Vissenbjerg 15.-16. nov 2014

Lørdag var der NFO breed BIS.

Tyra var med og fik en ex2. Fødsel og barsel i foråret har slidt lidt på hendes pels. Men hun bidrog til at bringe antallet af skovkatte op over de krævede 50. Og det var hyggeligt for Ulfgeir at have mor med på udstilling.

Ulfgeir stillede op i ungdyrsklassen. Han blev ex1 foran foran tre andre grp 4 ungdyr. Han tog ungdyr+killinge BIV. Og han blev nomineret.
På scenen blev han Best inShow med alle tre dommerstemmer.:yah::thumbup::wehu:

[I]Ulfgeir tilbage i buret med alle trofæer. Kattegræsset havde størst interesse.

[/I]​vh

Andreas

Sådan - til lykke …

Ikke for at komme malurt i bægeret - jeg har dårlige erfaringer med den type kattegræs - mere end én gang sat sig i den bløde gane - en af gangene blev det til et hæftigt dyrlægebesøg med ilttelt overnatning osv.

Vi var kun afsted i dag med Nessie og det var hendes første udstilling.
Hun havde én konkurrent mod en anden huskatte hun - simones Columbine, som blev BIS i går.
Dommeren synes hun var rigtig godt gammeldags huskatte-typet og med ord som “Typisk huskatte look” og “Dejlig opførsel for første udstilling” og “Rigtig ex striber/mønster og pels-kvalitet” blev jeg glad :slight_smile:
Havde været meget spændt på at høre hvad en dommer havde at sige om min lille hittemis.
Hun blev nr to dog, da dommeren syntes at hendes ansigt var for langt i forhold til den anden (Og ja, Nes har ikke meget markeret mule), men fik at vide at Nessies pels var langt den bedste :slight_smile: (og hun er altså kun 6 mdr gammel hvorimod den anden var fuldvoksen)

Det allerbedste og vigtigste af det hele var dog, at hun tog der hele SÅ fantastisk flot.
Ingen hvæs, eller knurren eller noget. En smule rysten ved dommeren, men stadig ikke for nervøs til ikke at være nysgerrig :høhø: og nussen hos publikummer er også altid rart :lovelove:
Så er så stolt af hende den bette og er rart at vide at hun sagtens kan komme med en anden gang :hjerte:
Og så lige et par billeder fra i dag:

Også tillykke herfra - men må give Lis ret, den type kattegræs har engang kostet mig en dyrlægeregning på kr. 4.500 - et græsstrå havde sag sig op i den bløde gane og katten var meget dårlig. Katten havde godt nok adgang til så meget andet græs, men det lignede bestemt et stykke fra det kattegræs, der var plantet i en krukke ude i haven.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1212900]Sådan - til lykke …

Ikke for at komme malurt i bægeret - jeg har dårlige erfaringer med den type kattegræs - mere end én gang sat sig i den bløde gane - en af gangene blev det til et hæftigt dyrlægebesøg med ilttelt overnatning osv.[/QUOTE]

Tillykke med resultaterne og den gode udstillingsoplevelse :smiley:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1212900]Sådan - til lykke …

Ikke for at komme malurt i bægeret - jeg har dårlige erfaringer med den type kattegræs - mere end én gang sat sig i den bløde gane - en af gangene blev det til et hæftigt dyrlægebesøg med ilttelt overnatning osv.[/QUOTE]

Er der forskellige typer kattegræs??

Jeg kender 3, måske 4 udgaver

Så endte vi også hjemme :slight_smile:
Lørdag var jeg af sted uden mis, men skulle til DSO´s generalforsamling.
I morges kl 4 ringede uret og jeg tumlede ud af fjerene mere død end levende. Misserne synes det var alle tides ide at stå SÅ tidligt op :dokdok:
Anne kom og hentede kl 5.30 og vi drog til Fyn, med vejen stort set for os selv :slight_smile:

Hildi var på sit andet show, og skulle til Pia Nyrup.
Hun havde ingen fest, men var slet heller ikke trykket og slet ikke grimt talende som sin mor :thumbup:
Hun fik hilst på både voksne og ikke mindst børn, hvilket hun tog i stiv pote :thumbup:
Hos Pia var hun nysgerrig og synes det var helt ok at blive rodet og raget på :slight_smile: Hun fik en fantastisk kritik (og EX1) og jeg glæder mig nu endnu mere til hun vokser til :slight_smile:
Da det blev lidt over middag gik hun KOLD i buret og sov stort set resten af udstillingen :slight_smile: Sikke en på opleveren hun har fået :slight_smile:

MEN… Jeg er færdig med tasker… HELT færdig!
På turen ned gik Hildi til angreb på tråden og lavede det fineste lille hul, hvor jeg stoppede en stump af tæppet ind i, for at undgå hun pressede sit bette fjæs ud igennem det.
På vejen hjem, gjorde hun kort process og åbnede lynlåsen, så jeg de sidste 45 minutter sad med hende på skødet.

Siatalersikker min bare…

Ja det er mig mig mig der har lavet det der…

Søde Hildi i sit julebur, men næste gang hedder det en transportKASSE! :smiley:

Det har været en fantastisk dag og lige om lidt falder jeg sammen af træthed :smiley: Tak for et godt show! og et stort tillykke til alle med flotte resultater og gode oplevelser :slight_smile:

Rosie fik sit ex1 og nom blev dog slået på scenen af en aby. men vigtigst af alt så tog hun det helt fantastisk og har en fin udstillings karriere foran sig.

Hvis du har ret, så får vi en epidemi. Der blev uddelt mange af de potter på udstillingen.

Vores skovkatte har ingen problemer med det græs, der tilfældigt gror i løbegården. Men jeg ville ikke eksperimentere for meget på udebane. I praksis fik han lov at tygge lidt i det. Så tog jeg græsset ud igen. Jeg ville ikke risikere, at han brækkede sig hele vejen hjem i bilen.

vh

Andreas

Stort tillykke til alle med de flotte resultater :slight_smile: :flag:

Lillemanden og jeg havde lidt en blandet fornøjelse i forhold til dommere.

Lørdag var vi hos Ulrike Wahl. Hun virkede bange for Lillemanden, og det kunne han mærke, så han blev utryg. Hun rørte næsten ikke ved ham, men vi fik en ok bedømmelse og et cert. Ulrike brugte meget tid på bedømmelser, og tiden trak ud. Til BIV blev det for meget for Lillemanden, som begyndte at cykle rundt, hvor han ellers plejer at være rigtig god til at hænge i mine arme. Endelig besluttede dommeren sig for at sende os ned, og det var en lettelse.
Resten af lørdag hyggede Lillemanden sig i buret, mens jeg sad som skriverkarl hos Hanne Sofie og hyggede mig gevaldigt :slight_smile:

Søndag var Lillemanden hos Annette Sjödin, som havde et meget håndfast tag, hvilket fik Lillemanden til at slappe af og nyde oplevelsen :slight_smile: Annette var meget glad for Lillemanden, så han fik med glæde sit cert. Stort var glæden desuden, da han tog BIV over andre, lækre kastrater. NOM håbede jeg ikke på, da konkurrenten var en utrolig smuk rødmasket bimse, som dommeren havde nomineret på WS og desuden havde stemt på, på scenen lørdag.
Annette sagde, at hun nu stod med udstillingens flotteste hankastrater, og det var uhyre svært at vælge. Men hun tog sgi Lillemanden!!!
Lillemanden fik 1 stemme på scenen, men det bedste var den gode oplevelse :smiley:

Tak til alle for en virkelig hyggelig weekend - så dejligt at se jer alle :slight_smile:

Ps. Nej, Mingusminimand kom ikke med hjem, da han har været lidt syg. Lige nu er planen at hente ham i næste weekend, alt efter om han er fuldstændig fit for fight :hjerte: :smiley:

ja vi var igen ude i en hård kamp, mod de to dejlige søster :hjerte:og Regina fik to 2 ex så måske næste gang:kryds: og det var dejligt at se eur på scenen om søndagen, og tak for en hyggelige udstillings weekend

Tillykke med resultaterne :flag:

Er der nogen, der ved, hvordan det gik udstillingens eneste KOR:? Og kan navnet nu afsløres:? :wink:

[QUOTE=dkkorat;1213121]Tillykke med resultaterne :flag:

Er der nogen, der ved, hvordan det gik udstillingens eneste KOR:? Og kan navnet nu afsløres:? ;)[/QUOTE]
Reslutaterne er for længst klar her: Resultater - your membership dollars at work :wink:
VH
Susanne

Så Er vi også vågnet her.
Stort tillykke med alle de flotte resultater :flag:
Vi havde som altid en hyggelig weekend.
Cult fik begge dag sin cert ved Annette og Marc hvor han fik fine bedømmelser om, at han var en lovende ung herre :slight_smile:
Cooper fik ved Eric om lørdagen sit Cert og tog BIV og blev dommerens bedste Maine Coon som Maine Coon klubben arrangerer.
Nom tabte han til en smuk rød bimse dreng.
Men Eric havde så mange rosende ord, at sige om ham, at mor og jeg blev helt blød om hjertet når vi kiggede på Cooper :slight_smile:

Om søndagen var vi ved Ulrike, der blev vi en erfaring rigere.
For første gang i Cooper udstillings karriere, var han oppe ved en dommer han ikke kunne lide, ja han var skrækslagne så snart hun åbnede munden og snakkede og kiggede på ham :frowning:
Så han blev trukket til NOM, også når Ulrike mente hun nok skulle lade hver med at kigge ham direkte i øjnene.
Så snart han kom ned i sit bur var han i sit es og tilbragte resten af dagen sådan her og charmede publikum :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1213122]Reslutaterne er for længst klar her: Resultater - your membership dollars at work :wink:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg havde nok gættet mig til, at Stig var der med Diva:) NOM om lørdagen og cert om søndagen - FLOT :flag:

[QUOTE=Andreas;1212993]Hvis du har ret, så får vi en epidemi. Der blev uddelt mange af de potter på udstillingen.
[/QUOTE]
100 stk. pr udstilling de sidste 3-4 år såmænd. Vi lever konstant i fare - men det er heldigvis frivilligt om man vil lade sin kat smage. Det eneste græsstrå vi nogensinde har måttet lade fjerne hos dyrlægen var såmænd et almindeligt græsstrå fra egen have…
VH
Susanne

Jeg så hende faktisk til nominering. Vi fik en ganske kort lille orientering om hvad hun mente om os, men heldigvis ikke noget vi tog alvorligt anstød af :wink:
Søndag blev vores “bedstemor” (Petheaven Daphne Duck) i EUR n22 samlingen faktisk BOX! Det var vi vældigt glade for :slight_smile:
Og det var et sejt kat. III hankastrat felt søndag - der var 3 nominerede, og de 2 af dem var verdensvindere!! Det blev Tines Carlos, der løb med laurbærrene, han er stadig helt forrygende!
Også til lykke til alle de andre resultater - både dem med pokal-ret og dem med certifikater, og de mange titeltagere der også var denne gang! Og ikke mindst TAK til alle udstillere der bidrog til en dejlig stemning hele weekenden.
VH
Susanne - der liiiidt flad på det ene cykelhjul idag, indrømmet :slight_smile:

Jeg fik fornøjelsen af Diva på scenen om lørdagen. Hun er den første korat, jeg har båret på scenen, og jeg var altså en smule betænkelig. Det skal så siges, at hun var en fornøjelse :hjerte: Operasanger og kælefis i 1 kat - hvad kan man forlange mere? :slight_smile:

Vi havde også en rigtig dejlig weekend. :slight_smile:

Flere af mine killingekøbere havde tilmeldt deres katte, og jeg havde selv nogle stykker med.
Lørdag havde jeg Ginny med og lånt Fey af hendes nye ejere. Willy skulle have været med sammen med sine nye ejere, men han havde desværre fået øjenbetændelse, så de blev hjemme.
Så jeg fik lige hurtigt ringet til en 3. killingekøber og spurgt om jeg måtte låne hendes killing, Krumme. Det måtte jeg heldigvis gerne. Desværre er han så den i kuldet der skiller sig mest ud fra de andre, men nu havde jeg da til et kuld. :slight_smile:
Ginny og Fey var til bedømmelse hos Pia Nyrup, der vældigt godt kunne lide dem begge. Fey fik især ros for størrelse, profil, hage og ørestilling. Ginny har ikke så god profil og hage som Fey, men har bedre form på ørene og bedre pelskvalitet og mønster udover de gode sider de har tilfælles. Pia valgte Ginny som Ex1 og Fey til Ex2. NOM gik til en fin blå aby :slight_smile:

Ann Cecilie havde Willem, der er fra Trille og McCoy’s kuld, med som ungdyr. Det er kun 2. gang han er med, og han var noget utryg, men kvikkede mere og mere op i løbet af dagen. Det var tydeligt at se at for hver gang han var ude af buret blev han mere tryg ved det hele, og endte med at ligge på skødet af Ann og følge med i alting. Han var hos Juan Martinez, der især var imponeret af hans størrelse. Willem var oppe til NOM sammen med en af de tre Rødspætter fra Susanne, og blev pillet fra til fordel for hende. :slight_smile:

Kuldet var hos Pia Nyrup, der især roste deres ørestilling og haler (og vist et eller andet mere som jeg har glemt, og min kuffert kom med Pernille P. hjem pga pladsmangel bilen hos dem jeg fik et lift med der :tihi: ), og synes de var meget attraktive. De blev BIS kuld og var så dygtige. Især Krumme havde virkelig en super dag med at blive leget og nusset med. Han har et skønt temperament til udstilling. Ginny var også super dygtig og meget velopdragen og hyggede sig gevaldigt. Fey morede sig også super med at blive leget med og nusset, men viste lidt sin diva side til bedømmelsen. Hun vil nemlig gerne selv bestemme hvornår hun skal hvad :høhø:

Nina kan så selv få lov at skrive for Silas og Skofus Jr. :høhø:

Søndag var Willem der ikke, så der havde jeg Peyton med. Han klarede også det hele rigtig fint og fik en flot bedømmelse af Pia Nyrup, som faktisk først troede han var sin far - Peyton er nemlig her 8½ måned gammel en stor dreng på 5 kg :smiley: Han fik Ex1 og endte faktisk med at slå både en flot aby og en skøn burmeser til NOM, så jeg var rigtig glad og stolt. Og sørme om ikke en af Susanne’s andre Rødspætter var blevet NOM hos Eric Reijers, så Christina (miamus) og jeg sad rigtig og nød at se så mange européer på scenen (både Daffe og Vega var også NOM, som Susanne vist også skrev) denne gang :slight_smile: Det blev dog (selvfølgelig) en af Eva Helleruds smukke bengalere blev BIS ungdyr :høhø:
Men Anneth præsenterede Peyton rigtig flot deroppe - tak for det :slight_smile:

Louise havde SimSim (nu Marco) med, der fik en rigtig god bedømmelse hos Eric Reijers og var med oppe til NOM. Marco’s øjenfarve er dog ikke skiftet fra den typiske brunlige/kobberfarvede som en del européer har i den alder til de mere grønlige de får som voksne, og som Eric sagde - jeg er sikker på han får smukt grønne øjne, men jeg kan ikke dømme på hvad jeg tror - så det blev samme fine aby der vandt, som Ginny tabte til igår :høhø:

Kuldet var hos Juan Martinez, der synes de var meget ens og harmoniske, og havde god type, størrelse etc. Han ville slet ikke engang forsøge at vælge den bedste, da han synes de var for ens :tihi: PivC og Ole stod lige med Ginny i armene, da det blev tid til at dømme kuld, så tak for hjælpen med at vise hende frem :slight_smile: Så hang Fey nok så fint og afslappet i mine arme - hun havde fundet ud af hvad udstilling gik ud på og droppet diva nykkerne fra igår :høhø:
De blev BIS kuld igen :smiley:

Så rigtig dejlig og hyggelig weekend, hvor tiden fløj afsted selvom jeg for een gangs skyld slet ikke gik steward overhovedet :uha: Bent Aggersbøl var lige så flink at knipse et par billeder af Peyton og jeg, da han var kommet ned fra scenen - og så har jeg nogle billeder på mit eget (ikke ret gode) kamera som hhv. Emma og Christina tog for mig af kuldet, som jeg lige skal have taget mig sammen til at få lagt over på computeren.

Min week end har som altid været helt formidabel. SÅ søde mennesker der kom med foder, garn, stof, transportkasser etc. Og de købte og købte ISÆR lørdag så var May Britt og Bjørn ikke kommet havde jeg fået stress
…søndag var lidt mere afslappet. Da vi skulle pakke sammen klarede de tre miskitærer lige den sag…HURRA for Luise, Anne og Susanne.