Vores kattekillinger

For 3½ uge siden fik vore kat killinger.
Mormis er ½ NCO og ½ huskat, og jeg tror, der er nogle NCO-gener, der er trådt frem i disse killinger??? Eller måske bli’r de “kun” semi’er?
SKØNNE og kære er de. Og de 4 af dem er til salg…:hjerte:. Vi ville ellers gerne beholde hver og en, hehe:wehuu:, men det går bare ikke:græde:. Så vi beholder den lille pige, der er på det sidste af billederne:thumbup:

Tillykke med dem - de er godtnok utroligt kære.

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Er der nogle, der gider skyde et svar på, om de forbliver så tottede i pelsen som voksne, eller om det bare er babypels?

Hvorfor er det så vigtigt? :?

Killingerne er semilanghårede, og det er også det Cooner og Skovkatte er. Det er kun Persere der er langhårede.

[quote=minekatte;247320]For 3½ uge siden fik vore kat killinger.
Mormis er ½ NCO og ½ huskat[/quote]

Hvad er en NCO?

:øhmm::øhmm: en blanding mellem NFO og MCO ???:fløjte:

det er nogle lækre små ko-mislinger :wehuu::wehuu:

Dejlige små killinger, de ser rigtig søde og fine ud :slight_smile:

Ih hvor er de søde
Hilsen Lisbeth

[quote=DK Thomani;247343]Hvorfor er det så vigtigt? :?

Killingerne er semilanghårede, og det er også det Cooner og Skovkatte er. Det er kun Persere der er langhårede.[/quote]

Hvorfor er det IKKE vigtigt??? Jeg skriver ikke, at jeg synes, det er vigtigt. Jeg er bare nysgerrig fordi, jeg intet aner om sådan noget - endnu :rock:

Haha, der skulle stå NFO… Hihi…stavefejl. Godt du var vågen:tihi:

Tak alle sammen…
Ko-mislinger, hihi. Dalmantiner-mislinger…hehe

Så var det måske lidt tidligt du begyndte at lave killinger…

Tillykke med dem, de ser søde ud. :slight_smile:

[quote=Sheer;247403]Så var det måske lidt tidligt du begyndte at lave killinger…

Tillykke med dem, de ser søde ud. :-)[/quote]

Undskyld mig, men “må” man ikke få killinger bare fordi, man ikke ved noget om killingers pels? Det var IKKE en planlagt graviditet. MEN ja, hun har fået P-piller. Men iflg. vores dyrlæge så har hun nok ikke slugt dem alle, selvom vi endda har været omhyggelige med at overvære hende spise pillen.
MEN, efter denne oplevelse, har vi fået
tid til at få hende neutraliseret. Så inden andre finder det nødvendigt, at sable mig ned over en “hovsa”-graviditet, så er det IKKE sådan, at kattemor ikke har fået sin prævention.

Synes ærlig talt det er lidt hårdt at “overfalde” et nyt medlem på den her måde!!! To mennesker kommenterer min tråd, så jeg føler mig som en idiot. Tusind tak:cool:

[quote=minekatte;247428]Undskyld mig, men “må” man ikke få killinger bare fordi, man ikke ved noget om killingers pels? Det var IKKE en planlagt graviditet. MEN ja, hun har fået P-piller. Men iflg. vores dyrlæge så har hun nok ikke slugt dem alle, selvom vi endda har været omhyggelige med at overvære hende spise pillen.
MEN, efter denne oplevelse, har vi fået
tid til at få hende neutraliseret. Så inden andre finder det nødvendigt, at sable mig ned over en “hovsa”-graviditet, så er det IKKE sådan, at kattemor ikke har fået sin prævention.

Synes ærlig talt det er lidt hårdt at “overfalde” et nyt medlem på den her måde!!! To mennesker kommenterer min tråd, så jeg føler mig som en idiot. Tusind tak:cool:[/quote]
Ja, P-piller går tit galt. Det har kort tid på diverse internetfora hurtigt lært mig. Har aldrig selv brugt dem. Jeg har altid brugt neutralisering.

Men jeg er sikker på at du vil møde forståelse, hvis du fortæller at kuldet er et ups-kuld. I det første indlæg lød det nemlig på mig somom du ville fortsætte BYB-avl, fordi du skrev at du ville beholde en hunkat fra kuldet, og gerne ville vide mere om ‘semi’, som du formulerede det. Det virkede alt i alt en anelse suspekt, og somom der lå en forkert fascination til grund for kuldet.

Det er altid godt at være videbegærlig, efter min mening. Langhårsgenet er reccesivt, men jeg synes det ligner at de vil få blivende lang pels. Kig på forældrene for at se hvordan deres pelskvalitet er, mere kan du ikke gøre, når du ikke kender ophavet længere tilbage. Og så husk at lære om pasning af semilanghårspels, og husk at fortælle de som skal aftage killingerne om vigtigheden af pelsens pasning evt.

Jeg håber i øvrigt du vil gøre det ansvarlige og neutralisere killingerne sammen med moren, når den tid kommer. Vidste du at de kan neutraliseres allerede sammen med 2. vaccination? :slight_smile:

[quote=Sheer;247438]Ja, P-piller går tit galt. Det har kort tid på diverse internetfora hurtigt lært mig. Har aldrig selv brugt dem. Jeg har altid brugt neutralisering.

Men jeg er sikker på at du vil møde forståelse, hvis du fortæller at kuldet er et ups-kuld. I det første indlæg lød det nemlig på mig somom du ville fortsætte BYB-avl, fordi du skrev at du ville beholde en hunkat fra kuldet, og gerne ville vide mere om ‘semi’, som du formulerede det. Det virkede alt i alt en anelse suspekt, og somom der lå en forkert fascination til grund for kuldet.

Det er altid godt at være videbegærlig, efter min mening. Langhårsgenet er reccesivt, men jeg synes det ligner at de vil få blivende lang pels. Kig på forældrene for at se hvordan deres pelskvalitet er, mere kan du ikke gøre, når du ikke kender ophavet længere tilbage. Og så husk at lære om pasning af semilanghårspels, og husk at fortælle de som skal aftage killingerne om vigtigheden af pelsens pasning evt.

Jeg håber i øvrigt du vil gøre det ansvarlige og neutralisere killingerne sammen med moren, når den tid kommer. Vidste du at de kan neutraliseres allerede sammen med 2. vaccination? :)[/quote]

Hej Sheer,

Tak for dit svar.
Jeg kunne måske godt have forklaret mig bedre i mit første indlæg. Men nogle gang glemmer man, at andre jo ikke kan læse det, man har inde i hovedet:ok::klapper:.
Morkattens mor var meget vamset. Selv ligner morkat en alm huskat. Hun har godt nok NFO i sig, men det kan man ikke umiddelbart se på hende.
Hendes killinger minder om et ryatæppe (staves?). De er virkelig lodne. Synes de er super søde. Og derfor var jeg interesseret i at vide, om mange killinger bare fødes vamset, eller om det ER pga. morkattens NFO-gener. Og det er så nok det sidste-love.
Jeg er begyndt at læse på nettet om semi-langhårede katte og pelspleje:ok:.
Grunden til at vi vil beholde en er, at jeg simpelthen er faldet TOTALT for den ene hunkilling. Den er allerede meget kontaktsøgende - når den er vågen:klapper:. Vil gerne nusse og kæle og kommer selv hen, når man stikker hånden ned til dem i fødekassen:hjerte:. Men den skal HELT SIKKERT også neutraliseres, når den er gl. nok. Tak for tippet med vacc.2. Det vidste jeg ikke:ok:.

Igen, tak for dit pæne og oplysende svar. Det er sådan nogle svar, man kan bruge til noget. Så lærer man noget, og man farer ikke i forsvar, fordi man føler sig angrebet/ mis-forstået…fordi man ikke lige fik forklaret godt nok:sorry:

Jeg har endnu ikke set huskatte med så meget pels - så længere end alm huskattepels skal de nok blive.

Og tillykke med dem - de er kønne.:wehuu:

Hvor ser de skønne ud :wehuu: :wehuu: :wehuu:

De er vildt bedårende alle sammen :wehuu:

Hvor er de altså bare skønne :slight_smile: jeg er dybt forelsket i de små ko-mislinger du har fået der -wehuu - de små poter kommer da til at sætte kæmpe spor i hjertet :hjerte:

Det er super du får killingerne neutraliseret inden salg - så forhindrer du også at de laver ups-kuld hos de nye ejere + at du sikrer hun-missernes helbred :slight_smile: Vi har mange opdrættere herinde, og ofte når de ser “uautoriserede” kuld med deres egen race - så kommer de stærke meninger frem :slight_smile: Det er jo deres “baby” at passe godt på den race de arbejder med så den ikke bliver blandet med andre racer :slight_smile:

Hunkatte på p-piller er en frygtelig ting :cry: i ren uvidenhed fik mine første hunkatte p-piller. Den yngste der blev 14 år, var det vi kalder overfertil og det påvirkede hendes opførsel. I dag kan jeg se at det var helt forkert og sat hun har været meget stresset - det er utrolig så meget dumt man kan få gjort selv om man tror man gør alt hvad man kan :slight_smile: Begge mine endte med at sige pænt farvel hos dyrlægen pga cancer. Idag ved jeg at det var p-pillernes skyld :cry:

:thumbup: at du får dem fixet ved 2 vacc. - det er super godt!

De små uldtotter du har der bliver formodentlig semi-langhårs -wehuu og som ejer af 6 semier (alle neutraliserede) så kan jeg kun sige glæd dig :slight_smile: der er ikke noget som at stikke næsen ned i sådan en dejlig blød missemavse :slight_smile:

:kram:

[quote=Poly-Cats;247569]Jeg har endnu ikke set huskatte med så meget pels - så længere end alm huskattepels skal de nok blive.

Og tillykke med dem - de er kønne.:wehuu:[/quote]
Tak. Jeg er også helt væk i dem:tihi::hjerte: