Zylkene - hvor længe?

Hej kattevenner,

Jeg prøver lige her for I ved det måske, og så er der jo ingen grund til at spørge andre:-)

Hvor længe må en kat gå på Zylkene? Livet ud?

Jeg har en Tara tøs på det pt, og virkningen har øget hendes livskvalitet med 60 %. Hun har jo desværre kroniske smerter og det stresser hende men på Zylkene kan hun håndtere sit liv. Og jeg vil gerne, at Taras liv er godt de år jeg har hende - for jeg ved jo godt, at sådan en smertekat nok ikke bliver 25 år… desværre.

Så hvad gør jeg? Må hun bare få det hver dag resten af sit liv?

Jeg har ledt lidt og umiddelbart kan jeg ikke finde nogle steder, at hun ikke må, men hvad siger jeres erfaring?

MVH Helle

PS kan jeg købe det billigere et sted? :slight_smile:

Jeg kan ikke sige, om de kan tåle at få det livet ud, men umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig, der kunne ske noget ved det. Til gengæld kan jeg sige dig, hvor du kan få det billigt :slight_smile:

MedicAnimal.com er et af stederne, og hvis du skynder dig at finde dem på Facebook og “synes om” dem, kan det være, du stadig kan nå at få en kode til £5 rabat ved dit næste køb.

Viovet.co.uk er en anden side, hvor det er billigt, men jeg mener faktisk, at Jane Vorbeck for nogle dage siden fandt et sted, der var endnu billigere.

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget i vejen for, at hun må få det livet ud, det er jo ikke medicin, snarere et kosttilskud.

Vi købte hos vetuk.co.uk for en uges tid siden, og det ankom igår. De er vældig hurtige til at sende og svarer også på mail, hvis man har spørgsmål :slight_smile:

Jeg har bestilt og modtaget fra vetuk.co.uk …Kun 36,50 pund incl forsendelse, og de er lynhurtige, kun 4 dage efter jeg bestilte landede det i min postkasse.

Jeg har selv en kat ( Pretty ) som jeg holder på zylkene, og jeg er ikke det mindste nervøs for at give hende zylkene langvarigt ( evt. livet ud ). Zylkene er produceret af komælk, og det skulle der ikke være noget skadeligt ved ?

Min Mister har i perioder m. ekstra stress fået Zylkene, og jeg mener bestemt, at dyrlægen har sagt, at det kunne gives som daglig dosis livslangt. Det er jo heller ikke receptpligtigt.

Altså med mindre hun udvikler mælkeallergi, så er det vel okay. Det må da siges at være et mildt og naturligt middel.

Hvordan får I dem til at spise Zylkene ?
Jeg har meget utilfredse katte, efter at Spotty flyttede her ind og i mandags var det meningen at de alle, på nær Bambina (hun er den eneste der er blødet lidt op overfor ham), skulle begynde på Zylkene.
Indtil videre er det kun Spotty … og Bambina :cool: … der spiser det vådfoder jeg rører det i, de andre rynker på næsen og går :venter:
Så æltede jeg det ind i en slat kattemalt, som alle kattene normalt er klar til at slå ihjel for … men nej, det blev osse gennemskuet :argh:
Jeg er RIGTIG dårlig til det at gi’ piller direkte i munden, så det vil jeg helst ikke begynde på … det ender bare med at kattene udover at hade Spotty, osse hader mig :brist:

Jeg synes nu heller ikke, du skal give dem zylkenekapslerne, som man ellers giver piller. Det synes jeg, de er for store til. Altså pillerne :slight_smile:

Har du prøvet bare at give dem kapslerne, så de kan spise dem selv? Det er ikke sikkert, det virker, men Magic mener altså, at de er verdens bedste kattebolsjer, og æder dem med stort velbehag. Han kommer løbende, når jeg tager dem frem, men jeg tror ikke, han ville spise det, hvis jeg dryssede det på hans mad. Det er da et forsøg værd, hvis du ikke har prøvet det.

Abasi gider ikke æde sin vådmad, hvis der er pulver ovenpå. Men hvis der så kommer et lag vådfoder mere ovenpå, så går det fint. Måske hvis du lader være med at røre det alt for meget ud, men bare dækker det af endnu et lag mad? Ellers er der måske nogen herinde, der kan sælge dig en pose pill pockets. Dem har jeg brugt ind imellem, dog med vekslende held skal siges.

Min oplevelse er Colostrum har samme virkning

De gange det har været nødvendigt (Creamy) har jeg allieret mig med hendes yndlingsguf (Thrives), som hun vil slå ihjel for. Jeg tømmer en kapsel ud i hånden, dypper en godbid i vand, ruller den i min hånd i pulveret og lader hende spise den. Fortsættes til der ikke er mere pulver… :wink:

[QUOTE=Skattekat;731149]Hvordan får I dem til at spise Zylkene ?
[/QUOTE]

Jeg tager et glas, en engangssprøjte og en kapsel. Fylder sprøjten med max vand og tømmer lidt ud igen inden jeg hælder resten i glasset. Tømmer kapslens indhold ned i vandet og rører rundt med spidsen af sprøjten til klumperne er opløst og så suger jeg det hele op igen. Selv med Devi der er en dræbermaskine når hun skal håndteres mod sin vilje går det hurtigt med sprøjten ind i mundvigen og så tømme.

Den metode havde jeg faktisk overvejet … tror jeg afprøver den :ok:
Hvis Gimpen slår mig ihjel … det har været hyggeligt at lære jer at kende :cool:

[QUOTE=Skattekat;731248]Den metode havde jeg faktisk overvejet … tror jeg afprøver den :ok:
Hvis Gimpen slår mig ihjel … det har været hyggeligt at lære jer at kende :cool:[/QUOTE]

Jeg skiller osse kapslen ad, hælder pulveret op i en kop og tilsætter en theskefuld vand, rører lidt rundt indtil pulveret er opløst og suger det op i en engangssprøjte. Jeg forsøger at opløse i så lidt vand som muligt, da det så kan gives med kun et enkelt tryk på sprøjten.

Tak Lis - det vil jeg lige prøve at undersøge…

Tak for gode svar.

Jeg skiller kapslen, drysser pulveret ud på en tallerken og serverer det i mayonaise - Tara elsker Mayo:-)

Jeg blander det i lidt fløde, og så blir det slupret lystigt i sig…

Sjovt så forskellige katte er, jeg giver (eller…gav) Zylkene således:

[QUOTE=lenschow;730863]Jeg har en Tara tøs på det pt, og virkningen har øget hendes livskvalitet med 60 %. Hun har jo desværre kroniske smerter og det stresser hende men på Zylkene kan hun håndtere sit liv.
[/quote]
Hvis det var min kat, så skulle vi starte med at se nærmere på smertebehandlingen, inden vi slog os på Zylkene…

Og jeg vil gerne, at Taras liv er godt de år jeg har hende - for jeg ved jo godt, at sådan en smertekat nok ikke bliver 25 år… desværre.

Nej - det vil jeg da ikke håbe… 25 år er længe at gå med kroniske smerter, det ville ikke komme på tale her…
VH
Susanne

Undskyld… men er det så bare mig, der har lidt problemer med at man holder en kat på et middel der indvirker på dens psyke hele livet?

Zylkene er for mig udelukkende et middel, som jeg bruger i perioder, når jeg VED ta mine katte udsættes for stress og lige har brug for et boost…

Et par eksempler:
Thane har været på det siden en uges tid før vi begyndte at lade Brian rende løs af og til - men han vil blive taget af det lige så snart Brian er helt integreret og vi er sikre på at der ikke vil komme “episoder”…
Ting har lige været på zylkene ganske kortvarigt, da vi skulle til tanddyrelæge og jeg derfor var tvunget til at tage hende med ud at køre… Jeg ville se om det kune hjælpe på hendes transportstress - det gør det… Sådan forstået at hun stadig sidder og græder i sin taske, men i det mindste slikker hun sig ikke i småstykker som hun før har gjort…

Den slags situationer er zylkene beregnet til…
Nøjajtig ligesom rigtig megen anden der indvirker på psyken…
Få skabt ro og dæmpet stress, sådan at man kan arbejde med det underliggende problem… og på sigt fjerne medikamentet.

[QUOTE=Ann K;733778]Undskyld… men er det så bare mig, der har lidt problemer med at man holder en kat på et middel der indvirker på dens psyke hele livet?

Zylkene er for mig udelukkende et middel, som jeg bruger i perioder, når jeg VED ta mine katte udsættes for stress og lige har brug for et boost…

[/QUOTE]Du skriver indvirker på deres psyke …Thjoooo det må det vel i en grad gøre, men efter min mening ikke på en skadelig måde. Prøv at læse på indholdsstofferne i zylkene, og fortæl mig hvor jeg kan finde det skadelige henne ?. Så er baldrian og katteurt jo osse skadeligt, for det går da osse ind og har en virkning på kattens sind/opførsel ?