Der er endnu flere penge at spare ved at købe i England - pris pr. pille med fragt under 3,00 kr.
Jep kombinere man de 2 ting bliver det klart endnu billigere, men fra 5½ kr -1½ kr ud fra danske priser(bare valgt som pris eksempel) for en 5 kg kat er jo også at tage og føle på.Har i link til de engelske sider.
Linken lægges der ud med i starten:-)
Iøvrigt er en kat der har en voldsom mani med at skulle vaske sine ejere om natten - og hele tiden - sat på Zylkene - de mener der efter et par dage er en lille forbedring - herom mere når katten har været længere tid på Zylkéne
100x75 = 31,52 pund = 0,32 pund per pille til 5 kg kat => 2,89 kr = 0,58 per kg kat
100x450 = 103,5 pund = 1,035 pund per pille til 30 kg kat => 9,34 kr = 0,31 per kg kat
Udfra de priser der var i det link der
[quote=tzari;399836]100x75 = 31,52 pund = 0,32 pund per pille til 5 kg kat => 2,89 kr = 0,58 per kg kat
100x450 = 103,5 pund = 1,035 pund per pille til 30 kg kat => 9,34 kr = 0,31 per kg kat
Udfra de priser der var i det link der :)[/quote]
Sorry, men det besvær gider jeg godt nok ikke for at spare 27 øre pr. kg. kat Men sådan er vi så forskellige - heldigvis.
Jeg kan da også bidrage til erfaringerne med Zylkene, for jeg har netop sat Galliano på det - igen - efter hans udbrud forleden dag med efterfølgende hyperstresset fiksering på lågen og det at komme ud. Han har tidligere været på produktet i forbindelse med et enkelt stress-strint, jeg ville tage i opløbet og jeg frygter jo selvfølgelig, at han skal vende tilbage til den adfærd, hvis han får lov at køre sig selv op i en spids (for ikke at tale om den stress, han påfører de andre katte ved det).
Allerede nu er han langt mere rolig og betydeligt mindre fikseret på at komme ud end f.eks. Sander, så jeg har tænkt mig at fortsætte, til jeg ikke har flere kapsler (der var 23 tilbage i pakken)
Hvis ikke din kat vejer 5,10 eller 15 kg er det jo ikke kun per kg. Vejer den 6 kg er det 60 mg du bruger for meget Men dit valg jeg spare hvor jeg kan
Hvis du siger en pris på 0,31 kr pr. kg sat op mod 0,58 kr. pr. kg, så er besparelsen 27 øre pr. kg, hverken mere eller mindre Og det vil for en kat på 5 kg sige ca. 1 kr pr kat.
Men eftersom jeg har én kat, der skal have én dosis pr. dag, så ville jeg efter din metode skulle dels opbevare temmelig meget blanding, afveje hver dag, hvor meget jeg skal bruge, suge det op i en sprøjte og derefter stikke den sprøjte ind i munden på min kat hver dag.
På min måde åbner jeg kapslen, blander den med en god klat ostepasta, ser min kat få julelys i øjnene, han slikker det i sig og - som de siger i England - “Bob’s your uncle”. Vi går videre med vores dag
Jeg går absolut ind for at spare, men kun dér, hvor der er markant mere at vinde end at tabe
Kat på 6 kg normalt skal have 2 piller af 75 mg dvs= 2,89x2 = 5,78 kr per dag
kat på 6 kg med med metode skal have 6 x 0,31 kr = 1,86 kr per dag
besparelse per dag per kat på 6 kg = 3,92.
Jeg har aldrig hørt om Zylkene.
Hvis man vil, er der meget at lære på Kattegale. :lys-ide:
Især af “de gamle rotter”. :fløjte:
Det der med at økonomisere med Zylkene’n… synes måske også lidt det gør en forskel, om det kun er en testperiode, eller om det er for livet, det skal gives (for så kan overdosering med små piller jo blive en dyr affære på sigt). Og også om hvorvidt man alligevel åbner pillerne eller ej.
Som sagt kunne jeg ikke drømme om at åbne dem. Her går det fint med at stikke dem godt langt ind i munden og lukke, så sluges det som oftest øjeblikkeligt. Mine katte er også så små, at de kun skal have een lille. Så jeg ville ikke gidde begynde på en masse, og slet ikke for en testperiode på en måneds tid.
Jeg har talt med 4 forskellige dyrlæger om zylkene - de siger, at man endnu ikke kender bivirkningerne og opfordrer derfor til omtanke.
Jeg kender ikke selv produktet, men min lærer hos Hund & Træning har set 4 hunde få det værre på det dvs problemadfærden blev værre.
Jeg har ikke selv taget stilling til det, skal jeg lige tilføje. Jeg synes blot, at disse oplysninger bør stå i tråden også, for at give et fuldestgørende billede af erfaringerne
MVH
[quote=lenschow;400161]Jeg har talt med 4 forskellige dyrlæger om zylkene - de siger, at man endnu ikke kender bivirkningerne og opfordrer derfor til omtanke.
Jeg kender ikke selv produktet, men min lærer hos Hund & Træning har set 4 hunde få det værre på det dvs problemadfærden blev værre.
Jeg har ikke selv taget stilling til det, skal jeg lige tilføje. Jeg synes blot, at disse oplysninger bør stå i tråden også, for at give et fuldestgørende billede af erfaringerne[/quote]
Eftersom det ikke er første gang, du har skrevet dette, synes jeg faktisk det skinner tydeligt igennem, at du har taget stilling - uden selv at have prøvet det
Det er et naturprodukt og det aktive stof i Zylkene er det samme, som RC har brugt i deres “Calm” foder - det sælger mange dyrlæger jo gladeligt uden at oplyse om, at bivirkningerne ikke kendes. Hvori ligger forskellen :?
Derudover har jeg også betænkeligheder ved at skulle bruge erfaringer fra hunde til noget som helst i forbindelse med katte.
Hmm… jeg spekulerer på om zylkene ville kunne bruges i en introduktionsfase?
Både til den nye kat, men måske også til husets gamle katte?
Eller kan det måske bruges i de tilfælde, som vi af og til hører om herinde, hvor en kat flyttes og derefter skræmt gemmer sig i flere dage?
[quote=Ann K;400194]Hmm… jeg spekulerer på om zylkene ville kunne bruges i en introduktionsfase?
Eller kan det måske bruges i de tilfælde, som vi af og til hører om herinde, hvor en kat flyttes og derefter skræmt gemmer sig i flere dage?[/quote]
Jeg kunne sagtens finde på at bruge Zylkene i forhold til introduktion (hvis jeg havde en idé om, at den kunne blive problematisk). Men i modsætning til f.eks. Feliway ville jeg starte den modtagende kat op på Zylkene et stykke tid i forvejen, så stoffet har fået tid til at virke ordentligt :).
Ja, den tanke har jeg også
Vi skal jo til at tænke i de baner herhjemme… der går nok heldigvis lang tid endnu, men jeg foretrækker at være forberedt…
[quote=Ann K;400194]Hmm… jeg spekulerer på om zylkene ville kunne bruges i en introduktionsfase?
Eller kan det måske bruges i de tilfælde, som vi af og til hører om herinde, hvor en kat flyttes og derefter skræmt gemmer sig i flere dage?[/quote]
Min gamle kat på 10 år (som desværre afgik ved døden først i 2010 pga. uhelbredelig sygdom) kunne ikke lide omforandringer, de stressede hende totalt. Da jeg stod overfor en flytning, satte jeg Feliway op det nye sted ca. 3 dage før indflytning. Katten kom på Zylkene en uges tid forinden. Flytningen gik smertefrit uden at katten blev stresset.
Jeg satte Sarah på Zylkene da det var klart hun skulle flytte sammen med hund - hun har aldrig set en hund før så jeg anede ikke hvordan hun ville reagere.
Hun nåede bare at få fire - og så fik hun en stak med til sit nye hjem.
Om det gjorde en forskel eller ej aner jeg ikke.
Jeg ville bestemt bruge det til katte der føler sig utrygge ved forandinger
Nej jeg har ikke taget stilling til Zylkene. Ellers ville jeg skrive det.
det er andres stillingtagen jeg giver videre. Jeg synes det er godt at have med, at ikke alle er begejstrede - mere var der såmænd ikke i det.
Hvorfor tror du ikke jeg har prøvet Zylkene på katte? Jeg har blot ikke nok erfaringer til at ville udlede noget endnu - jeg synes det jeg oplever er lige så blandet som Feliway. Jeg har ikke anvendt det på mine egne dog - det er det jeg mener, når jeg skriver, at “jeg kender ikke selv produktet” - det stod lidt uklart.
Da det derfor er andre, der har anvendt det på deres katte, og jeg ikke selv har stået med hænderne i det, kan jeg derfor ikke sige, at jeg kender nok om det.
Så på den baggrund kan jeg ikke tage stilling - endnu.
Håber det gav lidt mere mening:)
MVH
Filur fik sin 1. kapsel i går- intet at bemærke endnu dog…
Hvor hurtigt ser I en virkning normalt?
Overvejer om Tara skal have det på et tidspunkt, hvis jeg skal ud og rejse