Jeg er ikke en bønne inde i farver og mønstre, men jeg er 100% sikker på den lige har et M i panden. Dog i forskellige farver, men stadig et M.
Striber eller ej - hvor er hun en fin lille pige. Tillykke med hende, Julie.
Jeg er også på klassisk tabby Måske du kunne tage et numse billede, for farven om numsen kan også afslører det
Visse dommere, mener at alle birmaer er tappystripet, da nogle fuldmasket har et M i panden…så det kan man nok ikke helt regne med…
Mener stadig, hun er non-agouti.
Striberne i hovedet skyldes skiftet mellem det røde og det sorte og i det sorte er der ingen striber.
Men som Malene skriver: Kom med en numsebillede med løftet hale.
[QUOTE=Susanne W;644839]Nej, hun er helt klart non-agouti (sorry - ved godt du havde ønsket med striwer). Men den røde farve giver jo tit tabbymarkeringer, selv om katten er non-agouti. HVIS hun havde været tabby, så havde hun haft tydelige markeringer på hele kroppen, inkl. den sorte farve. Pia B har du måske nogle billeder af (H)Unni, hvor man tydeligt kan se tabby mønsteret på en torbie med hvidt?
VH
Susanne[/QUOTE]
Unnis fjæs
Jeg holder på non-agouti.
Så er der numse billeder
Og et billede af siden:
Tja hun er svær, men jeg holder altså stadig på blochedtabby
MVH
Gitte
Hvordan kan numsen egentlig vise om hun er tabby:?
Det ville jeg også gerne høre da jeg selv har et par hvor jeg er i tvivl.
Så ville hun ikke være lys op af halen og rundt om numsen, hvis hun skulle være non-agouti, så dette billede viser tydeligt at hun er tabby
Har du mon nogen billeder så jeg også kan se en uden tabby??
Tag et kig i denne tråd
[QUOTE=Prinsessejulie;646745]Så er der numse billeder
Og et billede af siden:
[/QUOTE]
Jeg er ikke i tvivl om at det er en pige ihvertfald. men skøn er hun
tror ikke lige det handler om køn…he he
Arrh jeg kan da bare slet ikke hitte ud af om hun er tabby eller ej…! Sys altså “den” killingen volder mig problemer… Meget nemmere at bestemme tabby ved briterne…
Malene: Har du evt. et billede af en ikke tabby kat’s numse.??
Nej? Det var også en demonstration af hhv. non-agouti og agouti
Ååååh på den måde.
[QUOTE=trillingsgaard;646821]Arrh jeg kan da bare slet ikke hitte ud af om hun er tabby eller ej…! Sys altså “den” killingen volder mig problemer… Meget nemmere at bestemme tabby ved briterne…
Malene: Har du evt. et billede af en ikke tabby kat’s numse.??[/QUOTE]
Jeg skal tage nogen imorgen, så i kan se forskellen. Det er faktisk meget nemt og se, for er den lys om numsen og op af halen så er den tabby, er den mørk om numsen og op af halen er den non-agouti. Det er den måde jeg i tidernes morgen har lært det på, hvor når man opdrætter med hvid kan det hvide godt drille der hvor der skla være briller. Og jeg har haft et par MCO’er i van hvor man ikke kan se briller og de har ingen pletter på kroppen, så er denne metode rigtig god
Men jeg skal få Penny og Split til at lægge bagdele til imorgen