Alt andet end kat 2016

Naaaaah…den er fredet nu, så havde jeg bare set det for 14 dage siden…den har været her en 3 uger ca…den er ikke hæmmet af det i øjeblikket, så man kan vel sige at den er OK …men hænger den rundt her til maj…så bli’r den bøffer…bøffet…nowe…jægere er der mere end rigeligt af i omegnen, ca 17 på et dusin :høhø: og i hvert fald 2 riffeljægere mindre end 3 minutter herfra

edit: fandt faktisk foto fra 30/1 med ham, men han står i en vinkel så det ikke umiddelbart ses…

nogen der tør gi’ et bud på hvad det er for et dyr ?..på størrelse med rådyr, farve er lysere og med pletter som los…beklager den dårlige kvali…var slet ikke den jeg skulle ta’

• rådyr gik ca 10 meter fra hvor den var ca 10 minutter senere

luften er fantastisk klar…et fra i eftermiddag, ved ikke om forum komprimerer så meget at man ikk kan se månen…men sol og måne i samme billede, og et af månen nu…hvorfor er der altid for meget måne når det er så klart :mad:

:yikes: - det er da en gepard med de prikker…!!! :besvimer:

Dét ville være cool, men jeg tvivler … har dog ingen umiddelbare bud på hvad det så kan være!

Nej, der kan du bare selv se - det er en gepard :slem: Prøv lige at se sådan en fyr, set lidt utydeligt bagfra! Det er helt sikkert en jysk gepard :wink:

Ulve, geparder, hvad skal der snart ske med danmark?!

Turister, safariture - masser af turister, øget valutaindtægt :slem:

[QUOTE=Jim;1276097]nogen der tør gi’ et bud på hvad det er for et dyr ?..på størrelse med rådyr, farve er lysere og med pletter som los…beklager den dårlige kvali…var slet ikke den jeg skulle ta’

• rådyr gik ca 10 meter fra hvor den var ca 10 minutter senere[/QUOTE]

En plettet kænguru? :tihi:

Ej, jeg har ingen bud overhovedet, udover beskrevet størrelse versus det jeg kan se på billedet ikke lige ligner noget jeg før har set i det fri her i DK.

Det kan være Richard Østerballe har en slags Søren Sko, der lige tager en usuperviseret springtur nu og da :slem: Der er ikke langt fra Jim i Jelling til Givskud Zoo, under 10 km…! :yikes:

beskrivelse/ fotos af los passer rimeligt godt på billedet…men tvivler stærkt på at råvildt ville vade forbi kort efter at så’n en fyr havde været der, på den anden side ved jeg ikke hvordan deres lugt er, vs almindelig kat, ræv, grævling osv…altså om de overhovedet ville reagere

der er andre kendte invasive arter i …området (med lidt god vilje) muflon skulle der være op til 600 af i sdr omme området, og munchak hjorten skulle også være i midtjylland, men de ligner ikke. sverige og norge har ca 2000 losser, og der er los i tyskland, så muligheden for los er der…los har et jagtområde op til 400 km², og jeg bor jo i den grønne korridor…må ha’ fat i en af givskuds biologer

Ja tak! Helt seriøst er jeg ved at revne af nysgerrighed :slight_smile:
VH
Susanne

Bare spørg om de mangler noget stort og plettet. Et par sekunders tavshed betyder Ja. :tihi:

[QUOTE=Susanne W;1276259]Nej, der kan du bare selv se - det er en gepard :slem: Prøv lige at se sådan en fyr, set lidt utydeligt bagfra! Det er helt sikkert en jysk gepard :wink:

[/QUOTE]

Ser den på jims billedet ikke for tyk ud?

Hmm skal man til at tænke på at skriver Jim ikke en dag er han blevet dyrets bytte…
Gad egentlig vide om rådyr og krondyr kender alle rov dyrs lugte… for jeg har altid svært ved at forestille mig hvilke rovdyr i den fri natur som vil havde dem som naturlige byttede (altså ud over at vi bruger dem som bytte) synes jo heller ikke altid de er bange for hunde der løber vildt

Det kunne godt ligne en los. Og så er det nok ikke én af Richard Østerballes katte :wink:

[QUOTE=Susanne W;1276326]Det kunne godt ligne en los. Og så er det nok ikke én af Richard Østerballes katte :wink:
[/QUOTE]

Jeg søgte lidt på Google, og i 2011 var der en los løs i Østjylland. Den var undsluppet fra nogle ejere (hvorfor holder man en los som kæledyr - eller hvad de nu har holdt den som :mad:). Men det kunne da være spændende, hvis den var på vej tilbage i DK lige som ulven :slight_smile:

Var der ikke også fundet en rådyr i handbjerg relativ tæt på Struer som var blevet spist, men som så for pænt spist ud i forhold til var det en ulv der havde spist den, så hvem ved måske er der fler end 1 los i det fri

Jeg mener det var en de to(?) losser som Anette og Kim Agerbak har. De har også opdræt af maine coon under navnet Hopeless Tribes. Jeg har ikke selv været på besøg hos dem, men blandt andet Randers Studiekreds har været der :slight_smile:

Så det vil sige, det er den der lille lokale zoo et sted i Øst/Midtjylland? Det stod der ikke noget om i nogen af de artikler, jeg læste, men det kan da godt være.

Solnedgang over Tyskland - set fra vinduespladsen i et fly