[quote=Sheer;247438]Ja, P-piller går tit galt. Det har kort tid på diverse internetfora hurtigt lært mig. Har aldrig selv brugt dem. Jeg har altid brugt neutralisering.
Men jeg er sikker på at du vil møde forståelse, hvis du fortæller at kuldet er et ups-kuld. I det første indlæg lød det nemlig på mig somom du ville fortsætte BYB-avl, fordi du skrev at du ville beholde en hunkat fra kuldet, og gerne ville vide mere om ‘semi’, som du formulerede det. Det virkede alt i alt en anelse suspekt, og somom der lå en forkert fascination til grund for kuldet.
Det er altid godt at være videbegærlig, efter min mening. Langhårsgenet er reccesivt, men jeg synes det ligner at de vil få blivende lang pels. Kig på forældrene for at se hvordan deres pelskvalitet er, mere kan du ikke gøre, når du ikke kender ophavet længere tilbage. Og så husk at lære om pasning af semilanghårspels, og husk at fortælle de som skal aftage killingerne om vigtigheden af pelsens pasning evt.
Jeg håber i øvrigt du vil gøre det ansvarlige og neutralisere killingerne sammen med moren, når den tid kommer. Vidste du at de kan neutraliseres allerede sammen med 2. vaccination? :)[/quote]
Hej Sheer,
Tak for dit svar.
Jeg kunne måske godt have forklaret mig bedre i mit første indlæg. Men nogle gang glemmer man, at andre jo ikke kan læse det, man har inde i hovedet:ok::klapper:.
Morkattens mor var meget vamset. Selv ligner morkat en alm huskat. Hun har godt nok NFO i sig, men det kan man ikke umiddelbart se på hende.
Hendes killinger minder om et ryatæppe (staves?). De er virkelig lodne. Synes de er super søde. Og derfor var jeg interesseret i at vide, om mange killinger bare fødes vamset, eller om det ER pga. morkattens NFO-gener. Og det er så nok det sidste-love.
Jeg er begyndt at læse på nettet om semi-langhårede katte og pelspleje:ok:.
Grunden til at vi vil beholde en er, at jeg simpelthen er faldet TOTALT for den ene hunkilling. Den er allerede meget kontaktsøgende - når den er vågen:klapper:. Vil gerne nusse og kæle og kommer selv hen, når man stikker hånden ned til dem i fødekassen:hjerte:. Men den skal HELT SIKKERT også neutraliseres, når den er gl. nok. Tak for tippet med vacc.2. Det vidste jeg ikke:ok:.
Igen, tak for dit pæne og oplysende svar. Det er sådan nogle svar, man kan bruge til noget. Så lærer man noget, og man farer ikke i forsvar, fordi man føler sig angrebet/ mis-forstået…fordi man ikke lige fik forklaret godt nok:sorry: