Weee så fik vi langt om længe en fin veninde til Cigurd

Efter lang tids søgen, har vi nu endelig fået vores fine pige hjem.

Hun hedder på stamtavlen DK Askepots Guinevere… Men herhjemme bliver hun kaldt gunivera af børnene, og hver gang vi skal udtale hendes navn, så lyder det også lidt gebrokkent :lol:
Overvejer om vi ikke bare skal kalde hende Guni eller Vera :uha:

Men Cigurd & Guinevere er allerede bedste venner :hjerte: Istarten væsede hun af ham, hver gang han kom for tæt på hende, men nu putter de sammen og leger sammen… Og hvor er det dog fantasktisk at se Cigurd rigtig glad og legesyg.
Cigurd var begyndt at miave rigtig meget, og min nabo fortalte mig at når vi ikke var hjemme kunne man høre ham på den anden side af hoveddøren stå og miave :frowning: Så forhørte mig hos lidt forskellige opdrættere, som sagde at det måske kunne hjælpe hvis han fik sig en ven eller veninde.

Vi er i hvertfald rigtig glade for hende allerede :smiley:

Hvor er det godt, at sammenføringen har været så harmonisk. Cigurd har helt sikkert godt af at have fået selskab.
Tillykke med Guinevere - som er et flot navn til en flot kat:hjerte:.

Tillykke til Cigurd med hans nye dameven :wehuu:

Hvor er de fine sammen! :smiley:

[QUOTE=FinnFrode;585405]Hvor er det godt, at sammenføringen har været så harmonisk. Cigurd har helt sikkert godt af at have fået selskab.
Tillykke med Guinevere - som er et flot navn til en flot kat:hjerte:.[/QUOTE]

Mange tak FinnFrode…
Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvordan pokker man udtaler det navn :ups:

Måske kan det hjælpe lidt ?

Jeg har redet sammen en pige med det navn. Altid morsomt, når hendes navn skulle råbes op til et stævne :slight_smile: Men til daglig blev hun bare kaldt Ginnie (udtalt djinni)

Tillykke med din nye dameven Cigurd, hvor er hun fin :hjerte:

Og jeg tror godt at navnet Vera som forkortelse af Guinevere vil klæde damen :wink:

Hvor er hun bare fin. Tillykke med hende.

Tillykke med den smukke dame med det fiiiine navn :wink:

Tillykke til med den smukke nye dame. Jeg tror også jeg ville lyde som dine børn hvis jeg skulle forsøge at udtale hendes navn :tihi:

Mange tak alle sammen.

Jamen problemet er at jeg faktisk ikke helt er klar over hvordan man udtaler hendes navn :uha:
Synes også selv hun er smuk, men tror det er en smagsag, for hun har jo perser i sin fjerde generation :smiley: så hun er lidt mere flad i ansigtet end f.eks Cigurd :slight_smile:

Ja, men hendes udtryk ligner nu mest hendes farmor :slight_smile: - og hun er såmænd en almindelig birma.
H
Susanne

Stort tillykke med jeres nye pige og Cigurd ´s nye venninde ,håber de forstår glæde af hinanden :slight_smile:

Ja, i know. Men tror stadig at det er en smags sag, jeg synes jo selv hun er rigtig smuk, og jeg er vild med hendes udtryk. Er det Fair Lady der er hendes farmor? Jeg ved ihvertfald at James Bond er hendes far, og han er jo også smuk.
Jeg skal have hende med på udstilling i hårlev d. 8 maj så glæder mig til at høre hvad de synes om hende, selvom det ikke ændre på min mening.

Noël, mange tak. Jeg tror i den grad de får stor glæde af hinanden. De hygger sig allerede sammen .

Metiela - Jeg ved ikke så meget om bimser, men køn og fin det er hun altså! :hjerte: uanset om der så er perser blandt “forfædrene” eller ej :slight_smile:

Ja, og det vigtigste er jo også at jeg selv synes det, og er glad for hende… og det kan du tror at vi er…

Eife kommer du på udstilling i Hårlev?

Yesser, Fair Lady er hendes farmor - og hun er ret tydelig at genkende her :slight_smile: Har lige besøgt James Bonds kuldssøster, Jane Austen, idag, sammen med hendes 3 killinger fra sidste år, og det er samme udtryk. Og om få uger skal jeg låne endnu en søster, Julia Roberts, med en tur på udstilling i Tyskland - men hun har et lidt andet udtryk, en anden øjenfacon.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;585757]Yesser, Fair Lady er hendes farmor - og hun er ret tydelig at genkende her :slight_smile: Har lige besøgt James Bonds kuldssøster, Jane Austen, idag, sammen med hendes 3 killinger fra sidste år, og det er samme udtryk. Og om få uger skal jeg låne endnu en søster, Julia Roberts, med en tur på udstilling i Tyskland - men hun har et lidt andet udtryk, en anden øjenfacon.
VH
Susanne[/QUOTE]

Okey, det bliver da spændende så :slight_smile:
Det er nogen super flotte katte du har “lavet” :slight_smile:
Men er det dig der ejer fair lady? Synes nemlig der stod DK Nine Bells… Men kan se at farfaren til Guinevere også er en fra dit opdræt X-It on main street :slight_smile:
Har prøvet at google de forskellige katte på hendes stamtavle, det ser spændende ud :slight_smile:

Men jeg synes godt nok at Guinevere er “lille” i forhold til Cigurd… Er det bare størrelsen på birma piger, eller kan det være fordi der er perser i??
(Jeg kender absolut intet til perseren :smiley: )

Ja, Fair Lady er min - hun er opdrættet af min gode veninde, Anja, som har stamnavnet Nine Bells.
Birmapigerne er som regel mere feminine end hannerne - men Eva´s 3 ungdyr fra sidste år er nu alle nogle ordentlige klepperter! Så jeg tror det er tilfældigt, hvis Guinevere ikke er så stor. Perseren er som regel en ret stor og robust kat, men Prints (“Prinsemand” :hjerte:) som vi brugte var dog ikke nogen særlig stor hankat. De afkom vi har fra linien er også en blanding af både små og store birmaer. Alle med et rigtigt dejligt sind :inlove:
VH
Susanne