Billeder uden katte 2024

Det var omkring 00.45 de blev taget :slightly_smiling_face:
Kan se at fb vælter rundt i nordlys idag :wink:

5 Synes om

Ja, der er så mange smukke billeder i dag. Også herovre fra Trige, fra midtbyen mm

1 Synes om

Godmorgen Lille tosse :joy:

Noget siger mig, at jeg potentielt snart kan gentage gårsdagens oprydning af legetøj i hulen, hvis han fortsætter sådan, for Mille gider ikke der er for meget derinde når hun skal putte, og hive det ud selv gør hun ikke :tihi:

11 Synes om

Tilbage på campingpladsen efter dagens show, sidder og nyder et glas rosevin til denne udsigt

16 Synes om

Nogen der ved hvad dette er for en fætter? Edderkoppen er helt hvid og sidder her på mit spejl.

4 Synes om

Den rigtige navn ved jeg ikke
Jeg kalder dem spøgelse edderkopper, vil du have flere har jeg så mange jeg giver væk af dem

1 Synes om

Det er en mejeredderkop (ikke at forveksle med mejeren, som ikke er en edderkop) . Hvis man generelt ikke bryder sig om edderkopper, skal man lade den være. Den spiser nemlig andre edderkopper. De lever kun indendørs og jeg støvsuger dem som regel væk, for jeg vil hellere have de andre edderkopper og gider ikke mejeredderkoppens spind rundt i hjørnerne.

Prøv at prikke eller puste forsigtigt til sådan en fætter, når den sidder i sit spind - så begynder den at snurre rundt som en forsvarsmekanisme - ret sjovt at se :slightly_smiling_face:

4 Synes om

De mejeredderkopper man ser oftest er ikke helt hvide som den der, men har netop også set den helt hvide version for nylig. Er det unge dyr der er så lyse, ved du det? For syntes ikke jeg får noget op ved at søge på det. :blush:

2 Synes om

Haren har sat spor i det nye underlag under tørresnoren :grin:

8 Synes om

Nedrivningsholdet har været på arbejde … to potter i et hug, det må da udløse bonus :rock:

Nogen har prøvet at afbøde faldet med at lægge vasketøj under, men ak …

16 Synes om

Man kan synes om jagt eller ej. Jeg bliver aldrig jæger, men vil gerne spise det :wink:
I morges fik Lars sørget for lidt til grillen til sommer :sunny:
En skæv gaffelbuk og en stor krabat. Jeg er spændt på, hvad vægten siger.

8,6 kg rent kød til fryser… han var en stor dreng :+1:t2: og så en god portion ben til fond :clap:t2:

13 Synes om

Den er smuk og at fjene det nødvendige er aldrig dumt… hilsen hende der nyder en god rød bøf

5 Synes om

Jeg går hellere ikke på jagt, men nyder ogsp gerne vildtet, det smager fantastisk.

2 Synes om

Majbøgen blev også sat i år :smiling_face_with_three_hearts::sunny::clap:t2:

11 Synes om

Jagt - dygtig jæger/hjemhørende arter (aka ikke fasaner) - er til enhver tid at foretrække frem for det industrialiserede landbrug og de dyremishandling forhold eks grise går under.

Hvis man køber/spiser konventionelt svinekød frasiger man sig enhver ret til at kritisere andre omkring dyr - ink. jægere.

3 Synes om

De fik kun en time på “rigtigt” græs - men det var åbenbart rigeligt, nu står alle 3 og slår mave i løsdriften… :smirk:

15 Synes om

Kom til at se i halm laden, i den ene ende er der vist rede bygning

Ikke lige den bedste sted og bygge efter min mening
Den eneste indgang er katte hullet

8 Synes om

Har godt nok ikke set dem bygge i halm - men baseret på det elendige anlægsarbejde ku’ det godt være en duerede?
De forsøger år efter år på spærene i vores lade - og det ender altid med at rede, evt. incl. æg, ligger på gulvet…

4 Synes om

Du siger noget, men kan duen flyve igemmem hullet

De plejer altid og have rede ude i den gran træ som ikke er gran træ, der er ikke i år, hmm men tro også kun der er en due, syndes ikke jeg har begge

Faktisk utrolig duer har overlevet
Når man ser på deres reder 3 -4 pinde og 3 blade og så burde det holde

2 Synes om

Vores ringduer har allerede sendt de første to unger på vingerne. Der kommer nok flere kuld i løbet af sommeren. :slight_smile:

Ringdue/Skovdue (Columba palumbus), Hallandsparken, Høje Taastrup, maj 2024.

13 Synes om