tid at løbe på :slight_smile:

Hvis kortnummeret er den samme, hvorfor skal den så udskiftes ? …Giver det mening ?

Nej - derfor der er nyt kortnr :wink:

Men jeg tror man kan vælge at bibeholde pinkoden - måske det nogen forveksler.

Okay, jeg troede det var den 1…Men det er da fordi jeg ikke har tænkt mig om, man skriver jo altid kun 1.1.12 i udløbsdato feltet.

Nej, du skriver 01/12 - første måned i 2012 :slight_smile: Du skriver aldrig en specifik dag :slight_smile:

Jeg har aldrig set et udløbsfelt hvor der var dato osse. Der er kun måned/år. Altså 01/12 i det tilfælde.

jeg har så en gang været ude for et sted der ville ha’ en STARTDATO osse. men da jeg plottede dagens dato (eller altså f. eks. 12/11 ind, så godtog den det :slight_smile: )

Jeg har for nylig fået nyt visa/Dankort, det kom fra min bank selvom det jeg havde ikke var udløbet endnu, men det var noget med en bedre chip/større sikkerhed. Jeg fik nyt kortnummer (ergh lige som det andet lå 100% på rygmarven) men beholdt gudskelov min pinkode. Og nu har jeg da heldigvis fået lært det nye kortnummer så man ikke skal sidde og fiske selve kortet frem hver gang man skal købe noget online L

Jeg var spændt på de steder der bruger Verified By Visa, om der ville være noget problem, men den godtog glad det nye kortnummer osse :slight_smile:

Yeps, det er det jeg skriver, og det vil så i realiteten betyde at kortet kan bruges i hele januar 2012 ?

ja :slight_smile:

I dit indlæg skriver du nu

man skriver jo altid kun 1.1.12 i udløbsdato feltet
:wink:

Men ja, jeg ville ikke forvente, at det udløb før med udgangen af den måned, der fremgår.