Zylkene

Psyke mæssigt har der været ændring at spore indenfor en uge

Spændt på om det også passer her- har nemlig ikke meget fidus til virkningen af den slags, men det skal jo lige have en chance.

Sådan har jeg det også. Jeg tror ikke på det kan afhjælpe alt - men selv er jeg positivt overrasket

Jeg er lige begyndt at give til Figaro, da han jo har det lidt svært med at Anabell ikke gider at parre endnu (hun er på p-piller).

Samtidig håber jeg da på at det hjælper på et andet problem som lige dukkede op i går, jeg kunne sikkert grine min mås i laser hvis det var en anden det handlede om, men ikke når det er mig selv. :uha: Jo måske når det kommer på afstand. :høhø:

Han skulle under dynen som han plejer hver aften og hyggenusse (troede jeg) han vendte lige rundt derinde, og så overstrintede han mig og dynen. -what

Lige en update herfra.
Filur har nu været på Zylkene i 8 dage og der er ingen ændring, at spore i hans adfærd endnu, men vi fortsætter jo alligevel.

[quote=Lis Dahlstrøm;400232]Jeg satte Sarah på Zylkene da det var klart hun skulle flytte sammen med hund - hun har aldrig set en hund før så jeg anede ikke hvordan hun ville reagere.

Hun nåede bare at få fire - og så fik hun en stak med til sit nye hjem.
Om det gjorde en forskel eller ej aner jeg ikke.

Jeg ville bestemt bruge det til katte der føler sig utrygge ved forandinger[/quote]

Havde det så ikke været bedre at hun var flyttet i et hjem uden hund, og var sluppet for at blive medicineret:?:? Og bør man ikke som opdrætter have fulgt op på kattens velbefindende efterfølgende:?:?:):):):):slight_smile:

Medicineret - hvad mener du?

Jeg syntes det var bedre hun som otte årig flyttede til et hjem med hund end et med kat - det er min erfaring det går hurtigere med vovsen.

Hvad mener du med om jeg burde have fulgt op på kattens velbefindende - mener du hun kunne blive syg eller dårlig af Zylkene - eller hvad insinuerer du?

Sarah - hun har det super godt - det bedste der er sket for hende i hele hendes liv - ingen tvivl om det.

[quote=Lis Dahlstrøm;407033]Medicineret - hvad mener du?Forkert ordvalg er taget i mig igen.:slight_smile:

Jeg syntes det var bedre hun som otte årig flyttede til et hjem med hund end et med kat - det er min erfaring det går hurtigere med vovsen.

Her mener jeg at en hunkat som ikke tidligere er vandt til hunde, bliver sat i en menneskeskabt stress situation, som nødvendiggører brugen af zyklene. Det kunne være undgået ved at vælge et hjem uden hund.:):slight_smile:

Hvad mener du med om jeg burde have fulgt op på kattens velbefindende - mener du hun kunne blive syg eller dårlig af Zylkene - eller hvad insinuerer du?" Hun nåede bare at få fire - og så fik hun en stak med til sit nye hjem.
Om det gjorde en forskel eller ej aner jeg ikke."

Her mener jeg at når en kat flytter, som man har haft i 8 år. Til et hjem med så uvant en ting som en hund, at man bør følge op på om det var det rigtige valg, for kattens skyld.:):slight_smile:

Sarah - hun har det super godt - det bedste der er sket for hende i hele hendes liv - ingen tvivl om det.[/quote] Det da super at det gik godt:):slight_smile:

Sidder du stadig og insinuerer jeg ikke har fulgt op på katten - jeg er godt nok skuffet over din tankegang.

Nu var eller blev hunden ikke et problem - det havde jeg heller ikke forventet med den ejer. At Sarah ikke kunne med mine katten - er jo ikke det samme som hun ikke kan med en hund - og inderst inde var mit ønske at Sarah kunne dele tilværelse med et andet dyr når ferien der blev brugt til ind- og sammenføring var overstået …

Hvem siger situationen nødvendiggjorde Zylkene? Det var mit valg - ingen andres! Ene og alene for støtte katten - om det gjorde en forskel eller ej ved jeg ikke - for Sarah har aldrig været i en lignende situation.

Jeg lader aldrig en kat i stikken hvis man kan kalde det sådan - så dine små stikpiller - glem dem - dem allesammen … Du kunne have spurgt af interesse - se det kunne alle ha’ haft glæde af …

Du kunne såmen bare have fulgt hende i tråden hvor hun blev sat til salg - så ville du set det hele forløb rigtig, rigtig godt …

[quote=Lis Dahlstrøm;407041]Sidder du stadig og insinuerer jeg ikke har fulgt op på katten - jeg er godt nok skuffet over din tankegang.

Nu var eller blev hunden ikke et problem - det havde jeg heller ikke forventet med den ejer. At Sarah ikke kunne med mine katten - er jo ikke det samme som hun ikke kan med en hund - og inderst inde var mit ønske at Sarah kunne dele tilværelse med et andet dyr når ferien der blev brugt til ind- og sammenføring var overstået …

Hvem siger situationen nødvendiggjorde Zylkene? Det var mit valg - ingen andres! Ene og alene for støtte katten - om det gjorde en forskel eller ej ved jeg ikke - for Sarah har aldrig været i en lignende situation.

Jeg lader aldrig en kat i stikken hvis man kan kalde det sådan - så dine små stikpiller - glem dem - dem allesammen … Du kunne have spurgt af interesse - se det kunne alle ha’ haft glæde af …

Du kunne såmen bare have fulgt hende i tråden hvor hun blev sat til salg - så ville du set det hele forløb rigtig, rigtig godt …[/quote]

Jeg mener ikke andet end det jeg skrev i indlæg #48, og som sagt der også, godt at det gik godt. :):):slight_smile:

Nu vil jeg ikke ligefrem kalde det, at bruge Zylkene, at medicinere sit dyr, for så havde jeg slet ikke brugt det til, at begynde med.

Nope det er et fodertilskud http://www.zylkene.dk/om_zylkene/.Og som skrevet var ordet medicinering et forkert ordvalg fra min side. Jeg mener at brugen af Zyklene kan være godt i vissse tilfælde da det kan hjælpe et dyr, men hvis skal bruge det permanent skal man måske ind og kigge på dyrets temperament og omgivelser etc for at se om det er der problemet ligger. Eller hvis det er i forbindelse med udstillinger man bruger det, så skal man måske ind og kigge på om dyret er egnet til udstilling,simpelthen fordi det stresser dyret for meget, igen for dyrets tarv.:):):):):):slight_smile:

Det tilfælde, du stillede spørgsmålstegn ved - nemlig Lis’ brug af det på Sarah - var ikke permanent brug, men kort tid før en flytning til nye omgivelser. Så hvorfor i alverden stillede du spørgsmålstegn ved det :?

Nej:) Jeg stillede spørgsmåltegn ved, om det var et rigtigt valg at en 8 årig gammel hunkat skulle flytte til et hjem, med en hund når katten aldrig havde set en hund før. Det valgte Lis så at var rigtigt. Jeg ville have valgt anderledes. Jeg ville have fundet et hjem uden hund. :):):slight_smile:

Hunde og katte sammen er altså ikke altid et stort problem, selvom mange kattefolk ofte gerne vil gøre det til et problem.
Så længe det er en god hund, så kan selv en ældre kat lynhurtigt vænne sig til - og evt. også blive glad for selskabet.

Synes på mange måder, at det er sværere, at få nye katte ind i en flok, især når vi snakker voksne katte.

Anita,

Jeg kan slet ikke følge din tankegang. Jeg har en kat der efter hun er steriliseret ikke kan finde sin plads i flokken - da det efter lang tid ikke bedres vælger jeg hun skal have et nyt hjem hurtigst muligt. Det er synd for Sarah, det er synd for mine andre katte, det er synd for mig. Da det kørte for meget op så jeg ikke anden udvej end at isolere hende - af hensyn til alle i huset.

Jeg kender Sarah, det gør du ikke, så jeg fatter ikke du sidder og spiller klog på mine og min kats vegne. Man når rigtig langt ved at spørge, så får man man også brugbare svar, man kunne måske lære af dem?, frem for at insinuere bedrevidenhed og at modparten er uden nogen form for ansvar og helt skruppelløs.

Hvor nemt tror du det er for mig at erkende katten skal have et nyt hjem - jo før jo bedre? Hvor mange tror du står i kø for at købe en kat på 8 år? Det kan jeg fortælle dig - ikke mange - stort set ingen. Jeg kunne jo også have aflivet hende - hvad kunne have blevet måden skete der ikke noget. Men jeg mente Sarah skulle have mere end en chance - sød og menneskekærlig sund og rask kat - hun døjede bare ikke de andre ikke ville lade hende være bossen.

Når så der endelig kommer en køber, med den helt rigtige indstilling til at have dyr (har iøvrigt for mange år tilbage selv haft et par abykuld) - og begrunder at det rigtige valg til den velopdragne hund netop ville være Sarah på grund af hendes stærke psyke - så ville jeg godt nok være mere end idiot ikke at give det et forsøg - for stadig, som nævnt før, ønsker jeg ikke Sarah et liv uden andre dyr.

Mit valg om at give hende Zylkene inden hun flytter hjemmefra har du absolut ingen belæg for at stille tvivl om. Det er uvidende, uartig og bedrevidende unyttig information for mig og brugerne på dette forum.

Denne her tråd var ment som information om produktet - Sarah var så en der efterfølgende kom på - hold det på det plan - og bland dine egne mere eller mindre forkvaklede indstillinger væk herfra.

Du kan selv åbne en tråd med dine vise ord om udstillings, omplaceringskatte katte der ikke trives i flokken osv., og hvad der kan gøres ved dem - når nu du mener der er så mange der gør så meget forkert. Og ja det har du sådan set ret i - på enten den ene eller anden måde.

Nogen fortæller glædelig i fuld offentlighed hvad de gør i håbet om andre kan bruge informationen, andre holder kortene tæt til kroppen. Meen man skal passe på med at blive for hellig - og især på andres bekostning …

Sarah, hende skal du ikke bekymre dig det mindste om - det skal du heller ikke om min moral og etik overfor mine dyr og mine købere, tak!

Måske dette billedet taget dagen efter jeg afleverede Sarah kan bringe dig ro i sjælen Anita - det kropsprog fortæller mig hun har situationen mere end under kontrol.

Så at du ville ha’ valgt anderledes - tja, heldigt for Sarah hun ikke boede hos dig:-)

[quote=Lis Dahlstrøm;407164]Anita,

Jeg kan slet ikke følge din tankegang. Jeg har en kat der efter hun er steriliseret ikke kan finde sin plads i flokken - da det efter lang tid ikke bedres vælger jeg hun skal have et nyt hjem hurtigst muligt. Det er synd for Sarah, det er synd for mine andre katte, det er synd for mig. Da det kørte for meget op så jeg ikke anden udvej end at isolere hende - af hensyn til alle i huset.

Jeg kender Sarah, det gør du ikke, så jeg fatter ikke du sidder og spiller klog på mine og min kats vegne. Man når rigtig langt ved at spørge, så får man man også brugbare svar, man kunne måske lære af dem?, frem for at insinuere bedrevidenhed og at modparten er uden nogen form for ansvar og helt skruppelløs.

Hvor nemt tror du det er for mig at erkende katten skal have et nyt hjem - jo før jo bedre? Hvor mange tror du står i kø for at købe en kat på 8 år? Det kan jeg fortælle dig - ikke mange - stort set ingen. Jeg kunne jo også have aflivet hende - hvad kunne have blevet måden skete der ikke noget. Men jeg mente Sarah skulle have mere end en chance - sød og menneskekærlig sund og rask kat - hun døjede bare ikke de andre ikke ville lade hende være bossen.

Når så der endelig kommer en køber, med den helt rigtige indstilling til at have dyr (har iøvrigt for mange år tilbage selv haft et par abykuld) - og begrunder at det rigtige valg til den velopdragne hund netop ville være Sarah på grund af hendes stærke psyke - så ville jeg godt nok være mere end idiot ikke at give det et forsøg - for stadig, som nævnt før, ønsker jeg ikke Sarah et liv uden andre dyr.

Mit valg om at give hende Zylkene inden hun flytter hjemmefra har du absolut ingen belæg for at stille tvivl om. Det er uvidende, uartig og bedrevidende unyttig information for mig og brugerne på dette forum.

Denne her tråd var ment som information om produktet - Sarah var så en der efterfølgende kom på - hold det på det plan - og bland dine egne mere eller mindre forkvaklede indstillinger væk herfra.

Du kan selv åbne en tråd med dine vise ord om udstillings, omplaceringskatte katte der ikke trives i flokken osv., og hvad der kan gøres ved dem - når nu du mener der er så mange der gør så meget forkert. Og ja det har du sådan set ret i - på enten den ene eller anden måde.

Nogen fortæller glædelig i fuld offentlighed hvad de gør i håbet om andre kan bruge informationen, andre holder kortene tæt til kroppen. Meen man skal passe på med at blive for hellig - og især på andres bekostning …

Sarah, hende skal du ikke bekymre dig det mindste om - det skal du heller ikke om min moral og etik overfor mine dyr og mine købere, tak!

Måske dette billedet taget dagen efter jeg afleverede Sarah kan bringe dig ro i sjælen Anita - det kropsprog fortæller mig hun har situationen mere end under kontrol.

Så at du ville ha’ valgt anderledes - tja, heldigt for Sarah hun ikke boede hos dig:-)[/quote]

Det skal ikke være nogen hemmlighed at jeg aldrig bliver en del af din fanflok. Og vi kan være enige på et punkt, at dyrets tarv kommer i første række.:):slight_smile:

[quote=KKH;402913]Jeg er lige begyndt at give til Figaro, da han jo har det lidt svært med at Anabell ikke gider at parre endnu (hun er på p-piller).

Samtidig håber jeg da på at det hjælper på et andet problem som lige dukkede op i går, jeg kunne sikkert grine min mås i laser hvis det var en anden det handlede om, men ikke når det er mig selv. :uha: Jo måske når det kommer på afstand. :høhø:

Han skulle under dynen som han plejer hver aften og hyggenusse (troede jeg) han vendte lige rundt derinde, og så overstrintede han mig og dynen. -what[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Velkommen i klubben :høhø:

Min tidligere hankat, Warwick pissede også på mig, da jeg lå i sengen.

Men … glæder mig til at høre om Zylkene har virkning på fertile hanner - jeg tvivler meget.

Nu tror jeg ikke man har særlig mange hjem at vælge mellem, hvis der er tale om en 8 år gammel kat og det gerne skal gå lidt stærkt.

Men hvorfor ikke gøre forsøget?
Jeg vil til hver en tid hellere omplacere en voksen aby til et hjem med hund, fremfor et hjem med kat.

Hvad ville du have gjort?

Er der ikke blevet fulgt op på det efterfølgende? Jeg synes da vi alle her har taget del i den sammenføring - både fra Lis’, men i høj grad også fra købers side. :S

[quote=Vivi_Fletcher;407255]-LOL-LOL-LOL

Velkommen i klubben :høhø:

Min tidligere hankat, Warwick pissede også på mig, da jeg lå i sengen.

Men … glæder mig til at høre om Zylkene har virkning på fertile hanner - jeg tvivler meget.

Nu tror jeg ikke man har særlig mange hjem at vælge mellem, hvis der er tale om en 8 år gammel kat og det gerne skal gå lidt stærkt.

Men hvorfor ikke gøre forsøget? Det er jo et valg man som opdrætter tager, og andre vælger at gøre noget andet:):slight_smile:

Jeg vil til hver en tid hellere omplacere en voksen aby til et hjem med hund, fremfor et hjem med kat. Det er din helt klare ret:):slight_smile:

Hvad ville du have gjort? JEG ville have fundet et hjem uden hund:)

Er der ikke blevet fulgt op på det efterfølgende? Jeg synes da vi alle her har taget del i den sammenføring - både fra Lis’, men i høj grad også fra købers side. :S[/quote] “Hun nåede bare at få fire - og så fik hun en stak med til sit nye hjem.
Om det gjorde en forskel eller ej aner jeg ikke.”

Og det har lis selv forklaret ikke var tilfældet:):slight_smile:

[quote=kaddyy;407263]“Hun nåede bare at få fire - og så fik hun en stak med til sit nye hjem.
Om det gjorde en forskel eller ej aner jeg ikke.”

Og det har lis selv forklaret ikke var tilfældet:):)[/quote]

Æh ja … :S

Naturligvis ved man ikke om det gjorde en forskel, eftersom man jo ikke har prøvet det uden Zylkene.
Det kan ingen da vide … end ikke du om du så havde fulgt nok så meget op på det.