Beimis

Ja det bliver sent, jeg fik den her lavet.
Og ja inden nogle kommer med den løftet pegefinger, ja jeg ved meget mere nu, og ville i dag, have gjort meget anderledes. Men er jo opvokset med en kat, klare sige selv, og har 9 liv, så kan ikke blive syg.
Gårdkat er ude og aldrig inde

Begyndt og lave det her efter år, men kunne ikke så hopper i det.

:heart: :hjerte: beimis :smiling_face_with_three_hearts:

Dit liv startede med 8 søskende, født af Rasmus, en vild kat der med tiden blev gård vild kat tam. Men killinger kunne Rasmus ikke rigtig håndtere, efter en lille uge kom vi altid ud og så var de hovdeløse, ja det var Rasmus der gjorde det, jeg fik begyndt med vildkatte/ gård kattene fik p piller med det smuttede åbenbart for mig i 2006.
Og hvor var det godt. :slightly_smiling_face:Og du blev født, efter en uge kom vi igen ud og så Rasmus var træt af killingere, en mistede livet. Nå pillede 4 fra vi skulle beholde. Men den der skulle afsted med dem, der ikke skulle være her tog fejl af dig og en anden. For du var imellem dem du ikke skulle være her.
Efter, i blev 14 dage, begynte Rasmus og smidde jer 4 killinger ned i mad skålen fra knap 11/2 meter. Vil i leve, måtte i drikke mælken og æde mad, i kunne få mælk morgen og aften :regler:. I blev passet på og holdt øje med, men i skulle selv spise, i fik serveret en mus da i var 16 dage, den attitude den blev lagt, ned oven i jer 4 killinger, der lagde i en kasse og sov i solen, glemmer jeg aldrig. Og musen var lige så stor som jer små killinger. Og bliket fra Rasmus. Værsgod og spis, næste hjælper i selv med og fange. Og så sad Rasmus bare oppe på skabet, og fortalte jer en helt masse om hvorfor i ikke spiser den. Og det var tydeligt det var skæld ud over i ikke bare gik igang.

I voksede, de andre 3 var meget større end dig, du var “ei bit skravl”. Det var de andre tre der var på ballade hele tiden, og du kæmpede for at følge med.
En af de sidste dage i maj skulle der køres hø. I var omkring 5 uger. Der blev jeres mor kørt over, der var ikke noget og gøre. Hun jagte jeres næste mus. En af de helt store traktor, Ja men heldigvis havde i jo selv lært og spise. De andre 3 voksede mere og mere. Du fulgte ikke med på samme måde, men var også sikker, havde en af de andre en nys, havde du 10 næste dag.

Vi nåede landsskuet ugen, og jeg holdt ferie hele ugen, tirsdag var du godt forkølet, men stadig legesyg.
Onsdag var du godt syg af forkølelse, jeg bekymret mig lige lidt om det, men fik og vide en kat er ikke syg, og der er bare lige som vis vi mennesker er syge. Ja den tog jeg for gode vare. Nå jeg vidre med og gøre klar. Men snakkede lige med “din passer” ja der viste vi jo ikke det blev det.

Passer havde 4 katte der var kommet ind og de fik p piller hver fredag, det fik de i en stykke sild, men det skulle være midterste stykke, så der blev en del spild, fik lavet aftale, det spild, skulle i 4 killinger have fredag aften, samt der skulle fodres med tørfodder til de 4-6gårdkatte / vildkatte fredag aften, og i 4 killinger skulle være lukket inde i stalde og have lidt god mad og stå i mod med.

Onsdag da jeg var blevet alene, og skulle lave mad, og bage kage , til og have med, lod jeg døren stå åben, det var virkelig en varm sommerdag.
det var virkelig varm, og havde gang i ovnen, de 3 killinger legede og havde fuldt fart på. Du gik ind til mig og lagde dig midt foran ovnet, og orkede ikke og slå fluer væk fra dig selv. Jeg lod dig ligge, på en tidspunkt, kravled du ned i skuffen neden under ovnen, så var du i fred, og fik varme for det søgte du efter. Der lagde du til det blev cirka 23 og jeg gik i seng, og du kom ud til dine søskende lukket inde i stalden.
Torsdag da jeg kom hjem om aften, kom du og spiste lige så stille, de andre fuld fart på.
Fredag fik jeg og vide du løb imellem benene på passer for at komme ud og få mad, du kunne ikke vente med det blev serverte for jer.

Mandag lagde en af de andre og var død ved hesten. Og tirsdag morgen de andre to, de var trådt på. Men du var stille begyndt at komme dig igen.

Nu du var alene, og jeg have mulighed på mit arbejde og komme hjem og holde middags pause. Begynte jeg og smøre mad med noget fisk. Sætte mig ud på trappen og i en trøje, med lige som en skjorte lomme i, første dag jeg gjorde det, kravlede du op i lommen, fik dig sat, og så delte vi frokosten, ja de makrel- tun torskerogns - kippers i olie - torske lever vi spiste der, rettere du rakte fisken til dig og jeg fik rugbrødet med lidt pålæg. også du tog en lur imens jeg læste lidt avis.

Ja der fik du snoet halen om mig. Sommeren gik, du fik betændelse i ørene, og øjne. men kom også godt over det. Det blev efterår og vores trappe hygge stunder, begynte og blive for kolde til og kunne gennemføre. Men når jeg var alene hjem og jeg gik og gjorde rent, kom du i min trøje med lommen, og så sad du der, på en tidspunkt kunne du ikke være der mere, og jeg måtte binde en stort tørklæde om mig og så kunne du være i den.

Først i december skulle vi have nyt fyr ind i stalden.
Det der skulle være som fyret stod på, skulle mures. Der kom murer og du hjalp det bedste du havde lært.
De mursten var nogle helt specielt der skulle bruges, og som skulle være i noget vand, så de skulle være fugtige når de skulle bruges

Sådan her forgik det og mureren var helt specielt med tålmodighed og tro ikke der er mange i landet af hans type :slightly_smiling_face:

Murer lægge cement og tagen en sten der skulle lægges på cement,
Murer lægge mure skeen og flytte en kat,
lægge en mursten tage mureskeen og skubbe sten ned i vatter, nej lige flyttet en kat først,
lægge cement, tage en mursten, flytte en kat, lige tørre det værste cement af poterne.
Murer konstatere der er skubbet for meget cement væk. Tage en klat cement og på med det,
Nu er mursten så for tør, ny mursten, flytte en kat hurtigt inden det hele bliver for tør.
Så den mursten der er for tør ned i det vand igen.
Imens sidder du, beimis og holder på den sidste mursten, så den bliver på sin plads,
Murer lægger cement og ny mursten i samarbejde med dig, som jeg har beskrevet.
Murer skal banke denne her mursten på plads og i vatter.
Murer konstatere at selv med din lille vægt, har du klemt den forrige mursten, lige lidt for meget, nu er den ude af vatter og der mangler cement.
Murer tøre din poter for cement og piller to mursten op, og laver dem om med din hjælp. Imens kontrollere du snoren, mureren skal mure efter.
Murer kommer cement på det mursten skal lægge oven på, beimis hjælpe med og jævne det ud.
Beimis sætter sig på næste sten og holder øje med, hvornår der skal gives en pote.
Mureren opgiver og tørre poterne rene hele tiden.
Efter en række er lagt og murer tjekker mål og vatter og skal den anden konstatere murer nu, snoren ikke passer længer, som han murede efter, beimis hjælper med det samme, muren med og hive lidt i snoren.
Murer piller sten op.
Sådan hjælper du hele to dag, men de poter du havde. :confounded: de så ikke pæne ud. Og du var så træt til aften. Men du kvalitets kontrolleret, hver eneste mursten.
Du sad simpelthen på den mursten der var den næste som skulle cement på.

Sådan har du altid været så hjælpsom med og give en pote eller to med alt :grin:.
Vinteren går, du er aldrig inde, med mindre jeg går og gør rent, og du er bundt i tørklædet om mig, når jeg er alene hjemme. Du komme hver dag springende når bilen kommer i garagen., du er sammen med de andre vild katte/ gård katte.
Det bliver forår og jeg er meget forundret over, du ikke er blevet kørt på eller ligende. Eller simpelthen gået din vej. Hvert gang vi har katte der er blevet kælen, er de pludselig væk.
En dag omkring april, da jeg kørt på job efter middags pause, går du næsten ned ved vej, jeg tænker nej, får fat i dig.
Hjem lukker dig inde ved fyret. På job får aftalt jeg kan møde senere, næste dag. efter jeg har snakket med dyrlæge om kastration, ville gør du ikke strejfer.
Der var tid næste dag. Fik lånt en transport kasse.
Hold op jeg blev ikke populært på jeg brugt penge på dyrlæge " det er jo bare en dum kat" men jeg gjorde det , der var tavshed ved middags bordet.
Men til gengæld klagede du over at være lukket inde, så det kunne høres helt ind. Jeg blev spurgt en gang.
Om jeg virkelig ikke syndes det var synd du skulle være lukket inde, og du vil jo have ondt bag efter, nej det syndes jeg ikke.
Du kom til dyrlæge, og jeg blev ringet efter midt eftermiddag, du var total groggy, du røg med på job og blev sat i en hjørne. Men der var så meget uro denne dag, men hjem skulle du ikke, for du ville bare blive lukket ud. For kat måtte ikke være inde.

Jeg fik fri og dig med hjem. Du lagde i kassen hele aften, til nat kom du ud til fyret. Lørdag begyndt du og gå lidt rundt inde i bryggers, for jeg holdt på vi skulle lytte efter dyrlæge, som sagde tidligst ud søndag aften. Søndag tog jeg på job havde jo noget jeg skulle have indhente, stolede ikke helt på du ville være inde, for du var vaks igen, og du var hurtig ved døren, så du kom op i passeres værksted og stå i kassen. Den eneste sted hans katte kunne lukkes fra. Hjem med dig du kom lige ud og gå lidt, lagde dig på en have stol og nød det. Der kom gæster, de sad på treassen, jeg gik ind og lavde kaffe mod de holdt øje med dig.
Der gik 5 min og så var der katte musik. Der var kommet en anden hankat og fløj på dig. Og de der skulle holde øje med dig, havde ikke gjort noget. Du var væk og jeg rasende.

Men næste dag kom du da jeg kom hjem til middag og var så tilpas. Og du gik aldrig mod vejen igen som jeg opdagede. Kun op af grus vejen og på muse jagt på marken. Det var en af de bedste ting jeg havde gjort, med og få dig kastreret.
Du blev større, vi havde familie gilde, jeg så børnene, ville fange dig, du søgte tilflugt under bil, men så begynte de og smidde sten ind for at få dig ud, hold dog op hvor jeg fik de børn taget væk, og så om og fortalte forældre min mening om det her. Igen fik jeg denne her det er da bare en kat, den kan ikke tage skade.
Der diskutere vi lidt. jeg var kørt på en tidspunkt, havde lovet en og køre med vedkommende.
da jeg kom tilbage havde de børn igen jagt dig på samme måde.
Du var væk, eneste gang i 2 døgn.

Nu begyndt jeg og give vildkattene lidt nat mad, og du kom ind til hesten og få lidt luksus mad whiskas til nat mad. ( ja det troede jeg jo efter reklamer) Men du kunne jo komme ind og ud af stalden som du ville.

Passer havde nu ingen katte mere. Og midt sommer tog jeg dig med i bilen og kørt op til passer, du satte dig på sædet og tog køre turen som det gjorde du hvert dag. Vi kom ind i køkkenet og du gik rundt, som her boede du. Du søgte mod en hjørne og gik rundt om dig selv tydelig du skulle på toliet. Jeg tog dig op, og passer fløj i kæder efter bakke og grus, satte det i hjørnet, og du gik på bakke som du aldrig havde brugt andet, fik lidt dåse mad, og gik ind og lagde dig i lænestolen. Som det havde du gjorde mange gange før.

Vi havde igen familie besøg, du søgt væk efter børnene igen havde jagtet dig, og jeg kaldt mange da de var kørt. Midt nat vågned jeg ved du kaldt men ude fra korn marken en sted. Du kom næste dag til middag.
Næste år prøvede jeg det en gang mere, du søgt væk, og sad ud i korn marken og kaldte og kaldt, men kom ikke hjem. Det var sidste gang du var hjemme, når der var familie besøg/gilde med børn, de få gange der nogle kom uanmeldt, blev du lukket inde på ĺofte i stuehuset, få gang løb du selv ind hvis vi var ud og sad / lagde på øverste trappe trin du kunne holde øje med alt igemme sprækken og søge imod min dyne, eller vinduet oven trappen.
Altid med famile gilde/ besøg var du hos passer.

Var det besøg af folk uden børn var du hjemme, ikke altid gav du dig til kende, men kaldt jeg, var du hos mig med det samme, eller gik ind og lagde dig på øverste trappe trin, du viste udmærket godt du ikke må komme ind, uden jeg gav lov, eller sagde kom ind , så var du listet ind på trappen, ventede du med og komme ned og ud til jeg kaldt, eller du gemte dig, til jeg hente dig ned og du gik ud selv.
Du var helt klar over det, var din og min hemmelighed sammen :heartpulse:.

Efter nogle år begyndt du og komme mere og mere ind, til sidst var du lige så meget ind som ude. Om natten blev du lukket ud. Havde du været oppe og slå, havde du en nat inde ved mig, hvis ikke du kom op til passer med det samme

Du tog din opgave med og tjekke om vi gjorde arbejde godt nok, virkelig alvorligt.

De gang du har hjulpet når huset skulle males, rettere du hjalp hvert gang,
de gange du har dyppet potet ned for og tjekke kalken/maling om var rørt godt, har jeg ikke tal på, ja men så længe det er ude, gik det,
indtil du ville fange en dyr på den nymalet mur, eller den nydyppede pote op på den sorte nymalet tjære sokkel, eller når min far gik her, og malede/kalkede i stalden. Og de to vægge havde en anden farve, så lige dyppe pote i den hvide kalk og op på de malede vægge.

Eller den gang den store ladedøren var pillet ned og lagt inden for og den blev malet grøn, og så var vinduer blevet malet røde, og da vi ikke var færdige, lagde pense og den lille bøtte med maling, bare der i samme rum, det havde du tjekke ud om det var tørret ud. Og gået tværs over begge port døre, og lige rystet de løse hår af, den lignende mest en billardbord, så låden var den.

Jævnligt stak du hovedet ned i en maler bøtte, især når far går og maler. Så de gange han har tværet dig i hovedet få at få dig lidt ren er mange. ja jeg komme hjem fra job, du kom og fortalte en helt masse, om du lugtede, så var jeg inde og få dig vasket lidt.

Men da du var afsted til din første tand rensning, ja så ringede dyrlægen om nu når du var bedøvet, om du ikke skulle mærkes jeg sagde selvfølgelig, men fortalte ikke nogle om det, for det er jo pjat.
Dagen efter sagde jeg hvis nogle lukkede dig ud skulle de holde øje med dig. Og jeg tog på job. Der havde min far kommet og gået ud i værkstedet og taget dig med, den kat skulle ikke være inden, brumme brumme en kat skal fange mus, og han lukkede dig inde i værkstedet, stald, fyrfum. han skulle lige malet noget, han havde åbnet for nogle bøtter, han kunne ikke læse hvad vi havde skrevet. Nå lod bøtterne stå åbne, og gik ned laden og malede. Da han kom til bage. Stod du med hele hovedet nede i en malerbøtte. Og det var mørke grøn. Han fik ved dig, og konstatere din øre er grønne, ( men det var jo fra mærkning). Han skælder ud og den dumme kat, og nu havde jeg jo sagt du skulle passes på, så han tog hansker på og fat i dig, samt en klud med terpentin også fik du ørene renset.

Ja han gjorde det jo i bedste mening, han troede det var det maling. Nøj du skældte ud, da jeg kom hjem. Og ville ind og putte i min seng jeg fik dine øre duppet med vand og smurt dem i creme, efter snak med dyrlægen. Siden den gang har du hjulpet med maling, fra små bøtter, og vi fandt sådan en kemikalier flaske, blev dine øre lagt helt ned, du hjalp stadig. Men ørene blev lagt ned, og var min far der, fik han lige skæld ud på forhånd.

Du hjalp nogle af skorstensfejeren der kommer her, helt oppe på tagryg fulgte du med. du hjalp altid med og pudse vinder.
Når der har være hyggedag i heste foreningen eller køre foreningen og vi skulle være her ude i den en lade omme bag ved, når jeg favde fået bordet dækket og skulle lige ind efter noget og du sov og hørte intet. Troede jeg. For når jeg kom ud igen havde der været en på bordet og tjekke tallerkener eller kopper ud,

ja den gang vi havde større gilde og jeg havde lejet 60 vin glas både rød og hvid , øl og snap glas alle på fod, fik dem og skulle selv pudse dem inden de kom på bordet. Vi havde lukket ekstra af, men 4 timer inden var der lige en, der havde kvalitet kontrolleret samtlige glas med en stor mærke, og solen var på, så der var ikke en glas det ikke kunne ses på, det svedte jeg lige lidt, da samtlige glas skulle vaskes af igen,

Du har hjulpet mig med og plante blomster om, især hvis jeg har købt nogle dyre løg. Her for en par år siden købte jeg en rimelig dyre amaryllis løg, og lagde den klar til og plante,
Var gået på loftet ud efter nogle potter, kom ned og så du sad og spiste den. Gik en anelse i panik, og var nervøs for dig. Ringede til din passer og fortalte hvad du havde lavet, snakkede lidt med passer, så kun jeg høre du kastede op. Ja jeg var glad for så kom løget op.
Indtil jeg så du gjorde det. I mine ny indkøbte sko, under en døgn gamle. til gå tur, som var køb efter hvordan min fod ville have bedst af og gå i, på mine ture, til 1700 kr, der brugte du så godt og grundigt dine fredags snoldre penge.

Du har været god til og hjælpe med vasketøjet. Her om sommer kunne en dynebetræk der hænger på snoren, blæse op så vinden kom ind i den, var det sikker du hoppede der ind og lagde og sov i den.
Eller vasketøj når det kom ind på på tørrestativ, for at blive helt tør. Nyt tøj med knapper, det kunne du ikke stå for. Dit glans nummer der, var en fest nederdel, jeg havde købt, med knapper ned i begge sider, ja alle var bidt af. Inden jeg havde brugt den.
Strygtøj ville du også gerne hjælpe med og kontroler efter jeg havde strøget det.
Hmm det var jeg så ikke så glad ved.

Din hjælpsomhed var så stor, med mange ting , selv om jeg en par gang var ved og hæve stemme lidt,
savner jeg den så meget

Indimellem når noget skulle kattesikkeres og jeg prøver og tænke fremad. Og være to skridt foran dig, og tænke på hvad kan du ikke finde på.

Det var din skyld jeg fik købt børnesikret låg til røremaskine, ja det var sikker, fandt jeg røremaskine for at bage, var du der som en mis, og bad om og komme op i køkkenvinduet og side så du kunne se ned i skålen, og se snittet til og smags kontrollere dejen igemmem processen. Så jeg lærte hurtig at du skulle have en klat dej flere gange.

En gang havde jeg fundt alt frem til bagning åbnet for en flake grøn frugt farve, telefon ringede, en længere samtale da jeg kom tilbage var flasken tippet og der lagde lidt på bordet, men jeg kunne ikke huske om det var den næsten tomme eller nye jeg havde tager. Du var godt nok lidt grøn om hagen, men din tålmodighed med og vente på jeg begynte og bage var ikke eksisterende.
Efter bagning gik vi en tur, på turen skulle du have gravet en hul pludselig , det gik stærk imens du fortale noget, jeg kom hen til dig, og den tynde klat du lagde var total grøn, så kunne jeg godt regne ud, hvad du havde lavet. Jeg havde travlt med at få ringet til dyrlæge. Men der blev grinet igen af dine nummere. Og fik og vide vi skulle se tiden an om ikke det gik over. Udover lidt misfarvet afføring

Men der havde du jo også før drillet mig med frugtfarve og dyrlægen, så dyrlægen havde tjek på hvad det indeholdte.
Det var en helligdag, jeg har altid bagt og pynt til kager, har jeg altid lager af, havde været i Aalborg og salling havde fået meget forskelligt til og farve med, det virkelig gode slags. og jeg havde købt lidt (meget). Nu skulle der rydes op i skabet, da en del af de her små bøtter er svært og lukke ordeligt og sættet i små kasser som indkøb. sætter det efter jeg havde fået gulvet vasket ud på gulvet og begynder og soteret, døren ud står åben, jeg går efter vaskemaskine og ser du kommer ind, selvfølgelig skal du hen og kigge i skabet, jeg får vaskemaskine tømt og nyt tøj i og starter maskinen. Høre du er i maden. Ud med vasketøjet og ind. Jeg ser der er noget spor på de mørke fliser i bryggers, og da jeg kommer i køkkenet ligger du og vasker dig, men din mund og ned om hagen og det hvide på brystkassen og poter foran er fuld af blod.

Ja jeg panikker nok lidt, kigger dig i munden og der er helt rød. Ringer til dyrlægen. Ja der er lukket, nå griber telefon bogen, og må ringe til en af de andre. Inden jeg når det, har dyrlægen ringet mig op hvad problemet er, ja beimis er vist kommet meget til skade. Jeg får og vide jeg skal komme, dyrlægen har tid.

Beimis under armen, indpakket i en håndklæde, og afsted. Ja foden hviler tungt på speeder.
Jeg kommer står døren åben til kliniken. Da jeg kommer ind med beimis siger dyrelægen med det samme, hvad i alverden har du lavet, der er klumper af blod i munden. Dyrlægen undersøger og mærker, og kigger men vi kan ikke finden en sted på kroppen, det må være i munden, dyrlægen siger at med alt det blod.
Er dyrlægen også bange for det er slem. Dyrlægen forstår så ikke du er så frisk som du er efter en stykke tid. Og vi snakker om hvordan jeg opdagede det, og hvad jeg lavede. Jeg fortæller og lige pludselig, siger dyrlægen og jeg i munden på hinanden. Beimis har du været i skabet. ?
Ja dyrlægen får fundet en lille klump blod helt oppe i mellem tænderne og klemt ud det er meget lille men vi er sikker på det er pulver. (Farvepulver) Dyrlægen tager lige en tur til hjemmet i køkkenet og kommer med en flaske rød frugtfarve og dypper det på bag poten og ja beimis vil slikke af flasen. :smirk_cat:, nu ligner bag poten , forpoten. Så begynder vi og vaske for poten det hjælper og vores finger bliver røde. Så griner dyrlægen, og siger nu vi er i gang undersøges der lige om frugtfarve er skadeligt.

Dyrlægen indrømmer at da jeg kom med beimis så det alvorligt ud. Og kunne godt forstå jeg reagere som jeg gjorde. Hvis nogle ville have spurgt dyrlægen om katte ville drikke frugt farve, var svaret nej. Men det var jo selvfølgelig heller ikke dejlige beimis.
Hold op jeg var så flov. Men dyrlægen grinede bare og sagde, det snød du os godt nok 1-0 til dig beimis.
Ja da jeg kom hjem var der en flaske frugt farve vældet og en bøtte med farve pasta spist af, det dyreste selvfølgelig

De mus du har fanget er mange, udover humlebier, larver, biller, sommerfugle, natsværme, firben, rotter, salamander, frøer, fugle, det største er nok fasaner, og duer, du gjorde en ihærdigt forsøg på svaner og gæs, men måtte nøjes med fjer, en par fisk fik du også fanget.

Besøg hos dyrlæge efter slåskampe, er også på listen, over dine oplevelse, de sidst år, den første dag det var forår, kom du op og slås om natten.
Ja mener det var 2015 og så var der kommet sne om natten, en af de første dage I marts. men jeg fik ringet til dyrlægen, der var lidt travlt, men jeg skulle komme og efter de havde set dig, ville vuder om du skulle til med det samme, eller jeg skulle vente til de var færdig med det der var kommet til var gjort færdig, heldigvis var du ikke så slem, at vi skulle ind foran, men fik lov og vente til bagefter. da vi kom, og du hurtig skulle vurderes. var dyrlægens kommentarer. " nå mis det er tidligt foråret er kommet i år, jeg har ikke engang fået lægge kartofler købt".

Du fik en potion antibiotika med hjem og imens dyrlæge skrev på computer kom du og hjælp, da din regning var færdig, skulle i lige snakke. Og så mente dyrlægen du lige skulle hjælpe med og bestille lægge kartofler. Så det brugt i lige 5 min på. Samt dyrlægen lige fik tjekket du godt kunne bruge poten lidt til og træde på tasterne… dyrelægen købte lægge kartofler, for samme beløb, som beims regning blev på.

Det her kostede også en tur til dyrlægen

Kattebilleder i marts - #69 af Beimis

Eller det her som jeg skrev om i juni tråden kopieret der fra

Men havde nogle spurgt mig ugen efter påske mener det var i 2010 havde jeg ønsket jeg havde tegnet forsikring på beimis.

Jeg kunne få alle de ekstra vagter med mere i time løn, og havde taget det hele, da der ingen var og folk ville sælge deres normale arbejds timer. Jeg var begyndt og drømme om hvad jeg skulle købe…men…

Der besøgte vi, beimis og jeg dyrlægen lørdag aften inden påske. Om mandagen og onsdag, skærtorsdag, langfredag, påskelørdag om aftenen, påske søndag , tirsdag efter påske og torsdag. Og sluttede lige af om lørdagen aften igen, så gik den også helt til torsdag da der bare var til tjek på det hele.
Lidt firkantet 10 gang på 14 dage :slem:
For det ikke skal være løgn glemte jeg mit dankort langfredag hos dyrlægen, men på den anden side, som dyrlægen og jeg blev eninge om den sad jo nærmest fast i terminalen, og så var dyrlægen sikker på pengene :laughing:

Det her var i 2019, en søskede som absolut ikke er katte menneske som jeg er, i august var du kommet op og slås og nu gik du og knep øjet sammen, som det eneste, udover en par løse totter, nå ringede til dyrlægen og blev kørt af min søskende, det med og få kigget i øjet og det holdt åben tog du i stiv pote, jeg fik piller og øjendråber med hjem, ud i bilen med dig, med alt det medicin og regningen, og ind og betale. Da jeg kom ud sad chauffør og kiggede regning, jeg tænkte lige åhhhh nej. Men da jeg kom i bilen det var ikke hvad det kostede. Men en dyrlæge ville have 11,83 kr plus moms for at udlevere piller, det var dog det groveste. Nu skulle vi en omvej hjem for jeg skulle have noget med fra slagter, for til 11,83 pluds moms for at jeg fik piller skulle den møj forkælet kat også have alle piller ned. :joy:

Du snød også mig og passer, så vandet drev med en pote. Flere gange. Jeg havde en arbejdsplan der var pludselig kommet mange timer på, så var ikke så meget hjemme, men om aften da du skulle have nat mad, lagde du allerede inde i halmen. Du rejste dig ikke efter maden, hmm jeg tjekkede dig flere gange om natten, men din venstre pote kunne du slet ikke bruge når du ville rejse dig, nå tog på arbejde kl 5:45, dig under armen, og du blev sat af ved passer, der var ingen hjemme. Men fangede passer på morgen, gå tur, sagde du sad i kælderen.
Men ville prøve og få kringle så jeg fik muligheden for dyrlæge besøg i formiddag, men havde allerede fået 2 sygemeldinger. Passer kontaktet mig kl 7. Du var selv kommet op af kælder trappen, da døren blev låst op.
Og nu havde du spist, været på bakken, og gået på loftet og lagde nu i sengen og var så tilpas. Vi blev enige om jeg lige klappede hesten lidt. Jeg løb ind i en sygemelding mere, fik snakket med dyrelæge, vi blev enige om jeg så tiden and til i morgen, for til middags tid var du selv kommet op i vinduet. Og ellers skulle jeg ringe og vi måtte se om tid om aften.
Om natten havde du underholdt passer med og trille bold ned af trappen, men poten da jeg hilste på dig omkring min middagspause, var stadig galt, passer kunne fortælle det var på tre poter når du gik, men alt gjorde du som du plejer.
og min arbejdstid var lige presset, nå snakkede med dyrlæge, jeg skulle komme om aftenen, passer var med, heldig vis for jeg fik opkald fra arbejde med alarm var gået i virksomheden, og den kunne ikke slåes fra. jeg afsted og passer overtager, dyrlægen kan intet finde der er galt, udover du løfter poten. Der bliver taget røgen, intet. Jeg kommer og vi giver dig en par dage, ellers vil dyrlægen have dig en anden sted hen.

Får billedet med hjem. Du kommer med til passer. Og du er knap inden døren inden det siger hop hop hop meget hurtig op af trappen. Vi når ikke og ser det.
Næste dag på job til eftermiddags kaffen. Vil jeg kigge på billeder ser der står højre pote :gruble:, hmmmm.
Nå jeg får fri, kommer til passer du kommer humpende ned af trappen, og fortælle mig en helt masse, med højre løftet pote, jeg prikker på poten og siger, er du sikker på den pote gør av. Og du løfter nu venstre pote :smirk_cat:.

Hos passer drejer trapperne rundt i huset, så det er nemest og have ondt i højre, hjemme ude i stald og lade er det nemest med ondt i venstre.
Du kom under armen hjem, og da vi kom hjem var du kureret.
Den nummer lavde du en gang mere, dog uden dyrlægen, da jeg pludselig kom ind i flere lange arbejdsdage, frem over ved anden lange arbejdsdag kom du i passing med det samme.
Jævnligt når jeg kørte på job især om vinteren kom du med og blev sat af imens jeg var på job.

Når du var hos passer de første 3 dage gik godt, så næste dag var du lidt umuligt ,også om natten. Men så når den dag var over, havde du levet dig ind i indkat livet, sov om natten. Du har af nogle gang været der i længere tid, en tidspunkt kom en vild kat og jagde dig væk, der var du der en 3 uger til jeg fik det hele fangt og ja de blev aflivet, det vurderer dyrlægen også var det bedste.
Når der blev høste og jeg viste jeg ikke var hjemme, når der blev kørt gylle i tank biler i døgn drift. Blev du passet.

Tilfælde vis var du hos passer, den dag mit liv slog mig ud med firedobbel baglænssalto med skrue, og der blev du en stykke tid, hvor var det heldig for dig, hvem skulle ellers have passet dig, efter knap en 1 uge mener jeg det var, kom jeg forbi og blev lukket ind af der hvor jeg kunne komme ind, du kom ned af trappen snakkende til mig, og så snart du var ud for mig, satte du imellem gelænger poterne om mig hals, og blev ved med og fortælle noget, det trækker tåre hos mig endnu.
Vi blev enige om du skulle blive der lidt endnu, da jeg satte mig i bilen, sad du i vinduet og du kaldte længe på mig fik jeg og vide.

Det mad du har spist, som der overhovedet ikke er kattemad, det er meget, risengrød, pandekager, is, fyldte chokolade, frikadeller, flødeboller du kunne åbne meget for at få fat i en flødebolle, jordbær med fløde og sukker, ja da jeg havde det skidt. levende vi to af det til middag, det var nemt og det jeg kunne selv. De løg du spiste selv fra haven, de kager du har smagsprøve smagt, åh kunne blive ved. Ja alt hestefodder er også spist af. En pose twist, den fandt du altid og spiser de stykker. Eller quality street den
slags kunne du heller ikke lade være.

Jeg løb ind i en meget slem virus, som gjorde jeg måtte installer mig i stuen, og ligge der, kunne intet. du sad om morgen og ventede til jeg var færdig på badeværelset, viste godt du skulle være klar når jeg kæmpede mig ned og fik døren åben, og du kom ind og fik mad.
Viste også godt du ikke kom ud på toliet, for så kom du ikke ind igen, du spiste, listede ind i stuen og op i sengen til mig , startede med og ligge ved mig, listede så ned i fodenden, og jeg kunne vove på og strække min ben, og så sov du der, men viste også godt kom der nogle blev du gemt under dynen, du var helt klar over du skulle ligge stille. Og viste midt på eftermiddag. Var du ikke på badeværelset og selv gik ud når der kom nogle, blev du lukket ud af den nærmeste vindue af mig, for jeg lagde så jeg kunne det. Selv om jeg ville heller ligge en anden sted, men så kunne jeg ikke få dig ud.

Om aften når nogle gik ud sad du ude i garagen, og kiggede på døren, nogle gange så du dit snit til og smutte ind i mellem benene på folk, gemte dig unden forhænget ved bordet, og når der blev ro, kom du vidre ind, de gange du har gjort det uden og blive opdaget, det er virkelig mange. ja sådan listede du også ud når du havde været inden. Men nogle gang lod andre døren stå åben, og gik deres vej til du var gået ind også lukkede døren. Det var stort når andre gjorde det .

Du var på ingen måde en skøde kat, men du elskede og ligge på ryggen af mig, men ved sygdom af mig, viste du nu skulle jeg ligge, også lagde du ved mig, eller kravlede op til mig, men det bedste var nu ved siden af mig.
Nogle gang har du været med mig i seng, men sådan en lille kat, kan fylde så meget er mig stadig en gåde. Du skulle ligge på hovedpuden med hovedet. Og den hoved kunne fylde så meget samt du kunne ligge sådan jeg til sidst bare lagde på kanten. De fleste nætter fik du i løbet af natten, sengen alene og jeg lagde mig på gulvet med en tynd tæppe, hvis du havde en god nat fik jeg hovedet puden. Nogle få gang om året listede du op og tog min seng en hel dag, jeg var så ikke så glad ved, når jeg skulle i seng og der var en fugle eller frø, de gaver satte jeg virkeligt ikke stor pris på.

4 Synes om

Den søskende som slet ikke er katte menneske, var godt klar over, hvor meget du betød for mig. En gang var der lidt pludselig blevet planlagt en tur til grænsen, med en ven, om jeg skulle have noget med, men dey skulle være på en liste, jeg bliver ringet op hvad, pussi / felix mix kasse er, ja det er sådan en stor kasse i katalog med forskellige godbidder til dig.
Så får jeg og vide, den skulle tages i den dyre butik inden man kommer helt ind. Nu står de tæt på kassen , de var sikker på det var slik. Jeg siger det er ligemeget. Så bliver der sagt meget højt til vennen, tager du lige min vogn xxxx, det som er det, vi kigger efter, det er bib slik til den møj forkælet dumme kat, ikke en i butik kan undgår og høre meningen, for da de står ved kassen, kommer der katte smags prøver med hjem. Og en anden gang er der gjort ophold i en grænse butik de normalt ikke er i for kun, og købe mad til dig,

Eller da mit liv slog mig ud, der skulle venner paret havet fest, og min søskende blev spurgt om de ville med til Tyskland og hjælpe med og handle, der fik jeg og vide, skulle jeg have noget med, var det virkelig kun helt små ting. Og næste dag, kom min søskende her og sagde, ved ikke om jeg har fået alt, men når du ser det her, er resten vel ligegyldigt, der havde vedkommende været inde efter sådan en stor mix kasse med godbidder til dig. Jeg havde så slet ikke snakket om det. Der stor tude jeg.

Ved kommende tog også fri fra arbejde og kørte med dig, den dag jeg havde mistanke om det var noget skidt med næsen

Du snød også heste dyrlægen engang. Der skulle komme en dyrlæge til hesten, det var en nyuddannede der kom her, jeg starter med og spørger om jeg kan få en ormekur til dig. Ikke sådan lige dyrlægen skal ringe hjem, og der skulle prøve fra dig. Det var efterår. Nå hesten får vaccination imens ser jeg godt du har fået øje på sådan en grøn sommefugle larve der kravler på døren. Jeg ved du skubber til den og den triller sig sammen, også sluger du larven. Jeg kommer fra og rede laven, da dyrlægen snakker om noget med hest og med passet. Da dyrlægen vil til næste hest, begynder du og lave bræk lyde og op kommer ormen, dyrlægen kigger noget, tager papir og samler det op. Jeg fik en stor pakke ormepiller, du havde orm og det var første gang hun så de var grønne.

Ja når du skulle kaste op, når du spise noget, maven ikke ville være med til. Lagde du ved mig, hvis jeg sad og læste avisen, uge avis, de nye reklamer, var det bare en ting hen under dig, og så kom det der. Men kun hvis det var den nye ting der ikke var læst endnu, tog jeg en gamle kunne du ikke ramme det.
Det bedste var nu hvis du kunne komme på trappen og sidde, der er åbent trin og inden under står vaskemaskine og ud ved gelænder står stativ med vasketøjet og så starte med midt på trappen imens du går baglæns op af også hovet ud imellem trin eller ud imellem gelænder, hold op det kunne fylde. Bag ved vaskemaskine op af vægge alt det rene vasketøjet, trin både under, over, på siden, ned i fyret, i vaskepulver, tøjklemmer.

Er de par gange du har ligget på mig og ikke lavet advarsel lyde inden. Men jeg har bare fået en potion ned og nakken og i mit hår. :blegne:

Dyrlægen har vist også sommetider grint af dig. Kan ikke huske hvad du havde lavet, men du var fem dage på meget meget små piller morgen og aften. Hold op en kamp der var, ned kunne de ikke komme, selv dyrlægen kunne ikke bare lige få dig til og tage dem. Den sidste dag skulle jeg snakke med dyrlægen om dig.
Den sidste dag havde jeg det meget skidt, jeg havde skrantet lidt, jeg til læge og det var lungebetændelse, jeg kom på piller 2 morgen og aften den første dag. Jeg fik taget en fridag på job. Fik ringet til dyrlægen og aftalte besøg med dig kunne vente til dagen efter, hvor jeg havde fået lidt medicin.
Du sad og knasede tørfoder.
Nå jeg fandt mine to hestepiller størrelse, lagde dem på bordet og ville afsted efter en glas, det foregik i slowmotion. Da jeg vente mig om sad du på stolen og slikkede dig om munden, og pillerne manglede. Jeg fik ringet til dyrlægen og vi skulle komme med det samme, jeg tog dig under armen, piller og vand i den anden. Jeg kørte med tung fod på pedalen.
Vi kom ind med det samme. Dyrlægen fik kigget på dig og piller, og begynte og finde information om piller. Jeg fik mig sat og spiste mine to piller, jeg havde det skidt så sad med lukkede øjne, du op i vinduet og under søgte om dyrlægens blomster skulle omplantes.
Dyrlægen ringede til landbrug er eller andet. Imens du havde fundet nogle hunde godbidder og spiste med stor appetit.
Dyrlægen kunne ikke forstå du ville spise så stor pille.
Nå imens dyrlægen snakkede i telefonen og talet med en og indholdet i pillen, havde dyrlægen taget en pille ud og kigget på og så lagt fra sig på undersøgelse bordet. Og var nu over ved computeren imens der stadig blev snakket med en anden. Halv med ryggen til pillen. Jeg høre godt du hopper, regner med det er over på skrivebordet, hvor dyrlægen er, eller over hvor vasken er, undersøgelse bordet, vil du altid fra.
Indtil jeg høre du knaser noget, og jeg åbner mine øjne og ser du slikker dig om munden imens, dyrlægen siger i telefonen. Meget bestemt
Det kan godt være de piller er store, og efter jeres laboratorier undersøgelse ikke har smag som en kat kunne lide, men den er lige blevet spist en mere med velbehag og der bliver slikket om munden nu.

Nå men dyrelæge sige jeg skal holde øje med dig, skal komme igen med dig til aften, og får privat nummer, så bliver der noget om natten, skal jeg ringe. Hvis du skulle tjekkes skulle jeg til Vejle med dig nu, men med min tilstand ville det ikke være forsvarligt. Og da du ikke havde det skidt nu, reagerede du nok ikke på det. På den anden side, skulle du jo have en pille kur mere, men det havde du så rigeligt fået nu. Du reagerede ikke det mindste på de piller. Men jeg kunne godt mærke jeg fik stærk pencilin , efter de to første .

Nu har vi stor skabs køleskab, den gamle kunne du selv åbne, en klo ind under gummi listen, og du fik luften ud af den, og du kunne hive døren op. Ja det var så trådhylder, så det var jo en god stige for dig, så du kunne gå på jagt efter hvad du kunne lide på hylderne. Du var slet ikke glad der der kom nyt køleskab i hjemmet.

Og en par gang om året, har du ikke kommet om morgen, og det bliver sent eftermiddag, og inden havde set dig, eller intet mad var rørt, jeg kalder der sker intet. De gange jeg har kravlet i halm/ hø. Over bjælker, og andre mærkelige steder for at kigge efter dig, starter forfra med steder nu højlydt grædene, stadig ingen beimis, nu højt hulkende. Og lige pludselig står du bag ved mig, knap vågen. Og kigger på mig, hvad vræler du for, jeg er sulten nu. Jeg har sommertider spekulere på hvor i alverden har du gemt dig. Ja nummeret har du også lavet to gang du har været lukket lidt inde inden for, det er mig stadig en gåde, hvor du har gemt dig, den ene gang endevendt alt, og pludselig stod du bagved ved mig.
Jeg lure også lidt på om du ventede til jeg græd meget, for så fik du ekstra godbidder.

Du fik også de sidst år lært og hoppe op og åbne ydedøren ude fra. Inde fra kunne du ikke, døren ind til stuen og badeværelse kunne du også åbne ind i rummet. Badeværelse kunne du også skubbe i, hvis det trak, du lærte også du ikke skulle skubbe døren mere i end du kunne få en klo under døren og åbne når du igen ville i køkkenet. Køkkendøren kunne du åbne ind ad og fra køkkenet, kunne du også hvis jeg lod lære med og give håndtaget den sidste ryk opad. Så en klo i under døren, og åbne så du kunne lige komme igemmen døren, men du kunne også drille lagde jeg nu på gulvet ved dig, og du ville have noget andet mad, gik du hen og skubbede køkken døren helt op, så det rigtig kunne trække og jeg blev nødt til og rejse mig for at lukke døren til, ja så når jeg var op og stå kunne jeg jo lige så godt finde andet mad til dig.

En gang gjorde du det, hvor jeg tænkte, hvorfor det. Det var i december 2020, mandag hvor lige Danmark var mere eller mindre lukket ned igen, det havde ikke gjort noget godt for mig. Jeg havde om eftermiddagen stået og lavet konfekt og haft gang i så mange bøtter- skål. Med smage til og komme i de forskellige ting, og frugtfarve, og chokolade. Der var blevet spist sent, køkken bordet lingede jeg ved ikke hvad, det var rigtig råkold og du lavge på badeværelset og sov. Nå der var blev spist og jeg skulle i gang med oprydning, havde lige fået alt konfekt på loftet i en køligt rum.
Jeg tog det der skulle ud i genbrugs container. En del pap og plast. Ude med det. Da jeg kom ind så jeg jeg mangle denne bailys flaske jeg havde tømt til konfekt. Tænkt jeg går med den, med det samme, hvad der sker ved jeg ikke, men falder ud af døren og ned af trapperne og knuser flasken under mig. Må indrømme jeg nok lige skreg til start, det gjorde ondt, og det gav blod mange steder fra. du kom kiggede ud af døren beimis, og rystede lige kroppen på den måde, når du syndes det var kold, gik om bag ved yderdøren og skubbede den i :uha:

Ja den nat måtte du være lukket inde da jeg skulle jo have ryddet op efter det, men skulle jo lige forbi skadestuen og limes og syes og have ting pillet ud først,

Ja jeg kunne ikke komme på loftet og sove måtte være nede, så du sov inde ved mig i stuen og puttede i min dyne ved mig. Indtil omkring 4 så skulle du ud på toliet, de allerfleste gang viste jeg 4 min så var du der igen.
Den første nat jeg kunne komme på loftet og sove,( imellem jul og nytår) kom du til nat ud og sove som du plejer, men der kom du op og slås lidt. Mig ned meget langsomt. Og ud og det havde du jo lært med tiden, jeg lod døren stå åben, så du løb ind, eller i garagen også tog jeg dig der. Ja så hev jeg dynen ned og sov ved dig i stuen. Ja som kom du aldrig mere ud og sove. Da jeg fik julepynt ned og gjort rent.
Var du i køkken og badeværelse, corona nedlukningen ødelagde mig og jeg sov i køkken ved dig på en tæppe. Min måde og overlev på. Også havde jeg dig tæt på mig :heartpulse:

Ja det var din skyld jeg kom på kattegale, jeg har altid sagt jeg ikke skal på sådan steder,( endnu den eneste sted jeg er) men jeg manglede opskrifter på nogle af dine ynglings kager, jeg gjorde meget for din skyld. Jeg ville dig det bedste. :klappekat:
Og hvis jeg ikke var kommet på kattegale, havde jeg heller ikke turde og få fjernet tænder på dig. Da du kom hjem gik jeg meget kolde fødder, over hvad jeg havde gjort ved dig. Men da jeg spurgte om hjælp her, var opbakning jeg fik her fra helt ubeskriveligt stor, med hjælp og råd. det samme din sygdoms forløb, den opbakning du fik her fra hjalp mig så meget.

Åh nu bliver jeg nødt til og stoppe det her, det bliver jo ,nej er blevet alt for langt undskyld,
men jeg har jo meget meget mere oplevelser med dig. Jeg har jo ikke en gang fortale 1/4 om dine oplevelser

Undskyld Undskyld skriver altså lige de sidste her.

Din sidste tid gik meget stærk. Mandag ved kort tjek ved vertinær sygeplejerske, du fik udskrevet mere medicin
onsdag var der ingen ting jeg var ved dig. Torsdag skulle jeg til noget, så der så jeg dig jo ikke. Fredag da jeg kommer op til dig, er der frisk blodpletter en del steder, du er til pas og tager i mod mig du har næse blod og stedet er blevet større, men du er sulten vi putter, snakker lidt ned passer da han kommer, der har intet været før nu, jeg diskutere lidt med mig selv dyrlægen. Men ja stedet større det vil give mere blod. Du leger, du ræser noget ture. Jeg har en dum fornemmelse i maven, men nyder du fiser rundt, som en killing. Efter jeg tager hjem går du i hulen og gemmer dig, det er først noget passer og jeg kommer til og snakke om siden.
Lørdag er der intet blod og du er som du plejer, jeg skulle besøge hende på ældre centret og passer og jeg bliver enige om vi gør som vi plejer, jeg kommer bare hver anden dag.

Søndag du er som du plejer da jeg snakker med passer. Jeg kommer tidligt op til dig. Du sov da jeg kom med vågner med det samme, også bløder næsen. Men intet og mærke på dig. Men du bliver hurtigt træt ved leg. Og min mave fornemmelse siger mig der er noget ikke i orden, stedet er større på bare en dag. Svært og sætte ord på, men der er små ting.
Da jeg gør medicin klar kommer du og vil have det nu, da jeg er kørt sidder du og sider noger og går ind og gemmer dig. Det ringer passer og fortæller mig, da han komme hjem efter i byen til 1 times kaffe om aften, finder du min glemte t-shirt sidder og snakker til den.

Jeg snakker med passer meget tidligt mandag. Skubber alt væk af planer, og kommer op til dig kl 7. Stedet er blevet større igen. Du er frisk. Men vi skal lege men samtidig putter du dig ind til mig. Da dyrlægen åbner ringer jeg og får en tid, fortælle jeg er bange for det er nu beslutning skal tages, jeg får tid om eftermiddagen, da dyrlægen vuder der er forsvarligt.
passer havde købt en ugeblad jeg kunne læse i, jeg putter mig på tæppet og ligger på maven, du beimis kommer og putter dig op på mig som du holder af og ligge, der ligger længe, jeg har svært med og læse, jeg er sikker på det er sidste gang, du sover så godt du savler mig ned om halsen

Da kl bliver 11 går du i vinduet, passer sidder ved stue bordet og læser og skriver jeg sætter mig der også, du vil over men der er noget du vil, tager lidt tid og finde ud af, men din pude skal over og lægge på bordet, du får dig lagt, der er det tydeligt dine øjne er trætte, der er liv i øjnen men samtidig er de trætte. Du får dig lagt så du har en bagben på passer, og poterne om min hånd og ind imellem hoved i min hånd, jeg sidder og prøver og gætte en kryds og tværs ( kan ikke) imens jeg snakker med dig, du får kun rejer og spise, heller alle ting står fremme, så der er kæmpe buffe, du kigger efter smertestillende medicin, omkring kl 1. Åh jeg har sådan fortrudt jeg ikke hørt om jeg måtte give dig lidt.

Fra kl 1 er du 3 gange inde i hulen og gemme dig lige en par minutter. Vi skal være ved dyrlægen kl 15:30
Passer tager med, men jeg går selv ind alene med dig. Dyrlægen ser på dig, kigger på mig og siger, hvad siger du . Ja jeg siger jeg tro det er nu. Så siger dyrlægen efter og have lyttet på dig. Det er ved og være den tid, som næsen ser ud, men der er intet og høre på dig. Men der er godt nok sket meget på kort tid, dyrlægen har fri i morgen, men der er jo en anden i huset.
Dyrlægen siger jeg godt må tager dig hjem en par dage mere og tage afsked med dig, men det vil ikke være forsvarligt på nogen måde og gå til weekenden med. Men en par dage vil dyrlægen godt kunne forsvare. Men der vil være en større risiko for der springer en stor blodåre i næsen, men forbindelse til hovedet, og der vil ikke være noget og kunne gøre så der hjemme. Jeg spørger dyrlægen om den liv beimis har, de næste dage er det beimis liv eller lever han for min skyld,
dyrlægen sige lige nu er det 99 procent beimis og 1 procent min og det vil gå mere til min side for hvert time der går. Jeg har så meget lyst til og tage dig med hjem. Men jeg har jo lovet dig, du aldrig skal leve for min skyld. Så jeg tage den for dig mest rigtig beslutning. (Håber jeg).
Dyrlægen siger jeg er en god katte ejer , for jeg tager beslutning.
ja du får det første, jeg smidder mig på gulvet og vil have op på min ryg og ligge, det vil du ikke du er meget uroligt. Tager ved dig jeg sidder på knæerne og holder om dig for at får dig til og falde til ro og lige pludselig slikker du min kind, ja der tuder jeg lige. Jeg prøver ellers på og være den stærke, for i dag skal jeg være der for dig. Og du ikke skal trøste mig. Åh du skal kaste op, sikke en potion reje der kommer, men dyrelæge siger det er godt der noget og kaste op af.

Ja du kommer med hjem.

Ja beimis jeg gjorde hele tiden det bedste for dig, med den viden, jeg havde og fik, og med de ting, jeg havde til rådighed. :heartpulse:
Men med det jeg ved i dag, kan jeg godt se, jeg har gjort noget fejl. Men det er altid nemt og være bag klog. Åh du skulle have fået mere af det kattemad du helst ville have, og jeg ikke skulle have holdt på, du en gang imellem godt kunne have spist noget andet, ja der er flere ting.
Får jeg en ny kat, får den jo endnu bedre liv, og det giver mig dårlig samvittighed over for dig, men det var og er alligevel dig, der nok altid vil have fået rykket den største skidt. Fra du skulle leve som helt ude - levende musefælde. Og selv finde kosten, med lidt tør fodder dagligt. Til du blev en halv inde kat og og blev kastreret og vaccineret, og var min.
Ja din skyld jeg kom her på katte gale. Ja det skulle jeg have gjort før, og du ville nok have haft et lidt bedre liv. :klappekat:

Jeg tro jeg har regnet ud hvorfor i katte har så skarpe klør

Det er fordi når poterne forlader hjerte her, sætter i klør i. Så hjerte kan gå helt i stykker. Os mennesker får det ikke samlet helt med det samme, og det giver store ar, men det har i katte regnet ud, for nu er der mere plads, til en ny pote kan få lov at lave en dyb aftryk. I ved godt i har været heldige, og i ved der venter en ny der ude, som manger en hjerte og bo i :heartpulse: :hjerte:

Uanset om der kommer en ny kat og hvor mange i mit liv. Vil du altid være :hjerte: i min verden, verdens dejligste beimis :hjerte:

:hjerte: tak beimis :hjerte:

13 Synes om

Åh nej . God tur dejlige Beimis :lys:

Vi gør alle det bedste for vores katte ud fra det vi ved. Det er nemt at se ting man kunne have gjort anderledes i bagklogskabens klare lys. Du har intet at skamme dig over

4 Synes om

En ting er da helt sikker - Beimis har levet et fuldt og indholdsrigt liv! Og også bidraget til at holde dig beskæftiget i det meste af det :slight_smile:

Jeg håber, du på et tidspunkt får en ny kat. Ikke en erstatning for Beimis, for sådan en findes vist ikke. Men en anden kat, du kan møgforkæle til dine omgivelsers forargelse :heart: Og til dyrlægens fornøjelse … :wink:

5 Synes om

Historien om din kærlighed til Beimis bringer tårer i mine øjne. En kat er aldrig bare en kat. :hjerte:

5 Synes om

Shit altså, sikke en fin fortælling, og et meget dybt potespor. Han har snoet dig om sin lillebitte pote og sikke et liv han har haft :heart:

De værste beslutninger at tage er virkelig den sidste hos dyrlægen, det gør SÅ ondt uanset hvor rigtig den så end er.

For den smukkeste Beimis :lys:

4 Synes om

For Beimis - en højtelsket kat, der fik et fantastisk liv hos en der gjorde
alt for at han skulle have det godt.

:sorger:

:lys:

2 Synes om

Tak

Det har du så meget ret i ,:smil: tak :tak:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tak
Ja jeg håber også beimis følte han fik mig holdt i gang :wink:

Tak det håber jeg også

Ja jeg gjorde også dyrlægen opmærksom på, budgettet på akutte katte. Skulle nok reguleres nu i år :wink:

Tak :tak: :heartpulse:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Det lyder fejl @FinnFrode men det du skriver om min historie om beimis
Kan jeg kun svare :tak: :heartpulse: , og det røre mig meget

Hvor har du så meget ret

Med venlig hilsen

2 Synes om

Ja den sidste beslutning er den sværeste

Tak :tak: :heartpulse: ja han lavde dybe spor,

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tak :tak: :heartpulse:
Ja jeg prøvede og gøre det bedste, så beimis havde en dejligt liv

Med venlig hilsen

1 Synes om

Tak for du fik skrevet dette, om dit og Beimis liv sammen, for sikke et liv I har haft sammen! Jeg har aldrig været i tvivl om Beimis var en særlig kat, og jeg har aldrig været i tvivl om hvor højt du elskede og stadigvæk elsker, Beimis, men hvor var det dejligt og rørende at læse om jeres oplevelser sammen, han kunne let have heddet Emil fra Lønneberg, med alt det han kunne underholde dig med. Tak for du skrev dette og delte med os. :hjerte: Og ja jeg tudede mig igennem det sidste stykke. :vraele:

Beimis :lys:

2 Synes om

Er lidt svært og svare dig @Enki nu triller tåre hos mig. Tak :tak: :heartpulse:
Dine ord røre mig meget

Med venlig hilsen

1 Synes om