Aftensmadstråd, November :o)

Kyllingefilet (tror jeg det hedder), med maggie i ovnen - mums det var godt

Efter dødsdruk i fredags er jeg efterhånden ved at være der hvor jeg tør indtage mad igen :tihi:

Så i aften står den på rødbedesuppe med feta :savle:

Boller i Karry…
Og for en gangs skyld aftenkaffe… vi skal nemlig ud at besøge Misling Sagasdatter :wehu: nøjj, hvor jeg glæder mig til at se den sidste af Sagas killinger - som nu vel efterhånden nærmer sig de 16 år :smiley:

Vi skal have krydret skinkesteg stegt på en bund af rodfrugter

Kylling i karry og lidt råkostsalat til. :slight_smile:

Stegt flæsk med persille sovs

Vi skal have græskar suppe :ok:
MMM!! Det er bare godt…

Hamburgryg/kålpølser, grønlangkål, rødbeder og sennup. Hvis manden snart bliver færdig med at koge og hakke grønlangkålen, han skal lige være færdig med 2 sække grønkål.

Vi skal have tortillas med det hele i aften :savle:

I weekenden har vi fået gryderet med oksekød i tern, bacon, champignon, cocktailpølser i en rødvinsflødesovs med kartoffelmos til - det var også rigtig godt!

Hakkebøffer m. sovs, kartofler og løg. Tror også jeg laver noget broccoli/blomkålssalat til.

Øllebrød

I dag skal jeg have svinemørbrad med feta, champignon og soltørrede tomater og maaaaasser af bacon rundt om. Og øh… noget tilbehør af en slags… måske :tihi:

Det tror jeg altså også jeg vil have snart. Har ikke fået det meget meget længe. Kun pulverudgaven, og det tæller altså ikke rigtigt.

Rugbrød med æg, tomat og agurk

Hjemmelavet pizza, ihvertfald næsten hjemmelavet, købte en rulle med dej :wink:

Omelet-tærte - “bunden” er skiver af kartofler og selleri, og lidt blomkål, fyldet er champignon, rødløg og porre.
Og så ægge/ostemassen bestående af 4 æg, 4 bæger æggehvider, en gedigen portion hytteost og revet peccorino-ost.
Alt er i et stort fad, og i ovnen.

Denne portion er til mindst 4 dage til mig, måske endda 5.

:sveder: Meget hot chili suppe med peberfrugt og grov flute

Mørbradgryde, dog uden mørbrad :tihi: Syntes det var for dyrt, så den bliver med alm. svinekød i tern :slight_smile:

Rester af boller i karry fra i søndags :slight_smile:

Bagte gulerødder, rødbede, kartofler, løg og hvidløg med lidt olie og salt.
Dertil en skive rugbrød og noget hjemmelavet dressing :slight_smile: