Aftensmad i januar

Åhh boller i karry :savle::savle: Det har jeg ikke fået i over et år og det er bare min livret over alle livretter :høhø:
Men kæresten hader det :besvimer:

Tomat suppe med røget skinke og grove nudler , hjemmebaget halve grahams flute belagt med svamper timian og revet ost under grillen.

[QUOTE=Gizzemissen;534707]Ørn i rede er også en halv grillkylling med pommes frites.

En Karl Stegger i skinkevest er en pølse i svøb :tihi:

Der er en hel liste over diverse pølsevognsslang her (ret fornøjelig læsning): http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=45&dbid=0f85ad67-3f95-49e4-98c0-2bf295102e89[/QUOTE]

En halv grill kylling er da en halv basker med sidevogn:tihi:

[QUOTE=StinePigen;535620]Åhh boller i karry :savle::savle: Det har jeg ikke fået i over et år og det er bare min livret over alle livretter :høhø:
Men kæresten hader det :besvimer:[/QUOTE]

Du måtte gerne være kommet forbi og spist med, men der er lidt langt :stuck_out_tongue:

Idag har jeg fået en stor skålfuld salat og en frikadelle sandwich.

Vi har fået karbonader med sovs, kartofler og grøntsager.
Hilsen Lisbeth

Spaghetti med kødsovs, avacado/baconsalat.

Den salat lyder lækker…ku’ man få opskriften på den?

En hakkebøf med bløde løg og champignoner , halve hvidløg chili kartofler og blomkål

Ja, okay… smider den i opskriftsforummet :slight_smile:

Jeg har taget noget oksekød i tern op, og min plan er, at det skal kombineres med noget frisk pasta… på en eller anden måde, som jeg ikke lige har helt på plads endnu.

Måske med noget rødløg og sukkerærter også… Forslag?

[QUOTE=En forhenværende bruger;536185]Jeg har taget noget oksekød i tern op, og min plan er, at det skal kombineres med noget frisk pasta… på en eller anden måde, som jeg ikke lige har helt på plads endnu.

Måske med noget rødløg og sukkerærter også… Forslag?[/QUOTE]

Steg kødet af sammen med løg i grove tern i olivenolie… krydder godt med rosenpeber og salt (alm peber kan bruges, jeg kan bare godt lide rosenpeber og har det alligevel i huset), tilsæt evt et par salvieblade eller estragon… når kødet er brunet og løgene klare, tilsættes en spsk dijonsennep, lidt fløde/mælk og lidt reven ost… lad væden koge lidt ind… tilsæt friskkogt pasta… server… Kogte grønne ærter, grønne bønner, broccoli o.lign er vældig lækkert tilbehør…

Tak Ann. Jeg har rosenpeber og tørret salvie, tror jeg. Revet ost løb jeg tør for igår (øv at jeg glemte at købe parmesan i dag), så jeg tror det bliver lidt hvidvin og flødeost i stedet.

i aften spiser jeg de sidste to hjemmerullede forårsruller, med noget så “utraditionelt” som kartofler skåret i skiver og smidt i ovnen… ikke en “normal” sammensætning, men det smager godt, er sundt og jeg bliver mæt :slight_smile:
De tre vigtigste ting :stuck_out_tongue:

Hmm havde hakket kyllinge kød og forskellige grønne grønsager i frysen og har i dag købt grønne tomater og squash.

Så fik grøn kødsauce med pasta. Smagte rigtig godt.:savle:

Spike og jeg delt en Aktiva pfirsich - maracuja til dessert. Den dreng er total vild med det.:savle:

Jeg fik en stor portion råkostsalat af rødkål, rødbede, porre, bladselleri og kikærter. det hele blev vendt i en dressing af skummetmælksyoghurt blandet med sennep, salt, peber og æbleeddike. Som finish var der solsikkekerner og tørrede goji-bær.

Her står den på flæskesteg med kartofker og brun sovs :smiley: Det er længe siden jeg har lavet det, så nu var det på tide at få det igen :smiley:

I dag har vi fået svensk pølseret. (Med rigeligt fløde :høhø:)
Hilsen Lisbeth

Her stod den på fish’n’chips.

I dag har vi fået kyllingebryst med bulgur :slight_smile: