Zylkene

http://www.zylkene.dk/

Har efterhånden samlet nogen erfaringer sammen:

1. Fertil han der fortsætter med at P**** lang tid efter kastration - han går i sit vante miljø

En måned på Zylkene - så stoppede det - det var måske stoppet alligevel?

1. En ung kat løber for fulde gardiner ind i endevæg af spejl. Ejeren tager naturligvis katten. Derefter er katten bangé for ejeren.

En måned på Zylkene - katten sover i seng og lader sig røre.

1. En kastrat han slikker pelsen af mellem bagbenene

efter en måned kan de første dun ses

1. en hunkat har killinger - de er fire uger - hun er ikke meget mor - gider ikke rigtig lade dem patte og tugter dem meget hårdt.

en uge på Zylkene - så er der ro i den lille familie

Zykene kan med fordel købes i England:

Endnu et eksempel: Flykra kunne kaste væske/slim op 10 gange på én dag pga stress (hun er testet i hoved og r*v) et par uger på Zylkene og hun kaster ikke op mere :smiley:

Jeg har lige sat en 4 årig fertil hunkat på Zylkene. Hun er nemlig meget stresset over tabet af sin status i flokken…håber vi kan få hende på ret køl igen.
Jeg syntes dog kapslerne er liiige til den store side, så indtil videre åbner jeg dem og blander pulveret i en teskefuld smør.

Det er heller ikke noget problem :slight_smile:

Regner med at prøve det på Filur her på onsdag, så vi forhåbentligt kan få bugt med det sidste stress.

Hej Lis.

1000 tak for dine informationer.

Hvor er det STORT, når man deler ud af sin viden :tak:

Skal de fortsætte på medicinen?

Er der nogle kendte bivirkninger ved langtidsbrug/brug?

Kommer adfærden igen, når pilledoseringen stoppes?

Tilfælde 1 til 3 kom adfærden ikke tilbage efter en måneds behandling - har ved selvsyn idag da jeg var til føs’da’ set den 13 år gamle havde pels - og hende der gokkede hovedet ind i spejlet kunne både nusses og få set tandkød.

Pisseren sidder på mit skød og har ikke pisset ved siden af siden.

Hunkatten med killinger behandles stadig - hun har vel været på Zylkene 1½ uge nu.

De har så en hunkastrat der syntes killingerne er meget farlige og hvæser af dem -de sætter hende på Zylkene også - så ser vi hvad der sker.

Det er et rent naturprodukt - jeg kan ikke tro der er noget galt i at bruge det i lang tid (men ved det ikke) - men ofte er det et spørgsmål om at bryde en dårlig vane

[quote=lenschow;396701]Skal de fortsætte på medicinen?

Er der nogle kendte bivirkninger ved langtidsbrug/brug?

Kommer adfærden igen, når pilledoseringen stoppes?[/quote]

I mit/Flykras tilfælde, så får hun det kun i situationer med ekstra stress…Men hun får det dog fra nu af og til først i september…Vi får mange overnattende gæster i løbet af sommeren og sidste år blev hun lidt stresset af det, så i år prøver vi Zylkene…det har virket hidtil :smiley:

Standardanbefalingen hedder 30 dage, men med den tilføjelse, at det for nogen katte kan være nødvendigt at give dem det resten af livet.

Jeg ville aldrig tøve med at give det livslangt til en kat, hvis det var det, der skulle til for at give h*n en bedre livskvalitet :slight_smile:

Jeg synes Zylkene er rigtig fint at forsøge med. Det er jo blot udvundet af komælk, så intet sært der.
Men det har så overhoved ingen forskel gjort her. Jeg prøvede det forsøgsvis i en periode på een af mine egne (der var mest nervøs over plejemisserne) og een af plejemisserne (der angreb mine mest) - desværre overhoved uden nogen som helst ændring at spore efter vel ca. 3 uger.
Så jeg har stoppet det igen og holder blot adskildt med periodevis udgang for plejemisserne, når mine egne er ‘i sikkerhed’.
Synes det er utroligt nemt at give. Ned bag i halsen og luk munden, så glider pillen ned.

Jeg synes også det virker på mild stress, f.eks. op til nytårsaften eller før større gæste-rykind. At jeg ikke bruger det mere skyldes kun at Greven viste sig at være møg-allergisk overfor mælkeprotein - og så går det jo ikke…

Fjummer får sin i en engangs sprøjte. Blander pulveret i lidt vand. Suger det op i sprøjten og ligger der langsomt ind på tungen af hende. Hun tager det overraskende pænt og vi er venner bagefter :thumbup:. (ved negleklip,ørerens osv er vi først venner længe efter)

Synes umiddelbart det hjælper lidt på hende når jeg husker at give det daglig :slight_smile:

Da hun er “UNDERkatten” nægter hun at spise noget hvis ikke de andre ikke først har godkendt maden og fået lov at spise først … der er jo KLART en skummel bagtanke hvis hun får guf alene:doh:

Tak for gode svar. Jeg kender ikke produktet ret godt endnu så læser med interesse disse tråde om det.

MVH

Hvor stor dosis skal man vælge kan se der er flere valgmuligheder på hjemmesiden.

1 kapsel en gang daglig - mener dem til kat er på 75mg

Super spændende at læse om jeres erfaringer med Zylkene - tak for det :slight_smile:

Det er 1 75mg kapsel dagligt hvis katten vejer under 5 kg, og 2 75mg hvis den vejer over 5 kg.

Jeg har forsøgt mig til med det, og nogengange har resultatet været fantastisk og andre gange ikke virket. Den ene af mine katte som jeg har givet det til elsker dem, og knaser dem gerne selv - skøre kat.

Fik lige en åbenbaring. Normalt med frontline køber jeg til hunde smider det i en engang sprøjte og dose til en kat og sparer dermed penge og kan give nøjagtig dose til vægten. Samme kan man da gøre med zylkene og spare MANGE penge:

Dosis er 15 mg/kg.

[FONT=Verdana,Arial][SIZE=1][COLOR=black]Zylkene 75 mg. 30 stk. kapsler - Hund og Kat 165,00 kr
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

Det er 5½ kr per pille a 75 mg = 5 kg kat =1,1 kr/kg kat

[FONT=Verdana,Arial][SIZE=1][COLOR=black]Zylkene 225 mg. 30 stk. kapsler - Hund 219,00 kr
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

7,3 kr per pille a 225 mg= 15 kg kat= 0,49 kr/kg kat

[FONT=Verdana,Arial][SIZE=1][COLOR=black]Zylkene 450 mg. 30 stk. kapsler - Hund 291,00 kr
[/COLOR][/SIZE][/FONT]

9,7 kr per pille a 450 mg= 30 kg kat = 0,32 kr/kg kat

kilde til priserne og dosisen
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=533/sprog=1/item=yes/

Man kan tømme en pille i noget vand(et snapseglas har en god størrelse at blande i) suge det op i en engang sprøjte og dividere de ml man får lavet ud på pillens størrelse og så er det jo let at dosere i munden eller maden. Alternativt bruger mange jo f.eks 2 piller til en kat på 6 kg dvs 150 mg istedet for de 90 mg der burde være brugt. Håber det giver ligeså meget mening hos jer som hos overtrætte mig :slight_smile:

Jeg købte 100 stk for 300 incl fragt i England, så her kan det virkelig betale sig at kigge udover Danmarks grænser.