Alt andet end kat 2016

[QUOTE=Blunky;1287197]Vælger at smide et link til billedet da jeg ikke kan undgå at mine billeder bliver GIGANTISKE…
Og når de er så store, så mister man detajlerne :slight_smile:
Min snegls smukke skal… Glæder mig til at Myrna bliver kæææmpe :smiley: hun er vokset omkring 2 cm, siden hun flyttede ind :slight_smile: Også hendes mand, Egon :smiley:
http://imgur.com/zvV1Tkb[/QUOTE]

beskær dem før du smider dem op, fx picasa, eller brug en resize…kan ikke huske hvilke gratis programmer der har en resizer

har været på jagt efter den fyr her længe…hvis ellers mit billedupload virker …rød glente

Pixlr kan i hvert fald.

WOW til den røde glente! Jeg gætter på, den er skarpere i en mindre udgave, men det er stadig et fantastisk billede.

billedet er vredet lidt …en del…det er taget i næsten direkte modlys, så fuglen kom ud som næsten sort. afstanden er 30-40m…skulle jeg ha’ haft en bedre vinkel, havde det været 400m gennem en granskov …naaah…ku’ nok få et bedre resultat med en tur i photoshop eller lign.

  • der er efter sigende 3 yngelpar i omegnen, og da jeg kom forbi var begge forældrefugle der, den ene fløj, om den havde fanget noget…ved ikke
  • en af de andre har jeg haft …“stor fornøjelse” af, har nemlig nydt den adskillige gange på ganske tæt hold ….uden kamera, den har en brækket halefjer, så den er let genkendelig

Min ene ækse har haft et kedeligt skjold, men nu er det begyndt at få farve :smiley: og han er også begyndt at få lidt farve i ansigtet og på hans ben :smiley:
Æske hannerne kan blive ret farvestrålende !

det er en flot glans den har…

Mine pragtsnerler har nu endelig bestemt sig til at vise sig.
Ikke overbevisende blomstring, men lidt kan også gøre det i denne sommer.

Jeg er helt vild med denne pink “Scarlet oHara”, hvis jeg tænker på hvad jeg betalte for de frø og hvor få der har bestemt sig at blomstre…

Og så min tipi. Den har 8 snore og det var meningen at hveranden skulle være mørkelilla (egne frø, så helt gratis) og hveranden skulle så være pink, sort, hvid og sart lyseblå. Tja bom bom… Men tanken var der :slight_smile:

Og så et tæt på billede.
Og ja jeg giver frø væk, har virkelig mange, så kig fordi på en udstilling, skal nok have med både i Herlufmagle og Vamdrup, hvis der er nogle der ønsker at dyrke pragtsnerler næste år. De lilla er supernemme at få til at gro, de andre farver not so much.

Det er jo nok ikke pragtsnerler, men ellers vil jeg sige, at de lyserøde gror, som om de dagligt blev fodret med substral. Der er nærmest ikke en eneste gren på syrenbuskene, der ikke er filtret ind i dem. Nu er syrenbuske så heldigvis ikke sådan at forstyrre.

Men de lilla er da rigtig fine, også uakkompagneret af andre farver :slight_smile:

Det er jo nok ikke pragtsnerler, men ellers vil jeg sige, at de lyserøde her på matriklen gror, som om de dagligt blev fodret med substral. Der er nærmest ikke en eneste gren på syrenbuskene, der ikke er filtret ind i dem. Nu er syrenbuske så heldigvis ikke sådan at forstyrre.

Men de lilla er da rigtig fine, også uakkompagneret af andre farver :slight_smile:

Lørdag morgen…Clara og Gustav er på ferie her og det er lige et par minutter før vi tager til Knuthenborg Park :slight_smile:
Det var en dejlig dag…meget varm…pyha…men så hyggelig :slight_smile:
Vi fik mange gode grin af de to…det gør vi altid :tihi:
Men…alt var ikke fryd og gammen, vi var på den store legeplads med vandland osv…ved vand-legepladsen startede vi med dem.
De rendte i hedebølgen og legede i vand og vi var forberedt på at der ville det tage laaaaang tid før de blev trætte af at være…men nej…efter ca 20 min. var begge ved at dø af kulde…så tilbage til bilen og tørt tøj på…
Så kunne vi gå tilbage igen og de skulle prøve resten af de aktiviteter der er for børn…de skulle prøve det hele og vi sad ved hvert sted og ventede og kiggede på alt det de kunne og syntes var sjovt…og så var det at det hele blev uhyggeligt…Clara var væk…mellem 1000 andre børn :uha:
Det var godt nok ikke sjovt…alle vegne ledte vi…men nej, hun var væk…alle de tanker der kom…først råbte vi …Clara vi skal videre…og så blev der mere og mere panik…Tommy mente at hun drillede os og havde gemt sig i det anlæg med rutsjebaner og det gik han gennem, men nej, der var hun ikke, jeg turde ikke gå væk fra det sted hun sidst havde set os for hvis nu hun kom tilbage der…der var bare panik hos os…og så er det Gusse siger…Nu kører vi bare hjem og så kommer hun ikke med hjem…:høhø:
Ca 15 min. var Clara væk…hun var bare gået videre da hun hørte at vi ikke ville være der mere…og som hun sagde…jeg kan da sagtens finde jer igen…dumme unge :hjerte:…morfar og mormor blev så bange…

Kan andre end jeg selv se dette billede?

[QUOTE=Beydana;1289654]Kan andre end jeg selv se dette billede?

[/QUOTE]

Jeg kan, og sikke en fin giraf :cool2: Ej spørg til side, sikke en fin blomst, flot med den røde og lilla farve sammen. Hvilken blomst er det?

Tak :slight_smile: Jeg ville lige teste om jeg kunne kopiere ind fra et privat album på FB.
Det er bare en alm. fuchsia, som jeg har flere af. Men det pudsige er, at den blomstrede med alm. små blomster i starten, og her i 2. omgang, er der kommet nogle kæmpeblomster :slight_smile: De andre fuchsia, jeg købte på samme tid bliver ved med at lave små blomster.

Nej, hvor er den flot, Katrine. En helt almindelig fuchsia er det da vist ikke :slight_smile:

Brita kan andet end at sy nullerputsenge. Hun har lige syet nye hynder til min gamle kurvestol, og nøj hvor er den blevet flot :thumbup:

Før:

Efter:

Wauw, det pyntede da gevaldigt, Solveig. :slight_smile:

Ja mon ikke. Det er faktisk min gamle ammestol, jeg brugte da min datter var spæd for 22 år siden. Hun har så siden brugt den rigtig meget, så intet under at den var slidt op. Men nu er den så god som ny igen, takket være Brita :thumbup: Man sidder rigtig godt i den, og min datter er bare så glad for at hun nu kan få sin yndlingsstol igen :smiley:

Den er blevet rigtig fin, men det var også noget SÅ smukt stof og det var SÅ nemt at sy i.

      • Updated - - -

Den er blevet rigtig fin, men det var også noget SÅ smukt stof og det var SÅ nemt at sy i.

En dejlig dag vi havde på Bakken i dag :smiley:
Og et kort øjeblik kunne vi få Gustav til at være Daniel Skjern :tihi:

:venter: Når man lige kommer hjem, efter man har fået leveret 3 paller træpiller - og ser dette! :argh:Chaufføren vil self. ikke vedkende sig at han har lavet skaden. Men han er altså den eneste for uden de to taksatorer vi lige har haft ude (hvor skaden ikke var der). :thumbdown: Så nu er der sendt en mail til firmaet - tror ikke vi hører noget, men tja vi er ikke dårligere stillet end nu. Er bare så ærgerlig over det hak, vi har kun boet her én uge og allerede er der noget som er gået i stykker. (ja, ja det er da til at lappe men stadig) Og så ikke engang os selv der har ødelagt det.