Angående Dansk Folkeparti

[quote=Sofie P.;289061]For at svare på hovedspørgsmålet, fordi at frygt skaber utryghed og had, og DF er eminente til at udpege syndebukken, og dermed kanalisere alt den frygt et sted hen, uden hensyntagende til i hvor høj grad, at vi etniske danskere selv hæmmer integrationen og er med til at skabe vores fjender, både i og udenfor Danmark.

Og ja, de er efter min mening stærkt racistiske og fremmedfjendske i grad der skræmmer mig, og det undre mig valg efter valg, at det er hvad folk vil have. :S De har naturligvis nogen fornuftige holdninger til andre emner, men deres indvandrepolitik er så meget i mod mit menneskesyn, at jeg aldrig kommer til at stemme på dem.[/quote]

Og deres vælgere er ligeledes gode til det med skræmmebilleder og at udpege en syndebuk. Som det ses her:

M & M- mor her var jeg faktisk lige ved at blive temmeligt sur. Nu ved jeg jo efterhånden en del om dig og dine moralske holdninger på diverse fronter.

Men den var atlså bare for klam, den sammenligning. Det svarer jo på ingen måde til min drilleremse. Du skulle have skerevet Sheer og Villy eller noget.

Det andet var ikke i orden MogM og det håber jeg du fatter.

Uhhf, jeg kan under ingen omstændigheder lide DF, puh ha, jeg synes ikke det er noget godt overhovedet! Jeg kan ikke være så saglig i denne debat, da jeg så hurtigt går over i en debatform jeg ikke bryder mig om at bruge!

Nu starter det allerede kan jeg mærke… Jeg forstår ikke hvordan man kan støtte deres tilgang til flygtninge og indvandre, for det emneområde er trods alt en mærkesag og et mærkevare for dem! … Det er noget jeg ikke lærer at forstå, tolerere, eller acceptere!

[quote=M&M-mor;289074]Jeg har overvejet at stemme DF fordi jeg er enig med dem i deres udlændingepolitik, men der er for meget socialdemokrater over dem i andre sammenhænge (Aalborg er en totalt socialkammeratisk by, så jeg kender mine lus på travet), så jeg sætter kryds ved Vibeke Gamst (K (eller C, vælg selv)) den 17. (og det synes jeg også, I andre aalborgensere skal gøre) :ok:

Men Eva, som svar på dit spørgsmål, så tror jeg i høj grad, at DF’s succes skyldes, at de er de eneste, der har turdet tage fat i problermerne forbundet med den muslimske masseindvandring, og det har der været og er der fortsat et stort behov for. Flere andre partier er så efterhånden vågnet op til dåd også, men det tog dælme lang tid og problemer i en størrelsesorden, som man skal være medlem af de radikale for at kunne ignorere… Forsøgene på at undertrykke folkestemningen ved at kalde alle, der ytrede bekymringer i den retning for racister, er heldigvis fejlet, ikke mindst pga. DF’s vedholdenhed :)[/quote]

Tjaa, men efter manges mening er man stadig racist, hvis man ytrer sig positivt om DF - og endnu værre, hvis man endda stemmer på dem.

:uha::uha::uha::uha:

Nu bor jeg ikke i Aalborg - men liste K kunne jeg nu aldrig finde på at stemme på.
Og heller ikke B og V.

:tihi::tihi::tihi::tihi:

[quote=M&M-mor;289074] (K (eller C, vælg selv)) den 17. (og det synes jeg også, I andre aalborgensere skal gøre) :ok:

[/quote]

Nej tak - helst ikke :thumbdown:

Jo - Jeg stemmer på DF!

De har “jordforbindelse”, kalder tingene ved rette navn og bider sig fast i at få gennemført deres valgløfter - også EFTER valget (i modsætning til andre partier).

[quote=skeem;289064]syntes ikke det er at være rascitiske på nogen punkter og der må være noget om det de siger for ellers stemte folk ikke på dem.
Deres udlændnings politik er også en af grundene til jeg stemmer på dem , og ret må de havde i de ting de siger for igen ellers for de ikke stemmerene .[/quote]

Sådan kan man ikke argumentere, blot fordi mange stemmer på dem, betyder det ikke de har ret.
Bare tænk på nazitidens Tyskland, der var de mange, som var enige i at jøder var andenrangsmennesker, og at det var okay at slå flere millioner ihjel. Nej, flertallet har ikke nødvendigvis ret, de er bare flere.

Jeg synes DF står for den laveste fællesnævner, og hvordan mennesker kan blive umenneskelige og hadske, når de bliver utrygge og bange. DF servere diverse frygtelige billeder på et sølvfad, som gør folk bange og samtidig siger de, at de har løsningen, smart trick - ja, koldt og beregnende - ja.

[quote=Sofie P.;289092]Sådan kan man ikke argumentere, blot fordi mange stemmer på dem, betyder det ikke de har ret.
Bare tænk på nazitidens Tyskland, der var de mange, som var enige i at jøder var andenrangsmennesker, og at det var okay at slå flere millioner ihjel. Nej, flertallet har ikke nødvendigvis ret, de er bare flere.

Jeg synes DF står for den laveste fællesnævner, og hvordan mennesker kan blive umenneskelige og hadske, når de bliver utrygge og bange. DF servere diverse frygtelige billeder på et sølvfad, som gør folk bange og samtidig siger de, at de har løsningen, smart trick - ja, koldt og beregnende - ja.[/quote]

Syntes det er modbydlig du samligner DF med nazisternes tid … Kan blive så gal, syntes nærmer med det du skriver at du er laver end DF …
For de har inte med tiden at gøre …

[quote=Sheer;289082]Og deres vælgere er ligeledes gode til det med skræmmebilleder og at udpege en syndebuk. Som det ses her:

M & M- mor her var jeg faktisk lige ved at blive temmeligt sur. Nu ved jeg jo efterhånden en del om dig og dine moralske holdninger på diverse fronter.

Men den var atlså bare for klam, den sammenligning. Det svarer jo på ingen måde til min drilleremse. Du skulle have skerevet Sheer og Villy eller noget.

Det andet var ikke i orden MogM og det håber jeg du fatter.[/quote]

Aaa, ok, ham wahid var helt klart at stramme den… :høhø: Blev bare lidt provokeret af dit forsøg på at score billige points, det håber jeg, du fatter :slight_smile:

Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i drivhus

[quote=Mega;289091]Jo - Jeg stemmer på DF!

De har “jordforbindelse”, kalder tingene ved rette navn og bider sig fast i at få gennemført deres valgløfter - også EFTER valget (i modsætning til andre partier).[/quote]

HELT ENIG MED DIG

[quote=Sofie P.;289092]Sådan kan man ikke argumentere, blot fordi mange stemmer på dem, betyder det ikke de har ret.

Jeg synes DF står for den laveste fællesnævner, og hvordan mennesker kan blive umenneskelige og hadske, når de bliver utrygge og bange. DF servere diverse frygtelige billeder på et sølvfad, som gør folk bange og samtidig siger de, at de har løsningen, smart trick - ja, koldt og beregnende - ja.[/quote]

Man behøver såmænd bare at læse avisen eller se nyhederne på TV, så er man skræmt nok.

Jeg mener seriøst, at der er grund til at være bange for udviklingen og at det er godt, at bare et parti tager fat på problemerne, når de andre vælger at lukke øjnene.
Men de har vist så småt efterhånden fået dem op.

Altså, nu sagde Sofie ikke at DF var lige som nazi-Tyskland, men at mange mennesker godt kan blive revet med af noget der ikke længere opfattes som korrekt. Om DF så bliver det handler vel om hvordan verden udvikler sig. Altså kort sagt, fordi man er mange har man ikke nødvendigvis ret.
Se bare at man engang troede at jorden var universets centrum og at jorden var flad :wink: Bare fordi alle troede det var det jo ikke korrekt

[quote=skeem;289097]Syntes det er modbydlig du samligner DF med nazisternes tid … Kan blive så gal, syntes nærmer med det du skriver at du er laver end DF …
For de har inte med tiden at gøre …[/quote]

Lise - jeg tror sammenligningen er for at vise, at selvom man er mange om en mening, så gør den bestemt ikke meningen mere rigtig, og lige på det punkt er jeg helt enig med Sofie.

[quote=skeem;289097]Syntes det er modbydlig du samligner DF med nazisternes tid … Kan blive så gal, syntes nærmer med det du skriver at du er laver end DF …

Altså, nu sagde Sofie ikke at DF var lige som nazi-Tyskland, men at mange mennesker godt kan blive revet med af noget der ikke længere opfattes som korrekt. Om DF så bliver det handler vel om hvordan verden udvikler sig. Altså kort sagt, fordi man er mange har man ikke nødvendigvis ret.
Se bare at man engang troede at jorden var universets centrum og at jorden var flad :wink: Bare fordi alle troede det var det jo ikke korrekt.

[quote=Mona Jensen;289019]Jeg er vild med Pia Kjærsgaard.
Hun er et naturtalent…:slight_smile:

Men jeg er ikke vild med Dansk Folkeparti.
Jeg er heller ikke vild med de Radikale.
Jeg er heller ikke vild med Venstre.
Jeg er heller ikke vild med Enhedslisten…

Ih…du milde…så er der næsten ingen tilbage…:tihi:

Bare der dog var nogen, som jeg var vild med…[/quote]

Enig, jeg har generelt heller ikke megen fidus til alle de der levebrødspolitikere…

For det første tager du helt fejl, jeg skriver ikke at DF har nogen sammenhæng med nazitidens Tyskland, det var for at illustrere at man ikke har ret, bare fordi man er mange der synes det samme, så prøv lige at læs det igen inden du bliver gal.

Udover det, så er der er lavet et speciale i dansk retorik, som har tydeligt har vist, at DFs sprogbrug i høj grad ligner det, som det nazistiske parti anvendte kort inden anden verdenskrig.
Og for at undgå misforståelse, så er det ikke fordi at jeg siger, at det så er det samme, men mere at måden man skaber et fjendebillede, om det er jøder eller muslimer er meget det samme, det er frygten der er drivkraften.

Og i øvrigt så synes jeg du skal holde en sober tone, for din sidste kommentar, og endda bygget på en misforståelse, er uacceptable.

Nu kommer jeg aldrig til at stemme længere til højre end SF, for mig er det enkelte individs frihed til at vælge det vigtigste:)
Men jeg kan godt forstå hvor det er DF formår at ramme plet, de taler til den del af befolkningen der hylder værdier som sikkerhed, tryghed og stabilitet, familie og fællesskab. Men det der gør det mindre spiseligt for mig, er at det gøres ved at bruge skræmmebilleder og øge intolerancen. Det var en teknik der blev brugt til det ypperste i 30’ernes Tyskland da et land lå i økonomisk krise og blev rendt over ende af en mand der forstod at spille på en befolkning der havde mistet tiltroen til sig selv, så det kan næppe forbavse at nogle kan drage parraleller.
Kriser og en øget nedadgående økonomisk udvikling i samfundet giver grobund for brug af syndebukke, jeg vil nu hellere søge en løsning på problemerne der kan tilgodese alle.

Marina

jeg kan lide deres politik og jeg syntes ikke den er rasitisk på nogen punkter. Kan lide de tør kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl i stedet for meget rundkreds snak, som thulesen dahl siger det kan hjælp med nogen ting og andre gør det ikke.

[quote=Eva;289100]Man behøver såmænd bare at læse avisen eller se nyhederne på TV, så er man skræmt nok.

Jeg mener seriøst, at der er grund til at være bange for udviklingen og at det er godt, at bare et parti tager fat på problemerne, når de andre vælger at lukke øjnene.
Men de har vist så småt efterhånden fået dem op.[/quote]

Vi er nok alle enige om at der er et problem som der bør gøres noget ved (lige som der også er ang. hospitalerne, skolerne, dyrevelfærd etc.) , der hvor vi nok bliver uenige er, ang. hvad vi mener der skal gøres og hvordan problemet skal gribes an :slight_smile:

Har man ikke forsøgt og forsøgt i årevis - uden held?

Måske SKAL der andre tiltag til?

[quote=Eva;289117]Har man ikke forsøgt og forsøgt i årevis - uden held?

Måske SKAL der andre tiltag til?[/quote]

Noget er der da forsøgt, og noget har virket i en vis grad og andet har ikke… og nogle forsøg har væet håbløse ugennemtænkte og der skal sikkert også andre tiltag til, dog mener jeg stadig ikke at de bør være af den type som DF promovere :slight_smile:

Jeg kom lige til at tænke over noget jeg oplevede i dag i bussen. En ung knægt af indvandre baggrund stod og snakkede i mobil, intet højt, agressivt eller generende. En normal rolig samtale. En ældre dame spytter så efter ham! Jeg var fuldstændig målløs. Jeg sad virkelig og var i tvivl om hvorvidt hun faktisk spyttede fordi hun lavede sådan en pfft lyd imens (måske hun spyttede hår eller andet ud af munden og ikke efter ham) og fordi det var så fjernt fra mig at nogen kunne finde på at spytte på et andet menneske!! Hendes senere opførsel fik mig dog overbevist om at det var et bevist spyt efter drengen.
Jeg er stadig helt målløs og fortryder at jeg ikke sagde noget. Drengen og jeg stod af samtidig og vi fik os da heldigvis en god snak om at det altså ikke er noget man gør mod et andet menneske…

Nå, ikke at det har noget med DF at gøre, kom bare lige til at tænke på det nu vi snakker om indvandre"problemet" :slight_smile: