Aftensmad i januar

[quote=Blabl;534654]
Så det blev just-eat, hvor der i dag er 20 % rabat, hvis man skriver “COMEON20” i rabatkodefeltet! :ok:[/quote]

Tak for det - så fik jeg sushien bragt billigere end hvis jeg selv havde hentet den. :thumbup:

Pizza fra justeat… uden 20 % rabat fordi jeg ikke vidste det :doh:

Og jeg siger også mange tak. Kom til at nævne det for min bror der sad derhjemme med en bakke flødekartofler uden tilbehør og vupti, om en time får han en halv måge med sveller og jeg får en plankebøf med tilbehør leveret lige til min dør.

Så kan jeg forberede mig mentalt på lidt hjemmelavet mad i morgen :høhø:

[quote=Gizzemissen;534693]Og jeg siger også mange tak. Kom til at nævne det for min bror der sad derhjemme med en bakke flødekartofler uden tilbehør og vupti, om en time får han en halv måge med sveller og jeg får en plankebøf med tilbehør leveret lige til min dør.

Så kan jeg forberede mig mentalt på lidt hjemmelavet mad i morgen :høhø:[/quote]

En halv måge med sveller…:lol:den har jeg altså aldrig hørt før…

Stegt kalvelever med bløde løg, ristede champignon, stegt bacon, hvide kartofler og pandesovs

og der er så meget stegt lever at vi kan gå og hapse i køleskabet i alt fald i morgen med

Hvad så med en ørn i rede - har du hørt den før?

Kan ikke huske hvor længe vi har brugt udtrykket en halv måge med sveller ej heller hvor vi har det fra - men det er længe og det sidder fast :tihi:

Hvad så med en Karl Stegger i skinkevest? :høhø:

[quote=Gizzemissen;534702]Hvad så med en ørn i rede - har du hørt den før?

Kan ikke huske hvor længe vi har brugt udtrykket en halv måge med sveller ej heller hvor vi har det fra - men det er længe og det sidder fast :tihi:

Hvad så med en Karl Stegger i skinkevest? :høhø:[/quote]

Nej det har jeg heller ikke hørt,hvad er det for retter?

Ørn i rede er også en halv grillkylling med pommes frites.

En Karl Stegger i skinkevest er en pølse i svøb :tihi:

Der er en hel liste over diverse pølsevognsslang her (ret fornøjelig læsning): pølseABC - Pølseslang - pølseparlør - sausage phrase book

[quote=Gizzemissen;534707]Ørn i rede er også en halv grillkylling med pommes frites.

En Karl Stegger i skinkevest er en pølse i svøb :tihi:

Der er en hel liste over diverse pølsevognsslang her (ret fornøjelig læsning): http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=45&dbid=0f85ad67-3f95-49e4-98c0-2bf295102e89[/quote]

Der er mange gode :lol:

en pølsevogn hedder hos os en pølsewigwam, (om det er stavet forkert ??? et indiandertelt, nok fordi en hotdog her hedder en død indianer og så kan man selv tilføje hvad der skal være på… ketchup ~sovs eksempelvis

Det er så sjovt når mad bliver kaldt for noget sjovt, eller noget det kan ligne :høhø:

al fisk hedder pr definition “kattemad” her i huset… det kan dog godt have sine ulemper

når man er i byen og glad udbryder ihhh lækker kattemad, når der serveres stjerneskud eller anden fiskeret…

tro mig værten kan se meget underlig ud i hovedet…og jeg har forsøgt flere gange at redde den uheldige udtalelse…heldigvis med held indtil videre

[quote=haneben;534742]al fisk hedder pr definition “kattemad” her i huset… det kan dog godt have sine ulemper

når man er i byen og glad udbryder ihhh lækker kattemad, når der serveres stjerneskud eller anden fiskeret…

tro mig værten kan se meget underlig ud i hovedet…og jeg har forsøgt flere gange at redde den uheldige udtalelse…heldigvis med held indtil videre[/quote]

:lol: Ja man skal passe på hvad man siger …

[quote=haneben;534701]Stegt kalvelever med bløde løg, ristede champignon, stegt bacon, hvide kartofler og pandesovs

og der er så meget stegt lever at vi kan gå og hapse i køleskabet i alt fald i morgen med[/quote]

Åhhh, det smager bare SÅ godt.
Desværre gør der år og dag mellem jeg får det. Michael kan ikke lide lever. Tror han.

[quote=PiaR;534758]Åhhh, det smager bare SÅ godt.
Desværre gør der år og dag mellem jeg får det. Michael kan ikke lide lever. Tror han.[/quote]

Der holder jeg altså med Michael :tihi:
Jeg troede ellers at vi to havde samme madsmag…
Pjat med mig, jeg har ikke smagt det siden jeg var barn og kunne nok godt lide det i dag.

I morgen skal vi have karrykål, kender du det?

[quote=Coon Danica;534760]Der holder jeg altså med Michael :tihi:
Jeg troede ellers at vi to havde samme madsmag…
Pjat med mig, jeg har ikke smagt det siden jeg var barn og kunne nok godt lide det i dag.

I morgen skal vi have karrykål, kender du det?[/quote]

Stegt lever smager fantastisk!

Jeg ved ikke om jeg kender din version af karrykål :slight_smile:
Her i huset er karrykål hakket gris der brunes af i en masse karry.
Fintsnittet hvidkål og gulerødder i skiver tilsættes og koges mørt med en dåse kokosmælk.

[quote=PiaR;534763]Stegt lever smager fantastisk!

Jeg ved ikke om jeg kender din version af karrykål :slight_smile:
Her i huset er karrykål hakket gris der brunes af i en masse karry.
Fintsnittet hvidkål og gulerødder i skiver tilsættes og koges mørt med en dåse kokosmælk.[/quote]

AAAAiijjj, jeg ved ikke rigtig med lever :tihi:
Din karrykål lyder lækker, den er ikke ligesom min.
Jeg bruger skinketern, fintsnittet hvidkål og porrer, gulerødder og selleri og selvfølgelig karry og så en kæmpeportion så de er til to dage:thumbup:
Men din opskrift med kokosmølk lyder spændende:)

Uha jeg har fået den dejligste grønkåls suppe brygget af min kære far - hold op hvor var den dejlig og så er der lidt til imorgen også.

er ved at lave en “louiseogbuster” suppe med blomkål, porre og kartoffler…og bacon :høhø:

Sidder og spiser boller i karry:savle: