Angående Dansk Folkeparti

[quote=Eva;290119]Hvem er det, der siger at de mørke fremmede ikke er gode nok?

Det har der jo slet ikke været tale om - det er de utilpassede, der snakkes om - og det er nok ikke dem, der har et bageri eller pizzeria.[/quote]

Ikke?

Og hvor står der i politikken at det kun er de utilpassede? Og hvordan utilpassede? Hvis man ikke ønsker flere flygtninge til landet, ønsker dem hjem, der er mulighed for at sende hjem, generalisere invandrere/flygtninge over een kam… tja så kan jeg ikke andet end at tro at det også gælder pizza-manden feks :høhø:

[quote=Justice;290121]Ikke?

Og hvor står der i politikken at det kun er de utilpassede? Og hvordan utilpassede? Hvis man ikke ønsker flere flygtninge til landet, ønsker dem hjem, der er mulighed for at sende hjem, generalisere invandrere/flygtninge over een kam… tja så kan jeg ikke andet end at tro at det også gælder pizza-manden feks :høhø:[/quote]

Hvor ser du i deres partiprogram at de ønsker ALLE flygninge/indvandrere sendt hjem?

Jeg læste netop i dag, at det var dem, der ikke ville/kunne tilpasse sig og som ikke betragtede Danmark som et godt sted at være, der skulle have en pose penge for at rejse hjem.

Og ærlig talt, hvis de ikke kan lide at være her, men længes hjem, så må det da være fint at kunne komme hjem med en startkapital?

Det blev fremhævet, at det ikke drejede sig om velintegrerede flytninge/indvandrere, så jeg tror ikke, at din pizza-mand er i farezonen.

:D:D:D:D:D

Jeg har haft det stående længe og jeg ved godt at du sikkert føler dig som gud på mange områder kære Regitze, men du kan desværre ikke også bestemme hvad der skal stå i vores signature eller hvorfor vi skriver det…

[quote=Sofie P.;290098]

Jeg vil ikke deltage i denne diskussion yderligere og har bedt Birthe om at slette mig som bruger.[/quote]

Jeg kan sagtens forstå dig Sofie, at du af alle mennesker skal finde dig i den opførelse fra admins side er dybt beklageligt. Jeg tror vi er rigtig mange der sidder med en meget dårlig smag i munden på dine vegne, og jeg tror også at kattegale skyder sig selv i poten ved konstant at lade de mere erfarene gang på gang tage tage alle huggene.

Jeg synes det er meget trist at der åbenbart sidder en, i mine øjne, tyran i toppen på kattegale…

jeg eller nogle andre admins har mig bekendt aldrig bedt en bruger ændre sin signatur hvis den ikke stred mod retningslinierne :slight_smile: Det gør din ikke på nogen måde… så hvorfor i alverden du tror vi vil blande os i det - det ved jeg ikke :slight_smile:

men ligefrem at skrive at man er nødt til at bevæge sig ned på et lavere plan hvis man skal være med i fællesskabet - eller direkte oversat “Blandt vanvittige må man selv være gal” be- og antyder at man selv synes man er for god til selskabet og egentlig er bedre værd… og så vækkes nysgerrigheden vel meget naturligt?

Hvis man ikke ønsker at fortælle andre at man synes de er mindre værd en en selv - hvad det så er man prøver at fortælle? :slight_smile:

[quote=Battlestar;290132]
jeg eller nogle andre admins har mig bekendt aldrig bedt en bruger ændre sin signatur hvis den ikke stred mod retningslinierne :slight_smile: Det gør din ikke på nogen måde… så hvorfor i alverden du tror vi vil blande os i det - det ved jeg ikke :slight_smile: [/quote]

Nej, det er kun i strid med tidligere opstillet spilleregler at spørge om vores signatur i denne tråd. Hvor mange gange er der ikke blevet skrevet at man SKAL holde sig til topic og ABSOLUT UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER NOGENSINDE må gå offtopic i en tråd - ja jeg har fået det at vide nok gange til ikke at svare på dit spørgsmål - men det sjove ved spilleregler er jo at de hurtigt kan ændres alt efter hvem spilleren er :slight_smile:

Det er íkke et spørgsmål om, at jeg ikke kender din bydel - jeg arbejder på
Nørrebro og har gjort det siden 1994, så jeg kender skam godt til
forholdene.

Tilstandene på Nørrebro siger bare ikke noget om indvandrere generelt,
men om en flok utilpassede, der hærger en hel bydel.

dårligt tilpassede fremmede, uintegrerbare, hmmm…

når disse mennesker kommer herop så bliver de anbragt i asylcentrer i årevis, overfyldte asylcentrer hvor både børn og voksne mistrives, hvor mange har psykiske problemer, kunne det tænkes at en stor del af skylden for den manglende integration skyldes netop DET, at man fra start tvinger dem ind i en verden der ikke er mennesker værdig, hvis jeg havde sådan en oplevelse i rygsækken er jeg sikker på at jeg osse ville have svært ved at integrere mig.

Nu vil jeg slet ikke nævne hvem det er der har bestemt at det skal være sådan :slight_smile:

det tror jeg også jeg ville have - men det er heller ikke den gruppe der sigtes primært efter. Det er den gruppe der til trods for alle tilbud ikke på nogen måde gør en indsats for at blive integreret.

Det er heller ikke buschaufføren eller pizzamanden eller rengøringsasistenten eller truckføreren der alle har et (og ofte flere) job og taler dansk…

De stakkels mennesker der befolker vores asylcentre udsættes ganske rigtigt for uværdig behandling - men i samme sekund der tages hånd om deres sager er udfaldet i langt de fleste tilfælde positivt. Disse mennesker er ikke majoriteten af de utilpassede der er tale om… for de ønsker at skabe et bedre liv for dem selv og familien… og selv om vi ikke har formået at skabe de rammer for dem vi burde ved ankomsten - så er langt de fleste - der ikke i øvrigt er psykisk syge - meget indstillet på at arbejde for at få et godt/tåleligt/værdigt liv… og dermed adskiller de sig betragteligt fra den gruppe der sigtes efter…

Næh det er alle de utilpassede unge, og jeg vil gerne vide hvor mange at dem der startede deres liv som “burhøns” her i DK, for selvfølgelig kan det ikke undgås at påvirke dem i utrolig negativ grad.

jeg finder det “interessant” at mange himlede op om måden en kattehandler havde sine katte på, men som finder det ok at staten behandler mennesker på samme måde. For mig hænger det bare ikke sammen.

[quote=Marianne H;290151]Næh det er alle de utilpassede unge, og jeg vil gerne vide hvor mange at dem der startede deres liv som “burhøns” her i DK, for selvfølgelig kan det ikke undgås at påvirke dem i utrolig negativ grad.

jeg finder det “interessant” at mange himlede op om måden en kattehandler havde sine katte på, men som finder det ok at staten behandler mennesker på samme måde. For mig hænger det bare ikke sammen.[/quote]

det er muligt der er nogle der har lavet den statistik - jeg har ikke selv set den men ja - det kunne være interessant at se OM der er en sammenhæng der… for det kan ikke udelukkes… hvis deres adfærd skyldes krigsoplevelser - så er det forståeligt, men det undskylder jo på ingen måde hele den massive gruppe af unge der er kommet hertil som helt små og ikke husker krig men som har truffet det bevidst valg at kaste vrag på danskheden…

jeg er af den overbevisning, at hvis der var så stor en procentdel der havde startet deres liv i asylcentrene - så ville det være en problematik som indvandre-samfundet forsøgte at gøre opmærksom på… men da de selv går forrest blandt dem der tager afstand fra ballademagerne, så er det min opfattelse at det ikke er en procentdel der gør en forskel i det store billede…

Nu har jeg læst mig gennem de indlæg der er kommet til siden jeg blev nødt til at forlade jer i går.

Jeg mangler at få svar på følgende:

Respekt er i øvrigt et underligt ord i denne sammenhæng, for hvilken slags respekt er det der tænkes på?
Er det den respekt der kommer af angst?
Er det den respekt der kommer af velvilje?
Er det den respekt der kommer af "nu skal du F****** respektere …?

Hvilken respekt tænkes der på?

Der er skrevet en hel del andet, som egentligt er fuldstændigt fjollet. Hvorfor begynde at skrive at vi der ikke stemmer på DF siger, at DF og deres tilhængere i bund og grund er nazister? Det er der INGEN der skriver :S Det er desværre en af de omskrivninger af de indlæg der er lavet - og det er nu en gang meget uheldigt.

Vi er jo alle fuldstændigt enige om, at de idioter der laver L*** og ballade ikke har en positiv indvirkning i det danske samfund. Det gælder både Jens Mohammed, Brian, Issam osv.

Men jeg finder det mere end umådeligt trist, at indlæg forvrænges, drejes og kommenteres i vest, når spørgsmålet stilles i øst.

Og hvorfor i alverden begynde at kommentere signaturen?? Hvor er vi så henne?? Helt seriøst - det er da at gå i barnesko… :thumbdown:

Men tilbage til mit spørgsmål.

Hvilken respekt er det der forlanges???

jeg vil super gerne give et bud…

den respekt jeg tænker på er den der kommer af velvilje… :slight_smile: IKKE fordi vi har givet dem et sted at være, og ikke fordi det er det mindste de kan gøre…

men fordi Danmarks faktisk er et land der rummer nogle værdier som er meget værd. De nye danskere må sige hvad de vil, gøre (stortset) hvad de vil og de er velkomne… - derfor forventer jeg respekt der kommer af velvilje…

respekt der kommer af angst eller tvang - det er i mine øjne kun accept - det er ikke respekt…

accept kan vi godt leve med - men hvis vi gerne vil have glade mennesker der bidrager positivt - så er accept ikke nok - så er det en fordel hvis de kan få øje på de gode ting der er ved DK og behandler vores værdier efter fortjeneste

håber det er svar på det du spørger om - ellers må jeg prøve igen :slight_smile:

[quote=Annette O;290164]Nu har jeg læst mig gennem de indlæg der er kommet til siden jeg blev nødt til at forlade jer i går.

Jeg mangler at få svar på følgende:

Respekt er i øvrigt et underligt ord i denne sammenhæng, for hvilken slags respekt er det der tænkes på?
Er det den respekt der kommer af angst?
Er det den respekt der kommer af velvilje?
Er det den respekt der kommer af "nu skal du F****** respektere …?

Hvilken respekt tænkes der på?

Der er skrevet en hel del andet, som egentligt er fuldstændigt fjollet. Hvorfor begynde at skrive at vi der ikke stemmer på DF siger, at DF og deres tilhængere i bund og grund er nazister? Det er der INGEN der skriver :S Det er desværre en af de omskrivninger af de indlæg der er lavet - og det er nu en gang meget uheldigt.

Vi er jo alle fuldstændigt enige om, at de idioter der laver L*** og ballade ikke har en positiv indvirkning i det danske samfund. Det gælder både Jens Mohammed, Brian, Issam osv.

Men jeg finder det mere end umådeligt trist, at indlæg forvrænges, drejes og kommenteres i vest, når spørgsmålet stilles i øst.

Og hvorfor i alverden begynde at kommentere signaturen?? Hvor er vi så henne?? Helt seriøst - det er da at gå i barnesko… :thumbdown:

Men tilbage til mit spørgsmål.

Hvilken respekt er det der forlanges???[/quote]Respekt her betyder slet og ret en trussel.

Det virker kun hvis man har noget at true med, dvs. hvis man har magten.

F.eks kan man, hvis man har magten her i DK, true med at smide andre ud af deres bolig og helt ud af landet.

Sig til hvis det ikke er svar på det du har spurgt om, ellers må jeg prøve igen.

[quote=Battlestar;290166]jeg vil super gerne give et bud…

den respekt jeg tænker på er den der kommer af velvilje… :slight_smile: IKKE fordi vi har givet dem et sted at være, og ikke fordi det er det mindste de kan gøre…

men fordi Danmarks faktisk er et land der rummer nogle værdier som er meget værd. De nye danskere må sige hvad de vil, gøre (stortset) hvad de vil og de er velkomne… - derfor forventer jeg respekt der kommer af velvilje…

respekt der kommer af angst eller tvang - det er i mine øjne kun accept - det er ikke respekt…

accept kan vi godt leve med - men hvis vi gerne vil have glade mennesker der bidrager positivt - så er accept ikke nok - så er det en fordel hvis de kan få øje på de gode ting der er ved DK og behandler vores værdier efter fortjeneste

håber det er svar på det du spørger om - ellers må jeg prøve igen :)[/quote]

Vi kan sagtens blive enige i, at Danmark (for os) har nogle værdier der er meget værd. MEN det der har værdi for dig og mig, er ikke nødvendigvis lig med værdier for en muslim.
Selvfølgelig skal vores land ikke skændes (vores værdier skal ikke ødelægges) det kan vi sagtens blive enige om, men at FORLANGE respekt er i mine øjne lige i overkanten.

Hvis jeg tager til et land, hvor eksempelvis omskæring er tilladt og meget udbredt, så kan jeg ikke respektere denne handling (vil have svært ved at acceptere den) Skulle jeg dreje billedet lidt, så er din forventning til mig, at jeg skal respektere dette.
En person af anden herkomst end dansk, kan være opvokset med, at IKKE omskårede piger er urene. Denne person kan have hørt dette gennem hele livet, og når denne person så kommer til et land fyldt med “urene piger”, kan måske have svært ved at respektere landet.
Denne mangel på respekt KAN komme af uvidenhed eller af tradition, og så længe denne person ikke er klar over det fulde omfang af “vores” ideologi og menneskesyn, så kan det være svært for personen at respektere dette.

Jeg håber selvfølgelig at der kommer en forståelse for vores livsførelse, men jeg FORLANGER ikke respekt, og jeg (min personlige mening) opfatter din forventning til respekt som den der "nu skal du F****** respektere … "

Man gør sig fortjent til respekt (i mine øjne), ved de handlinger man gør, og den måde hvorpå man behandler andre - man kan ikke forlange den.

[quote=SineGry;290131]Jeg kan sagtens forstå dig Sofie, at du af alle mennesker skal finde dig i den opførelse fra admins side er dybt beklageligt. Jeg tror vi er rigtig mange der sidder med en meget dårlig smag i munden på dine vegne, og jeg tror også at kattegale skyder sig selv i poten ved konstant at lade de mere erfarene gang på gang tage tage alle huggene.

Jeg synes det er meget trist at der åbenbart sidder en, i mine øjne, tyran i toppen på kattegale…[/quote]

Jeg synes simpelthen, at du er så arrogant og uforskammet SineGry. :frowning:
Du går langt over grænsen, hvad jeg synes er passende for en bruger
på Kattegale.

Du læser indlægene, som Fanden læser Bibelen…
Du opfatter kun indlæggene; som det passer i dit kram. :frowning:
Uanset hvad man skriver.

Jeg skrev ganske tydeligt; at de, der gerne måtte pille af,
var de muslimer, som betragtede os danske kvinder som ludere;
men heller ikke her læste du, hvad jeg skrev.

[quote=Mona Jensen;290213]Jeg synes simpelthen, at du er så arrogant og uforskammet SineGry. :frowning:
Du går langt over grænsen, hvad jeg synes er passende for en bruger
på Kattegale.

Du læser indlægene, som Fanden læser Bibelen…
Du opfatter kun indlæggene; som det passer i dit kram. :frowning:
Uanset hvad man skriver.

Jeg skrev ganske tydeligt; at dem, der gerne måtte pille af,
var de muslimer, som betragtede os danske kvinder som ludere;
men heller ikke her læste ud, hvad jeg skrev.

Du læser indlægene, som Fanden læser bibelen.[/quote]

Mona det er fair nok du gerne vil svare Sine, men kan du forstå jeg finder det meget mærkværdigt at du vælger at gå ind i tråden for at give dette svar, men ikke vil svare mig på det i mit indlæg til dig som ikke handlede om ludere? Det havde trods alt noget at gøre med tråden og var skrevet da jeg gerne ville forstå hvor du ville hen med dit indlæg.

Nu har jeg endelig tæsket mig igennem denne alen lange tråd, og min umiddelbare tanke er "hold da op :uha: "

Nogle stemmer på DF og andre gør ikke, men noget der undrer mig er, at dem der ikke stemmer på DF mere eller mindre skal komme med en afhandling af, hvorfor de ikke gør.

Jeg stemmer ikke på DF fordi der er et parti, jeg har langt flere synspunkter til fælles med, fordi jeg ikke bryder mig om Pia K og hendes partifæller og fordi jeg ikke mener de kan bidrage med noget JEG kan bruge til noget.

Ganske kort:

Jeg gav eksempler i mit første indlæg på de ting/handlinger/ordvalg fra partiets medlemmer, som jeg ikke bryder mig om. Jeg kan finde flere, hvis det er. Camre slap vist for tiltalelse efter racismeparagraffen pga “De avler som rotter”.
Messerschmidt kom med en lam undskyldning for at have heilet i TIVOLI- dvs et offenligt sted i KBH - og synget tyske sange fra Hitler Jugend (hvor kender han dem fra?)

Og listen er lang. Personer som Langballe og Camre fremstår i mine øjne som så uintelligente, at jeg ikke fatter, at folk stemmer på dem.

Jeg ved ikke, hvormange der lyttede til Pias årstale i dens fulde ordlyd? Jeg gjorde og det løb mig koldt ned af ryggen. Retorikken er skræmme-populisme - ganske som nazisternes var.

Dette gør ikke DF til Nazistparti, eller medlemmerne til nazister, men retorikken er letgenkendelig, HVIS man tør lytte til den for alvor (hvilket en hel masse folk i Tyskland i 30erne ikke gjorde før senere - de sad bagefter i chok over, at de var hoppet på så tyk en limpind).

Der er INGEN i denne tråd, der har kaldt andre for nazister - men der er flere, som har gennemskuet retorikken hos DF, og personligt glæder det mig.

Men det betyder ikke, at jeg hader alle, der stemmer på DF. Jeg kan sagtens debattere politik uden at tage det personligt.

Fx må I gerne kalde mig en kommunistisk rød lejesvend, fordi jeg stemmer SF:-)

MVH

Jeg vil hellere bo ved siden af en rockerborg end bo på Nørrebro. Dog vil jeg måske have et problem i dag, men det vil så være pga dem der skyder efter rockerne, men med rockerne ville jeg absolut ikke have nogle problemer.
Jeg ville føle mig 100 gange tryggere ved at gå blandt en flok rockere end blandt en folk af anden etnisk oprindelse (kalder man dem nydanskere, eller :?)