Cool Gray - det er jo der jeg er ansat
Centigram - ligesom CL er centiliter
Men jeg er nu stadig lidt tvivlende over for retskrivningsordbogen. Der er helt klart ord, den burde acceptere og som den ikke gør - og på den anden side fik jeg godkendt ordet “Plør” (jeg har aldrig hørt om, at pløre skulle have en bydemåde :p)
Computer Grafik?
Tea - Den ville i hvert fald ikke med mig forleden?
[QUOTE=Temple Bar;794707]Centigram - ligesom CL er centiliter
Men jeg er nu stadig lidt tvivlende over for retskrivningsordbogen. Der er helt klart ord, den burde acceptere og som den ikke gør - og på den anden side fik jeg godkendt ordet “Plør” (jeg har aldrig hørt om, at pløre skulle have en bydemåde :p)[/QUOTE]
I og med at Pløre er et verbum så har ordet naturligvis en bydemåde - også selv om det lyder helt hen i vejret
Men jo, der kommer nogle temmelig mystiske ord ind i mellem - så jeg kan også tvivle på om det nu er retskrivningsordbogen der bruges.
[QUOTE=Ann K;794739]I og med at Pløre er et verbum så har ordet naturligvis en bydemåde - også selv om det lyder helt hen i vejret
[/QUOTE]
Hvordan plører man? Jeg har da aldrig hørt det brugt som andet end et substantiv?
Det er der efter en del forkortelser som den acceptere. Underlig er den.
[QUOTE=Temple Bar;794707]
Men jeg er nu stadig lidt tvivlende over for retskrivningsordbogen. Der er helt klart ord, den burde acceptere og som den ikke gør - og på den anden side fik jeg godkendt ordet “Plør” (jeg har aldrig hørt om, at pløre skulle have en bydemåde :p)[/QUOTE]
Men det er jo så vældig let at checke efter - slå det op! Iflg. http://www.retskrivning.dk/ro/ro.htm er ‘pløre’ både et navneord og et udsagnsord, og selvfølgelig er der så også ‘pløret’ som tillægsord … Betydningen kan ordbogen så ikke hjælpe med
Er du nu også helt sikker på, at de ville være skrevet med punktum efter iflg. retskrivningsordbogen?
Jeg har altid hørt det som et mindre pænt udtryk for en del af samværet mellem mand og kvinde… manden plører - og så behøver jeg vel ikke at forklare nærmere?
ja jeg har så også hørt det som kvindens intime dele, et plørerhul.
Nej det er jeg skam ikke helt sikker på
Den betydning kendte jeg så slet ikke.
Kender kun udtrykket at være plørefuld.
Men jeg er jo også så tilpas uskyldig
[QUOTE=Vivi_Fletcher;794955]Kender kun udtrykket at være plørefuld.
[/QUOTE]
Og det kender jeg endda betydningen af
Jeg oplever også det der med de UNDERLIGE ord… Man (jeg) får jo idéer af de andre spil man (jeg) er igang med - men når jeg selv prøver at bruge samme ord, siger den NEJ??? WTF??? Hahaha, jeg OPGIR at blive sej til det Men det er nu sjovt alligevel
Det mindede mig lige om, at vi to ikke har et spil i gang :surrender1: Dét kan vi ikke ha’ :høhø:
Hihi, skal FLUKS invitere dig på et spil min ven Men så skal du go-gentle-on-me
Og så er der bare engang i mellem at man kun kan trykke Resign - overfor et helt almindeligt dansk ord…
Jeg synes så det er ret irriterende, når nogle trykker Resign.
Måske også derfor jeg er begyndt at spille på standardindstillingen - der betyder held ikke helt så meget.
Jeg har trykket Resign to gange i al den tid, jeg har spilet… en gang fordi hveken jeg eler Malle anede, hvordan man stoppede spillet og så her… Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig gider at spille et helt spil uden chance for at vinde - og havde det kun drejet sig om et par hundrede point (som jeg også har oplevet at nogen har fået), så spiller jeg gerne videre… men over 1100 point på første ord inden jeg overhovedet har fået en brik på plade? Nope det er spild af min tid…
Men ret sej af Winnie at hun fik så mange point i et hug!
Jeg har heller aldrig trykket resign… MEN jeg har haft spil hvor jeg har ligget sååå langt tilbage at jeg lige så godt bare kunne, for jeg havde ikke nogle chancer for at komme på niveau…
Til gengæld har jeg efter snart 2 ugers wordfeud GLEMSEL mistet ca 10 spil, hvor jeg står som taber (resigned)… Jeg havde fuldstændig svedt ud, at jeg var igang med spil med jer - så UNDSKYLD