X-ray obduktion

[quote=Felis;485311]Jo da, men måske Marsini selv fortæller mere om det…

Jeg ved så ikke hvor oplysningerne om hvilken dyrlæge det var, er kommet frem, andre steder end herinde…men et eller andet sted har dem der har henvendt sig til dyrlægen jo da fundet ud af hvem han er[/quote]

Det kan jeg fortælle lidt mere om. På et tidspunkt blev der på Facebook stillet spørgsmålstegn ved om X-ray overhovedet havde været ved en dyrlæge. Opdrætteren svarede selv i tråden, hvor hun gav navn og telefonnummer på den dyrlæge hun havde brugt. Det samme navn og nummer, som hun gav mig på sms, da jeg spurgte hende.

Det har så fået nogle uvildige til at tage sagen i egen hånd og har ringet til dyrlægen for at gøre ham opmærksom på, at hans dårlige behandling havde medført at katten var død…og nu, ja da har denne dyrlæge ikke lyst til at tale med nogen kattefolk om den sag. Hvad der er blevet sagt til ham, ja det tør jeg slet ikke tænke på :frowning: Men ihvertfald har det fået ham i forsvarsposition.

[quote=Marsini;486339]
Det har så fået nogle uvildige til at tage sagen i egen hånd og har ringet til dyrlægen for at gøre ham opmærksom på, at hans dårlige behandling havde medført at katten var død…og nu, ja da har denne dyrlæge ikke lyst til at tale med nogen kattefolk om den sag. Hvad der er blevet sagt til ham, ja det tør jeg slet ikke tænke på :frowning: Men ihvertfald har det fået ham i forsvarsposition.[/quote]

Jeg bliver helt flov på kattefolkets vegne over, at nogen kan finde på at
opføre sig sådan. Det er efter min mening misforstået engangement i en i
øvrigt sørgelig sag.

Håber ikke, at det kommer dig og sagen til skade!

[quote=Charlotte Oeh.;486350]Jeg bliver helt flov på kattefolkets vegne over, at nogen kan finde på at
opføre sig sådan. Det er efter min mening misforstået engangement i en i
øvrigt sørgelig sag.

Håber ikke, at det kommer dig og sagen til skade![/quote]

Ja det er bare SÅ trist og surt, når folk laver den slags bjørnetjenester, i stedet for at hjælpe, gør de det stik modsatte og stikker træstammer i hjulet.

Jeg kunne fristes til at sige det samme om dem, som jeg ynder at sige om DB, med sådanne venner, behøver kattene ikke nogle fjender :frowning:

Jeg har i dag haft en samtale med en fra Midt-Vest politi. Hun har haft en samtale med opdrætteren, der har kontaktet hende, da hun har været udsat for en meget grim hetz, hvor hun er blevet truet med alt mulig grimt. Hun lever nu med dørene låst af frygt for hvad der kan ske. Hun har givet udtryk for, at hun er rigtig ked af hele situationen og har erkendt, at hun er færdig indenfor katteverdenen og at hun burde have handlet anderledes i situationen.

Jeg er utrolig ked af den udvikling. Uanset hvad hun har gjort, eller mere har undladt at gøre i situationen omkring X-ray, så berettigere det på ingen måde til, at man på den måde angriber hende, som det er gjort her. At true hende og hendes børn med alt mulig, det er i mine øjne, dybt usmageligt og groft. Og set i bagspejlet, ja så skulle jeg nok slet ikke have offentliggjort de billeder af X-ray og fortalt min side af historien.

Jeg har skrevet det her og andre steder før. Jeg mener ikke at vreden over det, der er overgået X-ray berettigere til, at man truer med vold og værre ting. Jeg går ikke ind for offentlig hængning eller selvtægt og må anmode om, at man opfører sig som anstændige mennesker.

Jeg har hele tiden skrevet at jeg agtede at melde opdrætteren, når obduktionsrapporten forelå og det gør jeg stadigvæk, men som det har udviklet sig, så tror jeg ærlig talt ikke på, at det fører noget med sig…desværre.

Jeg håber at I alle vil være med til at bringe budskabet videre, så opdrætteren kan leve et liv uden frygt for, om hun bliver udsat for overgreb af nogen art. Uanset hvor vred og ked af det jeg har været på hende, så finder jeg det umådeligt groft at folk opfører sig på den måde.

Hvilken udvikling!
Jeg håber at de selvretfærdige får en ualmindelig grim smag i munden… ja faktisk skammer sig!
Denne sag var så oplagt, så veldokumenteret… havde så stor sandsynlighed for at blive taget op og hørt…
Og skal totalt udenforstående og uvedkommende personer ødelægge den…

Jeg har bemærket at pågældende har slettet hele sin HP… men ladet gæstebogen stå! Der er for mig ingen tvivl om, at hun har fået det råd fra fx politiet, så hun kan dokumentere truslerne… For sikke nogle udtalelser, der er kommet i den gæstebog! :uha:

At fremsætte den slags trusler gavner ingen!
Og det siger rigtig meget om de mennesker, som gør det… mindst lige så meget som selve den frygtelige handling, der oprindeligt har udløst behovet for at komme med truslerne…

Jeg håber stadig at Diana har en mulighed for at anmelde og at retten vil tage sagen…

Alt i alt har disse personer sandsynligvis skadet sagen mere end de har gavnet :thumbdown:

Jeg er simpelthen mundlam :uha:
Hvor er det usmageligt, ondskabsfuld og tåbeligt.

Nogle gange fatter jeg altså ikke katteverden, nej jeg vælger at sige mennersker i det hele taget.

Hvad giver jer, der har udsat denne kvinde og dyrlæge for de her angreb ret til, at blande jer i Dianas forliggenede??

Gu det synd for Diana og X-ray, men for en i h hvor skulle i skamme jer :mad:

Diana jeg kan godt forstå du fortryder at have lagt det hele offentlig frem, for denne her reaktion er bare ikke iorden.

Jeg håber alligevel det lykkes dig ,at får en ordenlig og retfærdig afslutning på hele denne ulykkelige affære, så i kan få noget ro på igen i familien.

[quote=Marsini;486694]
Jeg har hele tiden skrevet at jeg agtede at melde opdrætteren, når obduktionsrapporten forelå og det gør jeg stadigvæk, men som det har udviklet sig, så tror jeg ærlig talt ikke på, at det fører noget med sig…desværre.[/quote]

Jeg håber, du melder opdrætteren, og at det fører noget med sig.
Det er jo sagligt og konstruktivt fra din side af.

Grimme ting er skrevet i GB, men det ændrer ikke ved fakta.
Om politiet el. andre instanser, vælger at gøre noget ved dét, der er skrevet i GB, må forhåbentlig være en anden sag.

-kramerherfra.

jeg har lige været inde og tjekke hendes hp…nu skal man logge ind for at komme videre…jeg kunne ikke se en gæstebog…

Når folk har valgt at skrive grimme trusler i hendes gæstebog, så har det helt sikkert været i raseri og afmagt, og bestemt ikke for at skade dig og sagen…

men det er sgu forbandet uheldigt.

Jeg er godt nok også ked af den udvikling og det var slet ikke sådan jeg havde troet denne sag ville udvikle sig, da jeg postet det inden på min væk… jeg fortryder det bitterligt…

Nej, det er forfærdeligt det der er sket, og utilgiveligt, men dertil at være skyld i at hun frygtet sine børns liv…

Ja jeg har lige udtrykt min holdning til det i en anden tråd. Utroligt dumt at handle sådan af udenforstående - det er misforstået kattevelfærd så det batter.

Nogle gange undres jeg bare.

Jeg håber ikke det skader din sag Diana!

[quote=haneben;486739]
Når folk har valgt at skrive grimme trusler i hendes gæstebog, så har det helt sikkert været i raseri og afmagt, og bestemt ikke for at skade dig og sagen…

men det er sgu forbandet uheldigt.[/quote]

Jeg er sikker på at du har ret …Mange bliver grebet af raseri og afmagt, men hvor ville det være godt, hvis man lige kunne sidde lidt på sine hænder, og spørge sig selv, om det hjælper sagen/sagerne at lade denne raseri få afløb. Jeg har endnu tilgode at se hadefulde bemærkninger og trusler hjælpe en sag - Tværtimod !!

Diana på trods af alt dette, så håber jeg inderligt at retfærdighed sker fyldest - Det har du og smukke x-ray fortjent.

[quote=Lindvig;486728]Jeg håber, du melder opdrætteren, og at det fører noget med sig.
Det er jo sagligt og konstruktivt fra din side af.

.[/quote]

Jeg er enig…at undlade en anmeldelse er for mig det samme som at acceptere det hun har gjort mod din kat…og dermed også dig…

Og selv om det selvfølgelig ikke er ok, at true en person så hun efter eget udsagn lever bag låst dør, så er vores retssystem altså sådan skruet sammen, at man forholder sig til fakta.-… der hjælper det ikke, at hun render til politiet nu og forsøger at få lidt sympati…

Og evt. trusler fremsat i frustration og afmagt mod en dyremishandler kan ALDRIG komme til at skade en sag mod vedkommende eller tjene som formildende omstændighed i forhold til det h*n har gjort.

Det er en sag mellem hende og dem hun evt. kan anmelde for det og sagen óm katten uvedkommende

At du har fortrudt at have offentliggjort hele sagen, det mener jeg bestemt ikke du har grund til, derimod mener jeg helt klart, at sådanne sager skal frem i lyset…i al deres rædsel og gru…om ikke andet så for at vise omverdenen hvor forbandet vigtigt det er, at tænke sig om en ekstra gang når man har med dyr at gøre som skal afhændes til ukendte mennesker.

Det er bare rigtig ærgerligt hvis fokus bliver flyttet fra det hun har gjort imod X-Ray, til at hun har modtaget trusler og må leve “under jorden”. Dog tror jeg stadig på at sagen vil kunne komme igennem, fordi det hele er så veldokumenteret og du har obduktionsrapporten som fortæller præcis hvad der er sket. Du har billederne. Det burde være rigeligt med bevis.

Det er da uheldigt hvis hun har modtaget direkte trusler, men jeg kan da også dårligt forestille mig at hun stadig modtager trusler?? Selvfølgelig gik det over gevind lige da sagen kom frem, men vel efter nogle dage, så kom der mere ro på. Men vi ved selvfølgelig ikke hvad hun har modtaget ud over beskederne i gæstebogen.

Jeg håber du fortsætter med sagen, du er jo altså ikke herre over hvad andre gør og derfor burde det ikke have nogen indvirkning på de beviser du ligger inde med. Men selvfølgelig er det da uheldigt.