X-ray obduktion

Så er der kommet svar på obduktionen på X-ray. Den fylder 2 sider, men jeg vil lige skrive konklusionen. Resten må være via mail, til dem der er interesseret i at læse den fulde rapport.

Konklusion:
Katten fandtes kakektisk og med tegn på ikterus. Der er påvist svær kronisk regional enteritis, fedtlever og fedtaflejring i nyrerne, samt purulent conjunctivitis.

På det foreliggende grundlag tyder det på, at katten har været afmagret pga. svær kronisk tarmbetændelse.
Ætiologien er ukent, men kan evt. være infektiøs eller immunologisk betinget.

Katten er således sandsynligvis død som følge af komplikationer opstået pga. afmagring (og efterfølgende tiltagende organsvigt).

Det var godt nok en trist konklusion - men jo desværre forventet :ked:

Jeg håber, du går videre med det.

Ja, øv … det er da godt nok trist læsning :ked:

Trist læsning :ked:

Det er så sørgeligt at læse, for deraf kan man udlede at især hans sidste tid har været frygtelig. :ked:

Stakkels lille kat :ked:

Jeg sidder her og fatter simpelthen ikke, hvordan man kan være så blind, at man ikke kan se, at katten har det dårligt.

Jeg kan ikke gætte mig til grunden til, at det er kommet så vidt - jeg synes ikke manglende erfaring er en gyldig undskyldning.

Det tyder snarere på ligegyldighed og manglende interesse - jeg håber virkelig, at hendes opdrætterdrømme nu er skudt i sænk for altid.

Der er ingen tvivl om at det ikke lyder godt… Men kan vi ikke få en ikke dyrlæget oversættelse tak.

Marsini er sikkert bedre rustet end jeg, til at oversætte, men jeg giver lige mit bud.

[quote=Marsini;484423]Konklusion:
Katten fandtes kakektisk og med tegn på ikterus. Der er påvist svær kronisk regional enteritis, fedtlever og fedtaflejring i nyrerne, samt purulent conjunctivitis.

På det foreliggende grundlag tyder det på, at katten har været afmagret pga. svær kronisk tarmbetændelse.
Ætiologien er ukent, men kan evt. være infektiøs eller immunologisk betinget.

Katten er således sandsynligvis død som følge af komplikationer opstået pga. afmagring (og efterfølgende tiltagende organsvigt).[/quote]
Katten viste tegn på dårlig ernæringstilstand og gulsot. Der er påvist svær kronisk inflammation af tarmene, fedtlever og fedtaflejring i nyrerne, samt materie/pusfyldt øjenbetændelse.

På det foreliggende grundlag tyder det på, at katten har været afmagret pga. svær kronisk tarmbetændelse.
Årsagen er ukendt, men kan evt. være infektiøs eller immunologisk betinget.

Katten er således sandsynligvis død som følge af komplikationer opstået pga. afmagring (og efterfølgende tiltagende organsvigt).

Og så lige en :ked: herfra! Det trækker virkelig tårer, at tænke på den smukke drengs skæbne. :frowning:

Det var godt nok trist læsning Diana…jeg håber du finder modet til gå igennem de rette kanaler og stille personen til ansvar for hendes ligegyldighed - mange tanker herfra.

Det er virkelig trist læsning…:ked:

Selv en person med total mangel på kendskab til katte og dyr i det hele taget kunne have set, at katten var dødsyg og krævede dyrlægebehandling.
Kan ikke finde andet ord end vanrøgt!

:s:S:S

Hvor er det bare trist læsning… hvor har han lidt, den lille mis - og så kunne det have været undgået, det er næsten det værste at tænke på.

:brist::brist:

Puha, bliver mere trist end da jeg læste starthistorien om ham :ked:

Sender kærlige tanker til hans familie stadigvæk -kramer

hvor er det bare trist. Jeg er målløs over at hun ikke har kunne se at katten virkelig har været i stor nød og led forfærdeligt. Jeg er simpelthen rystet.

MVH
Gitte

Jeg har siddet og læst X-rays triste ‘historie’ de sidste par dage, (jeg så den først i forgårs).
Og nu denne uhyggelige rapport.

Det er mig simpelthen ubegribelig, at en kat kan sulte ihjel i dagens Danmark,
jeg er total målløs over hele historien, jeg har ikke følt mig i stand til at skrive noget fornuftigt til dig, Diana.
Det eneste, jeg kan sige er, at det gør mig så frygteligt ondt for dig,
det må simpelthen have været et vågent mareridt - og er det sikkert stadig.

Jeg tænker så meget på dig og den stakkels dreng.
Hvor må han have lidt, og hvor må du lide nu.
Jeg mangler ord.

Tænk, at ét menneske kan gøre så mange mennesker så meget ondt.

[quote=GitteS;484646]hvor er det bare trist. Jeg er målløs over at hun ikke har kunne se at katten virkelig har været i stor nød og led forfærdeligt. Jeg er simpelthen rystet.

MVH
Gitte[/quote]

Helt enig. Jeg har også læst rapporten - og hvordan man har kunnet mistolke eller overse den stakkels kats lidelser er mig ubegribelig…pigebarnet burde underkastes en test af en art så man kan vurdere om der er normal intelligens.

[quote=Mega;484575]Selv en person med total mangel på kendskab til katte og dyr i det hele taget kunne have set, at katten var dødsyg og krævede dyrlægebehandling.
Kan ikke finde andet ord end vanrøgt![/quote]

Totalt enig det er vanrøgt af værste skuffe…men der er jo bare lige det ved det , at katten altså VAR til dyrlæge…så at det for ham også bør have nogen konsekvenser er jeg i hvert fald ikke i tvivl om…

Chicabee skriver at ***og hvordan man har kunnet mistolke eller overse den stakkels kats lidelser er mig ubegribelig…pigebarnet burde underkastes en test af en art så man kan vurdere om der er normal intelligens. **

Det må jo så også gælde den dyrlæge der tilså katten

Jeg mangler i den grad ord for den følelse jeg sidder med lige nu :ked:

-kramer

Hende der har haft X-Ray til parring er direkte led, ond og modbydelig, hun er mindst lige så slem som en berygtet kattehandler.

Marsini, jeg føler så meget med dig og din smukke dreng, mange :kram: til dig og dine.