Vores besøgsven

denne her lækkermås kommer på besøg hos os hver dag, vi aner ikke hvem der ejer ham el hvor han bor, for han er uden øretatovering og er heller ikke kastereret. vi troede en overgang at han var hjemløs, men vi ser ham ikke når vejret er dårligt og heller ikke meget om vinteren plus at han egentlig ser ud til at få noget omsorg et eller andet sted. han er mild som et lam og meget kærlig og så grynter han saligt når han spiser. han går osse på besøg hos en af vores naboer og hendes kat sara og rødberg som vi kalder ham er meget fine venner og selv vores katte er ved at falde i svime over ham, han er en rigtig skørtejæger er han

Hvor er han altså flot og i fin stand…men, var det ikke en idé at få ham kastreret ellers ender han jo med at være far en ordentlig dynge killinger…med de lige så uansvarlige ejere af hunkatte…

Når han er så medgørlig, er han jo nem at indfange…

vi har godtnok tænkt tanke at indfange ham, men vi har altså nok andet at bruge vores penge på end at kasterer andres katte, vi ville så indlevere ham på det lokale internat, men omvendt syntes vi osse det ville være synd for ham. vi har et par gange fulgt efter ham , men han forsvinder for os. vi har osse haft sat sedler op omkring ham uden held. for det bedste ville jo være hvis man kunne få ejeren til at tage ansvar

Nåååååh han ligner vores afdøde hankat Guffe, han ser dejlig ud.

Det er da næsten synd at aflevere ham på et internat…han har formentlig et sted han “bor”…han er jo i fin form også fodermæssigt.

Du kan jo ikke få ejeren til at tage ansvar…når du ikke véd, hvem ejeren er…

Kan I ikke få ham som genudsætningskat…gennem Kattens Værn…så han bliver snippet og kommer tilbage til kvarteret?
Det koster ikke ret meget…jeg synes, du skulle oprette en indsamling herinde…jeg giver gerne et bidrag :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1087457]Det er da næsten synd at aflevere ham på et internat…han har formentlig et sted han “bor”…han er jo i fin form også fodermæssigt.

Du kan jo ikke få ejeren til at tage ansvar…når du ikke véd, hvem ejeren er…

Kan I ikke få ham som genudsætningskat…gennem Kattens Værn…så han bliver snippet og kommer tilbage til kvarteret?
Det koster ikke ret meget…jeg synes, du skulle oprette en indsamling herinde…jeg giver gerne et bidrag :-)[/QUOTE]

det var helt klart en mulighed, dog strider det mod mine principper at indfange ham og så slippe ham fri igen når bollerne er fjernet og så hans ejer kan sidde og godte sig over at så var der da ikke den udgift, men omvendt skal han altså heller ikke rende rundt her og lave killinger, heldigvis er her de hunner der render rundt her alle steriliseret, men en dag kommer der en hun der ikke er det.

jeg tror jeg vil prøve at sætte en løs elastisk om halsen på ham med en bette seddel i til ejeren

[QUOTE=Johnny;1087507]
jeg tror jeg vil prøve at sætte en løs elastisk om halsen på ham med en bette seddel i til ejeren[/QUOTE]

God idé :ok:

Han er en dejlig dreng, der sandsynligvis har et hjem et eller andet sted.

Et skilt i en elastik om hans hals, så “ejeren” kan henvende sig, er en god ide. Der er naturligvis en lillebitte risiko for, at han hænger fast i noget, men jeg synes fordelene ved metoden opvejer det. :ok:

Han er nemlig en flot og lækker stor mis. :slight_smile:

Ja, elastikken kan gøre at han hænger fast i noget, men hvis man bruger sådan en af de tynde køkken-elastikker, går den vel i stykker før den gør noget andet? :?

Sikke en dejlig kat - ham kan man da ikke stå for.
Han ligner faktisk min Bølle, dog har ham her noget større kinder, og mere vedhæng :wink:

[QUOTE=Bølles mor;1087801]Sikke en dejlig kat - ham kan man da ikke stå for.
Han ligner faktisk min Bølle, dog har ham her noget større kinder, og mere vedhæng ;)[/QUOTE]

ja og hvad værre var at sidste sommer hvor alle naboerne her gav ham lidt godter nu og da havde han godtnok de største æblekinder længe set på en kat, der var han så osse en ret velvoksen herre, men vi naboer imellem aftalte at vi ikke gav ham ret meget mad, så nu er han blevet en lækker slank herre

vi har vist osse nogle gamle kattehalsbånd liggende med elastik i, sådan et kunne vi jo montere på ham

Jeg har en hel kuvert fyldt med DB’s grønne halsbånd hvorpå man kan skrive sit telefonnummer OG…jeg skal omkring stof og stil her i eftermiddag…så kan jeg lige kaste det af. Så får hand eventuelle ejere da en chance for at tilkendegide det ER deres kat og du chancen for at fortælle dem de skal få han gjort kugleløs OG mærket (og vaccineret etc). Hvis ikke du har svaret smider jeg halsbondet af i Jeres postkasse…for jeg kører lige om lidt.

hej brita

ring da lige på, for vi har et par småting til dig

så har brita været forbi med et par halsbånd fra dyrenes beskyttelse hvor vi kan skrive tlf nr på, så når han nu dukker op i løbet af aftenen får han et fint grønt halsbånd på og så er det jo bare at håbe på at ejeren reagere og ringer til os

så fik jeg sat et halsbånd med mit telefonnr på rødberg, han tog det utrolig pænt og virkede upåvirket af pludselig at have noget omkring halsen, han havde mere travlt med at guffe mad(sponsoreret af brita) i sig, bagefter satte han sig ned og vaskede sig stadig fuldstændig upåvirket af halsbåndet.
her til aften var han osse yderst kælesyg og gjorde sig virkelig til. han fik osse lige en gang frontline i nakken, da han jo sagtens kan have noget utøj i hud og pels.
nu bliver det spændende om “ejeren” tager kontakt til os og om man kan få personen i tale ang en neutralisering og en øretatovering.

ellers vil jeg kraftigt overveje at indfange ham og aflevere ham på dansk dyreværns internat her i århus, for så er ejeren ikke sin opgave voksen og bør ikke have dyr og rødberg er squ så lækker og kærlig en kat at han kun fortjener det bedste og godt hjem

rødberg har været her til morgen, men er lige p.t flygtet da der bliver slået græs på vores store græs-arealer lige nu. halsbåndet sad der stadig og han var stadig uberørt af at have det på. han var så ikke meget sulten her til morgen, men der kan jo være hoppet en mus el en bette fugl ned i maven på ham i nattens løb el han har et hjem hvor han får mad

Hvorfor fodrer I ham? På den måde vil han jo blive ved med at komme…og måske savner ejeren ham, men hr. Rødberg gider måske ikke hjem, nu han bliver fodret…og måske er han smuttet lige før han skulle neutraliseres…

vi har været holdt op med at fodre ham i ret lang tid, men her de sidste par uger har han stort set været ved os hver dag hele dagen og om natten osse og han er blevet utrolig mager i forhold til hvad han ellers har været, DERFOR giver vi ham lidt mad og jeg mener virkelig lidt mad. han er osse begyndt at se mere forhutlet ud end ellers

Hvis din seddel ikke giver pote, så må I da bare få jer en ny beboer :wink: