Årets have og plante-tråd 2025

Aslan fik få en eller anden måde fat i den lille Aloe Vera, så den har jeg opgivet…

Nu er der kun den sidste “baby” tilbage fra min gamle…Jeg har sat lidt garn løst rundt om “bladene” så de står mere opaf end ud til siderne :slight_smile:

3 Synes om

Magnolien har fået dødsstødet. Altså blomsterne, ikke træet. Det er vist kun sket 2 gange på 7-8 år, at den har nået at blomstre. Jeg tror, den står for åbent, for langt fra huset, måske. Andre folks magnolier tager ikke skade.

Til gengæld er der fuld gang i græsklipningen - helt uden min hjælp! Hurra for robotter :danse:

6 Synes om

Stiklingerne har ikke rykket sig synderligt, men ser fortsat friske ud, så indtil videre er jeg forsigtigt optimistisk…
Citronella har omvendt fuldt knald på efter at være kommet af med vinterfrakken, så den del af projektet er da i hvert fald lykkedes: :lemon::lemon::lemon:

12 Synes om

Så har jeg simpelthen sat 4 asparges.

Min mor bekræftede at de ikke gjorde det vilde ud af det da jeg var barn og at de gav fint alligevel.
Og da hun så var forbi i går havde hun simpelthen 4 små asparges rødder med hun havde købt til mig :heart:

11 Synes om

Jeg tænkte faktisk på dig den anden dag. Vores asparges er begyndt at dukke op af jorden. Og de er tykke og flotte! Sådan pegefinger-tykke! Det første år var de mere purløgs-tykke og så er de stille og roligt blevet mere og mere kraftige.
I år skal vi endelig spise af dem. :grinning::yum:

6 Synes om

Hi hi hi hvor sødt.
De var ret sjove at plante en flok rødder med bitte små orme tynde asparges knopper på.

3 Synes om

Puh rydder op i min have… har fjernet et væg drivhus vi aldrig brugte og den er nu helt væk… men der hvor den stod er vi ved at lave udekøkken ala os… altså uden vask, men med plas til en pizza ovn og når den rigtige er fundet så også en grill…
Vi har mere lyst til at bruge penge på pizza ovn og grill, så nu laves bordet af gamle halvpaller og komposit bræder. Så vil vi se om vi kan finde gamle ovnriste og bruge som en form for hylder til små ting

5 Synes om

Synes det blev ret godt selvom jeg lige skal havde rettet lidt net som i nok kan se… men det er en relativ lille ting

9 Synes om

Hmmmm… plante- eller katte-tråd…? :thinking: :wink: :smirk_cat:

18 Synes om

Det er måske bare mig … men er dine racekatte ikke lidt krukkede? :gruble:

9 Synes om

På trods af alvorligt frostbid har min lille magnolie ikke lagt sig fladt ned. Der er stadig lidt liv …

14 Synes om

Det nye tulipanbed er godt på vej :heart_eyes:

I enden står der nogle græsser og lupiner og de sidste tulipaner, som blev sat lidt sent. Det er sået blomster imellem løgene, som gerne skulle tage over, når løgplanterne er væk. Og der er sat blåkant (katteurt) og salvie langs kanterne.

17 Synes om