August 2022 Tanker

Tak, og ja, det har du absolut ret i. Man keder sig sjældent med kat i huset. Lige nu ligger han og hviler på en af sine fastesovepladser.

Og jeg skal vaske gulvtæppe når vi kommer hjem, for det lykkes ham jo selvfølgelig at kaste op på det. Af samme grund har jeg kun kludetæpper, de kan skylles og smides i vaskemaskinen bagefter.

4 Synes om

Åh Alvin, håber du har det godt, og din kvalme/mavepine er over :kryds:
kan godt forstå din reaktion, @Enki :kram:

Det er jo en kat’s opgaver , at søger for at "underholde " sin ejer når ejer mindt venter det

Med venlig hilsen

3 Synes om

Hjemme igen. Og ud over den smule gigt han har i forbenene, var der intet at komme efter. Han fik bare det almindelige tjek og vaccine, for dyrlægen synes ligesom min fornuftige hjernedel, at en enkel gang opkast ikke er faretegn i sig selv. Lige nu spiser han med stor glæde vådfoder blandet op med køligt vand.

Men nøj hvor han hader at komme til dyrlæge. Han har aldrig været fan, men de to gange han har været afsted uden Emina, har været ekstra slemme. Til trods for de ikke var venner, har det åbenbart alligevel givet ham noget tryghed at de var afsted to.

10 Synes om

Sikke en dejligt opdatering efter dyrlæge besøget med Alvin, tak @Enki

Med venlig hilsen

2 Synes om

Der må og skal stemmes :smile::clap:t2::trophy::sunny:
Her

3 Synes om

Det her er det absolut eneste sted jeg kan holde ud af at være lige nu - i skyggen! Helt stille uden at bevæge mig :hot_face:

Til gengæld bekræfter det mig i de tanker jeg går og sysler lidt med; en pergola om terrassen med aftagelige solsejl, så jeg kan få skyggeområder efter behov :see_no_evil:
Meeen det er vist ikke i år jeg får råd til den drøm :money_with_wings:

9 Synes om

Det ser ud til at det lykkes, bare lige en døgn mere, så er de inde


Med venlig hilsen

10 Synes om

Endnu flere dage med min. 28 grader forude :hot_face: Tirsdag-torsdag 26-27 grader. Fredag er der dog lagt op til heldagsregn i Nr. Broby iht. DMI. Men det vil jeg se, før jeg tror det :sun_with_face: :sunny: :sun_with_face: :sunny: :sun_with_face:

4 Synes om

Tirsdag og onsdag skulle vi få 26 grader og regn… Jeg magter bare ikke varm fugtighed :confused:

2 Synes om

Enig. :frowning:

2 Synes om

Jeg glæder mig, eeeelsker varme :grin: Fedt at vi har lidt godt vejr igen her i august - regnen må de dog godt nøjes med om natten :hoho:

4 Synes om

Så er høet på vej ind, det har godt nok været blå grå hele formiddagen og set ud til det kunne regne hvornår det skulle være, og trykkede varm, det er lige så stille begynte og ikke være helt så slem.
Det lugter af hø og sol og sommer,

Med venlig hilsen

11 Synes om

Hvor bliver det dejligt, når det igen engang, bliver så koldt at jeg kan fryse. Jeg kan virkelig ikke med den her varme og jeg savner min varmepumpe jeg havde hvor jeg boede før. Den kunne altid holde huset dejlig køligt. Dog har jeg en transportabel AC og den er jeg virkelig meget glad for i disse dage. Desværre kan jeg ikke have den tændt om natten, eller når jeg ikke er hjemme, fordi der skal en slange ud af vinduet og jeg så risikere at Vaffel smutter ud. Selvom den muligvis kunne vaffelsikres, så risikere jeg også ubudne gæster, da jeg bor lige ud til gaden.

Så jeg længes efter efterår med regn og rusk. Det rejser så et andet problem, for når det bliver koldt, er det rart at kunne åbne for radiatorerne. Men mit gasfyr stod af, lige da fyringssæsonen sluttede, så jeg har ingen varme. Boligselskabet ville ikke bekoste et nyt gasfyr, da vi står for at blive tilkoblet fjernvarmen - hvilket jo er fuldt forståeligt. Men jeg ville nu gerne snart vide hvornår jeg igen får varme i huset. For selvom der er 30 graderes varme lige nu, vare det ikke længe inden efteråret kommer. Jeg må vist hellere snart ringe til dem og høre ad hvor langt de er kommet med planerne om varme i mit hus.

5 Synes om

Så for katten, så fik thyboen vist en mindre hjerneblødning - har meldt til den første sjællandske (fife)udstilling siden jeg var afsted med mine daværende Yasha og devouee for første gang i 2007 (Darak, Roskilde).

Nu prøver vi Køge af - det skal nok blive sjovt :slight_smile:
Selvom der bliver langt hjem søndag aften :grimacing:
Godt jeg har en at følges med noget af vejen :slight_smile:

7 Synes om

Det var også min første… :slight_smile:

4 Synes om

Det var et godt sted at starte :smiley:

1 Synes om

Det var ikke helt min første - den var nemlig i Nykøbing Sjælland samme år og der var satme langt hjem til Slangerup bagefter! Og det blev ikke bedre af, at min kat havde en masse opsparet krudt, han skulle rende af sig, da vi kom hjem :laughing: :laughing:

2 Synes om

Min første FIFe udstilling var i juni 2013, hvor jeg deltog med en lånt kat. Den valgte så at flytte ind hos mig, så der kan man bare se, hvor farligt det er at gå på udstilling! :klappe:

7 Synes om

Min første var i Struer i april 2006, men den studerende tog en tur på udstilling på sjælland med offentlig transport i februar 2008, nærmere bestemt til Haslev :grin:

3 Synes om

Min første var en af Katteklubbens halloween udstillinger…

Jeg havde min husmisser Rottweiler med :smiley:

1 Synes om