Angående Dansk Folkeparti

nu snakker i om kriminaltet de er det parti der ville sænke lavalder til 12 år det er helt fint for mig…
Den med at de kunne få fodlænker på (faktisk en chance mere ) er også helt ok med .

[quote=Eva;289117]Har man ikke forsøgt og forsøgt i årevis - uden held?

Måske SKAL der andre tiltag til?[/quote]

Eva…Eva…det er spildte Guds ord på Balle-Lars…:tihi:

[quote=Eva K;289119]Noget er der da forsøgt, og noget har virket i en vis grad og andet har ikke… og nogle forsøg har væet håbløse ugennemtænkte og der skal sikkert også andre tiltag til, dog mener jeg stadig ikke at de bør være af den type som DF promovere :slight_smile:

Jeg kom lige til at tænke over noget jeg oplevede i dag i bussen. En ung knægt af indvandre baggrund stod og snakkede i mobil, intet højt, agressivt eller generende. En normal rolig samtale. En ældre dame spytter så efter ham! Jeg var fuldstændig målløs. Jeg sad virkelig og var i tvivl om hvorvidt hun faktisk spyttede fordi hun lavede sådan en pfft lyd imens (måske hun spyttede hår eller andet ud af munden og ikke efter ham) og fordi det var så fjernt fra mig at nogen kunne finde på at spytte på et andet menneske!! Hendes senere opførsel fik mig dog overbevist om at det var et bevist spyt efter drengen.
Jeg er stadig helt målløs og fortryder at jeg ikke sagde noget. Drengen og jeg stod af samtidig og vi fik os da heldigvis en god snak om at det altså ikke er noget man gør mod et andet menneske…

Nå, ikke at det har noget med DF at gøre, kom bare lige til at tænke på det nu vi snakker om indvandre"problemet" :)[/quote]

Det du beskriver er totalt uacceptabelt - men det foregår også den anden vej rundt.

Det gør det ikke mere rigtigt, men måske har damen været ude for en kedelig oplevelse?

Dårlig oplevelse fra den gamle dames side eller ej, hun har ingen ret til at sytte på ham! Hvad er det da for en opførsel!

Det kan godt være man taler om at ældre mennesker er bedrew opdraget end nutidens unge er, men de har under ingen omstændigheder den samme forståelse for andre mennesker som unge i dag. Unge i dag bliver ‘udsat’ for aå mange forskellige nationaliteter og kulture at de simpelthen bare blæiver nød til at acceptere de andre på en eller anden måde! Og ja, det her er jo bare min mening!

[quote=skeem;289123]nu snakker i om kriminaltet de er det parti der ville sænke lavalder til 12 år det er helt fint for mig…
Den med at de kunne få fodlænker på (faktisk en chance mere ) er også helt ok med .[/quote]

Æhm, har jeg overset noget? :slight_smile: Hvor snakker vi kriminalitet?

[quote=Eva;289125]Det du beskriver er totalt uacceptabelt - men det foregår også den anden vej rundt.

Det gør det ikke mere rigtigt, men måske har damen været ude for en kedelig oplevelse?[/quote]

Ja, bestemt… Det var bare ikke det jeg oplevede i bussen i dag :slight_smile: Har jeg forresten aldrig oplevet…
Måske har hun, måske gælder det også den anden vej rundt… Sådan noget ved man jo normalt ikke som udeforstående der oplever situationen :slight_smile:

[quote=skeem;289123]nu snakker i om kriminaltet de er det parti der ville sænke lavalder til 12 år det er helt fint for mig…
Den med at de kunne få fodlænker på (faktisk en chance mere ) er også helt ok med .[/quote]

Og hvad i alverden skal det dog gøre godt for? Vil det ændre på kriminaliteten eller dårlige boligforhold hvor de unge lever uden indhold i tilværelsen udover at hænge ud og finde på “sjove” ting?
Fint hvis et parti kommer med store ord og problemløsninger, men de skal også komme med hvad de forventer skal komme af positive resultater.
Marina

indvandre og kriminaltet det er nogen af deres største mærkesager .

[quote=Bamse;289126]Dårlig oplevelse fra den gamle dames side eller ej, hun har ingen ret til at sytte på ham! Hvad er det da for en opførsel!

Det kan godt være man taler om at ældre mennesker er bedrew opdraget end nutidens unge er, men de har under ingen omstændigheder den samme forståelse for andre mennesker som unge i dag. Unge i dag bliver ‘udsat’ for aå mange forskellige nationaliteter og kulture at de simpelthen bare blæiver nød til at acceptere de andre på en eller anden måde! Og ja, det her er jo bare min mening![/quote]

Det tror jeg at du har ret i :slight_smile: Det med at unge bliver udsat for mange meget forskellige situationer og nationaliteter og ældre ikke er blevet det på samme måde, det tror jeg bestemt gør en forskel :slight_smile:

Det er lige præcis der jeg undres.
Hvorfor fokuceres der kun på indvandrer kriminalitet? Det må da gælde for alle kriminelle (efter min ydmyge mening) og ikke kun en befolkningsgruppe :?

[quote=Eva K;289119]Noget er der da forsøgt, og noget har virket i en vis grad og andet har ikke… og nogle forsøg har væet håbløse ugennemtænkte og der skal sikkert også andre tiltag til, dog mener jeg stadig ikke at de bør være af den type som DF promovere :slight_smile:

Jeg kom lige til at tænke over noget jeg oplevede i dag i bussen. En ung knægt af indvandre baggrund stod og snakkede i mobil, intet højt, agressivt eller generende. En normal rolig samtale. En ældre dame spytter så efter ham! Jeg var fuldstændig målløs. Jeg sad virkelig og var i tvivl om hvorvidt hun faktisk spyttede fordi hun lavede sådan en pfft lyd imens (måske hun spyttede hår eller andet ud af munden og ikke efter ham) og fordi det var så fjernt fra mig at nogen kunne finde på at spytte på et andet menneske!! Hendes senere opførsel fik mig dog overbevist om at det var et bevist spyt efter drengen.
Jeg er stadig helt målløs og fortryder at jeg ikke sagde noget. Drengen og jeg stod af samtidig og vi fik os da heldigvis en god snak om at det altså ikke er noget man gør mod et andet menneske…

Nå, ikke at det har noget med DF at gøre, kom bare lige til at tænke på det nu vi snakker om indvandre"problemet" :)[/quote]

Ved du hvad Eva…tingene går såmænd begge veje. :frowning:

Sidste år spyttede en tyrker på mig og råbte luder,
fordi jeg ikke flyttede min bil hurtigt nok…

syntes man skal se på dansker / invandre i DK … Begge laver ballade.
Men vi har været gæstfrie og de må accepter vores land og den måde vi lever på de kræver og kræver hele tiden i stedet for at være glade for de kan leve i fred i stedet for krig.
Nu ville de igen poste jeg ved ikke hvor mange penge i endnu en bolig parke med en del invandre som laver en del ballade og de indvandre børn vi så i tv fik mig noget til at koge… jounalisten spørger dem hvad syntes de penge skulle bruges til unger siger PC , play staion og andet. De keder sig helt ærgelig keder sig , der er nok at give sig til … Hvis det er grunden til ballade så er der helt ærgelig noget galt i det danske samfund.

[quote=Mona Jensen;289136]Ved du hvad Eva…tingene går såmænd begge veje. :frowning:

Sidste år spyttede en tyrker på mig og råbte luder,
fordi jeg ikke flyttede min bil hurtigt nok…[/quote]

LIGE præcis, tingene går begge veje og jeg synes kun der er fokus på det fra den vej du netop fortæller og ikke den anden vej.

Jeg synes DF’s udlændinge politik er frygtelig tung og ensidig. Aldrig tror jeg, at have hørt noget som helst positivt og udviklende på den front fra dem.
Men ser man bort fra den (meget fyldende) del at programmet, så forstår DF at diskutere emner som berører den almindelige dansker, som f.eks plejehjem og ældrepleje, sygehus struktur osv. Og de kæmper hårdnakket for det de står for. Andre partier koncentrerer sig om meget mere flyvske emner som infra struktur, Eu forbehold, efterløn osv. Emner som ofte kræver noget mere baggrundsviden at forstå (og nej, jeg forstår det heller ikke)
Dèt tror jeg får mange til at sætte kryds hos DF.
Lidt det samme er det med SF, bortset fra at de står i den anden ende af partilinjen. De forstår også at snakke om folkenære relevante emner.

Jeg har endnu ikke haft børn i institution, uden der har været en kæmpe sparrerunde på børn og ungeområdet (i kommunerne), Store sparrerunder på ældreområderne, sparrerunder på sygehusene, samtidig med at regeringen hyler op om behandlingsgaranti osv.
Jeg synes, vi med denne regering nærmer os østeuropæiske tilstande, hvor alt var centralstyrret - er det liberalisme?

Til det kommende valg syens jeg simpelthen ikke jeg har ét eneste fornuftigt sted at sætte mine krydser… Det ligner ikke mig…

tro nu nok det er sundt nok kommunen for konkurence med tingene …
Syntes der er alt for meget papir nusseri i kommunerne og de bruger tiden forkert på nogen punkter

[quote=Eva;289042]Måske skulle man gå ind og lure på deres partipolitik og ikke bare sætte sit kryds som man altid har gjort?

:tihi::tihi::tihi::tihi:[/quote]

Ja, jeg kom i forbindelse med den her tråd til at gå ind på deres hjemmeside. Føj, for den… :S

http://www.danskfolkeparti.dk/Mærkesag-EU.asp
“72 millioner tyrkere venter på gratis adgang til Europa. Dansk Folkeparti er i dag det eneste parti, du kan være sikker på aldrig vil acceptere Tyrkiet som EU-land.”
Nej, for hvad skal de da også i EU!? De har jo intet at bidrage med. (Og så er de jo forøvrigt muslimer. gyse) Og “gratis adgang” … hvad det udtryk skal bidrage med, andet end at pointere at de så absolut ikke har fortjent en plads i et europæisk samarbejde, ved jeg virkelig ikke.

http://www.danskfolkeparti.dk/Principprogram.asp
“Vi ønsker derfor en bred indsats for at styrke danskheden overalt. Udenfor Danmarks grænser bør der gives økonomisk, politisk og moralsk støtte til danske mindretal.”
Jeg er intet mindre end målløs… Hvis f.eks. de føromtalte tyrkere sendte penge, og på anden måde støttede tyrkere i Danmark, ville det jo være “en invasion” af de pæne, trygge Danmark, og sikkert også et forsøg på at indføre islam.

Der er langt flere eksempler, men jeg er bange for at mit blodtryk og humør ikke har godt at at fortsætte.

“De siger tingene som de er, og holder deres løfter.” Ja, det gør de muligvis, men der gør altså ikke deres politik mere behagelig, i mine øjne.
Jeg er ked af at de med deres retorik og image får trukket så mange stemmer. Jeg vil virkelig ikke leve i DF’s Danmark. Gad vide om jeg kan få 100.000 for at rejse ud af landet, når jeg nu ikke vil indordne mig gode, danske traditioner og principper? :?

Hvordan ser vores samfund ud, hvordan har det udviklet sig med alle østlandene i EU som årene er gået … Hvordan ville det se ud hvis tyrkiet kommer med uha uha det ville jeg slet ikke tænke på .
SÅ nej tak , med den måde som de lever på så skal grænserne ikke åbnes der til

[quote=skeem;289156]Hvordan ser vores samfund ud, hvordan har det udviklet sig med alle østlandene i EU som årene er gået … Hvordan ville det se ud hvis tyrkiet kommer med uha uha det ville jeg slet ikke tænke på .
SÅ nej tak , med den måde som de lever på så skal grænserne ikke åbnes der til[/quote]

Nu er jeg lige en smule grov (beklager på forhånd) men sådan du beskriver Tyrkiet og østlandene, sådan føler du det jo på egen krop indenfor din faggruppe - og det er jo noget der går dig meget på.

det er ikke kun mit erhverv som chauffør , men alles arbejde og kriminaltet

Den kan jeg ikke lige følge dig i :? Hvad mener du?

ja hvor meget kriminaltet laver de ikke det syntes jeg er skræmmende .
Og hvor mange har ikke mistet arbejdet (ved godt men finaskrisen)