Boycott TV3 "Det vildeste måltid"

[QUOTE=Eva;806802]Næ, der skal da reguleres og det er der jo [B]skytter til herhjemme.

[/B]Og det samme er der i Afrika, så folk med for mange penge behøver ikke tage derned og plaffe løs.

Men jeg har nu heller aldrig forstået fornøjelsen ved at dræbe dyr - bare fordi man kan :thumbdown:[/QUOTE]

De såkaldte skytter er jægere der af egen lomme betaler for at gå på jagt de forskellige steder… Dem med mange penge får de bedste arealer… skide kommercielt, men sådan er det :slight_smile:
Men du har ret i at det indgår i en regulering, men det er nøjagtigt ligeså kommercielt i DK som alle andre steder. :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;806803]Jeg kender ikke alverden til vildtregulering andre steder end DK, men her er det nødvendigt. :slight_smile:
Vores bestande af eks. kronvildt her i Himmerland er så stor at det er tæt på de anses som skadedyr… De lever tilsyneladende så godt (og jagten på dem og stederne her er så dyre) at der ganske enkelt er blevet for mange til at opretholde en sund bestand både i forhold til dyrene og deres omgivelser.

Det kan jeg under ingen omstændigheder se kan være et problem at skyde dem… De har levet et godt liv i frihed og dør i friheden :slight_smile: Og så smager det simpelthen himmelsk ;)[/QUOTE]

Jamen vi er da helt enige om, at vildtbestanden skal reguleres - det kan gøres af skytter, der er ansat til det.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;806804]Tænk engang … hvis jeg var dyr ville jeg langt hellere leve på savannen et par år og så blive plaffet ned i et underholdningsprogram, fremfor at leve som burhøne indtil jeg ikke producerede nok æg.

Hvilket liv ville du foretrække som dyr :?
[/QUOTE]

AMEN!!!

Nej det har du ikke ret i :slight_smile: Sådan er det måske nogle steder, men langt den største del af vildtreguleringen foregår af den private jæger :slight_smile:

:slight_smile: Jeg tror måske jeg har misforstået dig Eva??
Mener du at vildtregulering skal gøres af specielt ansatte?

Altså Vivi hold dig nu til emnet… Vi taler ikke om høns i DK, vi taler om et underholdningsprogram der tjener fedt på at plaffe uskyldige dyr ned i Afrika… Jeg kan sagtens lave en tråd om burhøns i DK og min mening om det… DET HJÆLPER BARE IK’ EN SKID… Men jeg køber ik’ æg fra burhøns hvis det er det du gerne vil ha’ jeg skal skrive… Det der falder mig for brystet at man en søndag aften åbner for fjernsynet og så skal man se en mere eller mindre kompetent skytte skyde et eksotisk dyr der skal laves et måltid ud af… OG SÅ I DET DER KALDES ET UNDERHOLDNINGS PROGRAM… Jeg syntes ik det er fedt at se på… Og det jeg lagde op til i den her tråd var egentligt at dem der var enige i den holdning kunne give deres mening til kende på det link jeg lagde ind… Så er jeg egentligt ret ligeglad med alle jer der syntes det er et fint og oki program… I SER DET BARE…!!

[QUOTE=Vivi_Fletcher;806804]Tænk engang … hvis jeg var dyr ville jeg langt hellere leve på savannen et par år og så blive plaffet ned i et underholdningsprogram, fremfor at leve som burhøne indtil jeg ikke producerede nok æg.

Hvilket liv ville du foretrække som dyr :?

Jeg synes nu ikke, at man kan sammenligne fritlevende dyr med burhøns - og jeg mener stadig ikke, at skydning af dyr skal indgå i et underholdningsprogram

Og det mener du alle jægere gør eller :?[/QUOTE]

Hvis de ikke fandt fornøjelse i at gå på jagt, så gjorde de det vel ikke?

:slight_smile: Godt ord igen :slight_smile:
Smutter ligeså stille ud af tråden, da jeg ikke kan se programmet, men synes debatten omkring det er spændende :slight_smile:

Det var dog en fantastisk tone, du lægger for dagen :thumbdown:

Udover at samtlige tråde herinde kan kommenteres på af både tilhængere og modstandere af trådens emne - det er faktisk det, et debatforum går ud på - så er der ingen tvivl om, at du ikke ved en skid om, hvad der foregår i Afrika, hvor de dyr, Camilla Ottesen skyder, ikke er spor mere eksotiske end et rådyr er i Danmark.

Men hvis du har så mange fordomme om ting, du ikke har forstand på, synes jeg bare, du skal undlade at se programmet - fuldstændigt som vi andre undlader at se andre programmer, vi ikke gider se på!

Det er stadig nødvendigt, at der bliver jaget!! Hvorfor er det så svært at forstå? Og hvorfor gør det dog en forskel, om det er en person, der er betalt for at gøre det eller en person, der gør det som en hobby - når bare det bliver gjort ordentligt og med respekt for dyret?

Jeg synes i høj grad det er emnet - for jeg ser faktisk ikke, hvor det er det er synd for dyret :?

Mon ikke dyret er ligeglad med, om det bruges i et underholdningsprogram - ærlig talt tror jeg ikke noget dyr har en holdning til TV :wink:

Til gengæld tror jeg alle dyr vil foretrække at have et godt liv - og så blive udnyttet efter døden, fremfor at blive udnyttet før døden.

[QUOTE=DK Sugieh;806810]:slight_smile: Jeg tror måske jeg har misforstået dig Eva??
Mener du at vildtregulering skal gøres af specielt ansatte?[/QUOTE]

Ja, af virkelig uddannede skytter - efter hvad jeg har læst, bliver mange dyr skamskudt hvert år, fordi jægerne ikke er gode nok.

Jeg ved ikke, om det er overdrevent, men efter sigende skulle ganske mange fugle leve med hagl i kroppen efter at være blevet ramt, men ikke dræbt, det er vel ikke i orden?

Bliver simpelthen nød til at sidste pip :slight_smile:
Jeg kender uhyggelig mange jægere, de fleste i min omgangskreds er faktisk jægere :slight_smile:
De færreste af dem går faktisk på jagt for selve drabet… Der er MEGET andet at gå på jagt for. Eks. naturoplevelsen, sammenhold, fælles hobby, snak om rejser, udstyr, hund og træning af denne osv osv…
Men det var slut herfra :slight_smile:

Nu er betegnelsen eksotisk dyr ikke det som dyret kaldes der nede der er det på lige plan med et rådyr herhjemme. Og de bliver også skudt af jægere der betaler for det, et led i regulering af dyrene.
Dernede er det også et led i regulering af dyrene. Men de kan da også lade være og skyde dem også kommer der for mange dyr som så får masser af sygdomme = de indfødte kan så ikke længere spise det de slår ihjel for det er syge dyr.
Jeg kan ikke se noget galt i at man laver et underholdningsprogram der viser at storviltjægere ikke bare er grimme mennesker der skyder fredede dyr. Men faktisk er mennesker som gør helt det samme som man gør her hjemme i skovene.

Jeg synes klart vi skal beskytte dyrene og behandle dem ordenligt. Men jeg synes snart der er en tendens til at hver gang der vises et dyr i en film eller et program så bliver det mishandlet og vi skal alle boycotte programmet/filmen.
Reager dog istedet der hvor der kan gøres noget og hvor der virkelig er behov for det.

Da jeg så den første reklame for programmet på TV3 der sagde jeg til Glenn, jeg tør vædde med at der kommer en kæmpe debat på kattegale om at vi alle skal skrive under på et eller andet og vi skal boycotte programmet. For det sker hver gang.

Tag fat i den virkelige dyremishandling i stedet for, i vores lille land sker det hver dag, vi slagter dyr på samlebånd, dyr som aldrig har set den blå himmel, andet end til og fra slagtebilen. Og det kød spiser langt de fleste danskere med velbehag hver aften.

Jeg ser ingen dyremishandling i det program.

Nej Vivi du holder dig så ikke til emnet… Kan ikke se hvor i min tråd jeg nævnte burhøns…

Og da du ikke mener dyr har en holdning, så har de forhåbentlig “VI” menneskers respekt, og det mener jeg ikke det her program yder dem!!! Og da dyr ingen stemme har våger jeg mig ud i at tale deres sag… Og jeg benytter lige min ret til at mine dig om hvad den her tråd var startet med… Det var et link til dem der havde den samme holdning som jeg… Ikke til jer der var rasmus modsat!!!

Holde sig til emnet??

Mig bekendt er vi på et debatforum?
Debat går ud på meningsudveksling?

Og ejer man tråde? Kan man bestemme hvem der må skrive - og hvad de må skrive?

[QUOTE=Susse71;806836]Nej Vivi du holder dig så ikke til emnet… Kan ikke se hvor i min tråd jeg nævnte burhøns…

Og da du ikke mener dyr har en holdning, så har de forhåbentlig “VI” menneskers respekt, og det mener jeg ikke det her program yder dem!!! Og da dyr ingen stemme har våger jeg mig ud i at tale deres sag… Og jeg benytter lige min ret til at mine dig om hvad den her tråd var startet med… Det var et link til dem der havde den samme holdning som jeg… Ikke til jer der var rasmus modsat!!![/QUOTE]

Undskyld mig, men opretter man en tråd på et debatforum, må alle vel være med - også dem med en anden holdning :slight_smile:

Jeg har stor respekt for dyr, men jeg har den holdning, at det er deres liv vi skal gøre noget ved og jeg synes det er forholdsvis ligegyldigt, hvad der sker med en død dyrekrop.

Ja og du er åbenbart også ligeglad med om det bliver brugt til underholdning inden det dør… Det er fanme sygt!!!

Hvorfor er det sygt, de viser da kokkeprogrammer hver eneste dag i fjernsynet. Skal alle de programmer boycottes de laver også mad af dyr der er slået ihjel, men OK det ser man for det meste ikke.
Men de viser da ind imellem en høne der mister hovedet, en hummer der koges osv.
Sikke med programmer der snart skal boycottes.

Hvordan kan det dog komme bag på nogen, at TV = underholdning. Uanset hvad der bliver kastet op på den flade skærm.