1, 2, ups (lang)

Nu fik jeg afsløret i ‘hvad laver du’-tråden at jeg ikke kan sove pga en ny tilflytter, så må hellere få ham præsenteret :slight_smile:

Vi kan kalde ham vores helt egen ‘upser’ - men modsat hvad der sker for de fleste unge par, så er vores firbenet og langpelsen :høhø:

Det hele startede for et par uger siden, da vi var med Kattekreds Randers i Sabro og se på store missekræ. Vi kom på ind eller anden måde ind på, at Pia Bisgaard havde en kat til at gå for nogle andre, som skulle omplaceres. Og Marina havde da lige et billede på sin telefon - NURH :hjerte:
Men men men - vi skulle jo ikke have ny voksen kat lige nu, vel! Men altså, jeg kunne da godt lige komme forbi og klappe lidt på ham for hyggens skyld sidste tirsdag, jeg havde jo tid - og i dag er jeg SIKKER på, at Marina havde SKUMLE bagtanker ved at lave aftalen :høhø:

Jeg så det bette pus, og nej, hvor var han kær :hjerte: Så aftalen blev, at kæresten skulle med hen og se ham onsdag. Det gik helt galt - Rune så ham og så var han ellers helt helt helt forgabt :tihi: Så vi lånte en transportkasse, og den bette fyr kom hjem i vores soveværelse for natten. Den aften skete der ikke så meget - udover jeg fik overrasket Charlotte en hel del, da hun lige var et smut forbi :høhø:

Dag 1

Vi startede med at lave en sprække i døren, så de kunne snuse til hinanden.

Ja, der er noget derinde - og det er ikke tilfreds :slight_smile:

Jack ville såååååååå gerne ind og lege med ham der den spændende!

Nobby ville også gerne tæt på, men det var for at synge mindre venlige gloser :tihi:

Efter besøg og råd fra Luise fik vi bygget denne fantastiske netdør :klapper: Jack syns ikke det var spændende ret lang tid, for han måtte jo ikke komme ind :ked: Nobby holdt dejligt nok op med at synge efter han kunne se modparten.

Aftensmad i det lille hjem :slight_smile:

I vil jo nok også gerne høre lidt om pelsbolden :wink:

Her er han:

Så fin en dreng :hjerte:

Og lang :tihi:

På stamtavlen hedder han Felix, hos tidligere ejer Aslan og her hedder han indtil videre Muffe - jeg syns nemlig han ligner en Muffedisse :tihi: Han er en godmodig og kærlig fyr, der er ved at knalde hovedet ned i gulvet, hvis han blir nusset på kinden. Han følger rundt efter en med løftet hale og kurrer, når han gerne vil have kontakt :hjerte:

Han er SÅ lækker. Hans nuttede runde ansigt er lige mig, mens hans tabby får ham til at have det ‘vilde’ look, som Rune er vild med.

Han er 1½ år, så vi vidste godt, at det ikke ‘bare lige’ var at sætte de tre sammen. Så vi har en aftale om en prøveperiode, der varer indtil næste tirsdag. Men det skal godt nok gå meget galt, før han slipper herfra :lovelove:

Her er min udsigt den aften :hjerte:

Og bare jeg rørte ved ham, kom maven frem til nusning :inlove: Den er trimmet, fordi den var så knudret da han flyttede ind til Pia.

Dag 2

Vi satte netdøren op…

Jack ville stadig såååååå gerne ind og hygge :tihi:

Morgenmaden blev indtaget på hver sin side af døren, meget tæt på hinanden - så vi valgte at prøve næste skridt :slight_smile:

Først mødte Jack og Muffe hinanden. Jack ville såååå gerne snuse, men Muffe syns afstand var mere passende. Og dygtig som han er sprang Jack på Muffe for at lege efter 10 minutter - så kender man jo hinanden så rigeligt :dokdok: Muffe kvitterede med et hvæs…

Lidt senere kom Nobby ud. Der blev holdt fin afstand.
For god ordens skyld skal jeg nok lige nævne, at Jack sørgede for at tjekke Nobby med mellemrum, mens han var lukket bag netdøren - og hilse self lisse snart han kom ud :hjerte:

De kunne gå relativt tæt forbi hinanden… Dog sang Nobby noget for Muffe.
Det sjove er at de begge søger hen til os for tryghed - så det var umuligt for dem at undgå hinanden helt :slight_smile:

Dagens pauseklovn og underholdning var Jack, der for første gang var oven på skabene - og ikke kunne komme ned igen :dokdok:

Allerede nogle timer efter sammenføringen blev der synkronleget (ovenpå mit sorterede vasketøj - der duftede nok dejligt trygt).

Og der kunne ligges tæt - kun med lidt hvæs fra Muffe…

Og man kan være RIGTIG tæt, når der er euforiserende stoffer indblandet :tihi:

Det er vigtigt at huske at slappe af i sådan en sammenføring - både for de gamle…

… og for de nye :slight_smile:

Dag 3

Lørdag var stille og rolig - og jeg var til bryllup :stuck_out_tongue:

Muffe skulle dog lige vise sit værd som skødekat :lovelove:

Dag 4-6

Siden har det hele været stille og roligt. Nobby synger lidt og Muffe brummer og hvæser lidt. Jack vil gerne lege :tihi:

Søndag aften blev jeg overfaldet af Muffe :smelter: Han ligger helt HELT oppe på ens hals, så man rigtigt kan inhalere hår sammen med den smule ilt, der kan passere gennem halsen :tihi:

Vi havde dog en lille dårlig oplevelse i går. Vi havde lukket Jack og Nobby fra, så Muffe kunne opleve haven. Den var han så IKKE med på! Døren blev åbnet, han blev lav og lettere panisk, og så forsvandt han ellers ind i en hule i den modsatte ende af lejligheden. Så det der med have skal vist vente :wink:
Muligvis fordi Muffe var lidt rystet blev Nobby lidt træls igen - han havde ellers ikke sunget hele dagen, men det skulle der så til et par gange lige efter…

Dag 7

Det er så i dag :slight_smile:

De kan være tæt på hinanden - dog brummede Muffe noget…

Men da jeg kom hjem her i eftermiddag og lukkede Muffe ud fra kontoret, var ham og Nobby millimeter fra at dutte næse :thumbup:

Det er så lidt om det hele indtil videre :slight_smile:

Og siden der blev startet en gætteleg i den anden tråd, så kan vi da lige fortsætte her :tihi: Så - hvad er Muffe så? ;)*
*)Jer der ved må ikke være med :stuck_out_tongue:

Muffe er daaarjlig :smelter: Hvad har jeg vundet?

Muffe er en kat - hvad har jeg vundet ? :tihi:

Tillykke med pelsbolden, der har I da fået kat for alle pengene, han er dejlig :inlove:

[QUOTE=Eva;1177796]Muffe er en kat - hvad har jeg vundet ? :tihi:

Tillykke med pelsbolden, der har I da fået kat for alle pengene, han er dejlig :inlove:[/QUOTE]

Hvor er I gode :klapper:

Mente nu godt nok race :tihi:

Og tak for komplimenterne til ham :smiley:

Har lige opdaget, jeg da har glemt et billede!

Muffe, der er ved at undersøge det hele :slight_smile:

Hvor har han et kært ansigt, jeg kan godt forstå, at både du og Rune faldt pladask for ham :smiley:

Med hensyn til racen - der er jeg ikke så sikker, men main coon kunne den store, tykke hale godt tyde på :?

Jeg synes lidt at han ligner en klassisk perser :slight_smile:

Han ser rigtig dejlig ud! :hjerte:

Jeg synes også han ligner en klassisk perser. :slight_smile:

JÆ VE DET GÅÅÅÅT! :stuck_out_tongue:

han er nu ret så fin ham Muffe! Kan godt forstå I faldt for ham! :smiley:

Klassisk Perser er godt ramt, meeen ikke helt korrekt:) Hvordan kunne jeg dog forøvrigt have skumle tanker med invitation til besøg af bassen, host men hvad gør man ikke for et godt missehjem:høhø:

Marina

Tillykke med Muffedissen, hvor er han dejlig :hjertehop:, jeg synes han ligner en mellemting, mellem klassisk perser og maine coon.:love2:

Sibirisk skovkat :?

Han er hverken klassisk perser, maine coon eller sibirsk skovkat :slight_smile: Men vil give jer der har skudt klassisk perser helt ret - det ligner han meget :slight_smile:

Jeg kan hjælpe lidt og sige at I skal tænke i kort hår :tihi:

[QUOTE=Marina;1177803]Klassisk Perser er godt ramt, meeen ikke helt korrekt:) Hvordan kunne jeg dog forøvrigt have skumle tanker med invitation til besøg af bassen, host men hvad gør man ikke for et godt missehjem:høhø:

Marina[/QUOTE]

Vi er nu også glade for du lokkede os i fælden :hjerte:

Hvor ser det bare godt ud! :thumbup:

Han ser daaaarjlig ud!!! :wehuu: :wehuu: :wehuu:

Jeg overvejede at skrive langhåret British shorthair (Highlander), men han ligner altså ikke min gamle Gimpe … men jeg har så heller aldrig set en langhårs brite, der mindede om hende :slight_smile:

Er han en brite?

Det er han nemlig :slight_smile:

Så altså teknisk set en XLH, men med en fin lang baggrund af briter :slight_smile:

Jeg har ønsket mig en langhåret brite siden jeg så et billede første gang, men det er jo ikke ligefrem noget der kommer mange af og jeg var også lidt ‘nervøs’ med temperamentet, for kan jo godt lide klappekatte… Muffe er så heldigvis noget atypisk :wink:

[QUOTE=Lykke;1177814]

Jeg har ønsket mig en langhåret brite siden jeg så et billede første gang, men det er jo ikke ligefrem noget der kommer mange af og jeg var også lidt ‘nervøs’ med temperamentet, for kan jo godt lide klappekatte… Muffe er så heldigvis noget atypisk ;)[/QUOTE]
Gimpen var ihvertfald så asocial, at det halve var en hel del :surrender1:
Men en mere nervefast kat skulle man lede længe efter, der skulle virkelig meget til (som f.eks. 1. stk. Spotty :venter:), for at ryste hendes verden.

Hehe, herligt at følge hele fortællingen og ikke bare brudstykkerne… Han er en lækker bamse, og jeg krydser fingre for at Nobby og Muffe snart er gode venner :kryds: