Zylkene

Så du mener man kan svine folk til som man lyster, blot man sætter rigeligt smileys efterfølgende :?

Helt ærligt … kig lige på nedenstående indlæg, der var det første af dine:

Mener du selv det er interesseret spørgende? Der ligger ikke nogen anklage i, at opdrætter ikke har fulgt op?

Uden at nogen skal føle sig trådt over tæerne; er Lis én af de største kapaciteter på Kattegale.

Det er min mening.
Og den vil jeg have i fred…:slight_smile:

Jeg har lige fået en advarsel p.g.a. dette indlæg.
Det fatter jeg godt nok ikke…:?

[quote=Mona Jensen;407771]Uden at nogen skal føle sig trådt over tæerne; er Lis én af de største kapaciteter på Kattegale.

Det er min mening.
Og den vil jeg have i fred…:slight_smile:

Jeg har lige fået en advarsel p.g.a. dette indlæg.
Det fatter jeg godt nok ikke…:?[/quote]

Det gør jeg så heller ikke - det virker da positivt (ihverfald på mig) i en ellers temmelig negativ tråd.

Men skoene er meget små på nogen, varmen gør det sikkert ikke bedre, de klemmer endnu mere, så der er sikkert klaget …

Jeg må indrømme jeg syntes var mere på sin plads der blev uddelt advarsel til en anden person, min helt personlige og ydmyge mening.

Man må gerne offentligt stille mistillid til en debatør - men åbenbart ikke tale pænt om nogen :frowning: Underligt system …

Tak for de pæne ord Mona - jeg har en temmelig god hukommelse på det der interesserer mig - nogen kalder det klæbehjerne:-)

Trådens emne er løbet langt af sporet !!

Og der skal slet ikke debatteres om der er givet advarsel, eller ikke i denne tråd. Hvis der er noget som er uforståelig så tag kontakt til admins !

Vær venlige at følge de henstillinger som admin har givet tidligere !!

Nu har jeg lige bestilt en 100 styks æske Zylkene hjem til Devi-missen. Hun er - trods ekstra opmærksomhed - alligevel blevet stresset/deprimeret efter Gizmos død, og denne gang var Bachs nødhjælpsdråber ikke helt nok ser det ud til. Hun mangler hårtotter op og ned ad bagbenene og på det nederste af maven, akkurat ligesom sidste gang.

Så nu prøver vi Zylkene og ser om det kan hjælpe hende på rette spor lidt hurtigere end med naturens almindelige gang.

Nu håber jeg så pakken når frem til min veninde i England inden hun tager flyveren til Danmark på lørdag…hvad man ikke gør for at spare et par skillinger i forsendelse :ups:

Det er stadig vådfoderet og ikke Zylkene, der har den bedste virkning her.
Han kommer og tigger vådfoder, hvis jeg ikke er hurtig nok, går han til døre og vinduer og miaver. Kalder så på ham og giver ham noget vådfoder og så slapper han af bagefter.
Altså det er kun morgen og sen aften, at han meget gerne vil ud-. i løbet af dagen, slapper han nogenlunde af, men sådan har det hele tiden været…

Tror desværre Filur høre til blandt de katte, hvor det ikke virker. Tænker også lidt på, hvor meget det spiller ind om ejeren til dyret tror på, at den slags virker eller ej. Tro kan jo som bekendt flytte bjerge og hvis man er sikker på, at det er et mirakelmiddel, kan man nok også hurtigt se en forandring på katten…
Tjahh, jeg ved det ikke…:øhmm:

[quote=Buffy;409018]

Tror desværre Filur høre til blandt de katte, hvor det ikke virker. Tænker også lidt på, hvor meget det spiller ind om ejeren til dyret tror på, at den slags virker eller ej. Tro kan jo som bekendt flytte bjerge og hvis man er sikker på, at det er et mirakelmiddel, kan man nok også hurtigt se en forandring på katten…
Tjahh, jeg ved det ikke…:øhmm:[/quote]

Det virker ganske sikkert ikke mod alt. Meen troen kan nu ikke få pels til at vokse ud:-) Det er temmelig håndgribeligt - noget mere vanskeligt at stedfæste virkning af, kan være det psykiske

Læs den her tråd:
[ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=410876#post410876[/ame]

iøvrigt fik Sarah kun Zylkene efterfølgende et par dage - hun gad ikke spise det - og det var heller ikke nødvendigt. Men det kunne ingen vide på forhånd.

opdate her fra: Holdte en uges pause med zylkene med fjummer og hun begyndte igen at pisse på alt der lå på gulvet og til sidste 2 gange i min seng :thumbdown: Begyndte på pillerne igen og ingen uheld derefter igen. Så herhjemme hjælper det åbentbart :thumbup:

Stadig ingen ændring at spore her, så dropper nok snart det igen. Det har åbenbart ingen effekt på Filur. Øv altså…

Måske er Feliway bedre til ham… ?

[quote=Buffy;414063]Stadig ingen ændring at spore her, så dropper nok snart det igen. Det har åbenbart ingen effekt på Filur. Øv altså…

Måske er Feliway bedre til ham… ?[/quote]

Måske du skal gøre noget helt andet - jeg har ikke de helt præcise oplysninger her - men kan få fat i dem.

Jeg solgte en kat (1) på omkring et år. Ejeren ville så gerne have en mere - prisen for en voksen kunne hun bedre forholde sig til.

Om mandagen, som hun skulle flytte i ny lejlighed om fredagen, får jeg en mail fra en anden jeg har solgt kat (2) til om jeg vil hjælpe med at finde et nyt hjem i en fart - hendes søn har fået konstateret ADHD - der er nogen ting der pludselig falder på plads - det er synd for katten.

Fredag kommer kat 1 og 2 samtidig ind i kat 1’s ejers nye lejlighed. Sammenføringen af de to voksne går ok.

Ejeren undrer sig nogen tid efter over at kat 2 ofte slås med kat 1 - på en agressiv måde - nogen gange så blodet flyder.

Ejeren anbefales at tage kontakt til en der har med adfærd og terapi med blomstermedicin at gøre - som sagt som gjort. Der rammes helt præcis med hvad der skal behandles for.

Efter 14 dage er der ingen slåskampe mere - den evindelige snakken er også holdt op. Den ene kat smørres med dråberne på brystet - den anden på næseryggen.

Er du interesseret kan jeg få fat i flere oplysninger?

Du skal i hvert tilfælde kontakte en uddannet Bach terapeut hvis du vil give det. Bettina Hvidemose arbejder med katte og er uddannet i Bach. http://www.dyreterapi.dk/

Hun kan hjælpe dig videre.

Jeg har rigtig gode erfaringer med Bach - katte der ikke reagerer på Feliway gør ofte på Bach. Men som med alt andet skal det ikke misbruges eller stå alene - det er et redskab til at nå igennem og behandle årsagen til en given adfærd. Alt adfærd er sprog, som vi bør lytte til.

MVH

Kan altså ikke helt hitte ud af det. Havde droppet Zylkene i et par dage og synes så, at han begyndte, at miave mere end han plejer. Nu er vi så startet op igen…
I går slappede han så ret godt af, men nu går han og miaver lidt igen, så han har lige fået lidt vådfoder.

Filur har aldrig reageret på Catnip, som mange katte jo gør, men han bliver helt salig af Baldrian ( han stod og kørte hovedet rundt i nogen tebreve med bl.a. Baldrian i engang ), så det er måske også en mulighed.

Har vist ikke fortalt grunden til, at vi bruger Zylkene i denne tråd, men vi prøver jo, at få ham gjort til indekat efter 6 år som ude- og indekat.

Vores hus er delt op i 2 lejligheder og kattene kom så ovenpå i starten, da vi jo render meget ud og ind ved sådan en flytning og så kunne de lige falde godt til deroppe.
Filur blev dog fuldstændig stresset og tabte sig enormt og kom tilbage til det gamle hus lidt, hvor han så blev glad og tog på igen. Vi har så taget ham herned nu og han har taget yderligere på og han er glad for hunde, børn og larm- ja, det trives Filur altså bedst med.

Han har så lige de der par gange om dagen, hvor han miaver og går til vinduer og døre og stresser lidt igen og det er der jeg håber, at Zylkene eller andet kan hjælpe.

Har prøvet at tage de andre katte ned som selskab til ham, men Feline er han efter hele tiden og de andre render ovenpå igen- de er faldet så godt til deroppe og stresser slet ikke over, at de ikke kan komme ud.
Feline er blevet godt truntet, men han har endelig lært, at bruge bakken nogenlunde.

Filur trives nok ikke optimalt, men han stresser heller ikke så meget nu, at det stadig er synd for ham- han hygger sig jo det meste af dagen.

Inspireret af denne tråd har jeg nu i snart en måned brugt Zylkene til Mister og Gråmis.

Misters psyke er ikke robust og har aldrig været det, han er en hittekat fra et internat, og har tidligere været ude hos en familie, der ikke var god ved ham.

Gråmis kom til min dør sidste sommer/efterår og flyttede ind i vinters. Han var da fertil og ca. 8 år gammel, inden han han flyttede rigtigt ind blev han kastreret.

De to katte kommer ikke godt ud af det sammen, og først på sommeren var det ved at være kritisk. Gråmis jagtede hele tiden Mister, som blev bange og sky og kun kom hjem til spisetid, og han så hele tiden meget frygtsom ud.

Efter Zylkene er der blevet mere ro. Mister kommer nu igen hjem også i løbet af dagen og natten, og kommer hjem med høj hale, sover i sin kurv inde i stuen, og hygger sig igen ude i haven, nu tør han også igen sove ude i haven, selvom Gråmis går rundt der.

Gråmis jagter ikke så ofte Mister, egentlig tror jeg Gråmis vil lege, men samtidig bliver hans instinkter ansporet af, at Mister flygter. Gråmis er meget legesyg, som om han v. kastrationen er bombet tilbage til et liv som killing, men en killing på 6,5 kg er altså lidt skræmmende.

Nu er Mister også begyndt at gøre front imod Gråmis, når jagten går og det stopper Gråmis.

Samtidig har jeg gjort meget for at rose Gråmis, så han bliver siddende selvom Mister går forbi.

Mister hvæser stadig af Gråmis, og kommer aldrig til at acceptere Gråmis tæt på, men det er også i orden, bare de holder så nogenlunde husfred, uden de store bataljer.

Så jeg :kryds: for den fortsatte virkning af Zylkene, det kan jo godt ske, at specielt Mister skal have Zylkene livslangt.

Misling får ikke Zylkene, hendes psyke er robust, hun gider heller ikke Gråmis, men mange dage lader hun ham dog komme tættere på, bare han ikke vil lege, for så hvæser hun af ham.

Er lige ringet op for 1 time siden.
Senariet er følgende
2 mis bor hos en pige. Hun får en 4 årig kastrathun. Den er stresset og den ene mis der er robust psykisk er der ikke særlige problemer med, men den anden der udviser tendenser der tydeligvis fortæller den er sårbar, får både hvæs og til tider bank, DOG ikke i en grad der flyder blod (jeg har lidt svært ved at forklare det for det ER jo 2. hånds)
Den svage hanmis er begyndt at gå hjemmefra.
Jeg fortalte ejer jeg ville anbefale Zylkene…men fprtalte også samtidig min erfaring er NUL.
Men ville I ikke også give Zylkene BÅDE til den 4 årige hunkastrat og den svage hankastrat?
Sidstnævnte er forøvrigt ret dominerende NÅR det gælder “ude i byen”.
Hvor længe vil det normale være tidsmæssigt før man ser en forandring. IGEN, min egen erfaring er ikkeeksisterende.
Ville man kunne give Zylkene resten af dyrenes dage.
Tidsmæssigt er der jo ingen særlige erfaringer da produktet jo er ret nyt på markedet. IGEN, jeg har INGEN erfaring…men er det ikke kun omkring 1 år siden det kom frem

Jeg ville ikke anvende sidde midler uden træning/adfærdsregulerende behandling samtidig - i mine øjne er de symptombehandlinger alene hvor imod de samtidig med, at man arbejder med årsagen kan være en god hjælp/støtte.

Jeg synes ikke dyr skal gå rundt og fyldes med alt muligt for at trives under de forhold vi byder dem - uanset hvor naturligt et produkt det er.

Det er min holdning - og den får jeg af og til på hatten for. Men det ændrer den sig nu ikke ved.

At folk så ikke altid har adgang og kendskab til de redskaber der findes og som kan anvendes samtidig med medicin er en anden sag. Alle gør naturligvis hvad de kan og ud fra kærlighed til deres dyr, og nogle gange kan et mindre problem fjernes vha dette - men oftest vender det retur og midlet har vist sig at “købe tid” i stedet for at helbrede.

Uanset hvad vi mener om disse produkter, så er de stadig symptombehandling og ikke årsagsbehandling.

Den dag mirakelmidlet, der kan adfærdsregulere alle dyr i dyrets tarv og fjerne årsagen og ikke kun symptomerne dukker op, så skal jeg være den første til at rejse mig og klappe meget længe. Det ville være en kæmpe lettelse at kunne stikke folk sådan et middel i stedet for redskaber, men indtil nu har jeg ikke set det.

De katte du beskriver her Brita, synes jeg har behov for mere end Zylkene, Bach eller ? Og det behøver ikke være fra mig de får de redskaber. Der er andre i DK, der kan forsyne ejerne med dem. Og jeg henviser altid gerne. Jeg har dygtige samarbejdspartnere i hele DK.

At vi, der arbejder med katte, ikke er ret gode til at formidle andre redskaber ud til ejerne, så de har alternativer at anvende sammen med produkterne - den tager jeg gerne min del af ansvaret for. Jeg synes vi, der arbejder med katte skal blive meget bedre til at formidle redskaberne kvit og frit til ejerne, så de har dem også. For så kan de vælge hvad de synes er bedst for deres kat uden os.

Det er mit mål

MVH Helle

PS bemærk - jeg siger ikke her, at man ikke skal give dyr disse midler - blot at man skal tænke sig om først. Jeg har katte, der går på Bach og snart zylkene selv - så det er bestemt ikke det jeg er ude og skrive her. Men de trænes også samtidig - og det er der jeg kan se, at midlerne virkelig batter.

Så vidt jeg ved er produktet kun ret nyt på markedet i Danmark, mens det har eksisteret i USA i en del år :slight_smile:

Der står direkte i produktbeskrivelsen, at for nogle katte vil det være nødvendigt/formålstjenligt at give produktet resten af livet, mens andre kan “nøjes” med ca. 30 dage. Det er nemlig - uanset hvad Helle siger - ikke medicin!!! Og det påstår hverken producenten eller tilfredse brugere, at det er.

I dit tilfælde ville jeg give det til den psykisk svage kat, men ikke nødvendigvis til den stærke :slight_smile:

Hvis jeg har skrevet medicin så mener jeg naturmedicin. Det begreb er muligvis forkert, men jeg ledte efter et bedre begreb - hvad kalder I det så?

Vi kalder alle disse produkter Naturmedicin nemlig på skolen. Og det er ikke negativt ment - uanset hvor meget du gerne vil læse det som det:-)

Der findes i min verden dyrlægeordineret medicin og naturmedicin. Hvis I har et bedre ord, så er jeg lydhør naturligvis.

MVH

Jeg vil da også gerne lige opdatere med mine observationer indtil videre.

Devi har nu fået Zylkene i 10 dage. Om det har hjulpet på hendes manglende pels kan jeg ikke sige endnu, for den er af gode grunde ikke vokset ud endnu og jeg har hverken nu eller før behandlingen observeret hende slikke eller plukke sig.

Men der er et par forandringer jeg simpelthen ikke kan overse.

Siden Gizmo døde 25. maj har der været næsten daglige sammenstød mellem Devi og de to blå der hver gang resulterede i at Devi hylede op som en stukken gris, nogen gange blev overfaldet og altid endte med en vild flugt hvis jeg ikke nåede at gribe ind inden da. De sidste 10 dage har der været ET sammenstød med hyl…og det er fire dage siden nu.

De har stadig deres sædvanlige skærmydsler hvor blådyrene bliver mødt med hvæs eller dask fra Devi, men kun en enkelt gang har der været hyl og overfald involveret.

Den anden tydelige forandring er hendes valg af tre nye favoritsteder. De er alle tre meget udsatte og åbne, og absolut ikke steder jeg troede hun ville turde sove, men det gør hun altså nu.

Nu jeg tænker over det har hun for øvrigt heller ikke hverken bidt eller kradset mig i frustration den sidste uges tid :uha:

Jeg ved ikke om det er Zylkenen der virker, men et eller andet sker der i hvert fald. Åh, hvor jeg dog håber min lille mispige er på rette spor igen :bebe:

[quote=lenschow;420382]Jeg ville ikke anvende sidde midler uden træning/adfærdsregulerende behandling samtidig - i mine øjne er de symptombehandlinger alene hvor imod de samtidig med, at man arbejder med årsagen kan være en god hjælp/støtte.

Jeg synes ikke dyr skal gå rundt og fyldes med alt muligt for at trives under de forhold vi byder dem - uanset hvor naturligt et produkt det er.

Det er min holdning - og den får jeg af og til på hatten for. Men det ændrer den sig nu ikke ved.

At folk så ikke altid har adgang og kendskab til de redskaber der findes og som kan anvendes samtidig med medicin er en anden sag. Alle gør naturligvis hvad de kan og ud fra kærlighed til deres dyr, og nogle gange kan et mindre problem fjernes vha dette - men oftest vender det retur og midlet har vist sig at “købe tid” i stedet for at helbrede.

Uanset hvad vi mener om disse produkter, så er de stadig symptombehandling og ikke årsagsbehandling.

Den dag mirakelmidlet, der kan adfærdsregulere alle dyr i dyrets tarv og fjerne årsagen og ikke kun symptomerne dukker op, så skal jeg være den første til at rejse mig og klappe meget længe. Det ville være en kæmpe lettelse at kunne stikke folk sådan et middel i stedet for redskaber, men indtil nu har jeg ikke set det.

De katte du beskriver her Brita, synes jeg har behov for mere end Zylkene, Bach eller ? Og det behøver ikke være fra mig de får de redskaber. Der er andre i DK, der kan forsyne ejerne med dem. Og jeg henviser altid gerne. Jeg har dygtige samarbejdspartnere i hele DK.

At vi, der arbejder med katte, ikke er ret gode til at formidle andre redskaber ud til ejerne, så de har alternativer at anvende sammen med produkterne - den tager jeg gerne min del af ansvaret for. Jeg synes vi, der arbejder med katte skal blive meget bedre til at formidle redskaberne kvit og frit til ejerne, så de har dem også. For så kan de vælge hvad de synes er bedst for deres kat uden os.

Det er mit mål

MVH Helle

PS bemærk - jeg siger ikke her, at man ikke skal give dyr disse midler - blot at man skal tænke sig om først. Jeg har katte, der går på Bach og snart zylkene selv - så det er bestemt ikke det jeg er ude og skrive her. Men de trænes også samtidig - og det er der jeg kan se, at midlerne virkelig batter.[/quote]

Ringer hun igen, henviser jeg hende til dig…OK?