Aftensmad i januar

Dreng =citronskive med peberrod, kapers og ansjoser :slight_smile:

Ih hvor er du heldig.
Jeg savner min mor, hun lavede også gerne de ting som hun vidste at jeg aldrig fik lavet…

[quote=Coon Danica;530746]Ih hvor er du heldig.
Jeg savner min mor, hun lavede også gerne de ting som hun vidste at jeg aldrig fik lavet…[/quote]

Det er ikke så længe siden at jeg fik lokket min moar til at lave oksekødssuppe - og peberrodssauce til kødet. Mumsmums.

:savle: :savle:

Jeg vil gerne henvise til min nye tråd i billedgalleriet. Jeg viser et udsnit af vores mange retters menu fra Kolding Fjord Hotel. Det var så lækkert!

I aften skal jeg have en råkost-salat med rødkål, rødbede, porre og kikærter. Det skal vendes i en dressing af yoghurt naturel rørt med sennep og krydderier.

Idag står den på kylling sandwich med baccon og agurk. :slight_smile:

Fandt to tykke pølser i frysen, de bliver skåret i stykker til en pølse grønsage gryde med med de der store hvide smør bønner.
Dejligt nemt , nu trænger min mave også til lidt rigtig mad igen.

I morgen skal jeg hjem til min forældre min far har fødselsdag, Så der skal vi have flæskesteg med det hele. Og æble kage og brødlagkage MUMS:savle:

Tror det bliver suppedag idag :slight_smile:

jeg laver pizzabøffer i aften

Jeg var til B-møde i går hvor vi fik serveret lasagne med råkost og flutes.

I dag har jeg ingen anelse om hvad vi skal have. Det finder jeg ud af når eg lander i Superbedst…

Jeg smider noget gryderet sammen med gulerødder, knoldselleri, porre, skalotteløg, portobellosvampe og kalvekød i tern. Jeg tror bare, vi skal have nogle kartofler til…

Her bliver det suppe - det er i hvert tilfælde en uge siden jeg har fået det sidst.
Suppen bliver med champignon, broccoli, porre og selleri, og så nogle kogte blandede bønner (fra dåse godt nok, men de er okay)

Krebinetter med svampe ris og blomkål og broccoli

Rester fra i går - lasagne serveret med grøn salat m. fedtfattig hvidløgsdressing.

Vi skulle have haft Lange (fisk) med rodfrugter og kartoffel/broccolimos
MEN…for det første kom Poul hjem med en dusk broccoli der lige røg i skralderen og desuden skal han ikke have mad. Han har siddet 2,5 time i tandlægestolen og p.t. er han meget medgør’lig :høhø:
Så han kan få en portion Yougurt med pære/banan:tihi:

[quote=louiseogbuster;532887]Her bliver det suppe - det er i hvert tilfælde en uge siden jeg har fået det sidst.
Suppen bliver med champignon, broccoli, porre og selleri, og så nogle kogte blandede bønner (fra dåse godt nok, men de er okay)[/quote]

Ændrede lige menuen til en ordentlig omgang råkost, lavede til i morgen også, for der kommer jeg sent hjem.

Jeg har lavet en tanketorsk. Opskriften hedder Mexikansk chilisuppe, men efter jeg fik hældt ingredienserne sammen, kan jeg se, at det faktisk bare er en tynd gang Chili con Carne med ekstra grønsager.

Bøf med champignon, løg og peberfrugt bagt i ovnen i stanniol med flødekartogler til :thumbup:

I går fik vi kartofler i fad med fløde, porrer og hakkede tomater.
Dertil et par tykke skiver grillet hamburgryg.

I dag er jeg alene hjemme fordi Michael er til brandmand.
Jeg skal have Mou’s Mexi-suppe og et hvidløgsflute.